Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 914 ggr
[greenseng]
2/9/14, 5:24 AM

Söndagen 9:e Februari

  Godmorgon alla sjusovare. 😃

Håller på att sliter med mitt nya Ubuntu. Utan tvekan ett nattjobb.

Ubuntu är alltså ett operativsystem av Linux-typ. Åtminstone är det så jag ser det men jag är helt säker på att de flesta super-nördar har ett helt annat sätt att se det. Kanske till och med ett helt personligt sätt att döma från heta diskussioner på nätet.

Om jag hade varit en tonåring så skulle jag sagt:

- Ahh… ett nytt operativsystem. Whoah… vad flippans kul. Kosmos är inget annat än ett gigantiskt operativsystem så det här skall bli skoj-skoj. Tra la la…

Men när döden flåsar en i nacken så säger man:

- Neeej… inte ett sån't där till. Blir det aldrig lugnt någon gång? Vad har jag egentligen gjort för att förtjäna detta? Bara strul, strul och ännu mer struuuuul.

Och nu är det bara kvar att försöka få Thunderbird (ett mail-program)  att fungera också. Gud hjälpe mig. 🤔

Annons:
Farwuq
2/9/14, 6:20 AM
#1

😃

Glad söndag

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sol69]
2/9/14, 12:26 PM
#2

God dag på er!

Har några lyckats slita sig från os idag.. 😃Men många lär se ut som fyrkanter efter att ha suttit vid tv och glott 😂

Ha en bra vilodag på er alla 🤗

Farwuq
2/9/14, 2:21 PM
#3

OS?

Sådant tittar inte en som jag på.

☝️

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
2/9/14, 6:42 PM
#4

  OS! Operativ System! Toppen!

Äntligen har folk fattat något.

- Vad? Vadå?? Olympiska Spelen??? Håller folk på med sådant trams fortfarande? Är de inte kloka? Det borde kallas DOS istället.
Dopades Olympiska Spel. Efter Microsofts gamla inköpta operativsystem.

Fick igång Thunderbird till sist. Även om vi hade lite olika uppfattningar om vilka portar som skulle användas.

Vi får väl se om det händelsevis går att köra mitt gamla astro-program också. I sådana fall jublar jag!

cu all

Farwuq
2/9/14, 6:44 PM
#5

😃

När någon säger OS tänker jag också på operativsystem som Linux och Windows.

Det är troligen en yrkesskada.

🤪

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
2/9/14, 6:59 PM
#6

  Det var flera år sedan jag först fick höra talas om Linux. Men när jag tänkte prova det kom jag till en site som hade hur många olika versioner som helst att erbjuda. Och jag förstod att systemet fortfarande var på en 15-årings nivå.

Då slåss man fortfarande om vem som kan skriva den häftigaste koden. Man tänker inte ett dugg på användaren.

Efter något eller några år så kollade jag igen. Ok, det verkade bättre. Nu hade man nått en 19-årings nivå och fattat att det fanns något som hette användare också. Men inte att de flesta användare egentligen inte vet ett dugg om datorer.

Nu har man kommit upp i ungefär 25-års åldern. Så nu börjar det likna något. Fast… nu har man börjat komma på att det finns något som heter pengar också. Något som folk i New Age kom på direkt från början. 😃

Vi får väl se hur det slutar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: