Annons:
Etikett4-mysticism-tarot
Läst 1995 ggr
Cerese
2014-04-18 09:14

Tarot läggning

Hej lägger in denna fråga även här, har gjort inlägget på Tarot

Hej, jag har fått en ny kollega på arbetetet som antyder att hon har mycket karma och så. Kollade lite på nätet och hittade henne med en egen tarolinje där man betalar för att få frågor besvarade.

Jag arbetar inom ekonomi och ansvarar för betalningar och likvidakonton. Hon kommer arbeta mer med avstämning övriga konton och hjälpa min chef mer, detta är ett vikariat. Hur som helst blev jag nyfiken och det var länge sen men jag tog fram mina tarokort och frågade 2 frågor kring henne. Se mina frågor och tolkning nedan. Skulle var kul om ni kunde komma med komentarer, hur ni tolkar?

Tarot frågor angående mxxx den nya konsulten jag arbetar med 140418

Fråga 1 Hur kommer det att vara att arbeta med m….?

Gav I, Magikern omvänd tolkning:

Får du Magikern omvänt i din fråga antyder detta finns det bedräglig eller missledande energi.

Någon i din närhet kan vilseleda dig eller vara opålitlig när det gäller affärslivet eller kärleken. Håll i minnet att spörsmålet gäller makt inte klokhet, inom en sådan person. Du skulle gå miste om ett mycket bra tillfälle genom att inte tro på dig själv och om Magikern visar sig omvänt, så förlora inte modet eller tron och ge inte upp något av din styrka inför någon annans knep och finter.  Försök förbli ärlig mor dig själv och var på din vakt gentemot andra. Allt är inte förlorat. Magikern kommer alltid att hjälpa dig om du förblir trogen mot dig själv.

 Fråga 2, Hur tycker M… att jag är?

Gav X Ödeshjulet rättvänd tolkning:

Ödeshjulet antyder att du har avslutat en större cykel av inlärning och nu är redo att gå in i en ny fas i livet. Du skördar nu vad du tidigare har sått. Du har lärt dig mycket genom att avvakta och observera och nu är tiden inne för att handla. Förlita dig på kretsloppen i ditt liv och visheten i ditt egen rytm.Bekymra dig inte för några beslut utan förlita dig på dina ingivelser och ta steget i det nya. Var öppen och förtröstansfull när det gäller livets möjligheter. Du behöver inte blicka bakåt, du har allt du behöver med dig. Händelser du inte kan styra kanske slår dig med häpnad när det som är förutbestämt inträffar genom Ödeshjulets mäktiga snurrande. Det finns en grundkäggande ordning som genomsyrar ditt liv och universum. Du är ett barn av universum, i lika hög grad som varje blomma, trä eller sten.  Du har nått en nivå av dig själv och det är viktigt att du inser hur långt du har kommit. Saker och ting kommer igen, det som går upp måste också komma ner. Sådan uttryck blir sanna om vi erkänner Ödehjulets existens i våra liv, alltid i rörelse, aldrig stilla, även om det känns som inget händer. Under återstoden av resan måste du tillägna Ödeshjulets stora lärdom:  inre frid. Ödeshljulets centrum, naven är den stilla hemlighetsfulla platsen. Ekrarna på hjulet snurrar men platsen i mitten berörs inte av snurrandet. Detta är hemligheten: platsen för frid och ro, stillhet

Tack på förhand/Cerese

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

Annons:
[greenseng]1
2014-04-18 22:59
#1

  Tarot hör väl egentligen inte så mycket hemma i en astrogrupp. Även om det ibland finns kopplingar. Vore väl lite konstigt annars, i och med att båda handlar i grund och botten om allt.

På Tarotkort ser man ibland astrologiska symboler. Och det är ju bra för då kan man få en uppfattning om kunskapsnivån hos den eller de som gjort Taroten i fråga.

The Fool skall aldrig någonsin ha en astrologisk symbol. Ej heller någon av The Knights. Det beror på att de korten ursprungligen hänvisar, inte till det okända, utan snarare till det som inte och aldrig någonsin kan bli känt. I de ursprungliga Tarotarna (som verkar helt omöjligt att få tag på i dag) så var The Knights Centaurer just för att visa att de inte hade med ett mänskligt väsen att göra.

Jag har sett att även ytterst prominenta Tarotar har symboler här. Vilket kanske säger en del som förmodligen skulle göra skaparna av dem ytterst irriterade. 😃

Aleister Crowley formade ju om Taroten efter sitt eget godtycke. Tog helt rått bort The Knights och ersatte dem med Prince och Princess. Han kanske var lite före sin tid när det gäller könsdebatten. 😃

Dock är ju The Page av kvinnligt eller manligt kön.

Men han han hade en ursprungssymbol kvar och det var i kortet The World. Där har han en orm som symbol. Sedan om han avsåg den äldre tolkningen här skall jag låta vara osagt. I den äldre tolkningen så har ormen alltså ingenting att göra med något ont. Det hänvisar till en nivå där man redan passerat nivån av gott och ont.

The Magician talar om ordning och struktur. Det spelar ingen roll om den råkar vara upp och ner eller balanserar på ett hörn samtidigt som blå dimma kommer ut ut väggarna och små änglavarelser trycker upp basuner i ansiktet på dig och tutar.

The Magician står fortfarande för någon eller något som kan hantera ordning och struktur.

Och The Wheel of Fortune står för förändring.

Om man tittar på frågan här, alltså hur hon upplever dig, så är ett svar att hon upplever dig som en person som verkar föränderlig. Eller som en person som kan ha mycket att erbjuda. Eller eventuellt… en person som måste förändras. Men en sådan tolkning är mycket drastisk och rekommenderas definitivt inte som ett första val.

Själv tycker jag att korten är helt naturliga.

När en ny person kommer in i ens arbetsmiljö så blir det helt naturligt en annan slags struktur i miljön. Och det leder naturligtvis till att det blir förändringar. Vore väl märkligt annars.

Om dessa förändringar vore extremt negativa så har Taroten kort nog att framföra ett sådant budskap. När man betraktar ett kort så är även de kort som inte kommit upp betydelsefulla.

Hennes prat om Karma säger ingenting. Alla människor har fullt med Karma. De adderar Karma varje dag likaväl som de bryter ner gammalt Karma varje dag.

Information om Karma blir värdefull när den handlar om Karma-Tid.

Alltså om den sk. vardags-Karmans cykel från att en handling utförs och till att den speglas tillbaka. Hur lång är den cykeln?

En normal vardaglig människa skulle jag gissa på har en cykel på mellan 10 och 30 år. Men det är bara en gissning. Baserad på hur världen fungerar idag.

En högt andligt utvecklad person har en cykel på några veckor, ibland till och med dagar. I extrema fall timmar eller minuter. Men det är ovanligt och cykeln förändras ständigt. Blir längre eller kortare. Det är nödvändigt, för om cykeln skulle bli alltför kort börjar märkliga fenomen inträffa.

Många människor menar på att de har extremt kort karma-cykel. Men karmatid är svårt att mäta. Eftersom gamla handlingar kan komma tillbaka och interferera. Och man misstar dem då för en färsk handling.

Det finns också annat än vardags-karma som kommer vid väldigt väl anpassade tider. Karma är alltid kopplat till en större helhet men dessa händelser är det speciellt.

En människa som har en extremt kort karma-tid undviker normalt att prata om det. Undantag är här när det gäller väldigt nära vänner. Men de märker förmodligen av det ändå, på det ena eller andra sättet.

Att ta betalt för tarot-läsningar är ett dåligt tecken. Man tar aldrig någonsin betalt för något som är kopplat till det andliga. Det är det högsta, ofta kallat Anden, som i sådana fall skall ha betalt.

Dagens Tarot-kunskap är extremt personligt influerad. Många, kanske de flesta tarotar borde egentligen inte kallas Tarot. Men… det finns väl en mening med det med. Trots allt är det kanske en inkörsport till en mer andlig syn på tillvaron.

Cerese
2014-04-19 08:20
#2

#1, Tack för ditt svarGladJag brukar som sagt inte fråga i Tarot men har en 20 år gammal bok och kortlek för Stora arkanans kort. Har nog inte använt den på 10 år minst men ville få svar på samma sätt på något vis. Levt i nuet efter att min dotters pappa gått bort och haft fullt upp med att få allt att gå ihop. Nu har jag mer egen tid då min dotter flyttat till ett eget bo.   

Jag hoppas ändå att min nya kollega kommer fungera bra i vår lilla grupp på arbetet, hon vikarerar för en föräldraledighet.

Och visst är jag föränderlig,Glad jag är ju Vattuman men jag är också ganska misstänksam, är inte lättlurad, känner ofta om något är fel. Kanske är det min Måne i Fiskarnas tecken eller min MC i kräftan?

Nu ska jag förbereda för familjemiddag lite av en tradition varje Påsk. Lev väl/Cerese

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

[greenseng]1
2014-04-19 20:36
#3

  😃 Du kunde ju frågat henne själv på hennes tarotlinje. Och vid rätt tillfälle visat henne hennes eget svar. Fast det är klart… det kostar ju lite grand.

Ett annat alternativ vore ju att ha bjudit henne på påskmiddagen. Och ha köpt hem en Jack Daniels Whiskey. Jack Daniels har som specialitet att ta fram en människas själ till allmänt beskådande. Så kunde ni ha jätteroligt när ni betraktade varandras själar. 😃😃

Men nu skall vi se lite här… Solen i Vattumannen, Månen i Fiskarna och MC i Kräftan. Du är alltså nybörjare inom astrologi. Annars skulle du veta att MC egentligen inte säger så mycket. Åtminstone inte jämfört med Ascendenten.

Men om MC är i Kräftan så brukar det vanligtvis vara 90° ungefär mellan Ascendent och MC. Och det ger en matematiskt sett väldigt stor sannolikhet för att du har Ascendenten i Vågen. Men… du kan ju vara född vid ett gränsfall och ha Ascendenten antingen i Skorpionen eller i Jungfrun.

Men statistiskt sett hamnar den med stor sannolikhet i Vågen.

Så du är antagligen född någon gång på kvällen/natten i slutet av Januari eller i början av Februari.

Dock… har du MC i Kräftan så är du nog rätt bra på att hålla reda på betalningar och konton och sådant.

cu

Cerese
2014-04-20 13:40
#4

Hej du är rolig duSkrattarNää jag skulle aldrig ringa hennes eller någons tarotlinje, tycker det är oseriöst att ta betalt.  Aldrig dricka Jack Daniels är mer Bushmills typen GladJag är av den försiktiga typen och kommer undvika allt snack om karma eller medialt med konsulten, inte ett dugg nyfiken heller, fick bara en känsla ,kollade och fann. Är ju ganska bra på att känna på mig saker och ting så det var ju bara som en bekräftelse…

Märker att du är duktig på astrilogi och du prickade min födelsedag bara ca 7 dagar för sent. Är född 22 jan kl 22:20, samma dag som Strindberg för övrigt och kanske Sverige?Skämtar Har inte heller studerat astrologi allt för grundligt men vet at MC inte har så stor betydelse (har inga planeter där för övrigt) I en bok från 1985 som jag har av Stefan Stenudd: Mc beskriver en persons uppfattning om sig själv och i Kräftans tecken ser man sig som en känslovarm, ömsint typ men skenet bedrar en Kräfta kan ju krypa både framåt och bakåt

Nu ska jag gå ut i vår underbara natur, rakt ner i reservatet, livet är gott/Trevlig Dag Cerese

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

Farwuq
2014-04-20 15:58
#5

Jag som har MC i Skorpionen, ser mig själv som farlig och udda. Som sjudande lava och full av dunkla begär.

😃👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]1
2014-04-20 17:28
#6

#5

MC i Skorpionen passar väl på en hemlig agent typ James Bond, kanske. Eller en hemlig assasin-ninja. Du bär säkert på många dukla hemligheter. 😃

Har MC i Tvillingarna vilket skulle kunna tyda på en karriär där man försörjer sig genom att prata mycket. Politiker exempelvis! 😃

Men jag tänkte på världens bästa och beslöt mig för att låta bli. 🚬

Visst är jag omtänksam?

Men om man använder Lika Hus-systemet så hamnar MC i det mer filosofiska huset 9. Vilket antagligen tyder på att jag pratar mer i en astrogrupp. 😃

Fast… egentligen hade det väl passat nästan bättre då att ha den i Hus 11. Men då hade det kanske varit någon typ av "Rädda Världen"-grupp istället. 🤔

cu

Annons:
Upp till toppen
Annons: