Annons:
Etikett3-övrig-astrologi
Läst 3328 ggr
Ginster
4/16/15, 10:06 PM

Kan lista ut vad andra har för stjärntecken

Hej jag har nyligen intresserat mig för astrologi och har läst mycket om det olika stjärntecknen. Sen började jag fundera på vad människor i min omgivning var för tecken, och utan att veta när de var födda så kunde jag lista ut vilket tecken de hade med hjälp av vad jag hade lärt känna dem och deras personlighet. Kontrollerade sedan när de var födda och mycket riktigt så stämde det. Jag själv är jungfru och går inte så bra ihop med väduren. En person på min arbetsplats är vädur och jag kände från första stund när jag träffade henne att vi ogillade varandra. Och när jag fick höra när hon fyller år så var jag inte förvånad eftersom jag redan listat ut att hon var vädur. Är det någon mer som är bra på att lista ut andras stjärntecken???

Annons:
stinakrok
4/16/15, 10:09 PM
#1

Kan du gissa på folk du aldrig träffat?

Ginster
4/16/15, 10:37 PM
#2

Nej det blir ju svårt, måste lära känna dem lite först.

Farwuq
4/17/15, 6:31 AM
#3

Nä jag inte bra på sådant.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]1
4/19/15, 8:43 PM
#4

  För många år sedan så fick jag höra talas om två astrologer som vanligtvis kunde pricka stjärntecknet rakt av. Ibland tog det lite längre tid och då var de tvungna att studera personen lite närmare för att få en uppfattning om personligheten. Eller helt enkelt prata med personen. Men när astrologen i fråga slutligen bestämt sig så var det alltid rätt.

De här astrologerna hade tydligen startat med astrologi väldigt tidigt i sina liv. Alltså redan som barn. De var inte ens tonåringar.

De hade då väldigt tidigt tillägnat sig något som en del astrologer kallar stjärnminne. Alltså att de lärt sig kännetecknen för ett stjärntecken och kunde se dessa överallt. För en sådan människa så är världen typiskt 12-delad. Varje människa signalerar ut vilket stjärntecken hon är. Ungefär som vi skiljer mellan olika typer av fordon i världen. Vi har bilar, flygplan, båtar, cyklar… osv. Det brukar inte vara några tveksamheter vilken typ av fordon det är. Och samma gäller för astrologer med stjärnminne när det gäller människor i olika stjärntecken.

Personligen tror jag inte det finns speciellt många av denna sorten. Men det är ju lätt att tycka att de borde visa sig lite mer och visa vad de kan. De vet ju bortom alla tvivel att astrologin fungerar. Men de verkar inte ha någon specielll längtan efter att visa upp sig.

Amon
4/20/15, 12:19 AM
#5

Ja, det är nog sällsynt med sådana personer.. 🤔

Om man skall våga sej på att gissa stjärntecken på andra - så gissar man ju ofta på ascendenttecknet - alltså det stjärntecken som personen möter omvärlden med -  eller dennas "startmotor". Men man kan också gissa på måntecknet - beroende på vilka reaktioner och vanor/ovanor som personen har. Det brukar vara först när man har lärt känna en person närmare - som soltecknet framträder tydligare - det är min erfarenhet.

Om det nu inte råkar vara så att sol och ascendenttecknet är detsamma förstås - för då blir ju det tecknet extra förstärkt. Och om man har en eller flera stigande planeter - så påverkar de ju mycket också - och deras kännetecken blir så mycket tydligare.

Och man kan ha många (personliga) planeter i ett helt annat stjärntecken än det solen befinner sig i - så att detta teckens egenskaper väger lika tungt eller tyngre än soltecknets egenskaper.

Då är det i stället mycket lättare att se vilket eller vilka element som dominerar hos personen. Eld, luft, jord eller vatten - de visar sej snabbt och väldigt tydligt, tycker jag.. 👍

[greenseng]1
4/20/15, 10:38 PM
#6

  Jo… ascendent och måne kan "störa". Men börjar man såpass tidigt i livet och har en sådan talang och intresse så kan man nog se igenom det hela.

Annons:
Amon
4/21/15, 12:14 AM
#7

Javisst är det en bra början - många personer som som är starka i sitt soltecken känner man ju snart igen.. 😉

Sen finns det ju andra som är svårare att känna igen..🤔

Och det är jättespännande när man upptäcker astrologin - och att den verkligen fungerar!👍

Jag har själv kvar min första astrologibok - "Astrologiska Nycklar" (om Solen, månen och ascendenten) - av Erica Ekedahl från 1983 - den hösten jag fann astrologin - eller den fann mej rättare sagt.

Äntligen fann jag ett redskap att bättre förstå mej själv och andra - varför vi var så lika eller olika - och vad man kunde/eller inte kunde förvänta sej av personer födda med solen, månen och asc i olika stjärntecken. Den har enkla tabeller som man lätt hittar i - och den står fortfarande på en central plats i bokhyllan. 👍🙂

Här är den Ginster - men du vill köpa den så kan du säkert hitta den billigare på något antikvariat eller loppis: http://www.bokborsen.se/Ekedahl-Erica/Astrologiska-Nycklar/4647556/1489136

Nattan
4/21/15, 9:30 PM
#8

Intressant, jag har själv börjat reflektera över dagliga händelser och människors reaktioner, sätt att agera och kan ibland känna att det där var väldigt "mars" eller "jupiterianskt" eller "saturniskt". Men jag hänvisar oftast mer till planeterna än själva stjärntecknena, å andra sidan regerar ju planeterna tecknena… och vissa hävdar ju att pluto, neptunus och uranus är mer generationsplaneter än personliga.. där kan jag tycka att om dem har en stark anknytning till andra planeter så kan jag uppleva att dem är "blended". 

Däremot har jag jätte svårt att se någon som typisk stenbock, energierna är så mixtrade, med lite måne och ascendent… Men att lura ut soltecknet borde gå, man ska ju rent exteriört kunna utröna ascendenttecknet… (sägs det) har själv försökt mig på detta, men jag är inte tillräckligt nyfiken på att utvidga detta jag gillar att gå lite djupare ;)

Å andra sidan - du som jungfru har ju ett öga för det där med analys - känner igen det från gubben min som är väldigt "synande i sömmarna"..

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

katsy
4/22/15, 10:37 AM
#9

Jag gissar att det är soltecknet du menar då? 

Jag kunde inte ens lista ut vilket stjärntecken jag skulle placera min svärfar i..

Det måste vara svårt att pricka in med så mycket andra starka influenser

Astrologos
6/26/15, 1:56 AM
#10

Ja, det händer ganska ofta att jag ser eller märker vilka som är de starkaste tecknen. Det gäller både privat och offentliga personer.  

Särskilt eldtecken (vädur, lejon, skytt) brukar avslöja sig med sin entusiasm och självsäkerhet. Jordtecken (oxe, jungfru, stenbock) är de näst lättaste med sin ofta lugna saklighet.

VATTEN är känsla - ELD aktivitet - LUFT intellekt - men JORD är konkret.

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Upp till toppen
Annons: