Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 2725 ggr
Rickard77
2015-08-27 20:22

Är vi alla Oxar i grunden likadana?

Jag är född i Oxen och jag kan säga att jag är en ganska stereotyp Oxe. Jag föredrar trygghet och stabilitet. Jag vill kunna lita på min partner och jag har traditionella värderingar i stort. Jag gillar livet på landet och jag avskyr stressiga storstadsmiljöer.  Många Oxar är lite bakåtsträvare, och jag är inget undantag. Själv hade jag mer än gärna levt på 60- och 70-talet, då jag tycker att den mentalitet folk hade då stämmer bäst överens med min egen.

Är vi Oxar hopplösa förlorare i dagens high-tech samhälle och där polygami snart är mer vanligt än monogami?

Någon mer som är stereotyp Oxe?

Annons:
MaxFlickan
2015-08-27 20:32
#1

Syrran är Oxe och ganska likadan som du beskriver dig själv.

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Otroulig
2015-08-27 20:40
#2

Moi! haha jag letar efter ett hus på landet. Skulle helst av allt vilja vara bondmora och ogillar storstäder. Däremot har jag blivit mer flexibel på sistone, så envisheten har lite vuxit bort. 

Jag har haft väldigt få förhållanden och det sista tog slut för att jag ville ha ett sambo förhållande med tryggheten och gemenskapen. Jag har levt singel största delen av mitt liv. Allt eller inget  😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Magi-cat
2015-08-27 20:41
#3

Nästan så jag misstänker att någon av mina Ox-vänner skrev den där beskrivningen i #0😃 Stämmer klockrent på dem!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Daniela1983]
2015-08-27 20:49
#4

följer, har varit ihop med en oxe fast vet inte hur jag skulle beskriva honom riktigt.

Marr
2015-08-27 20:56
#5

Ja du Rickard… nog låter det som jag också hehehehe!😊

Fast accendenten i scorpionen låter mig nog spela ut lite i detta också. Är nog dock ändå ganska överseende tills man kommer till "övergrepp på människor, djur, natur". Då växer hornen så fan ska akta sig. Vaddå tjur? Det räcker gott med en sur ko…hahahaha. 😂

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Rickard77
2015-08-27 21:16
#6

Jag var tillsammans med en kvinna som var astrolog och hon sa att det var det att jag hade månen i Jungfrun som gjorde mig känsligare och mer traditionell än andra Oxar.  Tack för era svar. Jag vet ju då att jag inte är ensam iallafall.

Annons:
Rickard77
2015-08-27 21:18
#7

Marr: Accendenten i Skorpionen - jo Skorpionen är ju i många delar Oxens raka motsats. Har själv aldrig attraherats av skorpionkvinnor, då jag tycker att de är för mycket av känslomässiga rättshaverister.

Marr
2015-08-27 23:48
#8

He hehehe ja du det kan nog ligga en del i det med rättshaverist Rickard. Fast mest tar jag  för egen del som skorpionattityd mig friheten att gapa över andras olycka typ att "jag har rätt i att "dom" har det för eländigt" och det ska "ni som bestämmer" ändra på!

Kanske tur man har månen i jungfrun så man är lite lätt nedtonad & mild☝️ i sina tyckanden här & där…😂😊

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Farwuq
2015-08-28 07:09
#9

Oxar kan vara lite speciella och egensinniga.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Nattan
2015-08-31 15:54
#10

Alla oxar är inte riktigt så nej - har flera vänner som är oxar, de är traditionella/gammeldags, men många av dem lever funktionerande liv utan polygami och några på landet andra i städer.

Tror det är svårt att säga att en OXE är såhär. Vadå jag är lejon/Skytt asc/sol o jag bor på landet och lever i monogami med familj. Livet är mkt mer komplicerat än så o astrologi likaså ;) 

Men visst kan det vara skönt om att vara lite nostalgisk o drömma sig tbx till en annan tidsålder då livet var enklare. Men med dagens samhälle kan man skapa sitt liv ute på landet lite hur som helst, det tar bara lite mer emot.. (krävs lite mer jobb - men det brukar sällan oxar vara rädda för ;)

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

Tant Grön
2015-09-15 15:38
#11

Så här är kvinnliga oxar enligt min erfarenhet. Duktiga på att inreda hemmet. Barnen är födda i oxen och väduren. Förhållande i yngre år sedan ensamma. Pengarna ofta slut innan nästa lön. Lånar pengar från barn och vänner. Mulliga.
Gillar att baka. Familjen och hemmet är mycket viktig. Klär sig gärna i naturfärger.

Astrologos
2015-09-20 13:51
#12

Tack Rickard77 för uttrycket "känslomässiga rättshaverister" om skorpioner. Astrologin behöver sådana målande uttryck istället för det kvasipsykologiska nonsens som alltför ofta används. 

Jungfrun är också ett jordtecken. Din måne ökar därmed oxens jordnära och realistiska karaktär. En jungfru med månen i oxen kunde bli bingo i relationslotteriet. En tolftedel av en tolftedel är sådan, alltså ca 2-3 dagar per år. Dags att börja leta?

------------------------

En Oxe är i bästa fall verklighetsförankrad, lugn, stabil, pålitlig, förtroendeingivande, trygg, sensuell, fridsam, praktisk, jordnära, grundlig, ihärdig, eftertänksam, tålmodig och rejäl.

En Jungfru är i bästa fall tjänstvillig, iakttagande, uppmärksam, noggrann, systematisk, analytisk, klarsynt, omdömesgill, sanningsenlig, flitig, händig, renhjärtad, anspråkslös, förfinad, hälsomedveten och välvårdad.

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

LinaLj
2015-09-20 14:48
#13

Jag är också en urtypisk oxe. Borr på landet, vantrivs i stan, har enormt tålamod, kan vara skrämmande långsint när någon gör mig illa, är lugn, älskar att skapa saker osv.

Men samtidigt så jobbar jag inom it-världen med allt vad det vill säga. Fast jag erkänner att jag har en ganska egen stil och ett eget synsätt på it som inte många andra har. Å andra sidan är det en av mina största styrkor enligt chefen. Mitt lugna och harmoniska sätt med drösvis med tålamod gav mig en befordran till ansvarig för kundutbildning trotts att jag bara jobbat på företaget i ett år.

Så man kan kombinera en oxes personlighet med den moderna världen. Sedan att jag hemma lever som om det vore 1945 är en annan sak 😉

Annons:
Farwuq
2015-09-20 16:10
#14

Långsinthet är ett litet problem som jag sett hos flera oxar; det är tyvärr inte klädsamt.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amon
2015-09-20 17:26
#15

Tycker att oxar har många positiva drag! 🌺

Oftast är de vackra och attraktiva - och båda könen och har en förfinad smak vad gäller färg o form, kläder och inredning, musik osv.

Lugna, tålmodiga, starka, uthålliga, trofasta och fridsamma (det tar lång tid att reta upp en oxe).

Stabila, jordnära, älskar djur och natur  och allt njutbart som god mat, konst, musik, bad och massage.

De är zodiakens mest ekonomiska tecken - och är fantastiska på att uppskatta och värdera fysiska saker - både stort och smått. Kan vara samlare också.

Är någon att hålla i handen när det åskar.

Men som alla stjärntecken - så har de några svagheter också. Ni har nämnt tex långsinthet.

En annan svaghet är att de gillar att ta det lugnt - och kan ibland uppfattas som lata.

De har ett ägandebehov - och kan också bli svartsjuka - eftersom de gärna vill "äga" sina älskade - make, vänner osv.

De kan också ha det lite svårt att intellektuellt följa med i abstrakt tänkande - då deras tankevärld helst rör sej runt jordnära saker.

Det ekonomiska sinnet kan ibland växa till sig så de blir både snåla och giriga.

Men för det mesta är de väldigt trevliga och behagliga att ha att göra med! 👍

Yrken som passar en oxe: Revisor, värderingsman, banktjänsteman, kokerska, sömmerska, krukmakare, artist osv. Att ha en affär och sälja vackra saker - som kläder, möbler eller prydnadssaker passar många oxar. Trädgårdsodling.

Om de skulle intressera sej för sport - så är de bättre på långa distanser än korta. Där kommer deras styrka och uthållighet till sin rätt. 🙂

Amon
2015-09-21 13:37
#16

Jag uppskattar verkligen oxarnas fina egenskaper!🌺 👍

Min mamma var oxe, min pappa hade månen i oxen, det har min bror också.

Och jag har flera oxe-kompisar.  Min bästa väninna är också oxe, med månen i jungfrun. 

De hjälper mej bla att hålla mej på jorden - så jag inte flyger iväg (i fantasiernas värld, kanske)! 🙂

Själv har jag mest vatten o luft i min stjärnkarta - så jag behöver en hel del jord för att balansera och jorda mej.

En gång var jag och min väninna hos en medial tjej. Hon sa att min väninna skulle "stå på mina fötter" - så jag inte "flög iväg".. 😃👍

Farwuq
2015-09-21 16:32
#17

Själv har jag Mars och IC i Oxen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Astrologos
2015-09-22 03:14
#18

Även jag är oxe med venus och mars dessutom. Venus i solkonjunktion ökar min bekväma läggning och dragning till mat, musik och naturen. Tack vare dessa planeter behövde jag aldrig kämpa för att bli en riktig latoxe, utan det var medfött. 

Oxar, kräftor och tvillingar är som bekant de enda som kan ha merkurius i tvillingarna, och så är det i mitt fall. Därför är det betydligt mera fart på det inre än det yttre.

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Upp till toppen
Annons: