2014-04-20 17:12 #0 av: pajaro8

Skulle vara intressant att veta om ni folk tycker att deras utseende stämmer överrens med ascendantens placering :)

Till exempel har jag min ascendant i kräftan. 

Typiskt för folk med denna ascendant är blek hy, tunt och mörkt hår, liten näsa och runda linjer i kroppen. Man är kort eller normallång. Dessa personer utstrålar en drömsk mjukhet och ansiktsuttryck kan få betraktare att tolka dessa människor som oskudsfulla, ibland naiva. Man har ett diskret utseende och sticker inte ut jättemycket med starka drag i form av t ex markerade kindben eller spetsig haka. 

Den här beskrivningen stämmer in på mig väldigt bra. Jag är väldigt blek, har precis som i beskrivningen mörkt hår av tunn kvalitet. Jag har ganska runda, mjuka linjer i kroppen och tillhör väl de kortare, ca 163 cm lång är jag. Får faktiskt jobbigt ofta höra att jag ser oskuldsfull ut och det händer nog ganska ofta att folk uppfattar mig som naiv. Det här är något som egentligen inte alls stämmer överrens med min personlighet, jag är en stereotypisk skytt och folk som inte känner mig så bra blir ofta förvånade när jag gör något galet...kan säga att mitt oskyldiga utseende har gjort att jag kommit undan med en hel del som jag nog annars inte skulle ;) 

Så, min ascendant stämmer väldigt bra med mitt utseende och hur jag uppfattas av andra pga det. Vart befinner sig er ascendent och stämmer det bra överrens med erat utseende? :)