Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 2328 ggr
Bella--donna
2015-10-18 08:53

Hur är/var era vattumansbarn?

Hej! Barnet som vi väntar kommer med största sannolikhet att födas i vattumannens stjärntecken och efter att ha läst en del om just vattumannen kan jag inte låta bli att känna mig lite nervös. Det är säkert barnsligt, men jag känner att jag är i behov av lite ventilering. Vår förstfödda är Kräfta och jag förstår att det är en rätt så stor kontrast på Kräfta/Vattuman? Jag och min lilla kräfta är väldigt tighta och att kräftor har just familjen och relationer i fokus matchar mig som person väldigt väl. Jag själv är våg. Pappan är stenbock. Jag försöker ransaka mig själv och förstå varför jag känner såhär. Jag vet inte om det har med otrygghet att göra, att jag eventuellt kommer att få ett barn som är väldigt självständigt och ibland inåtvänd? Jag är själv väldigt känslosam och har ett rätt så stort behov av att känna mig behövd. Kommer jag inte uppleva att jag behövs som mamma? Att jag inte har en oerhört viktig roll? Ja… Så här går tankarna. Kom gärna med era kloka råd och egna erfarenheter. Kram från mig

Annons:
Magi-cat
2015-10-18 09:07
#1

Min fingertoppskänsla säger mig att du ska sluta oroa dig till att börja med…

Tänk inte på barnets tecken utan på hur just ert alldeles individuella barn är! Så klart din roll som förälder är lika viktig oavsett när barnet är fött!

Lycka till! 🙂🌺

PS (Förresten går Vattumannen alldeles utmärkt ihop med Kräftan och Vågen! 😇)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tride
2015-10-18 09:20
#2

Om du är våg och barnet vattuman så handlar det om två lufttecken. Dessa brukar kunna komma överens.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Bella--donna
2015-10-18 10:18
#3

Tack för era svar! :) Jag förstår givetvis att hur man blir som person bland annat har att göra med uppfostran och interaktioner/kombinationer med andra individer, men jag ser ändå hur himla väl stjärntecknenas beskrivningar stämmer överens på familjemedlemmar och andra i min omgivning. Så har ni erfarenheter eller bara 'känner till' det här med stjärntecken mer än vad jag gör så är jag väldigt tacksam. :)

Bella--donna
2015-10-18 10:21
#4

Ett litet tillägg på min sista kommentar: …och vill dela med er av det ni kan/har fått erfara, -så är jag tacksam!

Farwuq
2015-10-18 12:27
#5

Jag är Vattuman och jag är inte helt odräglig.
😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
2015-10-18 13:14
#6

#5 Har glädjen att meddela sammalunda. 😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Bella--donna
2015-10-18 14:29
#7

Haha, jag föreställer mig dock inget odräglig barn. :)

Bella--donna
2015-10-18 19:45
#8

Inga fler?

Amon
2015-10-20 13:50
#9

Jag är våg och min man är vattuman - och det fungerar mestadels bra. 🙂

Vi kan prata med varandra om det mesta - och har ungefär samma inställning till saker och ting. Det som skiljer oss är väl att vattumannen vill ha känslomässig distans - han tycker det kan vara jobbigt med nära känslorelationer.

Och han är en jordnära vattuman - han har flera planeter i stenbocken också. Medan jag har mycket i vattentecken - och fångar upp mycket tankar o känslor från omgivningen, kosmos osv. Så på så sätt kan man säga att vi kompletterar varandra också. 👍

Jag känner en kräfta - som har två vattuman barn.  Det är också både en glädje - samt en utmaning för henne! 👍

Men håller med Magi-cat om att man skall aldrig oroa sej i förväg! 👍

Utan man får de barn det är meningen att man skall få - och de ger oss glädje, lycka och utmaningar för vår egen utveckling som vi behöver. Varje barn är unikt - och har en alldeles egen plats i vårt hjärta - vilka egenskaper de än har! ❤️

Astrologos
2015-10-21 03:40
#10

Tecken i samma element är den enklaste beskrivningen av vilka som passar ihop. Vi får då denna tabell. Ordningen är : ledande - fast - flexibel

ELD: Vädur, Lejon, Skytt

JORD: Stenbock, Oxe, Jungfru

LUFT: Våg, Vattuman, Tvilling

VATTEN: Kräfta, Skorpion, Fisk

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Farwuq
2015-10-21 16:39
#11

Sen är det som sagt, inte bara solen som är viktig för karaktären. Ascendenten och månen måste man också ta hänsyn till.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Astrologos
2015-10-24 13:44
#12

Ja, nästa goda råd i relationer handlar just om detta.  En vattuman har alltså mycket gemensamt med de som har Ascendenten eller Månen i detta tecken.

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

[Zachapacka]
2015-11-07 18:18
#13

Jag är Vattuman, och så hemsk är jag inte. Tycker dock inte att du ska oroa dig, behandla inte dina barn efter vilket stjärntecken de är födda i, utan behandla de efter hur de faktiskt är.

Annons:
Farwuq
2015-11-07 18:30
#14

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amon
2015-11-08 23:28
#15

Mitt yngsta barnbarn är född i vattumannens tecken.

Han är bara 9½ månad gammal - är social och mycket intresserad av sin omgivning. Det skall bli spännande att se vad det blir av denne lille vattuman-kille! 👍

Farwuq
2015-11-09 09:57
#16

👍

Det blir en bra grabb.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amon
2015-11-09 13:32
#17

Ja - det blir han säkert! 👍😃

Magi-cat
2015-11-09 13:34
#18

❤️✨


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Terra Australis
2015-11-29 14:59
#19

Min vattu-flicka har varit över alla förväntningar.
👍

Terra Australis
Den okända sydkontinenten
Landet som man antog fanns långt där nere

Ribessa
2016-06-05 16:57
#20

Min mor är vattuman, och för mig så är hon otroligt lik mig, som är fisk.

Annons:
Hannepoulsen89
2016-06-13 06:17
#21

Tusinde lofter for ET dejligt fora, JEG Folger tilfreds med FRA sidelinien, JEG ER dansker, der kan se, og mit Stjernetegn du Vægten, og JEG has to Born "tvillinger" Ella og Lucas, som du to år.

Til dagligdag på JEG Lave trælegetøj som mine børn s super glade for :)

der sagde Dejligt fora, follows tilfreds med.

god dag derude. :-)

Hannepoulsen89
2016-06-19 19:09
#22

Er du nysgerrig på hvad stjernerne siger om din dag. Find dagens gratis horoskop for dit stjernetegn og se hvad dagen har af potentiale.

Engang i mellem kan det være svært at overskue fremtiden, hvorfor det kan være utroligt givende at få noget spirituel vejledning, i form stjernetegn og horoskoper, således at man kan få noget vejledning i hvad fremtiden bringer. Med dit horoskop kan du bedre forberede dig på, hvad du skal være opmærksom på ved dig selv og dine omgivelser, så du kan navigere sikkert igennem din hverdag.

Hos http://horoskop-forum.dk kan du læse dit horoskop gratis hverdag!.

Valkyrija
2016-06-20 09:38
#23

#10 Jag är vädur och jag kommer inte alls överens med andra eldtecken dock :o (givetvis finns det undantag men rent generellt har jag aldrig kommit överens med någon annan eldperson) 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Upp till toppen
Annons: