Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1828 ggr
Kyllan56
10/14/16, 11:45 AM

Månen i Fiskarna

Hittade klipp på Youtube på svenska om Månen, som jag tycker förklarar rätt bra vad Månen står för! Sedan kan man diskutera om Solen eller Månen är viktigaste i ett horoskop. För min egen del är de lika viktiga. Även om jag förstår denna astrologs sätt att tänka. 

Jag har inte sett alla Måntecken, så du får berätta för mig om du tycker det stämmer. Nu är det bara en del av ett horoskop, så man får ta det för vad det är.

Titta först på den allmänna förklaringen om Månen, för att sedan titta på ditt Måntecken!

https://www.youtube.com/watch?v=xcQkz6Igk-Q

Månen i Fiskarna

https://www.youtube.com/watch?v=lTjwkDEU9aI

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Mirjah
10/16/16, 2:04 AM
#1

Jag har månen i fiskarna. Detta är det första klipp jag ser på svenska, har sett många på engelska. Min första tanke är likheten till att vara en högkänslig personlighet, hsp, med månen i fiskarna. Det har sina styrkor och sina svagheter ;-)

Kyllan56
10/16/16, 12:06 PM
#2

Många av de viktigaste människorna i mitt liv har  sin Måne i Fiskarna. Två av mina bästa vänner, mitt barnbarn och f.d. man. Jag dra nog till mig dem med min Fisksol. Min bästa väninnas son och barnbarn har också Fiskmåne.

Min erfarenhet utöver att de är mycket känsliga och att de tar lätt illa vid sig och ska hålla sig så långt borta som möjligt från och ha stor distans till negativa människor, då de blir väldigt negativt påverkade av dem. Man har stor inlevelse och behöver ofta hjälpa andra för sitt egen värdes skull. Man har ofta stor inlevelseförmåga och intuition. Intresserad av det övernaturliga och att känna sig som en del av Universum. Men inte så sällan stänger man av denna känslighet och blir i det närmaste egoistisk och kall. Många människor använder sig av sin stora känslighet för att hjälpa andra och intressen i det metafysiska, då använder man sig av sin månenergi på rätt sätt. Annars blir det inte bra.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Mirjah
11/4/16, 1:33 PM
#3

#2 Känns rätt det du beskriver :-)

Kyllan56
11/4/16, 1:57 PM
#4

#3 Vad fint!🙂Har du eller någon nära Fiskmåne?

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Mirjah
11/4/16, 2:08 PM
#5

Jag har månen OCH jupiter i fiskarna 🥵

Månen i antingen 2:a huset (placidus) eller 4:e huset (likahus, och här hamnar jupiter i 3:e)

Som lök på laxen är jag kräfta och har min neptunus i 12 huset. Känsligt kan det bli minsann.

Kyllan56
11/4/16, 2:50 PM
#6

#5 Ja, ditt horoskop andas sensitivitet! Neptunus hamnar i sitt eget hus (12:e) där planeten känner sig hemma. Jupiter härska traditionellt över Fiskarna, så det är en fin placering. 

Var har du ascendenten? Om du inte har Asc. i Eld-, eller lufttecken eller planeten som härskar över Ascendenttecknt i dessa extroverta element, så är du säkert en introvert person .

Berätta gärna var Ascendenten befinner sig och planeten som härskar överAsc.-tecknet. 

Månen trivs förstås bäst i 4:de huset men också i 2:dra, som är Oxens hus, eftersom Månen är upphöjd i Oxen.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Mirjah
11/4/16, 2:59 PM
#7

Jag trivs bäst i min egen privata sfär, men kommer lätt överens med andra människor.

Jag har ascendenten i skytten ;-) Tror inte folk uppfattar mig som tillbakadragen när de träffar mig av den anledningen. Men jag kommunicerar hellre skriftligt än muntligt. 

Antar att Jupiters betydelse i fiskarna är av betydelse med min skyttascendent.

Kyllan56
11/4/16, 3:34 PM
#8

Ja då har du Ascendenten i ett extrovert tecken,  som styrs av Jupiter, som du har i 3:e huset som handlar om kommunikation. Det finns en anledning att Jupiter både styr Skytten och traditionellt Fiskarna, för det finns många likheter. Fisken är känslig, en riktig hjälpsam samarit, drömmer sig gärna bort och ser bortom det fysiska och känner sig hemma i metafysikens värld. Skytten vill gå på djupet av det den är intresserad. Vill hellre kunna mycket av lite än tvärt om. Skytten gillar frihet, att resa och allt som handlar om religon, filosofi och andra kulturer.

När Fisken ofta reser inombords i dagdrömmarnas värld, eller genom meditation, vill Skytten gärna resa fysiskt. 

Nu har du Din viktigaste planet i Fiskarna i 3:de huset vilket förstärker Fisken inom dig. Du har Jupiter i 3:e huset, som är Tvillingarnas hus och där handlar mycket om grannar, syskon och kommunikation. Så det är förståligt att du gillar att kommunicera, och att skriva. Du har nog en mycket utvecklad fantasi, som Kräfta och alla placeringar i Fisken och Neptunus i 12:e huset och med Jupiter i 3:e huset. så du skulle nog om du inte redan är det bli en ypperlig författare. Både av fiktion och läroböcker. Skytten är även kopplad till intelligens och studier på höre nivå, som högskola och universitet. 3:e huset kan vara kopplad till kommunikation inom läraryrket, bloggande, journalist osv.  Det gör att du har behov av att göra nya erfarenheter, det gör dig rörlig och aktiv. Du lär dig hela tiden något nytt som du lägger till dina livserfarenheter och du delar gärna med dig åt andra. Du har ett behov att komma underfund med världen/universum på ett begripligt sätt. Du hade säkert tidigt i livet tankar om var vi kommer ifrån och vad som händer när vi dör. Att resa i tid och rum bli viktigt. Kan du inte resa rent fysiskt så gör du på annat sätt, som jag tidigare skrivit om.

Tur att du har Jupiter i Skytten i 3:de huset, för hade man bara gått efter Neptunus i 14:e huset hade all din fantastiska fantasi och ditt tänkande mest skett i din hemliga kammare, där inte mycket hade sluppit ut. Nu sker det där, men somtidigt har du ett behov att få ut det.

Nu vet jag inte dina aspekter, de berättar om styrkor och svårigheter kring detta.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Mirjah
11/5/16, 11:40 PM
#9

#8

Läste ditt inlägg redan igår Kyllan, och det gjorde min dag.  Jag hade inte förväntat mig denna återkoppling! Så utförligt och pedagogiskt beskrivet och så rätt det träffade mig i själen. Jag med mina författardrömmar :-)

Dagdrömmer om ett romantiskt författarliv där min känsliga själ är i total balans med vardagen. Ett liv i frihet, där jag i kammaren kan uttrycka mig skriftligt utan att påverkas av yttre "stressande" faktorer som vårt fyrkantiga samhälle kan ställa till med.

Har ett foto i köket där jag sitter som 4-åring vid mina morföräldrars skrivmaskin, som någon slags visionboard.

Men bara dagdrömmar. Skriver inte ett ord. Mer än i detta forum..ibland..  ;-) Skulle kunna spendera många timmar här och kanske t o m starta upp en egen sajt om jag hade onödigt med tid. Har ingen aning hur och om vad jag i så fall skulle skriva om. men är det meningen kommer det väl så småningom… 🤓

Bortsett från författardrömmar så stämmer det här med mystisiscm och tankar om döden och om det finns något annat bortom, kom i tidiga barnaår och tycker det är mycket intressant med astrologi, numerologi, healing mm.

TACK KYLLAN. Tar med mig detta som ännu en fingervisning från Universum/Gud/Högre makter kring meningen med detta jordeliv 😇(det där blev djupt?)

Kyllan56
11/6/16, 12:13 AM
#10

Tack själv,  för din feedback Mirjah! 

Precis som du tror jag på fingervisningar, som pekar åt ett visst håll och ger oss hintar om vilken riktning vi eventuellt ska ta. Det kan vara en person, en bok, en skogspromenad o.sv. Universum skickar det vi behöver, det gäller bara att vara vaken på tecknen.

Du kanske behöver en push, att höra att det finns inom dig, bara du vågar förvandla en dagdröm till verklighet. Jag kanske sår ett frö som får gro till något. Det kan bara framtiden utvisa.  

Våga tro på dig själv!❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
11/6/16, 10:22 AM
#11

Skriva är kul. Jag har skrivit flera romaner om en och samma individ.

Synd bara att tiden inte räcker till all inspiration.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: