Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 6175 ggr
Nattan
2014-11-23 20:50

Stellium

Jag undrar om ni har några stellium i era horoskop?

det vill säga en planetansamling i något hus/tecken som består av tre eller fler planeter. Skriv gärna planeterna i ordning och därefter tecken o hus!

Vore intressant och veta om ni är fler där ute!

Själv har jag 6 planeter i femte huset, varav 5 i skytten och 1 i stenbocken,
merkurius, saturnus, venus, uranus, solen och neptunus.. 

Ni som även har stellium, vad har ni märkt av i de stora transiterna som saturnus, uranus, neptunus o pluto påverkar er?

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

Annons:
Farwuq
2014-11-24 08:18
#1

Jag har några samlingar i Lejonet och i Vattumannen.

http://uploads.ifokus.se/uploads/d56/d56c98c24b44a6f7d447cb2ffcf0f335/astro-farwuq-hada.gif

Jag har inte studerat ämnet med transiter, så jag vet inte.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Nattan
2014-12-07 20:01
#2

Du har ett stellium som är delad i både hus och tecken, intressant! Är Solen ledaren i gruppen? Nu är det bara personliga planeter egentligen i stelliumet, om man inte räknar in chiron, är osäker på om man brukar räkna in chiron i stellium. Men hur påverkar dess placering dig?

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

Farwuq
2014-12-08 08:57
#3

Hur det påverkar? Jag har faktiskt aldrig studerat det, Men livet är fullt av allahanda plågor.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amon
2014-12-16 12:39
#4

Jag har läst att de som har ett eller flera stellium av planeter i sina födelsehoroskop - för dem så går livet i perioder. Under några år händer väldigt mycket i deras liv (när stelliumet aktiveras av transiter från de yttre planeterna) - medan andra perioder är helt lugna - och det händer nästan ingenting (när inga transiter från de yttre planeterna finns till stelliumet). Låter logiskt tycker jag..🤔

Medan för dem som har planeterna mera utspridda i sina horoskop - för dem så händer det lite lagom med saker då och då i  ett lugnare tempo..

Själv har jag inget stellium i mitt horoskop - däremot flera konjunktioner.. 🙂

Nattan
2015-01-09 20:38
#5

Har du några trippla konjunktioner eller ligger dem två och två? Det kan påverka en del också..

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

Amon
2015-01-09 21:35
#6

Jag har månen/asc i fiskarna, jupiter/uranus i kräftan och merkurius/saturnus i skorpionen. Och mars/chiron (är ju ingen planet förstås) i stenbocken.

Mellan asc/månen och jupiter/uranus och mars/chiron bildas det en drake med det fjärde vinkelbenet venus i skorpionen. Och i den draken är det mars/chiron i stenbocken och elfte huset som är den som "drar" i den draken.. 😉

Så det är klart att när en yttre planet påverkar ett hörn av draken - så påverkas även de andra planeterna där också - eftersom de alla samverkar..🤔

Annons:
Nattan
2015-01-28 21:18
#7

Drake var ovant för mig, har du en bild på ditt horoskop? (kan hjälpa med det visuella :)

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

Amon
2015-01-29 01:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Varsågod:

Farwuq
2015-01-29 06:59
#9

#8 Hur påverkar allt detta dig? Är du väldigt känslosam?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amon
2015-01-29 11:49
#10

Jag är nog snarare känslig än känslosam - ja det stämmer nog. Men försöker också att finna logiska (för mej) svar på det jag upplever.🤔

Jag känner av väldigt mycket hur folk mår osv. Kan bli väldigt trött av att ha mycket människor omkring mej tex. Även sådant som händer på andra sidan jorden - och långt ute i atmosfären känner jag av. Tex i måndags var jag helt väck - då passerade en stor Asteroid jorden - fick jag reda på. 😕🤢🤦‍♂️

Men har gått kurser för att utveckla och lära mej hantera min känslighet. Som tex att skydda mej - och ta ner helande ljus och skicka vidare till dem som behöver osv. osv.

Träffade en gång en astrolog - Erik Hesser på en mässa. Han sa att jag var väldigt medial - som "forntidens orakel" - men att jag var född i helt fel tid.😃

Att mina förmågor inte var eftertraktade i denna tid - men att det fanns ju ändå en mening med att jag fanns här - trodde han! 😉

Och det får vi väl hoppas! 👍😃

Farwuq
2015-01-29 12:00
#11

👍

Det hoppas vi andra med.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Nattan
2015-02-03 20:27
#12

Amon - väldigt intressant. Jag tror att vi behöver helt klart fler mediala personer. I dagens snabbrusande samhälle har vi kanske inte ett behov av en gud i gammal traditionell svepning, utan gå tillbaka till oss själva och leva på ett helt annat sätt. Intressant att se ascendentens koppling med månen i 12,e och dess koppling ner till kräftan och södra nodden, jupiter och uranus. 

Får man fråga vad ditt yrke är? Får du möjlighet att nyttja dina talanger av den mediala sorten? 

Kan väl tänka mig att du får uppleva en hel del trots att dina planeter är utspridda, då transiterande storplaneter såsom Jupiter, Saturnus, Uranus, Neptunus och Pluto kan ju samtidigt bilda konjunktion med din Jupiter/Uranus och samtidigt ha en opposition med Mars, vet ej exakta grader men rent teoretiskt så kan det ju hända, sen kan den ju även bilda trigon/kvadratur med någon av dina planeter i 7:e ? Så det kan ju fortfarande hända mkt för dig på en gång ändå… :)

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

Amon
2015-02-04 00:08
#13

Jag arbetar inom vården - och har har så gjort i hela mitt vuxna liv. 

Men jag har ju andra intressen också… 😉

Jag har aldrig arbetat som "medium" - och är väl inte så värst medial heller..

Han bredde nog på en hel del den där Erik Hesser - jag tog det nog mest på skämt..😃

Men visst finns det - och har alltid funnits ett intresse - och en vetskap om att det finns mycket mer än vi kan se - (med våra fysiska ögon) och ta på - (med våra fysiska händer). 

Jag är också med i en ljusgrupp - där vi gör en del ljusarbeten för jorden, människorna och oss själva.

För min egen del har jag haft - och har mycket upplevelser ibland när jag mediterar. Men det går i perioder - just nu har det varit en lugnare period ett tag.

Om jag ser tillbaka så startade mycket av den andliga utvecklingen hösten 1994. Då började jag en grund och fortsättningskurs i Ljuskroppsmeditation - det var startskottet. 

Astrologiskt ser jag att Pluto går över min venus då - och Uranus och Neptunus går tillsammans över min mars - och de bildar förstås en massa andra aspekter till de andra planeterna i draken. Alltså drar de igång det hela. Eftersom chiron ligger exakt på mars plats i stenbocken - (syns ej i horoskopet) - så påverkas ju även den. Även jupiter går genom skorpionen - och mina planeter där. Sedan går saturnus över månen /asc under 1996. Åren 1996 - 1997 var väldigt utvecklande år.

Sedan kom det en hel del år med annat som tog min uppmärksamhet i anspråk - men 2006 - 2007 så satte det fart igen med en ny andlig utvecklingsperiod. Då ligger Neptunus i vattumannen i sextil till min sol. Pluto i slutet av skytten aktiverar min måne/asc med en kvadratur - och min egen neptunus med en sextil. Och så går den över min Mc - som ligger nära det galaktiska centret (på 27* skytten). Och jupiter går även då över mina planeter i skorpionen - och når venus  i november. 

Så visst påverkas man av transiter..🤔  🙂

Det finns ju något som heter progressioner också - och nu ser jag att min progredierande sol går över min venus under hösten 1994 - naturligtvis! 👍

Annons:
Nattan
2015-02-13 13:12
#14

Vården kan vara ett väldigt bra område för dig som har mediala krafter, om man ska fortsätta på den tråden. Jag tror det handlar mer om att du har intuition som kan hjälpa dig rätt i bemötande av patienter etc och kanske fastställande av orsak av sjukdom osv. (Min mor har en stark koppling av tre planeter som ger henne sådana krafter men det skulle hon aldrig erkänna - den gamla stenbocken). Ett medium är så mkt mer, det behöver inte bara handla om den ockulta delen utan att medla i olika situationer, att vara en sorts förmedlare av olika saker etc.. det kan vara lite vad som helst…

Vad är det galaktiska centret? (har inte hört talas om det)

Kan väldigt lite om progressioner, läser transiter just nu :) Men vet att solen har en stor inverkan det har väl egentligen alla på sitt sätt..

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

Farwuq
2015-02-13 14:16
#15

Det galaktiska centret är mittpunkten på Vintergatan. Centrum ligger i konstellationen skytten 26°.

http://www.horary.com/hhcrl/galact.html

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amon
2015-02-17 22:33
#16

Tja - ja så kan det vara Nattan. Jag vet ju att jag lätt "känner av" hur andra mår - och kanske också ibland vad de behöver. Likadant med barn. Men jag har arbetat mest med äldre - det verkar passa mej bäst. 🙂

Nattan
2015-02-22 15:58
#17

Undrar vad det ska betyda Farwuq, jag som har ett stellium nära 26 grader Skytten. (Solen är 24 grader och sen ligger neptunus i 3 grader stenbocken och resterande ligger bakom solen i kö…) Vad innebär Mittpunkten i galaxen i ett födelsehoroskop?

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

Farwuq
2015-02-22 18:01
#18

Vad mittpunkten innebär, det har jag inte den blekaste aning om. Men, man kan ju vilt spekulera om att den tillför extra energi. Ditt Stellum glöder kanske av den extra energin?
🤔
Jag har den i konjunktion med min ASC. Vi får vänta tills vår expert Greenseng har tittat på det hela.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]1
2015-02-22 19:25
#19

#18

  Ha, ha, haaaa…. 😕

Farwuq
2015-02-22 19:38
#20

#19 Åh, hej Greeseng.
Vad har du får åsikt och denna punkt på Skytt 26°?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[greenseng]1
2015-02-22 19:54
#21

#20

  Just nu har jag ingen som helst åsikt. 😃

Det är svårt att ha en åsikt när man inte vet ett dugg. Den här punkten är alltså helt ny för mig. Men galaxens centrum… det låter ju minst sagt tungt. Det första som poppar upp i skallen är väl om det skulle symbolisera en balanspunkt i horoskopet. Att himlakroppar och konfigurationer skulle vara mer "jordade" och harmoniserade om de har en positiv förbindelse med denna punkt.

Exempelvis… har du bryggt kaffe kl. 09:00 i hela ditt liv med samma kaffebryggare då är du trygg när du gör det. Du har fått rutin och behöver inte ens tänka på processen. Du är säker.

Men detta är alltså tankar som flyger genom mitt huvud precis nu. 😃 Förmodligen ligger det inget som helst i dem. Men jag skall se om jag kan hitta något ätbart på webben. Jag vet att jag flaxat förbi galaxens centrum i astrologiska sammanhang. Men då har det handlat om helt andra sökningar. Har en lite märklig bok i bokhyllan också som börjat ropa på mig. Får kolla i den också.

cu 👋

Amon
2015-02-23 01:07
#22

Har googlat på Det Galaktiska Centret - och fann detta på Wikipedia: 

"I Vintergatans centrum finns en kärna, en stavformad bula som tros ha ett supermassivt svart hål i mitten. Denna kärna omges av fyra stora armar som går ut som en spiral från detta centrum. I dessa regioner bildas stora mängder stjärnor och de innehåller många yngre population I-stjärnor. Disken omges av en halo med äldre population II-stjärnor såväl som större mängder av relativt täta koncentrationer av stjärnor, så kallade stjärnhopar."

Läs ännu mer här:

http://translate.google.com/translate?hl=sv&sl=auto&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FGalactic_Center

Vid vintersolståndet går solen från Skytten till Stenbockens tecken  - och passerar alltså förbi det Galaktiska Centret - som då öppnas mot och sänder sina kosmiska energier mot jorden.

Detta brukar jag känna av - precis som vid sommarsolståndet och vår- och höstdagjämningarna. Och speciellt mycket kände jag den 21 dec 2012 - då den gamla Mayaindianska tideräkningen slutade - och en ny började dagen efter.

Om detta skriver Jenny Ann här:

http://www.jennyann.se/det-ar-ju-inga-svarigheter-att-forsta-tiden-ni-gar-fran-en-en-linjar-tiderakning-till-en-parallell/

Det finns även andra sidor man kan läsa om det Galaktiska Centret: 

http://wissen.paoweb.org/de/updates/2009/update2009_03_31_sw.pdf

[greenseng]1
2015-02-23 01:17
#23

#22

  Tack Amon! Skall kolla igenom länkarna.

Mayaindianerna är intressanta.

[greenseng]1
2015-02-23 05:56
#24

#20

  Tja… efter att plöjt webben (googlat) en aning så kan jag bara dra följande slutsats:

Det finns ingen solid och adekvat astrologisk uppfattning om vad Galaktiska Centret egentligen står för. 

Åtminstone har jag inte hittat någon. Och jag tror jag har rätt här. För om en sådan skulle finnas så skulle man hitta den överallt. Ungefär som när man hittar information om vad Merkurius står för.

Visst finns det olika hypoteser här. Eftersom det är något så fundamentalt som Galaxens centrum det handlar om så vore det väl konstigt annars. Men det mesta ser ut att vara kopplat till olika typer av kosmologier. Och alla som har intresse av detta tycks ha sin egen lilla privata uppfattning här. Klubbar bildas naturligtvis också och alla medlemmar tycks trivas oerhört bra i klubben. Men det är väl det som är meningen med att samla likasinnade.

När en ny punkt blir intressant inom astrologin så följer utvecklingen sedan ofta ett generationsmönster, inbillar jag mig. Första generationen presenterar en tes. Sedan kommer den obstinata nästa generationen och menar på att allt är bara bullshit. Så här är det minsann… och vips så har en antites skapats. Och nästa generation igen säger då: "Men vänta lite nu. Om vi tittar lite närmare här och där så ser vi att…" Och så har vi plötsligt en syntes. Och då först börjar det likna något. Alltså mönstret tes, antites, syntes speglar antagligen förloppet. Kanske. 🤪

Tolkningen av punkterna i ett horoskop kom inte till över en natt direkt. Och även om så vore fallet så accepteras de inte av omvärlden över en natt. Sådant tar tid. Det är först när uppfattningen av observationerna börjar bli likstämda som saker börjar ta form.

Så… din egen uppfattning om galaktiska centret är lika god som min eller någon annans. Mer kan jag just nu tyvärr inte tillföra till diskussionen.

Farwuq
2015-02-23 10:09
#25

Det räcker och täcker väl.
Tack Greenseng.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Nattan
2015-03-02 11:13
#26

Det är väldigt intressant ändå, tyvärr hinner jag inte lägga ner min tid på att forska vidare. Har lite alltför många strängar på min lyra jag hellre vill spela på.. men tar med mig tankarna inför framtiden.

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

[greenseng]1
2015-03-02 19:40
#27

#26

  Astrologi handlar mycket om tid och… äter tid.

När du har tid så kom gärna och spela på din lyra igen. 😉

Annons:
Nattan
2015-03-04 15:26
#28

Javisst är det så Greenseng 🙂 Har på senaste halvåret kännt att om jag hade alla pengar i världen så skulle jag syssla med astrologi på heltid.. funderar på att starta eget bara för att få lära mig mer och få hjälpa människor att förstå sig själva och att de kan faktiskt välja att vara sitt bättre jag. Det är ju typiskt att CSN inte stödjer sådana studier 🤪

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

[greenseng]1
2015-03-04 16:33
#29

  Att starta eget vore ett intressant äventyr.

Då bör man inte bara vara bra på astrologi utan också kommunikation. Plus en bra människokännare.

Kanske inte alltför lätt.

Farwuq
2015-03-04 17:54
#30

Man måste och  ha en massa energi och tålamod utöver tid.
😉

Mycket av det har jag väldigt lite av.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]1
2015-03-04 23:32
#31

  Samma här. 😃

Nattan
2015-03-06 11:52
#32

Jag tror man behöver något mer utöver astrologin i början som inkomstkälla. Men energi har jag oftast i överflöd och när man bor ute i skogen så vill man ju gärna kommunicera ;) Och tålamod har jag fått med tiden, nu när jag fått barn har det bara blommat ut och jag kan ha människor som står o spyr galla över mig för triviala saker och jag bara lyssnar och tar det lugnt, innan jag besvarar dem med något passande. Människokännare försöker jag förbättra dock.. läser mkt psykologikurser, sociologi, antropologi… vi är alla så spännande.. men tid saknas alltid för mig - reser nog för mkt i nuvarande jobb :(

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

[greenseng]1
2015-03-06 15:53
#33

#32

  Jo. Det är nog få människor som kan ha astrologin som en renodlad inkomstkälla. Då måste man nog ha gjort sig ett namn så man kan ta betalt därefter.

Nattan
2015-03-07 20:03
#34

Ja och vi har nog väldigt få sådana i Sverige. Men av alla mina intressen (skyttar har så många eld i järnet) så är det det den enda intresset jag ständigt återkommer till och brinner av iver och vill lära mig mer, och att känna en sådan passion och sedan känna att omgivningen tycker man är tokig, gör en lite nedslående. Känns bra att kunna umgås med er här inne på forumet och ja de astro forum som finns på nätet. Tack för att ni finns! :)

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

Annons:
[greenseng]1
2015-03-08 01:02
#35

  Det är kanske vi som skall tacka. 🙂

Farwuq
2015-03-08 14:36
#36

👍

Tack.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: