Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 894 ggr
Magi-cat
7/18/14, 11:40 AM

Crop circle i Marlborough

En för året riktigt snygg crop circle. :-)

Det står i texten mellan bilderna:

"

135 Hertha is a large main belt asteroid which orbits among the Nysa asteroid family. In astrology, when two planets are 135 degrees apart, they are in an astrological aspect called a sesquiquadrate. The aspect was first used by Johannes Kepler.

"

Vad menas med sesquiquadrate? Och vad har det för samband med formationen?

http://www.cropcircleconnector.com/2014/foresthill/foresthill2014a.html


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Tjeja
7/18/14, 7:07 PM
#1

när två planeter är i 135 graders vinkel i förhållande till varandra kallas det för sekvenskvadrat….  står det typ… jag skulle tolka det som en speciell formation som liknar en del ur en kvadrat eller nåt… vad vet jag.. eh… :)

Ja alltså.. mattematik är inte min grej om man säger… Men kanske någon annan här har en bättre förklaring?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Magi-cat
7/18/14, 7:18 PM
#2

#1 Tack!🙂

Tänkte  på den astrologiska betydelsen, men den kanske kommer…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[greenseng]1
7/20/14, 12:49 AM
#3

  Okay. Då kanske någon kan tala om för lilla ignoranta mig varför sädesfält-cirkeln överhuvudtaget är kopplad till asteroider? Och varför 135 Herta är inblandad överhuvudtaget?

135° inom astrologin kallas Sesquikvadrat. Om 135 Herta är benämnd utifrån detta så måste den i sådana fall stå i 135 ° vinkel till något objekt. Och då undrar jag vilket, i sådana fall?

Hur den här sädesfält-cirkeln kan ha en astronomisk koppling undrar jag stillsamt.  Och att den har en astrologisk koppling också gör mig definitivt ännu mer mystifierad. Tycker synd om bonden som får sin inkomstkälla förstörd.

135° inom astrologin kan sönderdelas i 90° + 45°. Eller 180° - 45°.  90° och 180° är en typ av bas här, alltså ett slags fundament. Kvar blir 45° som då blir viktigast. 45° är enhetscirkelns 360° dividerat med 8.   45° * 8 är ju som alla levande varelser vet 360°.

Och 8 = 2*2*2.  Talet 2 inom astrologin står för den spänning som uppstår när man har lite olika uppfattning om saker och ting. En dragkamp bildas. Som i exempelvis parförhållanden.  Därför är det också kopplat till energi. Om energin förstärks, det som händer vid 2*2, så blir det hetare och förstärks det ytterligare, 2*2*2 så blir det lätt konflikt. 360° dividerat med 2*2*2 blir 45°. Vilket ofta indikerar människors reaktion när de erhåller mer energi än de kan hantera. Alltså konflikt.

Så… när det gäller den här historien så fattar jag som vanligt absolut ingenting. Men det är väl som det alltid har varit och alltid kommer att vara. 😃

Men kom gärna med en förklaring som är logisk och så enkel att till och med jag kan förstå den. Och ta gärna med något som verifierar den.

Visst är jag gudomligt tråkig, så säg… 😃😃

Magi-cat
7/20/14, 7:57 AM
#4

#45 Haha, nej greenseng, tråkig blir du nog inte, ens om du anstränger dig…😂

Tack för förklaringen…eller icke-förklaringen. Att du inte heller förstår kan kännas bra liksom. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: