Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1796 ggr
Kyllan56
2014-03-17 12:43

Acendenttecken

Kul att veta var ni som är på denna sidan har för Ascendent och hur tecknet speglar er personlighet.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Farwuq
2014-03-17 12:46
#1

En Skytt-ascendent här.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
2014-03-17 14:19
#2

  Jungfrun.

Och jag är nog ganska analytiskt lagd. Och kanske pedantisk när det gäller vissa saker men… extremt opedantisk när det gäller mer "ordinära" saker. Som t.ex. städning. 😃😃

Och jag har Jungfruns planet Merkurius i Hus 11. Vilket bör märkas på mitt tjatande här på gruppen. Hus 11 är ju kopplat till mer kollektiva och sociala skeenden.

Har den också i Kräftan. Vilket märktes på ungarna när de var mindre. När jag var tyst så blev de väldigt nervösa och frågade om de störde för mycket eller om huvudvärken var extra jobbig. De menade på att när jag var tyst så kändes allt så konstigt på något sätt. 😃

Kyllan56
2014-03-17 15:48
#3

# 2 Greenseng du gav mig dagens första riktigt hjärtliga skratt.😂du skriver så underhållande!

Jag har Ascendenten i Lejonet. Jag är lojal, generös och uppriktig. Ibland så jag råkat illa ut. Gillar och att leka och har barnet levande inom mig. Är kreativ, uppfinningsrik och hittar lätt lösningar på problem - men eftersom jag saknar jord får jag inte ner bollarna från luften.  Är viljestark och ger mig inte om jag har rätt. Min kropp är oerhört stark, vilket killarna i skolan blev varse om.😮 Jag var oerhört lättretad som barn och begrep inte att jag inte skulle ge killarna eld på brasan. Men man får se det positiva, Jag fick en hel del motion när jag jagade dem.😉

Härskaren Solen ligger i 8:de huset som handlar om transformation, andras pengar och arv. Det som är utmärkande för mig är att jag är ständigt i förändring. Jag river ner det som inte fungerar i min personlighet och bygger upp igen. 

Månen på Ascendenten ger mig mycket fantasi och man läser av mig som en öppen bok. Jag har mer än en gång fått höra att jag har väldigt talande ögon. Jag skulle aldrig kunna bli pokerspelare. Har haft lite för lätt i mina dagar att drömma mig bort. Många har sagt att jag borde bli politiker eftersom jag engagerar mig och är bra på att prata om det jag tror på. Jag är oerhört känslig vilket människor ofta missar, eftersom min personlighet är rätt färgstark. Om någon trampar mig på min Lejonsvans har jag tidigare i mitt liv alltid dragit mig tillbaka och slickat mina sår. Tack och lov har jag blivit klokare med åren.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[Sol69]
2014-03-21 12:30
#4

Jag har min accent i kräftan.. För övrigt är det mycket vatten i min astrologiska karta.. 😃

jahida
2014-03-22 18:21
#5

och jag i tråkiga jungfrun.

Är inte det minsta ordningsam, men kan vara noggrann med saker som intresserar mig.

Har blivit mer analytisk.

Gillar att gräva i saker, undersöka.(kanske skorpiondrag)

Ser Sol69 att vi är födda på samma dag, men du är ett år yngre.

Jag har en stor passion i livet, och det lever jag för.

Halvmatta saker engagerar inte mig. Sol, måne, Neptunus, merkurius i skorpionen.

Magi-cat
2014-03-22 19:14
#6

Skytten här, men ganska nära Skorpionen.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Tarotstollan
2014-04-05 00:43
#7

I Lejonet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[MrDiabolic]
2014-04-05 02:09
#8

Jag har tydligen ascendenten i Skytten… Men jag har ingen aning om vad det innebär. Kanske någon kan berätta? ;)

Cerese
2014-04-05 06:59
#9

Hej jag har ascendenten i Vågen men beter mig mer som mitt Soltecken, Vattumannen. Ingen har heller trott att jag är Våg. Därför skulle gärna vilja vet mer om hur man är om man har AC i vågen? kram Cerese

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

Kyllan56
2014-04-05 15:47
#10

#8 Nu har jag inte ditt horoskop och kan bara säga allmänt vad en Skyttascendent innebär. Jag vet inte hur din ascendent i Skytten är aspekterad av andra planeter och punkter i ditt horoskop.

Skytten härskare är Jupiter, så det är intressant och veta i vilket hus/fält i ditt horoskop som din personlighet ger sig uttryck i.

Med skyttascendent är man vidsynt, uppriktig och optimistisk. Du har en optimistisk syn på det mesta. Du är generös och har intresse för främmande kulturer och livsåskådningar. Du gillar att gå på djupet av det du är intresserad av. Så ett ämne du är intresserad av vill du lära dig allt om. Man kopplar gärna Skytten till högre studier och resor, eftersom man har behov att röra dig fritt både fysiskt och mentalt. Skytten gillar sanningen och kan vara plump ibland och servera en och annan sanning som ingen bett om. Tala innan man har tänkt, spontant med andra ord. 

Men du får ta det med en modifikation, eftersom det som jag inte känner till hur din ascendent och hur Jupiter är aspekterad och vilket hus Jupiter befinner sig i.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Magi-cat
2014-04-05 16:04
#11

#10 Skytten gillar sanningen och kan vara plump ibland och servera en och annan sanning som ingen bett om. 

Som Lilla My i Mumindalen!🙂

Tala innan man har tänkt, spontant med andra ord. 

Låter som *hrrmm* bekant.🤫

(Nu var det inte till mig du skrev, men spontant så reagerade jag. 😃Min Jupiter är i Väduren.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Kyllan56
2014-04-05 16:12
#12

# Men i vilket hus Magi-cat?

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Magi-cat
2014-04-05 17:18
#13

#12 Min Jupiter huserar i hus 3. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[MrDiabolic]
2014-04-05 17:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

#10 Hahaha. Kände mig ganska träffad där.

Magi-cat
2014-04-05 17:29
#15

#14 En katt till här? 🙂🐱


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[MrDiabolic]
2014-04-05 17:32
#16

#15 Mmm. 🐱

Kyllan56
2014-04-05 18:42
#17

#13 Med Jupiter i Väduren i 3:de huset. Gör dig optimistiskt entusiastisk. Med djärva och storslagna ambitioner. Du är energisk och kan bli framgångsrik. Intresse för sport och som Skyttacendent med Jupiter i Väduren i 3:de, så kan ridning i full galopp vara något som kan attrahera och om man rider i grupp är man med all sannolikhet i främsta ledet. Väduren gillar att rida och Skytten älskar frihet. Du har även extra sort behov att kommunicera och ge uttryck både muntligen och skriftligen för dina normer och värderingar. Du har även ett stort behov av att ständigt göra nya erfarenheter. Det rörliga och aktiva förstärks i 3:de huset och även intresset för resor förstärks här. Du lär dig av livet och delar gärna med dig till andra på ett pedagogiskt, aktivt och inspirerande sätt.. I ditt sätt att tänka och kommunicera är du självständig och när du sportar. vill människor hänga på får de det, men annars gör du det själv. Är ofta före andra i ditt sätt att se på livsåskådningar och kan ibland bli otålig när andra inte hänger med. Om Jupiter är välaspekterad kan du nå långt inom utbildning och alla områden som har med kommunikation att göra. Du kan bli författare, Lärare inom livsåskådningsfrågor, Journallist o s v. Om Jupiter är negativt aspekterad kan du ha en överdriven optimism som ger dig många dyrköpta erfarenheter. 3:de huset har också med syskon att göra, så med Jupiter välplacerad kan du ha nära kontakt med ett eller flera syskon.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Magi-cat
2014-04-05 18:57
#18

#17 Oj, tack så mycket! De där Vädurs-aspekterna känner jag inte så mycket igen mig i. 😎 (Jag har Vädurar i familjen och beundrar deras energi och framåtanda.) Sportar gör jag högst ogärna, men det där med hästar förstås….

Kommunikation och det där..hmm..jorå…men den här aspekten är nog i övrigt annars ganska tillbakadragen för mig.🙂

Tack för att du tar dig tid! 🌺🏆


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
2014-04-05 18:59
#19

Skytten tycks vara ett populärt ascendenttecken.

🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2014-04-05 19:22
#20

# 14 Med Jupiter i Vågen i 9:de huset Jupiter i Vågen gör dig till en sympatisk människa som vill din omgivning väl och det är viktigt att ha god kontakt med andra människor. Du har ett utpräglat rättvisetänk och reagerar starkt på osanningar och oegentligheter. Du är en estet. Du har Jupiter i sitt eget hus vilket förstärker ditt intresse för att vidga dina vyer. Du gillar filosofi, vetenskapsteorier, religion och högre utbildning. I livet hittar du gärna vänner som har något du gärna vill komma underfund med hos dig själv. Du har Jupiter i sextil med Merkurius i 3:de husetoch är säkert språkbegåvad. Om du sysslar med språk är du lite av en språkpurist för du vill att det du skriver och läser även ska vara estetiskt tilltalande. Du har Solen i Lejonet i åttonde huset tillsammans med det jag redan skrivit kan du vara en karismatisk föreläsare/talare. Ascendenten i Skytten, Jupiter i Vågen i 9:de huset och Solen i Lejonet i 8:de huset gör att livsåskådningsfrågor, mysticism/övernaturliga fenomen. Månen i Kräftan gör dig till känslomänniska där humöret kan svänga en del, men kräftan gillar också att gå till baka till ursprunget både i familjen och till ens grupptillhörighets rötter. 

Så att syssla med frågor inom religion/filosofi, som har med mysticism att göra. Där man går tillbaka till ursprunget och studerar lagar och regler kring det kunde var något för dig. Eftersom du dessutom är språkbegåvad kan du lära dig både döda och levande språk du kan behöva. Religonsvetenskap hade passat dig. Studera Kabblah och Toran hade  passat dig perfekt, eller varför inte Sufismen o s v. Präst hade varit ett annat skrå där mycket av dina fallenheten hade kommit fram. Solen i Åttonde huset ger för handen att du transformeras som människa under din livstid. Att döden och vad som finns efter den fascinerar dig. Även om du inte sysslar med något av det jag skriver så tror jag du förstår andemeningen i det hela. Men att du på något sätt har med kommunikation både i tal och skrift och lärande att göra är jag rätt säker på. Förmodligen skriver du obehindrat på något annat språk än svenska. 

Det här är inte på något sätt uttömmande. Snälla ta det med en nypa salt då jag inte gått igenom hela ditt horoskp, utan bara tittat på delar av det.  

Det kan vara lite rörigt, men jag skriver allt eftersom och då blir det som det blir.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Kyllan56
2014-04-05 19:46
#21

#18 Tack själv! Så blir det ibland när man inte har hela horoskopet. Men även när man har det för alla delar ska smälta ihop till en helhet. Det finns flera tolkningar på samma tecken placeringar. 😃

# 19 Ja, jag håller med dig. Det är nog astrologin som drar.😉

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
2014-04-05 19:48
#22

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]1
2014-04-05 20:41
#23

#9

Först ett par länkar (som du kanske redan besökt):

Svensk Länk (Stefan Stenudd).

Engelsk länk (Cafe Astrology).

Ascendenten i Vågen. Solen i Vattumannen. Om jag förstått allt rätt.

En kanske märklig kombination eftersom den diplomatiska Vågen och den mer vilda Vattumannen skiljer sig ganska mycket åt. Och det är nog lätt att Vattumannen tar över kommandot här.

Många gånger när man skall titta på ett Ascendent-tecken så kan man hämta mycket från motsvarande soltecken. Alltså, i ditt fall skulle det i så fall bli Solen i Vågen.

Vågen är ju som sagt var diplomatisk. Medlande. Tar det litet lugnt och är oftast väldigt omtyckt på grund av sin mjuka charm. Vågen har ju Venus som sin Planet. Och tycker om allt venusianskt likt skönhet och kärlek. Tycker inte om snusk och vulgaritet.

Är mycket förtjust i trevlig gemenskap (som de flesta är) men kan ibland sakna ett drag av självständighet. Har balans men kan ibland tappa den och är då ganska sårbar.

Vågar älskar kärleken men… hur är det med partnern egentligen? Det jag tänker på är att vågar har ett rykte om sig att byta ganska ofta. Men trots allt med stil. Som finns med i allt en Våg-influerad tar sig för.

Men… det är ju kärleken som är den viktiga, trots allt. Eller? 😃

Mycket här skär sig ganska rejält mot Vattumannens ganska vilda liv och leverne. Vattumannen är inte så mycket för att medla direkt, utan mer rakt på sak. Men paradoxalt nog är ofta Vattumannen trogen sin partner. Trots sitt i allt annat väldigt okonventionella sätt. Vildhet till excentricitet är utmärkande för Vattumannen.

Och hur jämkar man de här influenserna? Ascendenten sägs ju vara det första intryck vi ger hos andra. Men här kanske Vattumannen har en tendens att dominera. Men när hettan blir lite väl stark i diskussionerna  så kanske Vågen ändå lite omärkligt börjar influera.

Men läs gärna länkarnas sidor. Och det finns säkert sidor som tar upp just kombinationen av Ascendent och Soltecken någonstans. På nätet finns allt (nästan).

cu

[MrDiabolic]
2014-04-06 07:23
#24

#20 Kände mig väldigt träffad av det där. Sitter med telefonen nu, så jag har bara skummat det. Ska läsa det noggrannare i datorn sedan, och ska försöka komma med en kommentar också. Tack. :-)

Farwuq
2014-04-06 07:45
#25

#24

Kul att du gillade. 

🙂

Du är varmt välkommen till att läsa alla trådar som finns här.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Cerese
2014-04-06 07:47
#26

# 23

Tack så mycket, ja mycket stämmer nog in. Jag har ju Venus i mitt soltecken, Vattumannen i hus 4 där planeter uttrycker sig på ett privat och intimt sätt och Vågen styrs ju av Venus. I Vågen har jag inga planeter men AC är i Trigon Solen men det har väl de flesta? Och mycket stämmer, t ex yrkesmässigt strävar jag alltid efter att göra mitt allra bästa och framgång är en ära för mig. Och visst älskar jag friheten och jag har "bara" haft 3 långa förhållanden, inga korta alls :_) men jag var ju ung på 70 och 80 talet och då gick de ju vilt till. Första förhållandet i 7 år, nästa i 14 år och nu har jag en vän, men vi lever inte ihop, sedan -97. Tack igen för att du tog dig tid/Kram Cerese

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

[greenseng]1
2014-04-06 17:02
#27

#26

  Att Ascendenten skulle vara i Trigon till Solen är nog snarare undantag än regel. Annars har du kommit på något revolutionerande inom  Astrologin. Åtminstone enligt min något begränsade kunskap. 🙂

Hus 4 ligger i och för sig inom den lägsta sfären i horoskopet. Den startar ju med IC i kvadrant-systemen (exempelvis Placidus) och med ekliptikans lägsta punkt i Lika Hus-systemet. Och kanske blir lite hemlig då. Våra förfäder bör ha haft vissa idéer om en sådan position. Men i mer modern astrologi så speglar den mer hemmet.

Astrologen Grant Lewi hade vissa idéer om Hus 4, 8 och 12 som då kunde bli problem-hus om de innehöll vissa planeter som han föredrog att koda (med en relativt enkel kod). Solen och Venus tillhör inte dessa planeter. 😃

Men man får nog ta vissa av hans teorier med flera nypor salt. Möjligtvis att de kan representera en flagga som om man hittar fler liknande flaggor i horoskopet så kan man eventuellt dra öronen åt sig.

På 70 och 80-talet gick det kanske ganska vilt till. Och likaså 60-talet. Men… jag har läst skrifter som är nästan 1000 år gamla där det klagas hejvilt på ungdomarnas syndiga, vilda och ytterst omoraliska leverne. Så jag misstänker starkt att ungdoms-syndromet är helt oberoende av kultur och tid. Vilket naturligtvis är helt naturligt och det skulle vara väldigt märkligt annars. Det är ju den tid då hormonella och enzymatiska processer i kroppen är helt kaotiska.

För något år sedan så såg jag ett program från USA där man beskrev ett typiskt ungdoms-party. Då "lånade" de små pojkarna och flickorna från sina föräldrars alla pillerburkar och sedan så öste man i allt i en stor skål, rörde grundligt om, och ställde den på bordet. Sedan var det fritt fram för alla att stoppa i sig så mycket de kunde och sedan skölja ner smörjan med alkohol. Säkert spännande partyn. 😃

Lycka till!

Annons:
Farwuq
2014-04-06 19:21
#28

😃😂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tarotstollan
2014-04-06 19:34
#29

#27. Vilka partyn!😮😮 Tur att jag alltid varit en sådan förståndig kicka!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Kyllan56
2014-04-06 20:07
#30

#24 Gör gärna det. Det är alltid kul att få feedback på vad jag skrivit. 🙂 Roligt att du kände dig träffad.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Cerese
2014-04-06 22:06
#31

#27! Sex Drogs and Rocken RollCoolVi barn från den misslyckade generationen… Men många av oss har klarat det galant se bara på Björn, Ingemar, Linda t ex. Vi lever, har arbete, körkort, sommarstuga, reser till fjärran länder, uppfostrar underbara barn som vi gett en framtid att tro på. Jag har i alla fall haft skitkul i mitt liv och ångrar ingenting.

Jag vetSkämtaratt jag är född en stjärnklar midvinternatt i Januari och AC befinner sig bara några minuter i varje tecken eller? Månen bor i huset intill och lyste min sin månskära när jag föddes…

&Födelseanalys:
&Huvudrubrik: Livsväg
Un&derrubrik: Ascendenten Trigon Solen
Nyckelord: LIVSVÄG: Jag, jag själv, mig
Personligt
Denna aspekt är medelstark och dess inflytande kommer ofta att kännas, dock inte på ett kritiskt sätt.
Kom ihåg när du läser detta avsnitt, att den harmoniska naturen hos denna kontakt medför att du kan använda energierna kreativt, mestadels utan negativa effekter.
Du har en utstrålande personlighet, med ett drag av självbetydelse. Du tar dig själv - och intrycket du gör på andra - mycket seriöst. Vissa människor kan se dig som självcentrerad. Du brukar åtminstone vara i uppmärksamhetens centrum, och även om du ingjuter allt av dig själv när du relaterar till andra, ger du dina egna utvecklingsbehov prioritet. Du har mycket reservenergi, och din lekfulla natur kan göra dig till en galjonsfigur för unga människor.
Kramizar Cerese

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

[MrDiabolic]
2014-04-07 00:41
#32

Del 1

#20 Jag börjar uppifrån. :)

Jag är en väldigt privat människa, så blir det luckor är det för att jag medvetet låtit bli att kommentera något.

Jag vill verkligen ingen något illa, och jag tror mig om att vara både sympatisk och empatisk. De som känner mig väl, brukar instämma i detta, men utåt kan jag stundtals verka både kall och t.o.m. elak.

Och, som du skriver, jag reagerar starkt på osanningar och oegentligheter. Det har t.o.m. förekommit att jag med en dåres envishet hävdat någon annans rätt till något trots att jag själv blivit missgynnad av detta.

Jag har en stark konstnärlig ådra, och det bidrar väl till att jag dras till det estetiskt tilltalande, men jag har ändå inga problem med att bo i en liten etta med möbler som egentligen inte ens passar ihop, så kanske både estet och bohem.

Nu lyckades jag radera allt jag skrivit efter ordet bohem, och nu måste jag sova, så jag fortsätter med del 2 imorgon.

[greenseng]1
2014-04-07 00:44
#33

#31

Ascendenten befinner sig i snitt 2 timmar i varje tecken.

Det finns 12 tecken som skall snurra runt ett varv på 24 timmar. Och det ger varje tecken i snitt 2 timmar för att klara upp det.

Men en del tecken kan vara längre och en del tecken kortare. Det blir större skillnader desto högre (eller lägre) på jordklotet vi är. Är vi närmare någon av polerna kan det bli väldigt stor skillnad med tiden ascendenten är i ett tecken. Det beror på ekliptikans lutning. Eller enklare zodiak-bältets lutning mot jordens polaxlar.

Cerese
2014-04-07 05:40
#34

#33, ja just det så är det. Studerar numer månen mer, tycker det är  intressant. Månförmörkelserna (Vårens) efter att jag föddes har samma datum som min dotter och hennes pappa GladTrevlig Måndag/Cerese

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

Annons:
Kyllan56
2014-04-07 13:19
#35

#32 

Jag ser fram emot del 2. Precis som du lyckas jag många gånger radera långa inlägg/kommentarer jag skrivit. Det är lika förargligt varje gång. Säger till mig själv att jag ska kopiera vad jag skriver med jämna mellanrum.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]1
2014-04-07 17:00
#36

#34

  Månen är intressant. Tyvärr vet jag alldeles för litet om den. Men det kan kanske åtgärdas i framtiden. Hmm… kanske. 🤔

En kvinna som har en stabil cykel behöver antagligen inte använda några preventivmedel. Månen blir då automatiskt hennes preventivmedel. Genom att kolla upp månens faser och se hur det överensstämmer med hennes egen, så blir hon varnad när det börjar bli farligt. Och dessutom blir hon varnad när den indiska gudinnan Kali närmar sig. Eller… när hon skall ha sin menstruation.

Har för mig att detta sker några dagar före mymånen är total. Men… kan ha fel här.

Och några dagar före fullmåne så skall hon "jobba på" om hon vill ha småttingar. Vilket ofta inte är något problem då. Månens faser verkar påverka både män och kvinnor. Och om en kvinna tar tempen när fertilitetsperioden ökar så skall visst kroppstemperaturen öka också.

Men kan ha fel här också. Det var några år sedan jag tittade på sådant här och minnet kan ibland röra till saker. Och nya saker upptäcks hela tiden.

En väninna i Holland sade en gång att när det är fullmåne så har både akutmottagningen på lasarettet i hennes lilla stad men också polisstationen ökad bemanning.

Med p-piller kan kvinnor förflytta sin naturliga menstruationsfas. Jag tror inte det är bra. Här slarvar läkarna. Kvinnan skall nog helst välja att ha den när den brukar komma helt naturligt. Annars kan kroppen förvirras och det kan förmodligen bli ibland svårlösta problem. Misstänker jag. Man skall aldrig bråka med naturen.

Månen påverkar allt som har med vatten att göra. Och det inkluderar oss också. Jag har kronisk huvudvärk och den brukar i allmänhet drastiskt förvärras när det är fullmåne och nymåne. Jag brukar skoja och säga att jag förmodligen är en dold varulv eller vampyr. 😃

En kompis och jag tittade en natt på en total månförmörkelse. Det var en fascinerande syn. Tyckte åtminstone jag. Han blev bara tystare och tystare. Och nästa dag var han tvungen att uppsöka läkare och få ångestdämpande. Trots att han verkar vara den mest psykiskt stabila personen på denna planet. Läkaren förklarade det med "Existentiell ångest". Men han själv förklarade det med månförmörkelsen som hade haft en mycket kraftig påverkan på honom.

Jag tyckte bara att den var häftig och var mest irriterad över att han inte sagt något om sina problem. Men man kanske inte är alltför benägen att tjattra vid sådana tillfällen. 😃

cu

Cerese
2014-04-07 18:25
#37

#34, Hej jag kan rekommendera boken Mån magi av Lori Reid finns att köpa på nätet. Har haft den sedan 1999. I den finns alla Sol & Mån tabeller, förmörkelser fån 1920-2020 och hur man tolkar dem. Ofta är det så att de datum kring sin födelse har nära och käras födelsedatum. I alla fall i mitt. Hur man passar ihop men någon annans Måne, hur man räknar ut vilket tecken man har i Månen. Om Mångudinnor och andra sägner. Jag kan rekommendera den varmt. Trevlig Kväll/Cerese

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

[greenseng]1
2014-04-07 18:47
#38

#37

  Ett tänkvärt förslag. Blev faktiskt lite nyfiken. Och kan kanske lära mig lite mer om den gåtfulla månen. 🙂

[MrDiabolic]
2014-04-09 03:24
#39

#20 Jag har ju lovat en del 2, och den kommer. Har haft väldigt mycket annat ett tag. Hav tålamod. ;)

Kyllan56
2014-04-09 11:16
#40

#39 Det kommer när det kommer. Ingen panik!🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

ALEVIUSS
2014-04-18 17:49
#41

Jag har i jungfrun. Speglar min mask nästan exakt som den beskrivs.

Har även 2 planeter och chiron som anses vara jungfruns härskar planet av vissa, i tvillingarna och en stark pluto i skorpionen så ja jag är väldigt analytisk! Känner av jungfrun främst i möte med nya eller ovana personer förstås, jag är den där tystlåtna som sitter i ett hörn och verkar helt uppslukad av sin bok/mobil men som egentligen har koll på precis alla i rummet och analyserar de andras karaktärer och energier haha :D

Är väldigt besatt av hälsa! Jag var nästan på väg att bli hypokondiker i 12 års åldern men skärpte som tur är till mig.

2009 började jag bli otroligt hälsomedveten och  efter mycket research slutade jag helt abrupt med gluten och mjölkprodukter och började med pilates, har hållit sig sedan dess :) Och jag gick över till att enbart använda ekologiska och naturliga hudvårdsprodukter och smink och köpa eko frukt och grönt. Även min kanin får nästan enbart eko frukt o grönt! <3 Det kan även bero på saturnus som var i transit i mitt 1 hus (fick hudproblem oxå!) och transit neptunus och chiron i mitt 6 hus.

Åh och så är jag helt djurgalen! Älskar djur och föredrar djur över människor ibland :p Har dock bara 1 kanin och inte ett helt hus fullt med djur konstigt nog :p då jag vill kunna ge all min uppmärksamhet och tid :))

Är inte pedant faktiskt, gillar att städa och ha ordning på saker men inte så som min moder som  tex även hatar vattenfläckar i vasken lool.

Annons:
[MrDiabolic]
2014-04-19 02:47
#42

Och NU kommer del 2 😉

Min konstnärliga ådra får jag utlopp för genom att fotografera. Helst stadsvyer och landskap, och nästan uteslutande svart/vitt. Jag är bra på det anser både jag själv och många andra. Jag lägger dock inte ut några bilder här, då detta skulle kunna röja min identitet (som jag skrev i del 1, är jag en väldigt privat person).

Filosofi och vetenskap är något som intresserar mig, och i många fall kan ju frågor diskuteras ur både filosofisk och vetenskaplig synvinkel. Särskilt intresserad är jag av frågor som rör tid och dess beskaffenhet. Religion är jag mindre intresserad av, och jag är övertygad ateist.

Jag har endast gymnasieutbildning. Jag hade under gymnasiet grandiosa planer på vidareutbildning, och främst var jag inriktad på att läsa något som har med matematik att göra. Strax innan jag skulle ta studenten, kraschade jag dock i min första allvarliga depression, och min bipolära sjukdom har satt käppar i hjulet ända sedan dess, så det har aldrig blivit av att vidareutbilda mig.

Att jag är språkbegåvad har du nog rätt i. Jag har lätt att se språks struktur, och även på ett språk jag inte alls kan, brukar jag kunna inse vad en text handlar om, även om jag inte kan tillgodogöra mig innehållet mer än att just utläsa vad som behandlas. Jag talar och skriver, förutom svenska, som är mitt modersmål, flytande engelska och jag kan hjälpligt förstå (i tal och skrift) och göra mig förstådd (i tal) på tyska.

Just nu arbetar jag inte alls. Jag har omväxlande varit sjukskriven och ute i diverse verksamheter sedan 2010. Och p.g.a. min utbildningsnivå och min sjukdom, har jag aldrig gjort någon riktig karriär, utan varit vanlig knegare hela livet.

Kyllan56
2014-04-21 13:26
#43

#42 Kul att en hel del stämde, även om jag inte gick ner på djupet av ditt horoskop. 😃Tack för din feedback!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

ellen1960
2014-05-05 23:58
#44

Jeg har i vattumannen

Kyllan56
2014-05-06 11:09
#45

#44 Med ascendenten i Vattumannen har man en öppen och vänlig förhållningssätt till människorna runt om kring sig. Man gillar öppna och fria relationer. Man visar tydligt engagemang i olika frågor men kanske på ett litet opersonligt sätt. Man är full av originella idéer. Vattumannen är zodiakens humanist som ofta engagerar sig i samhällsfrågor. Man hittar dem ofta på barrikaderna där de strider för rättvisa i olika frågor. Inte sällan hittar man dem i föreningar som Greenpeace, Världsnaturfonden, Djurens rätt o s v. Vattumannen agerar gärna i grupp. Vattumannen är ett utpräglat frihetstecken och vill inte få sin frihet inskränkt. Ett logiskt och avancerat tänkande hör också ascendenten i Vattumannen till. 

Det här är bara en del av ditt horoskop och för att få en sammanhållen bild av vem du är måste hala ditt horoskop tolkas, så ta det med en nypa salt.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

ellen1960
2014-05-06 18:30
#46

jeg har mange planeter i vattunmannen, venus og mars dessuten har uranus en fremtredene rolle i mitt horoskop så mye av dette stemmer for meg

Kyllan56
2014-05-06 19:25
#47

# Ja det förstår jag att det gör. En av mina f.d. män hade precis som du Ascendenten, Venus och Mars i Vattumannen. Han var en fin man.🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

ellen1960
2014-05-06 19:57
#48

oj så kul, hadde han solen i fiskene også?

Annons:
Kyllan56
2014-05-06 22:31
#49

#48 Nej i Stenbocken. Men jag har min Sol i Fiskarna.😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

ellen1960
2014-05-06 23:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

ok, ja her er hele natal chartet mitt, så kan du se mer om det stemmer det du skrev om vattumann acendant

Kyllan56
2014-05-07 12:15
#51

Detta är inte ett fullödigt horoskop och du får därför ta det med en nypa salt. Det är bara en del jag tittat på men det ger en bild av en komplex person med många bottnar och vissa personlighetsdrag kan verka paradoxala. 

Du har de flesta planeter i den östra sidan av horoskopet, vilket gör dig mer passiv än aktiv. du har hög tankemässig aktivitet, men det kommer inte riktigt ut till handling. Du tar de möjligheter som kommer till dig, snarare än skapar dina egna. Känslomässigt är du mer aktiv. Du har inte så mycket Eld i ditt horoskop vilket talar för att det kan vara trögt att starta upp saker, att sätta igång. 

Du har ascendenten, Mars, Venus i Luft. Luft är intellektuellt och gillar att provocera. Ascendenthärskaren traditionellt är Saturnus i Stenbocken i sitt eget tecken, som befinner sig i ditt hus 12 som gör dig pålitlig, lojal, ambitiös med utpräglad plikt känsla, men förmodligen har du i ditt liv känt dig ensam och ett tomrum inom dig. Kan bero på att du som barn inte fick den bekräftelse du behövde. Månen i kvadratur ascendenthärskaren Saturnus gör att du har höga krav på dig själv och att kärlek kommer inte av sig självt utan du måste ha gjort dig förtjänt av den. Det kan bero på att det känslomässigt fanns en distans mellan din mamma och dig och att hon kanske inte gav dig de ömhetsyttringar du hade behov av. Kan också vara så att du fått ta för mycket ansvar för din ålder.

Solen i fiskarna gör dig känslosam och intuitiv. Du har säkert klarat dig i livet genom att drömma dig bort. Det du upplever har i regel många dimensioner, som gör att du inte alltid kan dela med dig av de upplevelser du har till andra. Du suger åt dig kritik som en svamp och rycks med av andras känslostämningar, vilket gör att du gärna hjälper andra. Merkurius i konjunktion Solen i Fiskarna förstärker ditt rika fantasiliv, intuition och dagdrömmande. Du har förmågan att tänka i bilder. Du kan ha lättare för att uttrycka dig i någon form av konstart än ord. Men med så mycket luft kan nog orden också uttryckas. Du trivs med att räknas som lite annorlunda och originell. Solen sextil Saturnus kan ge dig en reserverad sida där du hellre iakttar än att än att iakttagas. Du kan ge ett blygt intryck emellanåt och ha lite svårt att plocka fram barnet inom dig. Du har en stor arbetsdisciplin och är angelägen om att göra ett bra arbete, varför du inte lämnar det ifrån dig i första taget. Ditt förhållande till din pappa/fadersfigur kan ha varit god men på grund av att han förmodligen var ambitiös i sitt arbete kan han ha varit mycket fysiskt frånvarande. Solen i trigon Neptunus förstärker att du har svårt att framhäva dig själv eftersom du tar på dig andras känslor och sinnesstämningar rent för lätt och även ditt rika fantasiliv och att du gärna drömmer dig bort. Men just det har gjort att du klarat dig i livet. För det du inte haft har du skapat dig i din inre värld. Med Neptunus i 8:de huset har du inga begränsningar när du tänker på döden. För du är nog säker på att den byter skepnad och att medvetandet fortsätter existera. Du har nog alltid tänkt mer än vad andra barn gör och tidigt haft filosofiska och existentiella tankar. Men ditt sätt att tänka i dessa tankebanor byter ofta skepnad under ditt livsgång. Kanske har du också mediala tendenser. 

Månen i Vågen visar att du inte gillar konflikter och att du därför gärna anpassar dig. Du visar inte alltid vad du känner för att andra inte ska bli sårade. Du vill på gärna agera på ett diplomatiskt sätt. Du väger för och nackdelar innan du agerar, kompromissar gärna och du har ett utpräglat rättvisetänk. Du eftersträvar harmoni i de omständigheter du befinner dig i. Det är inte alltid det blir så för Mars i opposition Uranus, som är den moderna ascendentstyraren i ditt horoskop, visar att plötsligt utan förvarning kan du bli arg, men det lägger sig snabbt. Mars i Vattumannen i första huset i opposition Uranus visar att frihet är viktigt och att gå din egen väg. Trots det arbetar du gärna i team. Du har svårt för auktoriteter men blir gärna själv gruppledare. Du har allas bästa för ögonen för att du inte styrs av egoistiska behov. Människor ser dig nog som en person som kommer med originella idéer, vilket uppskattas i en grupp. Som barn kan du varit något av en rebell. Kanhända att din föräldrar försökte tämja dig för att bli lik andra och anpassa dig till rådande regler och och normer. Men misslyckades. Därför vill du skaka av dig de människor med en alltför bestämda och låsta attityder. Du är en förändrare och problemlösare söker alltid nya synsätt.

Venus i Vattumannen i opposition Pluto. Kan betyda att du och din partner gärna spelar roller för varandra. Det har nog hänt att du betett dig som du tror det förväntas av dig och inte hur du egentligen känt. Kan bero på att du inte tror du kan vara omtyckt för den du är. Det finne en stark intensitet i dina känslor då du är engagerad i en relation. Att påbörja och avsluta relationer är oftast dramatiska och trots din frihetstörstande person kan du vara lite svartsjuk. Hur du är i en partner relation har mycket med din mamma att göra. Du har Jupiter i 11:e huset i sextil med Venus vilket visar att du gärna vill att din partner inte ska bara vara partner utan din bäste vän. Du har chiron i konjunktion din Venus vilket visar att kärlek kan vara en sårbarhet i ditt liv. Men det är just kärleken som kommer hela dig när du träffat rätt partner. En som du vågar visa dig för och som älskar dig för just den du är.

Arbetar du med något konstnärligt i hemmet. Eller humanitärt där du reser? Det finns indikationer på båda i ditt horoskop. 6:e huset i Kräftan och Månen i Vågen i 7:de huset. MC i Skytten med Jupiter som styr Skytten är också en stor indikation på att du kan arbeta med humanitära diplomatiska spörsmål och resa i ditt arbete. Eller varför inte Resa i ditt arbete med de jag sagt men som hobby jobba med någon form av konst. Venus gillar allt som är vackert och med månen i Vågen som styrs av Venus så gillar man det konstnärliga och är oftast en estet.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

ellen1960
2014-05-07 12:28
#52

Takk! Det er mye som stemmer på meg av det du skriver, men det siste om kjærlighet, har jeg gitt opp. Jeg lever ensam med mine katter, og arbeider som førskolelærer

Kyllan56
2014-05-07 13:52
#53

#52 Tack själv! Kärleken kan komma när man minst anar det. Djurs kärlek är direkt, utan krav och okomplicerad. Man vet vad man har och får. där behöver man inte bli besviken.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

vik0048
2014-06-10 15:10
#54

Mitt ascendent är Vattumannen.

H-lena
2014-07-29 21:23
#55

Här är ännu en ascendent i skytten! :) känner igen mig mycket i skytten, älskar att vara ute i naturen, älskar all typ av utbildning, älskar att plugga. hatar att känna att jag står still i livet.


Annons:
Upp till toppen
Annons: