Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 988 ggr
[greenseng]1
4/7/14, 5:49 AM

Måndag 07-04-2014

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

  Det är en lugn och skön måndagsmorgon. Och jag lyssnar på lugn och skön måndagsmorgon-musik. Och lite diskret fågelsång. Och funderar lite över dagens horoskop.

Det förväntade Storkorset har uppenbarat sig med all sin prakt. Med en Orb på 7° på de stora aspekterna, förutom Sextiler där det är 5,° så är det fortfarande ungefär 1 dag kvar tills vi har den efterlängtade, eventuellt fruktade, Kvadraturen mellan Mars och Jupiter. Istället får Månen vikariera med sin Kvadratur till Mars och Konjunktion till Jupiter. Men det är bara ett fåtal astrologiska minuter till Kvadraturen mellan Mars och Jupiter så man kan redan nu räkna med den. Och inga Sextiler i sikte.

Trots det är det ungefär en vecka kvar tills den största Orben i korset är nere på ca 3° - 4° och det är ungefär då saker i allmänhet börjar hända.

Men vi får väl se. Storkors kan ibland låsa situationer. Och Saturnus är inte kopplat till korset. Och inte heller Venus. När Venus, Mars, Saturnus och Pluto samtidigt har svåra aspekter så brukar det alltid bli något strul. Men så är det inte nu.

Däremot har vi en Konjunktion mellan Venus och Neptunus som växer i styrka. Venus har just anlänt till de känsliga fiskarna och mötet mellan henne och Neptunus kan bli intressant.

Åtminstone för världens kvinnor. Både när det gäller trevliga saker och kanske inte fullt så trevliga. Många romantiska tankar men även illusioner. Inspiration och pyssel i trädgården om vädret tillåter. Men Neptunus har också en annan sida. Bedrägeri och annat otyg är inte helt ovanligt när det gäller Neptunus. Men också konstnärligt skapande och faktiskt genialitet. Neptunus har många strängar på sin märkliga lyra.

Neptunus har även en svag Trigon till Jupiter.Den kan kanske ge en svag expansiv effekt på förloppet. Och vad ser jag mer? Månen är ju i Kräftan. Sitt eget tecken. Vilket gör den starkare. Vilket kan ha både positiva effekter. Men också negativa. Men Månen rör sig fort. Och har som tur är en ordnande Trigon till Saturnus.

Storkorset är komplext. Alldeles för komplext för mig just nu som börjar längta efter en skön säng att krypa ned i. Jag har en märklig dygnsrytm. Som imorgon måste korrigeras. Det finns alltför många "måsten" i livet. Det är ett te som jag hatar. Mås-tet.

Godnatt. Eller kanske bättre… Godmorgon.

Annons:
Farwuq
4/7/14, 7:02 AM
#1

God morgon alla astrologer.

👋

Jag hoppas att allt löper väl med kvadraturerna.

😕

Och att vi kan säga, puh…

🥵

När det nu är över. Liknar läget  något som kan förknippas med historiska händelser, som krig, pest och elände?

🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
4/7/14, 11:51 AM
#2

God förmiddag!

Låter som en intressant rebus, som vanligt, där man inte förrän efteråt kan säga…aha…..det var det där! 

Många drömmer extra mycket just nu, och det är mycket om drömmar, har sett på flera sajter.

Kan det vara Månen i Kräftan och Venus i Fiskarna som har något med saken att göra? 🙂

Eller är det bara det sköna vårvädret och vaknande livsandar? (Småregnar just nu, men bara lite skönt och det behövs…)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Kyllan56
4/7/14, 3:53 PM
#3

Vi får hoppas att den exalterade Venus i fiskarna lättar upp något. Mycket i världen skakar just nu, vilket storkorset kan symbolisera påverka.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Magi-cat
4/7/14, 4:03 PM
#4

#3 Jag tycker mycket ser rätt så oroväckande ut rent ut sagt, så lite Venusenergi går nog åt…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Kyllan56
4/7/14, 4:23 PM
#5

# 4 Det behövs nog mer än lite Venusenergi! 

För att citera ordförande i min astrologiförening, (fick så lämpligt ett mejl för två timmar sedan)

" Saker och ting underlättas lite av att Jupiter och Saturnus ånyo går mot en trigon, så att expansion och begränsning, optimism och pessimism balanseras mot varandra"

Även jag är orolig… Men är man nu en gång född med 72% i elementet Eld, så har man en gåva i att se positivt och optimistiskt på saker och ting. Jag lever ofta efter devisen, det tänker jag på imorgon, vilket dämpar min oro och att inte ta ut saker i förskott.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Magi-cat
4/7/14, 4:34 PM
#6

#6 Lyckligtvis är jag också optimistisk i grunden, men en del tecken är illavarslande. Som att bli tillbakaslängd flera årtionden.

Men det goda och starka, förnuftiga och mänskliga måste segra.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Farwuq
4/7/14, 5:04 PM
#7

👍

Man hoppas på det bästa.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
4/7/14, 5:21 PM
#8

#6 Att det goda ska härska härska önskar jag också. Tyvärr tror jag det är ett resultat av fördelningen av resurserna i världen. Ju mer en liten grupp roffar åt sig, så att den stora massan blir utan, leder till konflikter. Sedan har vi naturkatastroferna som människans girighet till stor del också är skyldiga till. Samtidigt tänker jag på att efter kaos kommer reda. 

#7 Ja det gör vi! Det är min fasta övertygelse att godheten i det långa loppet segrar över ondskan.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]1
4/7/14, 5:22 PM
#9

  Folk har ofta varit oroade för olika årtal. Exempelvis 2000 och 2012 osv. Men av någon flippad anledning har jag i flera år varit oroad just över 2014. Och utan att hitta någon direkt logisk förklaring till det.

Och det som oroar mig är att någon inte så trevlig fas kommer att starta då och den kommer att hålla på och förvärras i flera år.

Men mer än halva jag säger att det bara är inbillning. Så på ett sätt är jag faktiskt glad att det äntligen är 2014. Då får jag se om det är inbillning eller inte. Det behöver ju nödvändigtvis heller inte vara något kollektivt utan mer något personligt.

Trots det så blev jag irriterad när Putin körde igång. - Du tjuvstartar, tänkte jag.

Jag hade mer förväntat mig strul i Juni eller Juli.

Men sedan sade jag till mig själv att nu får jag banne mig lägga av. Det är ju alltid strul på den här planeten. Att vara profet på den här planeten är lätt. Det är bara att ställa sig och gasta:

- Det kommer att bli jordbävningar, tsunamis och krig och sjukdomar och allmänt strul.

Och man kommer förmodligen alltid att ha rätt. 

Men nu är det trots allt vår och jag skall gå och handla. 😃

cu all

Kyllan56
4/7/14, 5:28 PM
#10

#9 Det oroar mig att du oroar dig.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]1
4/7/14, 6:43 PM
#11

#10

  Det skall du nog inte göra. Oftast är det falskt alarm. 😃

Och det är egentligen ingen idé att oroa sig. Kan man inte påverka systemet så blir det som det blir. Och för det mesta så blir det väl någorlunda bra till sist.

Satt i ett passagerarplan en gång och det var natt. Plötsligt slocknade min lampa. Sedan såg jag att alla lampor på min sida slocknade. Och även en yttre lampa av något slag. Men ingen reagerade för de flesta sov. Kanske helt normalt, tänkte jag. Men kan också vara strul med det elektriska systemet. Och det är en sak som inte är helt ofarlig idag.

Och jag hann knappt tänka tanken förrän planet började bete sig egendomligt. Det styrdes för klumpigt. Piloten hade alltså problem med skevroder och sidoroder. Och det var ingen turbulens att tala om. Som tur var.

Det var den ryckigaste landning jag varit med om. Men piloten var lyckligtvis så erfaren att han lyckades ta ner planet i en mycket studsig landning. Och utanför var rena kaoset med räddningsmanskap.

Men att bli rädd i en sådan situation är bara löjligt. Vad kan man göra? Det är alltid bättre att göra som små barn och slappna av. De små liven klarar sig alltid och det brukar man själv göra också. Och gör man det inte så går det åtminstone fort.

Jag menar… någon gång måste man ju komma hem också. Att stanna här i evighet håller ju inte. Det kan ju vem som helst räkna ut. 😃

[greenseng]1
4/7/14, 11:33 PM
#12

#1

  Jag har faktiskt inte tittat så mycket på historiska händelser. Förutom då Jordbävningar. Det var jordbävningen i Kobe Japan 17 januari 1995 05:46 på morgonen som gjorde att astrologin klarade sitt "examensprov". Då gick Pluto ur Skorpionen och in i Skytten. Kanske med möjligtvis en minuts felmarginal på sin höjd, men det räcker för mig.

Då satt jag med klocka i hand och tittade på CNN. För att någon stor händelse skulle vara på gång var helt uppenbart. Men jag visste inte vad. Venus, Mars, Saturnus och Pluto var alla hårt aspekterade med Kvadraturer och det säger allt. Och så var Pluto på väg ut ur sitt eget tecken vilket också faktiskt talar om gigantiskt trubbel. Och det var anledningen till min väntan.

Men jag visste att händelsen skulle bli tillräckligt stor för att CNN skulle vakna. Och det gjorde de. De till och med bröt en sändning för att rapportera.

Okay, tyckte jag. Astrologin fungerar alltså. Men hur???

Fast jag hade redan innan fått tillräckliga bevis för att den fungerade. Men jag kunde inte för mitt liv begripa hur.

Att det skulle bli en jordbävning kunde ju till och med vilken unge som helst räknat ut eftersom Pluto är underjordens gudom och styr just jordbävningar. Men det är lite marigt att räkna ut var.

En sak som också är lite märkligt är att jordbävningen inte hade sitt centrum i Tokyo utan närmare den religiösa staden Kyoto. Men, som sagt, Pluto lämnade Skorpionen och in i den filosofiska och även religiösa Skytten.

Efter det så cyklade jag antagligen upp i något högre tillstånd och räknade ut att det efter en viss tid skulle bli två jordbävningar i Kina. Jag skrev ner tid och platser. Sedan landade jag och glömde helt bort hur jag räknat ut det hela. Men det bekymrade mig föga för jag trodde inte ett ögonblick på att något faktiskt skulle hända.

Så jag blev något förvånad när jag efteråt såg att både tid och plats stämde klockrent. Det var faktiskt två jordbävningar i Kina på rätt tid och plats. Men var förmodligen ett utslag av det man kallar nybörjartur. 😃

Jag kommer ihåg att det var ganska marigt att räkna ut platsen, faktiskt. Eftersom man av någon flippad anledning fick två platser att välja mellan. Och de låg helt motsatt varandra på klotet. Eller i opposition om man säger så. Man fick alltså kolla in var sköldarna går för att komma underfund med den mest sannolika platsen.

Och tiden var inte helt lätt heller. Vissa planeter skulle ha 3° Orb eller något liknande. Andra skulle vara nästan exakta. Och så var det något strul med MC och Ascendent. Man skulle alltså dra ner MC till Ascendenten för att få den exakta tidpunkten. Eller åtminstone ganska nära. Säg på en timme när.

Och jag kommer inte ihåg ett jota hur jag egentligen bar mig åt. Men det är inget nytt egentligen. Det har hänt förut när det gäller andra saker. Och det är alltid lika irriterande. Sinnet är en gåta. 🤔

[greenseng]1
4/7/14, 11:43 PM
#13

#2

  Drömmar är kopplade till Neptunus. Och Neptunus är i sitt eget tecken Fiskarna nu. Och det har naturligtvis en stimulerande effekt på drömmar. Men också på fantasi och intuition och liknande saker. Fast tyvärr också på bedrägeri och sådana saker.

Neptunus har också en Trigon till Jupiter som har haft en mycket stimulerande effekt. Men den är tyvärr i avtagande nu.

Dessutom har Neptunus nu en ankommande Konjunktion med Venus som bara blir starkare och starkare.

Kul, faktiskt.

Annons:
[greenseng]1
4/7/14, 11:57 PM
#14

#5

  Jupiter och Saturnus har en Trigon med en Orb som börjar på 7° den 25 april. Den blir sedan starkare. Den 24 Maj är den exakt.

Cerese
4/8/14, 5:53 AM
#15

#2 & #14 Hej jag drömmer mycket just nu och kom ihåg nattens, den var sorglig på många sätt. Har Månen i Fiskarnas tecken, Neptunus i Skorpionen och planeterna är i Trigon. Trevlig Dag Cerese

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

[greenseng]1
4/8/14, 9:19 AM
#16

  #15

  Det finns många typer av drömmar.

En typ är en slags lagringsdröm. Då dagens upplevelser lagras på olika ställen i hjärnan. I den drömmen upplever man att man drömmer dagens händelser fast inte helt exakt som de var. Men man drömmer dagen baklänges. Oftast minns man inte dessa drömmar.

En del drömmar kan vara förvirrade på grund av mediciner, alkohol eller feber och liknande.

Men ofta innehåller vanliga drömmar någon typ av budskap. Det är oftast på något sätt kodat och många gånger är det flera budskap på ett märkligt sätt komprimerade. Nästan som någon typ av mental zip-fil.

Andra drömmar är sanndrömmar. De kan vara mer eller mindre kodade men inte så komplicerade ändå. Oftast är det inte alltför svårt att förstå dem. Ibland är de helt raka.

Små barn drömmer ofta den närmaste framtiden. Är de ledsna i drömmen så blir dagen när de vaknar kanske inte så trevlig direkt. Men om de ler och skrattar så får de en mycket bra dag.

Ibland kan drömmar vara extremt ljusa. Som från en högre nivå. De ger ofta ett välbefinnande och egergi. Sådana drömmar vill man ha många av. Att drömma att man tittar ut genom ett fönster har alltid ansetts som en mycket hög dröm.

Sedan finns det en typ av mörka drömmar. Men jag menar inte mörker i form av ondska utan mer som en energi som är främmande för oss. Det brukar kallas att vandra i Penumbra's labyrint. Det är märkliga drömmar och man förstår oftast inte mycket av dem. Men man kan se märkliga och fascinerande saker där. Men det är en typ av skumt ljus där som inte är naturligt. Man är oftast inte drömmedveten där, men om man skulle råka vara det så skall man ta det lite varligt med det man träffar på där. Vilket kan vara svårt. Drömkroppen har en tendens att vara väldigt lekfull. Som ett barn, ungefär.

I vanliga drömmar som hjärnan producerar så är många gånger de man möter projektioner av de olika slags "personligheter" man kan ha. En del är trevliga. Andra är mindre trevliga. Det tar ett tag innan man inser att det faktiskt är projektioner. Där kan man lära mycket om sig själv. Sådant som man kanske behöver förstå och jobba lite på.

Drömmar har ofta en typ av symbolspråk. En del av det är personligt, andra delar kollektivt. Den kollektiva delen kan man lära sig om i drömtydningsböcker.

I drömmandet kan man resa långt och besöka dimensioner som faktiskt existerar. Det kan vara ganska omtumlande när man äntligen förstår att man faktiskt är i en annan men dock verklig värld. Där kan man ibland erhålla viktiga upplysningar även om denna världen. Ibland misstänker jag att man även kan besöka platser i detta universum. Men mest blir man bara fascinerad av vad man får se. Men man förstår oftast inte så mycket av det.

Om du drömmer att du går i en korridor med dörrar till höger och vänster så öppna gärna en dörr. Då får du se en tidigare inkarnation du haft. På ena sidan är det dina kvinnliga inkarnationer. På andra sidan dina manliga. Det kan faktiskt vara intressant.

Om du råkar ha en katt och ni står varandra nära så kan det faktiskt vara användbart. Katter har en förmåga att guida drömkroppen till märkliga platser och även tider. Men dock platser i denna världen. Oftast historiska där civilisationen där hade fattat vissa saker om katter och de betraktades som heliga. Där kan katten helt plötsligt omärkligt förändras. Den ser då ut som en vanlig katt tills man ser ögonen. Då fylls man av en extrem respekt. Och förstår varför folket där dyrkade katter.

Om du har månen i fiskarna trigon med neptunus i skorpionen så misstänker jag att du har en fallenhet för drömmande. Lyckliga dig. 😃

cu

Kyllan56
4/8/14, 10:14 AM
#17

greenseng dina texter, vad du än skriver om är intressant läsning. Att du kunde med en sådan precision förutspå jordbävningar visar på astrologisk skicklighet, vilket jag tar av hatten för! 

Känns skönt med trigonen mellan Jupiter och Saturnus nu när det "fruktade" storkorset är i annalkande. På tal om jordbävningar och Pluto så var det en i Frankrike igår i Alpes-Maritimes i sydöstra Frankrike klockan 21.27. 

I hela mitt liv har jag kommit ihåg mina drömmar, för att under några år inte komma ihåg dem alls. Men å andra sidan var det inte mycket under den perioden jag kom ihåg, med min utbrända hjärna som verkligen inte var min bästa vän under de åren.😕 Men nu har även jag börjat drömma mer intensivt. Neptunus i konjunktion min Sol hjälper säkerligen till. Men drömmar som greenseng beskriver där jag upplever Universum på natten har jag tyvärr inte. Det hade jag gärna haft. Men vet med Neptunus/Solen konjunktionen och Konjunktionen Neptunus med min andliga punkt kanske det kommer. Jag kan ju alltid drömma om det.😉

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
4/8/14, 10:46 AM
#18

Det är alltid intressant att följa era skriverier.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]1
4/8/14, 12:04 PM
#19

#17

  Jag ser nog det där "förutseendet" av de två jordbävningarna som en ren tillfällighet, faktiskt. Man brukar ju säga att en gång är ingen gång och två gånger är en tillfällighet men aldrig tre.

Så om jag lyckas pricka en till, då kan vi börja prata om skicklighet.

Sedan var nog det mesta väldigt intuitivt då. Jag visste trots allt väldigt lite om astrologi vid den tidpunkten. Men jag vet att jag betraktade många jordbävningar och försökte komma underfund med vad de hade astrologiskt som var gemensamt. Jag minns att jag lade ner ett himla jobb på det där.

Har glömt det mesta nu men vissa planeters position i vissa hus verkade vara viktigt. Det var på det sättet som jag kunde bestämma platsen. För planeterna skulle ha vissa aspekter med en viss orb och den fick inte rubbas för mycket. Och om de då var tvungna att vara i vissa hus så var man tvungen att förflytta sig geografiskt för att få det att stämma. Och då fick man till sist två platser som var tänkbara. Och när man hittat en så låg den andra på andra sidan jordklotet. Och en av dem var det. Och då tog man den mest sannolika.

Ascendent och MC var också viktiga här. Och när jag tänker efter nu så fick man gå bakåt i tiden när man väl hittat platsen. Eller ta den tidpunkt där Ascendenten befann sig vid MC position. Något sådant. Lite rörigt men jag minns tyvärr inte hur jag gjorde exakt. Och det är svårt att skylla på tillfälligheter också i och med att det handlade om två helt olika jordbävningar. Fast jag minns att det var i Kina med inte så stor tidsmässig skillnad.

Jag minns att jag blev väldigt exalterad när jag upptäckte att det fanns två kandidater som uppfyllde alla krav. Och det var de två platserna och tidpunkterna i Kina.

Jag var i ett visst tillstånd då och det som verkar klart när man är i det tillståndet har aldrig någon mening när man är i vanligt tillstånd. Det verkar helt far out då.

Sedan har jag en hypotes. Och det är att även om man är astrologiskt sett 100% på att en jordbävning eller något annat skall ske, så är det max 50% att det gör det i verkligheten. Lite grand som att singla slant.

Och jag tror att det är en mycket stor anledning till att astrologin inte är sedd som en vetenskap idag. Vilket jag faktiskt tycker är bra. 😃 Saker och ting blir så låsta och begränsade och även tråkiga när de blir vetenskapliga.

cu

Kyllan56
4/8/14, 12:25 PM
#20

#19

Oj, det är en hel del arbete som ligger bakom. Fick associationen till när man inte vet klockslaget på dygnet någon är född och därför måste gå tillbaka och titta på livshändelser för att bestämma ett troligt klockslag.

Intuitionen är viktig! På något sätt är det den som är kittet i astrologin. Du har delarna men vill få ihop helheten. 

Men även om det är en slump, vilket jag inte tror, hur stor är sannolikheten att du ska få två platser i Kina där en jordbävning är möjlig. Så visar det sig att det blir jordbävning på båda ställena. Vad det en beror på skicklighet eller intuition/förutsägelse eller en kombination av båda, är det unikt.  

Ibland visar horoskopet på möjligheter/faror men ändå händer det inget. 

Man kan väl delvis likna det vid varje människas horoskop. Det finns möjligheter till olika saker men det är inte säkert att man "väljer" att utveckla dem. Man är som människa hela tiden i samklang med omgivningen och miljön. Krig kan förhindra den potentialen. Sedan måste man ju också tolka ett horoskop mot bakgrund av kultur. En kvinna i Saudiarabien har andra förutsättningar än kvinnor i Sverige.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Cerese
4/8/14, 6:17 PM
#21

#16 ja jag har en svart gammal katt, Emil som sussar bredvid mig på nätterna. Han är min bebis Glad

Jag drömde att min killkompis hade dött i min lägenhet och jag var inte där och endast tröjan hans var kvar hemma. Han har ju dörrnyklar så det skulle ju kunna hända. och jag tror att både katten och han är svartsjuka på varandra/Trevlig Kväll Cerese

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

[greenseng]1
4/8/14, 8:26 PM
#22

  #21

  Att man drömmer att någon dött betyder väldigt sällan att personen faktiskt har dött. Oftast handlar det om helt andra saker. Exempelvis att något i hans attityd, personlighet eller inställning har förändrats. Oftast då till det bättre.

Även om det ibland faktiskt händer att folk händelsevis kan drömma en sådan sanndröm. Men det är mycket ovanligt och jag misstänker starkt att en sådan dröm har en speciell stark känsla som är kopplad till sig.

Om man däremot drömmer om ett bröllop där man ser bruden i vitt och brudgummen i svart, då kan man möjligtvis börja dra öronen till sig. Men… det kan också vara en sanndröm att någon faktiskt gifter sig. Drömmar är svåra saker.

Om man drömmer att ett kristallglas går sönder så är det många gånger ett tecken på att en kunglighet eller någon som ingår i  kungahuset har gått bort.

Ibland när man drömmer om någon så är det inte helt säkert att det är den personen. Sinnet blandar ibland ihop personer. Man kan exempelvis drömma om två personer men märker efter ett tag att de bytt personlighet med varandra. Då är det vårat sinne som har sitt speciella sätt att lära oss något.

Katter är väldigt revirtänkande (ungefär som kvinnor 😃). Däremot så ser det ut som om de diggar mig, av någon outgrundlig anledning. Det kan ibland gå så långt att två katter börjar slåss om mig. Något irriterande, faktiskt.

[greenseng]1
4/8/14, 9:05 PM
#23

#20

  Jag har ibland lite lätt funderat på att lägga ner arbete på just jordbävningar idag. Jag har tillägnat mig mer kunskap nu. Och har tillgång till betydligt fler exempel. Men det kan ha effekten att det blir mer komplicerat. Och då bävar jag inför det.

Men det kan faktiskt också ha effekten att det blir betydligt lättare. Jag vet faktiskt inte vilket.

Har jag tur så blir det kanske logiskt lättare att följa och det vore en otrolig fördel. För då blir det lättare att minnas och lättare att beskriva för andra.

Det finns ju vissa aspekter och aspektmönster som jag förr inte kände till något om. Och vissa märkliga harmonier kanske kan ha en genomgripande effekt här om man har tur. Och då hade jag ingen aning om vad en harmonic var. 😃

Om man hittade ett samband så kunde man lägga in en option i ett astroprogram som reagerade på känsliga planet och aspekt-konstellationer och då började skanna hela jordklotet efter de perfekta Ascendent, MC och Hus-kombinationerna. Och sedan kunde man få en lista på de mest intressanta platserna och tiderna och en ungefärlig astrologisk och världslig sannolikhets-beskrivning i exempelvis procent.

Det hade faktiskt varit bra att kunna få en åtminstone 50% chans att föruse en jordbävning. Åtminstone om man funderar på att åka på semester. 😃

Men det kan faktiskt förekomma jordbävningar i Sverige också. Men deras magnitud på Richterskalan är, som tur är, inte direkt överväldigande. 😃

Trots det kan det faktiskt skaka till ordentligt ibland. När min mor levde så såg jag om hennes hus en gång när hon var bortrest. Och mitt i natten så skakade huset till så hårt att jag faktiskt var övertygad om att en bil kört rakt in i huset.

Jag gick ut och kollade men allt var helt lugnt. Och jag fattade absolut noll. Jag menar… det var en ordentlig smäll och något måste ju ha orsakat den. Men senare fick jag veta att det faktiskt hade varit en jordbävning i området. Men det är väldigt ovanligt tydligen.

Kyllan56
4/8/14, 10:37 PM
#24

#23

Det kanske är svårt och lätt på samma gång. I en läroprocess kastas man ofta mellan att känna nu kan jag det här. För att i nästa stund åka ner i djupt tvivel och känna att man inte kan något. Det är någonstans paradoxen i lärande och förändring. Sedan lossnar det när erfarenheten integrerats med kunskapen. 

Någon gång - året vill jag ha osagt - gungade det till rejält i mina hemtrakter. Jag tror det var 2008, men jag är inte säker. Men jag gav uttrycket, sova sig igenom en jordbävning, ett ansikte😉 - för jag sov som ingenting hade hänt. Medans andra vaknade till höger och vänster.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]1
4/8/14, 10:50 PM
#25

#24

…mm… det är det där med erfarenhet. Ähum… host…

Det har jag liksom inte speciellt mycket av. 🤔

När jag går ut på nätet och kikar så verkar det som om hela astro-världen, och resten också, har hur mycket som helst av den varan. 🤔

Farwuq
4/9/14, 3:23 PM
#26

Jo tack, jordbävningen 2008, minns jag mycket väl. Huset där jag jobbade då skakade rejält och det klapprade olycksbådande.

😮

http://sv.wikipedia.org/wiki/Jordb%C3%A4vningen_i_Sk%C3%A5ne_2008

🥵

Men det gick vägen, och ingen skadades.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
4/9/14, 3:59 PM
#27

#26 Vad skönt att jag inte är helt dement utan kom ihåg rätt år. Men det var inte många dagar kvar till 2009.😉

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Farwuq
4/9/14, 4:45 PM
#28

Nä det var det inte, det var precis före jul.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: