Annons:
Etikett3-övrig-astrologi
Läst 1971 ggr
Kyllan56
9/30/16, 4:19 PM

Nostradamus förutsägelser.

Profetior, som  Nostradamus - en fransk ASTROLOG, matematiker, filosof och läkare, som levde 1503-1556  - gjorde kan förutspå att Hillary Clinton vinner valet.  Att staten Florida kommer fälla det avgörande beslutet. 

"”Ja vi kan bara spekulera i hur det går!“Near Aquarius Saturn is turned back,

The fire of Mars is put out in Aquarius, Towards Aquilon (The Eagle – the U.S.) to the South, the great female, Flora (Florida) is the gate that will hold.”"

På valdagen den 8 november 2016, befinner sig Mars i slutet av Stenboxcken. Mellan den 9- och den 10 november, går den in i Vattenmannen.  Någon gång därefter kanske det slutliga beskedet kommer. Saturnus är retrograd i Skytten och vände och blev direkt den 13 augusti i år. 

Skytten ligger nära Vattumannen och allting  är förstås relativt. Men innan Hillarys första - om det nu blir fler - mandat period går ut, så går Saturnus in i Vattumannen, vilket sker den 23 mars 2020. 

Mars som trivs i Eld (Skytten) och som är upphöjd i Stenbocken. Saturnus, som härskar över Stenbocken och traditionellt över Vattumannen. 

Aquilon betyder Örn, som är USA:s symbol, och en kvinna som president bådar ju gott.  Staten, som Florida fanns inte när Nostradamus förutspådde händelser som skulle ske i framtiden.

Ja vi kan bara spekulera i hur det går!

http://www.lifecoachcode.com/2016/09/27/nostradamus-predicted-hillary-clinton-will-win-election/

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
greenseng
10/1/16, 2:54 AM
#1

  Det här tror jag inte ett ögonblick på. (Sådan är jag). 😃

För det första så ingår inte versen i Nostradamus Profetior.

Den finns i och för sig med bland andra saker han skrivit men är definitivt inte med i den klassiska Nostradamus Profetior.

Och dessutom så skulle Nostradamus aldrig missa på saturnus här. När han skriver som han gör här då är i sådana fall saturnus precis på gränsen till vattumannen. Och när det gäller valet så är saturnus i skytten. Och har alltså ett helt tecken (stenbocken) mellan sig och vattumannen. Någon måtta får det väl vara. 🤓 😃

Dessutom är Hillary skorpion. Om skribenten här nu absolut vill ha Hillary på tronen varför använder han inte den högre utvecklade skorpionens namn som råkar vara just örnen? 😃 (Skojar bara. En politiker blir knappast en örn).

Nostradamus Profetior är ruskigt svåra. Funderade ett tag på att försöka sätta mig in i dem. Men jag avstod. Jag har huvudvärk nog ändå! 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
10/1/16, 3:29 AM
#2

  Dessutom betyder aquilon nordanvind och kommer från latinets aquilo vilket betyder norr. Vilket i ovanstående text helt enkelt kan tolkas: Från norr till söder.

Egentligen tror jag inte det har ett dugg med Hillary att göra. Utan mer med en ännu ofödd kvinna vid namn Flora. Hon föds när vi träder in i vattumannens tidsålder. Blir den första kvinnliga messiasen i modern tid. Och när vi närmar oss denna tid så stoppas saturnus hårdhet och bekymmer. Och mars krigiska inflytande avtar. Och detta går från norr till söder, alltså över hela världen. Och det blir Flora som då blir den tidsålderns ledsagarinna.

Visst är jag en fantastisk profet? 🎧

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
10/1/16, 5:46 AM
#3

#2 Visdomsord - hoppas jag. 😇

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
10/1/16, 9:19 AM
#4

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
10/1/16, 10:28 AM
#5

#1 Jag tror inte heller på det, men hoppas kan man alltid!😃Var mest som en kul grej, som man inte skulle ta på för stort allvar.  Jag läste vissa översättningar av hans profetior och tolkningar till dem i slutet på sjuttiotalet, när jag lånade en bok av en arbetskamrat.  

Nostradamus profetior är kryptiska och är inte lätta att tolka. Här är väl en som försökt, som i Askungen pressa ner en fot i en sko som inte passar. 

#2 Jag skrev fel det är Aquila, som betyder örn. Jag har en anfader som tog namnet Aquilonius, utifrån att det skulle betyda örn.  Kvinnorna kallades Aquilonia, så jag ifrågasatte aldrig att Aquilon  inte betydde örn.😞

Jag har naturligtvis rudimentära kunskaper i latin. Mest latinska ord som man använder inom sjukvården.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: