Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 1023 ggr
Farwuq
1/28/14, 6:30 AM

28:e januari

Nu har vi fått snö även här nere. Stapplade till jobbet med broddade skor.

👍

🥶

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Farwuq
1/28/14, 6:47 AM
#1

Fy… alla utom jag verkar vara försenade.

😕

Jag klev in här i bunkersystemet 06:00, ännu har det inte kommit en själ.

🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
1/28/14, 8:45 AM
#2

Oj! Ni kanske inte är vana vid snö på dina breddgrader? 😉Alla andra passade på att flexa?

Snö här också, blåsigt och omysigt. Katten vägrar gå ut. Den fyrbenta alltså. Den tvåbenta är så illa tvungen snart. 🐱

Ha en fin dag alla!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Toyan
1/28/14, 10:32 AM
#3

God förmiddag.

Tittar in och önskar er en fin dag.

Bra med broddar nu Farwuq.

Emo
1/28/14, 12:04 PM
#4

Vi har också snö. Hasse har varit ute och kört undan mycket. Han skottar även gångar på gräsmattan till oss. Oni har fångat snöbollar. Hon gillar att springa runt i snön och leka med den. Jag blir kall om fingrarna, men det är kul att se hennes glädje.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
1/28/14, 12:10 PM
#5

#2

Denna vinter har det varit mycket få dagar med snö. Från den 1:a februari kan vi räkna med plusgrader igen.

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
1/28/14, 2:13 PM
#6

  Vitt, vitt,vitt. Allt är plötsligt vitt. En intressant förändring från grått till vitt. Det var ett tag sen sist.

Det är nästan så man bara måste ut på en långtur.

Jag spelade ett dataspel där man kopplade vädret till Neptunus. Ville man ha bra väder så blev det till att offra till Neptunus. Detta gällde inte bara bönderna utan framför allt sjömännen. En svår storm när man var ute på havet kunde ha förödande konsekvenser.

Men sådana saker får mig alltid att lite motvilligt börja undra… 😃

Fast… det är klart… på den tiden kände man väl inte till planeten Neptunus. Fast… det finns en del som tyder på att det inte spelar någon som helst roll, faktiskt. 🤔

Annons:
Farwuq
1/28/14, 4:43 PM
#7

Då offrade man till guden Neptunus i stället.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
1/28/14, 7:36 PM
#8

  Tja… de flesta gudomligheter finns väl på något sätt avbildade på stjärnhimlen. Antagligen fanns väl Uranus, Neptunus och Pluto där också i någon annan form innan. Om inte, så skulle det faktiskt förvåna mig.

Nu har ju Pluto degraderats från planet till dvärgplanet, eller något liknande. Undrar just vad han tycker om det?

Han lär nog ge igen när han går in i Vattumannen. 😃

Farwuq
1/28/14, 8:13 PM
#9

😮

#8 Så rysligt, när sker detta?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
1/29/14, 12:23 AM
#10

  #9

Torsdagen den 23 Mars 2023, verkar det som. Så det är väl nästan nio år kvar. Men den som lever får väl se, antar jag.

Och den första gången blir bara en snabb visit. Kollar läget, liksom. Rekognocerar. 😃

Sedan börjar han gå baklänges och Söndagen den 11 Juni 2023 är han tillbaka i Stenbocken igen. Men… han vänder…

Att ens försöka spekulera om vad som kommer att hända är naturligtvis som vanligt helt kört. Men jag skulle inte bli alltför förvånad om något fundamentalt inom fysiken kommer att krascha. Och alla fysiker helt plötsligt står där med väldigt lång näsa. 😃

Usch… vaaad hemsk jag är. 😈 Inte sant? 😃

Fysikerna idag vill ju helst att Einsteins teorier skall haverera. Man har problem att införliva dem med kvantmekaniken. Så alla väntar med spänning och ser förväntansfullt fram mot detta.

Jag har för lite kunskap om fysik för att egentligen yttra mig här. Men trots allt… detta är ju en astrologi-sajt så det är väl ingen risk att någon högre fysiker har vägarna förbi. Och… man har väl än så länge rätt att tänka och spekulera som man vill. Lite kul får man väl ha. 😃

Även om man kanske är helt ute och cyklar.

När jag tittade på kvantmekaniken så drunknade jag nästan i alla dessa stönanden av beundran. Och det är faktiskt lätt att bli imponerad här. Och man är tvungen att gå ut och hämta luft för att hålla hjärnkontoret någorlunda intakt och alert. Det är ungefär som när man lyssnar på en skicklig och karismatisk talare. Det är alltid bäst att gå ut och ta en nypa frisk luft och fundera lite på vad människan egentligen har sagt.

Som jag ser det har kvantmekaniken en allvarlig svaghet. Man blandar hejvilt två olika referenssystem här. Ungefär som man gör med de flesta Hussystem inom astrologin. Och resultaten blir ju därefter.

Det verkar vara en återkommande svaghet i vår tid. Att blanda referenssystem som inte skall blandas.

Så visst. Einsteins system kommer kanske att haverera. Men jag misstänker starkt att kvantmekaniken blir det första system som kraschar här. Skulle bli förvånad annars.

Och inom vetenskapen idag så spelas det oerhört falskt. Folk skulle bli förvånade om de fick reda på hur mycket det fuskas här. När det handlar om stora pengar så dröjer det aldrig länge förrän falskspelet börjar. Det var ju politiker som skapade pengarna. Och de visste nog väldigt väl vad de gjorde.

Men…

Pluto…

… han har aldrig varit någon man skall irritera.

Det var faktiskt ett litet barn som namngav Pluto. Och inom den högre kunskapen har något sådant en oerhörd betydelse.

Dock brukar alltid något gott komma ut av det. Vi får väl se vad som kommer fram.

Farwuq
1/29/14, 1:51 PM
#11

Det är bara bra om någon rör om i grytan, Leve Pluto.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sol69]
1/29/14, 3:14 PM
#12

Nu när ni pratar om vinter och snö får jag en fundering. kan man se när det astrologiskt blir vår enligt stjärnorna 🤔🤪

[greenseng]
1/29/14, 6:54 PM
#13

#12

  Det är en bra fundering. Och vem vet…?

Kanske att en riktigt erfaren astrolog kan ha hittat något mönster här. Men jag vet inte ens vad jag skulle leta efter.

Av någon anldedning så poppar Venus upp i skallen. Men det är antagligen för att hon är som hon är. 😃

I Hopi-indianernas värld så skall man tydligen hålla utkik efter ett flöjtspelande andeväsen som då springer omkring på isar och snö och då spricker isarna upp.

Precis när jag hade läst om detta så tittade jag ut genom fönstret. Det var en hård vinter med massor med snö och is där jag var. Och så får jag se en kutryggig varelse som faktiskt vid första ögonkastet såg ut att gå omkring och blåsa i en gigantisk flöjt.

Men sedan såg jag att det bara var en gammal dam som spatserade omkring med en stor promenadkäpp av något slag.

Men… det märkliga är att våren faktiskt visade sig exakt samma dag. 😃

Annons:
Farwuq
1/29/14, 7:04 PM
#14

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: