Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 758 ggr
Farwuq
2014-04-12 07:12

Solförmörkelse på "g".

Snart ska vi ha den första av fyra månförmörkelser och en solförmörkelse. Finns det något astrologiskt intressant i detta?

🤔🌛☀️

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[greenseng]1
2014-04-12 07:52
#1

  Det är tydligen intressant inom religion. Jag såg en massa religiösa länkar som handlade om detta. Men jag orkade bara inte läsa dem. Var lite för trött.

Det kanske ligger någon judisk tradition bakom. Eller kanske traditioner från flera religioner. När jag tittade lite på texterna så drog jag slutsatsen att det kan vara tal om en återkommande astronomisk händelse. Kanske. En del pratar t.om. om domedagen. Lite för spralligt för mig. En domedag kan kanske komma om några hundra år. Då har väl vetenskapen kommit till den punkten att de har vapen som kan radera ut en hel planet på någon sekund. Som i Starwars.

Och naturligtvis måste de testas. Som alltid. Inte av vetenskapsmännen, utan av de som betalar dem.

Förhoppningsvis är jag inte här då. 🙂

Enligt en antagligen ganska okänd profetia så förebådas detta av att man kan se tre gigantiska rymdstationer i orbit runt jorden. Så när den tredje är färdigbyggd så är det antagligen hög tid att sätta sig i ett rymdskepp och dra iväg någonstans. Mars kanske? Vad vet jag?

cu

Cerese
2014-04-12 09:53
#2

Solförmörkelse den 29 April i Oxens tecken som står för egendom, fastigheter och förmögenhet, vilket hus Förmörkelsen infaller ger en god uppfattning i vilka områden detta påverkas t ex 1:a huset tillståndet i landet. Varje timme i en förmörkelse får effekter som varar i ett helt år.

Förövrigt min styvfars födelsedag, han lever inte längre men har nog satt djupa spår i mig om hur jag är som person…

Trevlig Helg/Cerese

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

Farwuq
2014-04-12 10:21
#3

Vi får se om det blir en ny fastighetsbubbla.

🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: