Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1955 ggr
Syntium
6/20/16, 2:47 PM

Ett litet horoskop?

Hej!

Blev precis medlem men det verkar finnas folk som kan det här med astrologi. Själv tycker jag det är en kul grej mest, om än väldigt intressant sådan. Så, om jag ger er födelsedata och sånt, någon som kan berätta vem jag är? ;)
Är född i fisken men har förstått att det inte bara är det som spelar roll utan ascendent och hus och planeter osv.

Horoskop i veckotidningar ger jag inte mycket för, men är nyfiken hur det blir om det ställs mer personligt, så kanske man kan kosta på sig en riktigt… öh, vad heter det? Horoskopning? :D


"I'm too old for this shit."


Annons:
Kyllan56
6/20/16, 3:34 PM
#1

Hej Syntium!

Sidan är ju först och främst till för att väcka intresset för astrologi, diskussioner kring astrologi etc. Jag kan bara tala för mig själv som är en av dem som tittat lite på olika människors horoskop. Det är klart att jag och andra - om vi får din data - kan i stort berätta vem du är.  Det finns ju flera tolkningsmöjligheter, men i stort brukar det stämma.

Själv har jag lagt ner timmar för att på det sättet väcka intresset, men har inte märkt något större intresse för astrologi i sig, utan mer för att få reda på om astrologin kan berätta vem man är. Folk kommer in och frågar sedan ser man inte skymten av dem fler gånger. Det har gjort att jag tröttnat! 

Men om du vill kosta på dig en tolkning, så rekommenderar jag min mentor Katarina Campagnola, som har en  Bachelor of Arts degrees in Astrological Arts & Sciences från Kepler University  i Seattle. Hon är svenska och bor idag i Florida och ger dig tolkningen via Skype och hon spelar in sessionen på en ljudfilm. Bachelor of Arts degrees in Astrological Arts & Sciences

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Syntium
6/20/16, 5:23 PM
#2

Ah, jag förstår att det blir träligt att folk kommer och ber om att få sina horoskop ställda sådär.

Okej, hur mycket kostar en tolkning?


"I'm too old for this shit."


Kyllan56
6/20/16, 5:40 PM
#3

#2 Jag vet inte vad Katarina tar, du får fråga om du är intresserad.

Jag själv gör inga horoskop för pengar.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
6/20/16, 5:43 PM
#4

#2 Här kan du se hennes hemsida.

http://www.astro.se

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
6/21/16, 6:57 AM
#5

Jag tackar för länken och lägger den i länklistan.
👍

Edit: Den fanns redan i listan, rykande färsk och levande.
🙂

Tack Kyllan56

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
6/21/16, 10:50 AM
#6

Tack själv Draken!🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Astrologos
6/21/16, 2:30 PM
#7

Äsch,  avslöja tid och plats så diskuterar vi horoskopet här istället. Mycket roligare och billigare. Använd inga namn utan skriv enligt denna mall.

160621 1428 Stockholm

Nå?

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Syntium
6/21/16, 7:36 PM
#8

Yay :)

810227 12:15 Kalmar


"I'm too old for this shit."


Astrologos
6/22/16, 3:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Roligt att intresset verka öka här.  Lägger ut en GIF bild som vanligt. Fisk med ascendenten i kräftan och månen i skytten. Återkommer om tolkningar, men tror redan nu att du och kräftor har mycket gemensamt. Känner någon eller några?

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Syntium
6/22/16, 10:03 AM
#10

Hm, okej, men enligt denna sidan: http://www.astroguide.se/personligt-horoskop/ så har jag månen i skytten och ascendenten i tvillingarna. Är sånt en tolkningsfråga eller?

Jo, min syrra är kräfta och min bror är skytt :D


"I'm too old for this shit."


Astrologos
6/23/16, 3:46 AM
#11

Nej, det är ingen tolkningsfråga utan en felberäkning. Om du är född i Kalmar 27 feb 1981 kl. 12:15 har du ascendenten i kräftan.  Beräkna enligt denna metod.

http://personkemi.webs.com/gratisutrkning.htm

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Syntium
6/23/16, 7:14 AM
#12

Okej, då förstår jag.


"I'm too old for this shit."


Syntium
6/25/16, 8:45 AM
#13

Så vad betyder bilden? Hur läser man av den?


"I'm too old for this shit."


Annons:
Astrologos
6/25/16, 2:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

En bra fråga.  Med Paint för windows har jag skrivit på horoskopet vad som är vad.  Börja med att titta på tecknen och deras symboler: vädur, oxe, tvilling, kräfta, lejon, jungfru, våg,  skorpion, skytt,  stenbock, vattuman, fisk.  Sedan ser du att ascendenten är i kräftan, månen i lejonet och solen i fiskarna.  

De röda (dynamisk) och blå (harmonisk) linjerna är aspekter, som visar hur planeterna påverkar varandra. Vi kan återkomma till dessa men bör först reda ut vad tecknen innebär. Frågor?

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Syntium
6/25/16, 2:34 PM
#15

Nej, jag tror jag förstår :)


"I'm too old for this shit."


Astrologos
6/26/16, 2:49 PM
#16

Så ska det låta! Både ascendenten kräftan" och "månen skytten" går att googla för tolkning. Gör det, och låt oss sedan veta vad du och andra tycker.

Din måne i skytten skiljer sig en hel del från de båda andra, alltså fiskarna och kräftan.  "Mycket känsliga och påverkbara. Förstående och kärleksfulla. Mjuka och gulliga. Romantiska. Flyr gärna den hårda verkligheten. Dagdrömmare, försjunkna i sin känslovärld." Men skyttmånar har en helt annan stil. 

Känner du igen dig i denna beskrivning?

http://blogg.veckorevyn.com/astrobloggen/2015/04/02/mantecken-skytten/

På engelska finns också beskrivningar, som denna.

http://www.alwaysastrology.com/sagittarius-moon.html

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Syntium
6/27/16, 8:38 PM
#17

Ha! Månen i skytten förklarade en hel jäkla del då om varför jag så lätt blir rastlös och uttråkad!
Häftigt!

Hur mycket påverkar soltecknet personligheten mot måntecknet?


"I'm too old for this shit."


Astrologos
6/29/16, 2:21 PM
#18

Solen, ascendenten och månen påverkar ungefär lika.  De är TECKENSTARKA och därför måste man alltid ta med deras tecken tolkningen.  I ditt fall uppstår en intressant skillnad mellan kräftans behov att höra ihop och skyttens att vara fri,

Tittar man på aspekterna tycks behovet av frihet vara större.  Venus kvadratur uranus tyder på okonventionella ralationer.  Skyttmånens tre kvadraturer innebär ingen stabilitet i känslomässiga frågor. De som lär känna dig finner nog att du även har andra egenskaper än de man först ser, alltså vattentecknens känslighet och följsamhet.

Denna fisk kan bitas, och denna kräft(ascendent) har skarpa klor!

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Syntium
6/29/16, 4:22 PM
#19

Detta är riktigt intressant! Jag har alltid känt mig så motsägelsefull,  inkonsekvent och ombytlig till gränsen av opålitlig men det kanske har sin förklaring då :) Känns ju faktiskt som att det kunde vara värt att lägga en peng på att få sitt horoskop ställt. Jag blir nyfiken, både på mitt eget och horoskop i allmänhet.


"I'm too old for this shit."


Astrologos
6/30/16, 2:59 PM
#20

Gör det själv här istället! Du är nu ganska nära att själv kunna beräkna och tolka ett horoskop.  Ordningen är lämpligen: 1. TECKEN 2. ASPEKTER 3. TRANSITER

Det finns, såvitt jag vet, ingen idag aktiv svensktalande astrolog som är värd sin höga taxa.  Det är också otroligt svårt att behärska både det tekniska och det psykologiska. Bäst blir kanske de snabba skissartade tolkningarna som en tränad   astrolog genast ser i födelsekartan.

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Annons:
Kyllan56
6/30/16, 6:11 PM
#21

#20 Jag tycker det är en god idé, att folk själva får leta efter svaren i sina horoskop. Det är enda sättet att lära sig på.

Däremot håller jag inte med dig om att det inte finns en bra astrolog som är värd pengarna. Catarina Campagnola är utbildad av de flesta stora astrologer, som nu finn. Dessutom är hon leg terapeut. Hon är min mentor, så jag vet att hon är mycket kunnig och duktig. dock bor hon i USA, och konsultationerna sker via Skype.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Astrologos
7/2/16, 1:41 PM
#22

Sådant kan man alltid tvista om. Jag har både hört och läst henne och är inte imponerad. Kanske beror det på att vatten är hennes starkaste element och mitt svagaste?

I detta horoskop finns solen och mars nära MC på varsin sida.  Där har vi horoskopets centrum, eller hur?  Alltså starka ambitioner och en vilja att spela en stor roll i samhället. ELLER kanske intresse och kontakt med personer som är sådana. Är hon karriärist eller känner hon folk som är det?

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Kyllan56
7/2/16, 3:57 PM
#23

Det blev lite mycket men horoskopet väckte många tankar och funderingar inom mig.

Ja, framförallt sedan de har Solen, Mars, Mc är i kvadratur med,  Ascendenthärskaren Månen i 6:huset. 6:huset som rör intresse för hälsa, kost och att arbeta för andra.  Den finns en sådan dubbelhet, men vad jag tror mig veta är att utveckla sin identitet och hitta sig själv i är nog stor del av vad livet går ut på. Att kombinera Kräftans behov av att veta vad man kommer ifrån med Skyttens frihetsbehov men förmåga att gå till botten med saker. Att gå ner på djupet som bara Skytten kan göra. Men senare i livet tror jag en karriär kommer för pesonen när delarna är sammanfogade till en hel självbild, och då kommer också uppmärksamheten. 

Jag tycker det finns mycket motsägelser i horoskopet. Ascendenten i Kräftan där hemmet och behovet av sina rötter varvat med Månen i Skytten där det finns mycket rastlös energi, stort behov av frihet. Behovet av att röra sig är stort. Att inte stanna för länge, utan att dra vidare. Det i 6:e huset gör att hälsofrågor kan attrahera och  att ställa upp för andra.  Månen i konflikt gör att kroppen kan vara känslig och att man är orolig över den egna hälsan. Man kan ha varit mycket sjuk. Men var man en slår sig ner för en stund där är det viktigt att göra sig ett hem. Det är som man bär hemmet med sig som snigeln som har sitt hem på ryggen.  Kan vara vissa saker man har som är viktiga som man ar med sig och tar fram där man för tillfället befinner sig.

Solen i Fiskarna i 10:de huset ger en stark känslighet där identitetskänslan inte alltid är den starkaste från början. Man strävar efter att höja sig över Egot. Man har en själslig längtan och är en idealistisk sökare.  Mc handlar ju också om identitet. Så i konjunktion med solen hör identiteten starkt ihop med hur man lyckas etablera sig socialt. Man får inget gratis, men kan få socialt erkännande. Senare i livet kan man etablera sig som egenföretagare. Viktigt att få visa sin kompetens.

Man har en konflikt mellan hur man vill se och ta hand om sina egna behov och sättet som man vill agera på i olika sammanhang. Det inre och yttre drar åt olika håll. Det  omedvetna- medvetna är inte alltid på samma planhalva. Detta på att man upplevde sina föräldrar som mycket olika. Konsekvensen har blivit att man inte vet om man ska bejaka det inre eller det yttre. därför kommer en stor del av livet gå åt till att utforma egna normer som ska gälla och lära sig acceptera dem. Föräldrarnas dubbla budskap gör att man också får svårigheter med auktoriteter.

Det som jag känner med detta horoskop är att det primära är att skapa sig en identitet. Här är en person som inte blivit bekräftad av sina föräldrar för den man är utan mamma och pappa har haft olika bilder av sitt barn, vilket har skapat personen en ambivalent bild av sig själv. Med så mycket Fiskplaneter och i konflikt har med stor sannolikhet överlevt barndomens svårigheter genom dagdrömmar. Där man skapat sin egen bild av sig själv. så dessa "tre" bilder ska bli en. I fantasins värld har man varit någon, med många färdigheter och nu gäller det att verkligen våga tro på de många inre kvaliteter och färdigheter man har. Här finns konflikt mellan behovet av trygghet och rastlösheten att dra vidare. Man är både altruistisk och egoistisk. Här gäller det att hitta balansen. Också att hitta balansen mellan när jag vet bäst - vilket man ofta vet och när man inte gör det.  Konflikten mellan behovet att synas och vikten att vara någon och behovet att dra sig tillbaka för vila och eftertanke. Att köra i jämn hastighet och inte gasa  och bromsa…. utan hitta mellanläget. Det finns mycket potential  när man kommit över barndomens svårigheter och kunnat hitta "hemmet" inom sig eller som snigeln på sin rygg.

Identiteten hänger mycket i hop med den sociala positionen och hur andra ser på en. Det gäller att hitta rätt saker att göra. Behovet att "ta" hand om andra, att visa vägen vara en lärare mentor. Med så mycket Fisk och Skytt är livsfilosofier, religioner och det metafysiska viktigt. Sedan inte att förglömma 6:husets vikt även vid hälsa, kost och sjukdomar. Kombinerar man dem i sin sysselsättning blir det bra.  

Merkurius i Vattumannen balanserar Fiskens emfas på känslomässig intuition med sitt rationella tänkande. Kombinerar man dem får man en bra balans. Mars har inte bara med aktivitet att göra utan även med idrott och tävlande att göra, så att det finns ett mått av tävlan i personligheten är nog sp. Tävla med sig själv och andra. Om hälsan är god så kan man ha sysslat med idrott och efter som planeterna ligger i fiskarna då något som har med vatten att göra, som simning, segling m.m.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Syntium
7/2/16, 8:50 PM
#24

Tack Kyllan56!

Först och främst: MC?
För det andra, hur visar planeterna hur föräldrarna var mot mig?  Jag tänkte mig att astrologi var lite förutbestämt, inget som påverkar liksom. Man är den man är för att planeterna är på vissa ställen.


"I'm too old for this shit."


Kyllan56
7/2/16, 9:34 PM
#25

Ascendenten är hur andra uppfattar dig, den du är omedelbart, mycket av din personlighet och den fysiska kroppen. Mer ditt "ytliga"  jag.  Ditt yttre jag och din gestalt. Solen är din inre ande, din livsenergi. Mc är hur du uppfattar dig själv. Förenklat.

Solen i horoskopet står för pappan och är en manlig energi  och Månen för mamma och är feminin i sin energi. Inom vissa skolor är det tvärt om. Saturnus i horoskopet berättar också oftast om pappa. Saturnus är strukturens, den allvarliga seriösas planet, den styr 10 huset som handlar om social position och karriär. 

Du har en kvadratur mellan din Sol och Måne. Kvadraturer i horoskopet betyder att planeterna befinner sig i tecken som inte kommer överens, de "bråkar" De är olika.

Vid den tidpunkten när du föds fryses "himlavalvet" och det blir ditt horoskop. Men planeterna fortsätter röra sig runt himlavalvet och bildar nya vinklar, som en Konjunktion, Kvadratur, Trigon o.s.v. Det skapar harmoni eller konflikt med planeterna i ditt horoskop. Så ditt horoskop berättar vem du är och hur du kommer tackla utmaningarna i när dina födelseplaneter bildar aspekt med dagens. Vad du kommer ha svårt för och vilka styrkor du har som kan hjälpa upp svårigheterna. man kan se ditt horoskop som "arvet" med styrkor och svagheter.  Sedan hur ditt horoskop förhåller sig till planeterna som rör sig och bildar vinklar till dig, som "miljön". För att växa som med sitt horoskop och som människa måste man ställas inför situationer, utmaningar inom livets alla facetter.  Hoppas du förstår hur jag menar.

Du får gärna berätta hur du upplevde det jag skrev om ditt horoskop, för jag lär mig hela tiden. Som jag nämnt tidigare så kan man tolka vissa saker på mer än ett sätt. Du som jag är Fisk. Fisken har en holistisk förmåga, att se helheten. 

Men för att kunna få ihop ett horoskop till en helhet, måste man ära sig delarna. Det tar tid!  Nu har jag svamlat nog!😉

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Astrologos
7/3/16, 2:50 AM
#26

Just det, planeterna fortsätter att röra sig och bildar nya vinklar.  Nu är hon inne i en saturnus-period med-------------> saturnus konjunktion månen (ungefär januari - oktober - GRUNDBETYDELSE: Depression, sorger och ensamhet.) och även ---------->saturnus kvadratur mars (mars-november 2016 - GRUNDBETYDELSE: Blockerad energi. Skador. Olyckor.).  

Att ha dessa samtidigt kan vara mycket prövande. Googla "transiting saturn conjunct moon" och "transiting saturn square mars".  Eller läs här.

http://personkemi.webs.com/transiter.htm

Den övergår i en jupiter-period med bl.a. trigon merkurius (december 2016 - august 2017) och sextil månen. Alltså från en svår period till en lättare.  Till dessa kommer transit neptunus kvadratur månen (GRUNDBETYDELSE: Rikt känsloliv. Mystiska känslor.) och transit pluto opposition ascendenten. (GRUNDBETYDELSE: Oundvikliga förändringar i relationer. Ödesdigra möten.)

Året 2017 tycks bli både lättare och rikare än den prövande period som råder nu.

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Kyllan56
7/3/16, 12:51 PM
#27

Där Saturnus befinner sig ska man ta lärdom. Saturnus befinner sig alltid någonstans i ens horoskop. Det huset Saturnus befinner sig i är en ledtråd till vad som är på gång. Just nu befinner sig Saturnus i ditt 6:e hus i Skytten. Samtidigt i spänning med det Stellium du har i Fiskarna med Solen, Mc och Mars. När man har konjunktioner, som det heter när planeter ligger nära eller på varandra kallas det Konjunktion. Det betyder att planeternas egenskaper smälter samman.

6: huset som handlar om hälsa, mat, tjäna andra är nu aktuellt i ditt horoskop. Du har Kräftascendent, och den planeten som styr ens Ascendent blir av stor vikt för horoskopet.  Kräftan har i sig en lynnighet där man snabbt kan ändra känsloläge. Nästan, men bara nästan, som hos små barn som är ledsna ena sekunden och glad nästa.

Det är ingen slump att du just nu frågar och undrar vad horoskopet säger om dig. För just det jag har beskrivit som ditt sökande efter din identitet och vem du är är aktuellt i ditt horoskop.  

Just nu är din hälsa, dina matvanor i fokus!  Saturnus har också med separationer att göra.  Och med kontakten till MC, så kan du ha varit tvungen att lämna ett arbete, det finns åtminstone en osäkerhet kring arbete/karriär. Du under denna period nerverna lite utanpå och svänger mer i humöret än normalt. Med Mars inblandad är man inte fokuserad, vilket kan leda till att man slår sig eller går emot saker,  olyckor. Men även att man blir riktigt förbannad och inte riktigt kan stilla sig.

Det hr är en period som är av högsta vikt. Kanhända att din självbild fått sig en törn, att omgivningen på något sätt visat att de har en annan bild av dig än du själv har, vilket kan sätta dig i gungning. Det är en period du ska se över dina kostvanor som påverkar din hälsa. Du har en känslig kropp och din kropps påverkan på ditt känsloliv och psyke,  är mer känslig än hos andra. Så tänk på vad du stoppar i dig! Perioden kan också innebära att du konfronterar din mamma och hennes påverkan på dig som person.

Det kan verka tungt och jobbigt, men du är inne i en period när du kommer få erfarenheter och lära dig av dna misslyckanden.  En oerhörd utvecklingspotential i  vem är du? När perioden är över kommer du ha lyfts till en ny nivå och hittat flera nycklar till vem du är, vad du vill syssla med, hur du ska ta hand om dig själv etc.

När jag själv hade min första Saturnusåterkomst - har även Solen kvadratur Solen - så mådde jag jättedåligt. Det hände när jag var kring 30 år. Den var verkligen utmanande men mycket rik på erfarenheter. När jag var 59 år hade jag min andra Saturnusåterkomst och upplevde bara perioden som positiv. Det är ett kvitto på hur jag hanterade första Saturnusåterkomsten och perioden fram till nästa återkomst. För Saturnus är läraren och han ger läxor. Det gäller att lära sig dem och inte fuska, för det slår tillbaka på en själv, för läxan kommer för eller senare tillbaka.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Syntium
7/3/16, 1:30 PM
#28

Oj… Jag försöker förstå allting och mycket av det du säger, Kyllan känns väldigt träffande. Det låter lite olycksbådande med en tung period nu, jag har haft tillräckligt med såna kan jag tycka. :)

Mest träffande kändes det som att jag överlevde barndomen med att gå in i fantasivärldar och då, precis som du beskriver, hade massa färdigheter. Jag kan också vara så lynnig att det är jobbigt. Maten, jag försöker komma in på det spår jag vill med maten också, just nu har jag inte viljestyrkan till det men det är något jag tänker på dagligen.

Båda mina föräldrar är Jungfrur vilket jag har läst är ett motsatstecken till Fiskarna. Vad betyder det? Bara att vi är mitt emot varandra på en zodiakbild eller är vi totalt okompatibla?

Försöker förstå allt ni säger och ord och hur det hela hänger ihop :) Och också, jag håller på och gräver en del i det förflutna så det där om föräldrarna, att de hade olika bilder av mig, var jätteintressant.


"I'm too old for this shit."


Syntium
7/3/16, 1:37 PM
#29

Jo, och också att min självbild fått sig en törn. Eller kanske snarare att den blev bekräftad vilket var jobbigt.


"I'm too old for this shit."


Kyllan56
7/3/16, 2:51 PM
#30

#29 Jag förstår verkligen att det är jobbigt att höra. Jag är dubbelt så gammal som du. Jag har en dotter som är född -81, precis som du är!

Livet har farit fram hårt med mig också! Men nu ska jag säga en sak, som är viktig! Du har ett horoskop som gör att du har många gåvor och en enorm utvecklingspotential! Du är ingen dussinvara utan har mycket på din sida. Det är inte alla som har en förmåga att koppla ihop metafysiskt tänkande, en oerhörd intuition med intelligens och rationellt tänkande. 

När jag började intressera mig för astrologi på allvar, jag var ung då, läste jag bara de positiva aspekter jag hade.  Alltså alla mina gåvor och färdigheter jag hade med mig i mitt "arv".  Allteftersom åren gick började jag mer och mer att fokusera på mina konfliktfyllda/negativa aspekter, och Gudarna ska veta att de är inte få. För de är de som utvecklar mig. Jag säger precis som inom psykodynamiken gör, det är kriserna som för utvecklingen framåt, förutsatt att man löser dem på ett konstruktivt sätt! 

Denna perioden varar inte för evigt! Precis som Astrologos sa, så kommer nästa år att bli lättare. 

Ja Jungfrun är motsatsen till Fisken. Där Jungfrun först ser detaljer ser Fisken helheten. Fisken drömmande och lite slarvig är Jungfrun mer för ordning och reda. Motsatser kan komplettera varandra, men kan också göra att man har svårt att förstå varandra. du har inga planeter i Jord, så rutinarbete och göra samma saker om och om igen är inget för dig. Man kan ha svårt att hålla ordning. Men horoskopet består av så mycket mer än Soltecknen.  Jag har inte heller jord i mitt horoskop, du har Decendenten i Stenbocken, men annars inget.

Det finns något som heter progressioner.  Där man flyttar Solen en grad för varje år. 

Jag har fått diagnosen ADHD, när jag var 54 år. Jag har haft jättesvårt för rutinarbete , som städa och hålla iordning.

För några år sedan började jag ändra min kost, lägga till kosttillskott och läsa allt jag kunde komma över om ADHD. Idag har jag inga ADHS symtom längre och kan hålla ordning och städar regelbundet osv. Mina depressioner jag lidit av hela mitt liv är borta. Min IBS lika så. Detta sammanföll med att min  progredierade  Sol gick in i stabila Oxen. Jag som tagit död på kaktusar för att jag vattnat dem för lite hade plötsligt gröna fingrar. Om du ska för stå hur jag menar så har jag solen ca 5 grader Fiskarna. När jag var 25 år ca gick solen in i Väduren - 30 grader har varje tecken. Så ca trettio år senare gick den in i Oxen.

Du har fått många gåvor och begåvningar, men också svårigheter. Tänk dig utveckling som dialektisk, vilket psykodynamisk teori är. En tes står över i en antites som bildar en syntes.  Något inom dig utmanas och ett spänningstillstånd aktualiseras. Utan spänningstillstånd ingen utveckling. Varje gång du gått igenom en pärs har du fått med dig något nytt, som du tar med dig in i nästa. 

Det är inte bara i fantasin du har färdigheter, du har dem inom dig, det gäller att TRO på dig själv!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Astrologos
7/6/16, 5:13 AM
#31

@Kyllan56

Jag hittar inte många "konfliktfyllda/negativa aspekter" i din karta.  Tre kvadraturer: Solen/saturnus, MC/uranus, uranus/neptunus. Inga oppositioner och inga sextiler.  Två konjunktioner ungefär som väntat. MEN hela nio trigoner, vilket är mycket mer än väntat. (ca fyra). Har jag missat något?

Dina egna transiter känner du väl till.  Uranus konjuntion MC från juni till september kanske kan ge god astrologisk utdelning?

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Syntium
7/6/16, 9:38 AM
#32

Trigoner? Är det bra eller dåligt med 9st? Är det skytt och kräfta då som jag behöver läsa på om för att begripa mig själv bättre?


"I'm too old for this shit."


Farwuq
7/6/16, 10:16 AM
#33

Trigonerna anses normalt vara harmoniska och positiva.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
7/6/16, 11:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Du kör med väldigt snäva orber Astrologos!  snävare än många. Så det är inte konstigt att inget kommer upp då!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Kyllan56
7/6/16, 11:22 AM
#35

Astrologos jag kände till den, så jag får se vd den kan ha i sitt sköte.

Trigoner är harmoniska till sin natur och uttrycker någon form av begåvning, men Trigoner, är inte alltid så lätta att tolka för de är inte uppenbara, för hur och om de kommer till uttryck, då får man titta på övriga horoskopet.  Sextilen är mycket mer konkret i sitt uttryck.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Syntium
11/9/21, 6:45 AM
#36

Snubblade över den här tråden jag helt glömt. Så mycket intressant ni tar upp, och så mycket av det Kyllan56 skriver tycker jag stämmer.

Har ni några bra länkar där jag kan lära mig mer hur allt hänger ihop, hur mycket ett horoskop påverkar ens liv och vad de detaljerade termerna ni använder står för?

Jag måste fråga: Har hört att astrologi är 2000 år gammalt (kan minnas fel), eller i alla fall den västerländska zodiaken. När den skapades så stod planeterna annorlunda så jag skulle nu inte alls vara fisk utan något annat. Vad handlar det om?


"I'm too old for this shit."


Upp till toppen
Annons: