Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 819 ggr
Farwuq
1/30/14, 7:03 AM

30:e januari

Snart är eländet slut, våren väntar runt hörnet.

👍☀️✉️

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[Sol69]
1/30/14, 10:55 AM
#1

God förmiddag!

Kan inte se att det blir ett slut på eländet snart. här vräker det ner i kombination med blåst så det är inte vidare trevlig att vara ute.. 😕

Men hoppas du har rätt och att snart eländet är slut..

Emo
1/30/14, 12:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vi har också alldeles för mycket snö här, så det kommer att dröja innan den är borta.😕

Inte är det bra för husen heller.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
1/30/14, 2:41 PM
#3

Här ska det börja med plusgrader f.o.m. lördag 1/2.

☀️

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
1/30/14, 6:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3

  Då har Venus precis vänt och börjat gå framlänges igen.
Och Merkurius har precis promenerat in i Fiskarna. Där den för ett litet tag får trängas med Månen. Och Venus ser ut att vara morgonstjärna.

Farwuq
1/30/14, 7:01 PM
#5

👍

Jag hoppas det blir vår snart.

☀️

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sol69]
1/30/14, 7:16 PM
#6

Jo men risken är att februari blir kall och även mars.. Men hur ser våra astrologer på det. finns det något som tyder i stjärnorna på att våren kan komma 😃

Annons:
[greenseng]
1/30/14, 8:04 PM
#7

  Den som lyckas lösa gåtan med att förutsäga vädret med hjälp av astrologi kan med all säkerhet räkna med att bli mång-miljonär på nolltid. Om det då handlar om exakta och precisa förutsägelser, alltså.

Inte ens våra väderlekstjänster klarar detta med den moderna tidens teknologi. Inkluderat satellitobservationer och extrema datakalkyler.

Jag har ju min Neptunus i Hus 1 och borde väl vara någorlunda bra på förutsägelser. Men… den är i slutet på hus 1. Precis på gränsen att vara i Hus 2 istället. Det är därför världens Hussystem har lite olika uppfattningar här. 😃

Dessutom har den en ganska spänd relation till Merkurius och det är ju inte så bra om man skall göra förutsägelser.

Så jag har märkt att när jag försöker förutsäga framtiden så blir det alltför ofta precis tvärtom. 😡😃

Men det kan faktiskt utnyttjas.

Sååå…. då startar vi…

Den här vintern kommer att bli helt fruktansvärd. Snö, snö, snö och extrem kyla som håller i sig nästan ända in i Juli. Det blir egentligen ingen sommar utan vi kommer att gå från vinter till höst. Direkt.

Elräkningarna kommer att slå alla rekord och så även halkolyckor och bilavkörningar. Kort sagt… SuperKatastrof. Man kommer att minnas denna vinter i hundratals år framöver.

Så där ja… Nu är jag klar.

Om allt fungerar som det brukar så kommer det att bli precis tvärtom. 😃

Förhoppningsvis. 🤔

[Sol69]
1/30/14, 8:31 PM
#8

Så underbart att du har humor Greenseng👍

Farwuq
1/31/14, 6:50 AM
#9

😃👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: