Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1195 ggr
Kyllan56
3/27/14, 11:50 AM

Månen i vilket tecken har du din Måne?

I vilket tecken har du din Måne?

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Magi-cat
3/27/14, 12:25 PM
#1

Vågen


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
3/27/14, 1:23 PM
#2

Løve

🤪

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]1
3/27/14, 9:36 PM
#3

  Månen i Väduren. Något som jag upplever som en mycket svår position. Helst om den är hårt aspekterad. Jag tror att det är betydligt bättre att ha Solen i Väduren och Månen i Kräftan än tvärtom.

Men… om man på något sätt kan lära sig hantera de extrema energier som kan komma loss här så har man säkert en otrolig fördel. Misstänker jag i alla fall. Dock har jag inte lyckats komma dit än. 😃

Men man kan naturligtvis ha Månen i Väduren med en betydligt mjukare eller neutral aspektuppsättning. Och då klagar man förmodligen inte. Tror jag. 🤔

Månen är egentligen ett märkligt fenomen. Newton lär ha sagt att en gång fick han en otrolig huvudvärk. Och det var när han kollade in beräkningarna för hur månen rörde sig.

Jag har sett en beräkningsalgoritm för månens rörelse. Och jag fattade absolut noll. Zero.

Men jag är ingen astronom eller matematiker. Men jag misstänker starkt att jag fattat noll i vilket fall som helst. 😃

Tidvatten är för mig ett mysterium. I och med att det yttrar sig lika på båda sidor om klotet. Jag frågade en person med ett intellekt som med ett ord kan beskrivas som gigantiskt.

Han gav mig den vedertagna förklaringen.

- Den köper jag inte, sade jag.

Han tittade på mig en stund och sade sedan:

- Okay. Du skall veta att det egentligen finns en mängd förklaringar till detta fenomen.

Men tyvärr fanns det inte tid att göra en mer ingående diskussion. 😐

[Sol69]
3/29/14, 11:05 AM
#4

Jag har min måne i fiskarna

Marr
3/29/14, 11:09 AM
#5

Månen i jungfrun

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cerese
3/29/14, 11:11 AM
#6

Jag har min måne i fiskarnas tecken

man blir lätt utnyttjad då men det lär man sig i tidig ålder så det är inga problem/kram

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

Annons:
Tarotstollan
4/3/14, 10:15 PM
#7

Jag har månen i Vattumannen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skorpion76
4/4/14, 6:51 AM
#8

Jag har både solen och månen i Skorpionen!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Upp till toppen
Annons: