Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 2228 ggr
[Crystal93]
8/9/16, 3:55 PM

Kors i himlen?

_🌺Goddag!
Jag har en fråga för den som förstår astrologi.🤦‍♂️

Jag fick precis veta att jag föddes när ett stort kors i mellan dem fyra planeterna - solen, månen, uranus och pluto bildades. Jag har endast hört talas om sådana fenomen, men hade ingen aning om att jag personligen skulle födas under ett sådant datum.

Men vad kan det egentligen betyda?🤔vad är fördelarna och nackdelarna?
Finns det flera här som upplevt samma fenomen? Och.. i så fall, vad är era känslor omkring denna diskussion? Annars, tack för att ni läste och ha en fortsatt bra dag!☀️_

Annons:
greenseng
8/9/16, 6:11 PM
#1

  Om du är född 1993 (om det är det du menar med Crystal93) så finns det ingen möjlighet för ett storkors att bildas mellan dessa planeter. Detta på grund av att Uranus hela tiden är i Stenbocken och Pluto hela tiden är i Skorpionen.  Och då är det ungefär 60° mellan dem när det för ett storkors skulle krävas 90°. Alltså att exempelvis Uranus hunnit in i Vattumannen.

Uranus och Pluto rör sig väldigt långsamt.

Däremot kan du naturligtvis ha ett sk. T-kors. Men då är bara tre planeter inblandade. I detta fallet Solen, Månen och Uranus eller Pluto.

Både ett Storkors och ett T-kors genererar mycket energi och är väldigt jobbigt att ha. De är till för att driva fram en speciell potential hos "offret" 😃. Men… som sagt… Ett Storkors är väl knappast någon som önskar sig till sin första födelsedag. Alltså när man fyller 0 år. 😃

Däremot om man klarar av att hantera det så kan man komma väldigt långt i livet.
Men… det blir inte lätt. Det skall gudarna veta.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
8/10/16, 8:01 PM
#2

Om man har riktigt god vilja och en del överseende i tolkningen så kan man få fram ett storkors här: http://astrologi.ifokus.se/discussions/4f797f31d4ebea088d001019-mitt-natalhoroskop

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
8/10/16, 8:38 PM
#3

  Stämmer! Men… de använder en orb på minst ±9° . Personligen tycker jag den är ganska stor.

Om vi använder en orb på ±7° så blir det två motstående T-Kors istället.

Men man skulle kanske kunna se det som att energierna flyter ihop här. Vad vet jag?
Jag tror dock inte att tolkningen skulle skilja sig nämvärt.

Vid en orb på ±5° eller ±3° så blir det bara det övre T-Korset kvar. Det är ett starkt T-Kors.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Astrologos
8/11/16, 5:02 AM
#4

Exakta kvadraturer och oppositioner mellan Uranus och Pluto förekommer inte ofta. Åren 1932-1934 var det en serie om fem med uranus i väduren och pluto i kräftan. Några år senare började andra världskriget.

Först åren 2012-2015 var det dags igen med en serie om sju exakta transiter. Uranus åter i väduren, eftersom ett uranusvarv är ca 80 år,  och pluto denna gång i stenbocken. Och snart börjar..?

Däremellan var inga oppositioner utan tre konjunktioner i jungfruns tecken åren 1965-66.  Håller ni med, alla duktiga astrologer här?

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

[Crystal93]
8/11/16, 12:11 PM
#5

_Jag vill börja med att tacka er så mycket för svaren som ni har givit mig!❤️
Det gav mig definitivt en tydligare bild, men nu när ni trots allt har kommenterat.
Skulle ni vilja beskriva för mig vad ett Storkors eller ett T-kors egentligen betyder? Varför genererar dem så mycket energi? Och vad är era perspektiv utifrån denna video?🤦‍♂️

😊Det är en utav mina födelsedagar 04-05/10-2015.
- är det struntprat eller skedde verkligen detta fenomen?🙂_

[Crystal93]
8/11/16, 1:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

_Det som fått min uppmärksamhet.. är min energi?🤦‍♂️
Jag är inte ovan vid att en okänd människa kommer fram till mig och säger att jag har en Kristall-vit aura, som då tydligen verkar vara väldigt sällsynt.. en utav dem människorna gick två meter ifrån mig och sade - Din aura sträcker sig hit.
Det chockerade mig faktiskt eftersom jag endast trodde människor hade en aura på ca ½-1meter och inte 2meter? Hursomhelst.. så har jag fått höra mycket konstigheter ifrån känsliga/andliga människor, om att jag var en Mästare i mitt förra liv eller att jag var en freds-Ängel nedsänd ifrån himlen för att förändra världen.
Sen har jag ju naturligtvis varit med om flera mystiska fenomen.. både hos djur och människor, sen trivs jag inte särskilt mycket omkring elektriska-objekt, eftersom dem påverkas utav min energi och jag har lyckats förstöra flera elektroniker, dem blir antingen dränerade eller exploderar..😢

Personligen bryr jag mig inte särskilt mycket om jag är precis som alla andra, det har ingen som helst betydelse för mig.. eftersom jag redan anser alla vara så unika, med sina egna specifika talanger, gåvor..osv.

Men jag skulle så gärna vilja veta vad andra ser och känner i min närhet eller varför människor talar så om mig?🤔

Hursomhelst..😊
När jag fick höra ordet (vit) så fick jag en känsla utav en elektrisk energi?
Kommer den elektriska energin ifrån Uranus? Jag vet ärligt talat ingenting om Uranus och jag skulle lugnt kunna säga att jag inte kan någonting om Astrologi! Men det är alltid fascinerande att höra/läsa om vad andra har att skriva/tala om.

Tackar så mycket för att ni tod eran tid åt att läsa mina kommentarer,
ha nu en så trevlig dag!☀️_

Annons:
Astrologos
8/12/16, 4:10 AM
#7

Det hon säger stämmer bara delvis på angivna dagar 4-5 oktober 2015. Någon opposition solen-uranus finns inte, den kommer först flera dagar senare. En opposition månen-pluto finns däremot ganska kort tid.

Slutsats: hon svamlar.

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

greenseng
8/12/16, 5:26 AM
#8

  Hon använder förmodligen en orb som högre än ±7°.
2015-10-05 kl. 00:00 så finns faktiskt en Oppositon mellan Solen och Uranus.
Men den har en orb på 7° 27'.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
8/12/16, 10:17 AM
#9

#5

  Storkors och T-Kors tillhör något som kallas aspekter inom astrologin. Med "aspekter" menas vinklar mellan planeterna. Det finns hårda aspekter, alltså sådana som är jobbiga att ha att göra med, samt mjuka aspekter som är lättare att hantera. Sedan finns situationen där planeterna står på samma plats (Konjunktion) som då kan vara hård eller lätt eller neutral.

Storkors och T-Kors är hårda aspektmönster. De är jobbiga. Vid ett Storkors så är fyra planeter inblandade. Förbinder man dem med varandra bildas ett kors på kartan. Vid ett sk. T-Kors så är tre planeter inblandade. På kartan ser det ut som en 90°-triangel.

Här är ett exempel. Den andra kartan är ett Storkors. Den tredje är ett T-Kors.

De här aspektmönstren är kombinationer av 180° aspekter (Oppositioner) och 90° aspekter (Kvadraturer).

180° aspekter ger en motsättning mellan två planeter. De står på motsatt sida till varandra i kartan och har en slags dragkamp.

90° aspekter står i rät vinkel relativt varandra och där är det ofta fråga om allvarlig friktion.

Vid ett Storkors eller T-Kors så strömmar energierna runt mellan planeterna och förstärker effekten i fråga.

I båda fallen genereras energi. Ungefär som när du blir frustrerad och irriterad på någon annan. Då får du faktiskt en "energikick". Normalt sett är det ju skönt med energi men här blir det för mycket på en gång och för okontrollerat. På samma sätt ser man situationen när det gäller planeter. Däremot kan man med tiden lära sig hantera situationen i fråga. Den energi man då får access till kan användas i konstruktivt syfte till det mesta. Det är därför de som har de här mönstren i sina horoskopskartor ibland kan uträtta storverk och komma långt.

Det är därför man säger att hårda aspekter kan driva fram en potential eller en egenskap hos en människa.

Säga vad man vill om hårda aspekter men de genererar alltid en massa energi!

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
8/12/16, 10:46 AM
#10

#6

  Har aldrig hört talas om en kristallvit aura. Än mindre sett någon. Men det behöver ju inte betyda att den inte skulle finnas.

En gång såg jag en människa med alla regnbågens färger i sin aura. Färgerna var tydliga och klara och jämnt fördelade. Men varje gång jag tittade på kvinnan som hade detta fenomen så började hon fnittra. Det var som om hon var hög på någonting.

Annars när jag för ovanlighetens skull får se en aura runt folk så är det nästan bara den röda delen av spektrat som är synligt. Eller en ganska disig kombination av rött och orange. Men då har de för det mesta varit i sängkammaren och förlustat sig. 😃

Uranus kanske kan förknippas med elektricitet. Men egentligen tror jag att den förknippas med hela vetenskapen eftersom den upptäcktes när vetenskapen på allvar började växa till sig. Sedan tycks den ha en koppling till genialitet och speciellt unika människor. Som exempelvis tankspridda professorer och dylika varelser. Men om planeter förknippas med auran det är mer än vad jag vet något om. Men… tillvaron är ju så knepig så det skulle inte direkt förvåna mig.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Astrologos
8/13/16, 4:41 AM
#11

Egentligen finns ingen orb för transiter, utan bara en exakt tidpunkt när den inträffar. Hon hade alltså fel med sitt påstående att dessa aspekter sammanföll den tiden.  Solens opposition uranus ligger ca 7 dygn framåt i tiden, och då är den aktuella månaspekten borta.

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

[Crystal93]
8/13/16, 12:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

_Då förstår jag!😃Så skönt att jag fick det bevisat. Hoppas verkligen att hon i så fall inser att hon har gjort fel, hon verkar trots allt inte vara en sån kvinna som vilseleder folk för nöjets eller pengarnas skull.😕Jag vill tacka er för tiden som ni har spenderat för min skull!😊Jag tror faktiskt att jag ska fortsätta studera Astrologi, det verkar ju vara ett fascinerande ämne trots allt. Men vad som också fascinerar mig är just stjärntecken och element.

Vad tror ni om ljudinspelningarna ifrån dem olika planeterna? Tror ni att även dem är falska? Oavsett om dem är falska eller ej, så hade Venus i alla fall en vacker ton, medan Mars hade en så läskig!😍

Jag hade en diskussion med en vän häromdagen och då sade jag till honom att det är underligt att jag som Luft element undermedvetet dras till människor med Vatten element. Han besvarade mig genom att säga att Luft och Vatten är Samma (H2O) varför tänkte inte jag på någonting så uppenbart tidigare? Det skulle ju kunna förändra hela legenden om Yin och Yang.🤔Nåväl.. det är verkligen fascinerande att se hur människor påverkas utav alla dessa planeter, stjärnor, element och energier här i universum.

Hursomhelst..
Jag förstår vad du menar, du kanske tycker att jag är helt knasig.. men jag finner ingen anledning till att ljuga. Jag vill endast veta sanningen så att jag kan utvecklas och gå vidare i genom livet. Haha.. jag vet ärligt talat inte själv hur jag skulle reagera om någon skrev/sade så till mig! Men oavsett vad.. så vore det trångsynt och hänsynslöst utav mig att nonchalera det som människor säger till mig. Det betyder dock inte att jag tror på allt som sägs.. utan jag finner det värdefullt att vara öppen för alla förslag.😊

En vit aura kan även kallas för Kristall eller Kameleont (personligen så föredrar jag ordet Kristall, eftersom det är ett så fint ord), men det är dock inte en färg i sig.
Du får gärna läsa mera om det här http://allaurasandchakras.com/aura-white-crystal.htm om du vill!👍Oroa dig inte.. sidan är antagligen säkrad ifrån Virus.

Det måste ha varit en speciell upplevelse för dig att se en Regnbågs-aura! Det skulle jag gärna vilja se med mina egna ögon.😮

Jag vet egentligen inte varför jag förknippade en vit aura med elektricitet, men elektricitet är ju vit och en vit aura sägs ju vara elektrisk, så varför inte?🤦‍♂️

En studie som gjordes för icke-troende människor bevisade att allt och alla är omfamnade utav elektricitet, men att troende istället kallade det för en aura. Jag kan inte minnas vart jag läste det.. men finner jag sidan återigen, så sänder jag den gärna!👍

Ja.. det var en bra fråga, vad har auror med planeterna att göra? Jag vet inte, kanske utav samma anledning som solen och månen styr planetens energi? Det är bara en känsla som jag har dock, ingenting mera.😊

Frågan är då i så fall.. hur kan dessa energier ha så olika färger?🤔
Jag har ingen aning, men människor ser ju inte färg i onödan dock.

Här är lite beskrivningar om auror och deras färger, och än så länge tycker jag faktiskt att dem stämmer bra!👍_

Astrologos
8/13/16, 2:17 PM
#13

Auror och sånt är egentligen ett annat ämne. Men om du är född 4 eller 5 oktober 1993 har du med säkerhet en exakt konjunktion mellan uranus och neptunus. Om denna sedan har aspekt, alltså påverkar, t.ex. ascendenten eller MC kan det förklara mycket av dina upplevelser. För att veta om det är så måste vi veta exakt var och när du föddes. Skriv så här: 160813 1416 Stockholm

Den berömda astrologen Robert Hand beskriver det i boken "horoskopets symboler": 

"Förlusten av medvetandet, förändrade eller alternativa medvetandetillstånd, det mystiska eller det ockulta. Revolutionära ideal. Plötsliga försvinnanden, övergången till det okända."

http://personkemi.webs.com/planetparen1.htm

Googla själv: uranus conjunct neptune.

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Annons:
greenseng
8/13/16, 8:27 PM
#14

  #12

  Luft och vatten samma? H2O? H2O är ju den kemiska formeln för vattenmolekylen. Det enda som kan sammankopplas till luft här är väl möjligtvis vattenånga och luftfuktighet. Dock ser jag nog luft och vatten som två olika element.

Om du dras till människor med vattenelement så kan det bero på din Ascendent. Människor som har Ascendenten i samma tecken dras omedvetet till varandra.
Dessutom kanske du själv har en förhöjning av vatten eller jord i dett eget Horoskop.

Ascendenten visar på var ekliptikan skär horisonten i  öster vid din födelsetid. Ett enklare sätt att uttrycka det, om än inte helt korrekt, är: Den punkt i öster där solen brukar gå upp. Men Ascendenten flyttar sig hela tiden mellan sydost och nordost.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
8/13/16, 8:53 PM
#15

#11

  Att det inte skulle finnas en orb för transiter är det väl lite si och så med. Här har olika människor helt olika inställningar. Spelar ingen roll om de är astrologer eller inte. Jag har läst på webben om människor som har en nästan chockerande hög orb för de säger sig känna av transiten innan den är helt exakt och inflytandet ökar ju mer exakt den blir. De har alltså en hög orb så de kan vara förberedda innan transiten är helt exakt. Jag antar att kvinnan på videon tillhör dem som vill ha en högre  orb här. 

Eller att hon naturligtvis ser det som att aspekten är starkast vid en orb på 0° men att hon medger en högre orb trots allt, speciellt när det handlar om en så stark konfiguration som ett storkors. Hon anser förmodligen att energierna här strävar efter att flyta samman även vid en högre orb.

Eller… missuppfattar jag dig här?

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Astrologos
8/14/16, 4:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

De viktigaste transiterna är de som upprepar sig tre gånger och då bildar vad jag kallar en transitperiod.  De längsta av dessa är från jupiter, saturnus, uranus, neptunus och pluto. Här är dina ett år framåt, gjorda med Solar Fire 9. 

Du kände väl redan till alla med datum och allt?

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

greenseng
8/14/16, 4:55 AM
#17

#16

😃

  Nej… Det gjorde jag verkligen inte. Tittar nog alldeles för lite på mitt eget horoskop, är jag rädd. Om någon skulle fråga mig vilka tecken och hus mina egna planeter befinner sig i så skulle jag förmodligen inte kunna ge ett tillfredsställande svar. Och likadant är det med andra människors horoskop. Det kan eventuellt ha lite med att göra med hur jag betraktar eller upplever ett horoskop vid en analys. Om man nu kan kalla det så. Eller så är det ett resultat av att jag inte lägger ner tillräckligt med energi på det.

Sedan är astrologi bara ett av mina intressen. Jag arbetar inte med astrologi. Alltså ställer horoskop på folk för pengar. Numera gör jag det sällan ens för skojs skull. Det kostar alldeles för mycket energi och tid.

Däremot så upplever jag astrologi som väldigt intressant. Kan mycket väl förstå att det förr ansågs vara en mycket hög disciplin i samhället.

Har blivit lite nyfiken på ditt eget horoskop. Skulle vara kul att kasta en blick på det någon gång.

Skulle du ha lust att dela med dig av din karta eller födelsedata? Men känn det inte som ett tvång. Känner du inte för det så känner du inte för det.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Kyllan56
8/14/16, 10:48 AM
#18

#15 Jag har lärt mig att en transit börjar aktiveras en grad innan den är exakt! Sedan kan Neptunus och Pluto passera upp till fem gånger.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

greenseng
8/14/16, 1:47 PM
#19

#18

  Jo… jag brukar använda en grad. Det blir så himla rörigt annars.
Men det behöver ju nödvändigtvis inte betyda att de blir aktiverade då. Det är väl snarare den orb som vanligtvis används.

Jag vet för lite om sådana saker. Kanske är det så att olika planeter aktiveras vid olika avstånd. Jag såg på nätet att vissa använde högre orb för Uranus, Neptunus och Pluto. Om jag fattade deras resonemang rätt. Kan bli lite rörigt när folk diskuterar. Kanske anser de att dessa planeter har ett tyngre inflytande i och med att de rör sig så långsamt.

Vad jag grunnar på nu är om man använder en mindre orb för mindre aspekter typ semikvadrat t.ex. Får väl försöka luska ut vad proffsen anser.

Det programmet jag använder har en grad som default till alla aspekter oavsett planet.

Jag såg andra som hade en extremt liten orb. Handlade ibland om bara några minuter. Här finns tydligen olika tekniker.

En fingervisning här från verkligheten var när Pluto lämnade Skorpionen och gick in i Skytten. När en planet lämnar sitt eget tecken så ger den ifrån sig en kaskad av sin energi. Den får liksom ett utbrott. Jag satt med CNN på och klockan i handen. När Pluto hade en minut kvar (vinkelmässigt), om ens det, så skedde den legendariska jordbävningen i Kobe i Japan. 1 000 000 poäng till astrologin! För mig tog astrologin sin slutgiltiga examen här. Jag menar… Kan man få ett klarare bevis?

Om samma regel gäller för Transiter så har Astrologos utan tvekan en poäng här när han säger att Transiter är exakta. Och även de som använder en orb på bara en eller ett par minuter. Den enda anledningen då att använda en orb på en grad är väl att man blir förvarnad innan det smäller av.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Astrologos
8/14/16, 2:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

När man studerar transiter på ett år eller mer blir det bara förvirrande med orber. Det är transitperioder som är viktiga. 

Vid korta perioder är orb och nummer (t.ex. 1 av 3) av stort värde.  En period av ca 14 dagar kan vara lagom för en koll av aktuella tendenser. Jag använder Solar Fire 9, gör en skärmdump (windows +PrtSc) och redigerar sedan med foton.

Resultatet blir detta.

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Annons:
greenseng
8/14/16, 8:22 PM
#21

#11

Okay. Du säger: "Egentligen finns ingen orb för transiter, utan bara en exakt tidpunkt när den inträffar." Men…när jag var hos tandläkaren så var det 0° 30' kvar innan Kvadraturen mellan Mars och Saturnus var exakt. Att räkna med en orb på minst 30' här vore kanske inte helt fel. Fast egentligen är antagligen standardorben på 1° det bästa. Vad jag vill komma fram till är att om man vill ha någon praktisk nytta av transiter så bör man nog ha en orb i alla fall.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Astrologos
8/15/16, 4:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Tack för den intressanta upplysningen om tandläkaren. Denna transit passar väl in på den aktuella händelsen.

Händelser inträffar naturligtvis sällan på exakt transit, utan i närheten. En grad före och efter är en hyfsad tumregel vid enstaka transiter. I detta fall var det dessutom tredje och sista exakta av en transitperiod. Var besöket 11e eller 13e augusti. 

Sol-venus konjunktionen samtidigt antyder att det var rätt mysigt hos tandläkaren. Jupiter sextil solen signalerar god bättring. Men vad innebar tredje transiten för mars över IC?  Snubblade på hallmattan och slog ut tanden?

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

greenseng
8/15/16, 12:31 PM
#23

#22

Detta hände den 11-e.

Jo. Det var ganska mysigt där. Mest beroende på den kvinnliga tandläkaren som just återvänt från någon slags tjänstgöring i Afrika. Hon verkade mycket erfaren.

Nej. Tanden var inte utsatt för någon olyckshändelse. Den var helt enkelt i extremt dåligt skick. Jag är inte världens bästa på att ta hand om mina tänder. 😐

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Kyllan56
8/16/16, 10:06 PM
#24

#18 Jag pratade idag med Katarina Campagnola och passade på att fråga om orber och transiter Hon säger att Reinhold Ebertin sagt att en transit är aktiverad 45 bågminuter innan och 15 bågminuter efter den är exakt. Alltså den är verksam i en bågminut.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

greenseng
8/17/16, 1:40 AM
#25

#24

  Det låter sant. Själv experimenterar jag nu med 1° innan och 0° 30' efter när det gäller de "stora" eller vanliga aspekterna och transiter. Funderar kanske på att ändra detta. Åtminstone till 15' när det gäller efter. Men 45' när det gäller innan är antagligen inte så tokigt heller. Det händer ju sällan något när aspekten är i avtagande. Och antagligen inget när den är högre än 45'. Jag har alltid varit en smula osäker när det gäller detta. Man vill ju inte ta risken att missa något. Däremot blir horoskopet för "grötigt" när orberna blir för stora. Ibland så missar man skogen för bara träd. Ett val mellan tydlighet och mängd.

När det gäller de små aspekterna är jag också osäker. Här har jag 30' på de ankommande och 15' på de avtagande. Vet alltså egentligen inte om det blir en skillnad i orb här när det gäller aspekter. Eller om man skall ha samma orb till både stora och små aspekter.

Hade en gång en semikvadratur mellan transiterande Mars och Mars. När orben var på 15' ankommande blev jag utsatt för ett ytterst obehagligt rånförsök där jag precis lika väl kunnat bli dödad. Rånaren var hög som eiffeltornet på en drog som antagligen tillhör den nya generationens droger. Aldrig sett ett liknande beteende. Det hade antagligen räckt med att man hade andats fel för att det skulle smälla av. Han var alltså värre än psykotisk. Och stor som ett hus (åtminstone jämfört med lilla mig). Inte en bra kombination.

Jag klarade mig genom att bjuda honom på en Espresso! 😃

Han blev så förvånad att han kom av sig helt. Sedan satt han bara och smuttade på espresson och skakade på huvudet och muttrade gång på gång för sig själv: "Detta har jag aldrig varit med om förut".

Och det stämmer säkert. 😃Det var tack vare facebook som det hela inträffade. Jag har inte facebook själv. Men uppenbarligen har en av mina grannar det. Som antagligen använder någon typ av begärliga droger. Vilket han hade varit dum nog att tipsa om på facebook. Så snubben hade helt enkelt valt fel trappuppgång att gå in i. Jag räddade antagligen livet på en människa utan att ha en aning om det. 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Kyllan56
8/17/16, 1:53 AM
#26

#25

Det gäller alla aspekter.  Ja egentligen skulle man kolla varenda aspekt hos sig själv för att kolla när man märker en aspekts inverkan.

Fy vad hemskt och skräckfyllt det lät med rånaren!😮Men jag försåt att du avväpnade honom med en god kopp java. Rånaren gav väl komma av sig ett namn.😂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: