Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 441 ggr
[Sol69]
2014-01-27 10:37

27 Januari

God förmiddag!

Här är det riktigt busväder ute.. Men skam den som ger sig.. Jag trotsar vädret och ska ut med min dotter idag på stan.. Skrattar

Intressant det där med karman det blir säkert bra bara man får lite mera koll på hur det fungerar Funderar

Önskar er alla en bra start på den nya veckan.. Kramas

Annons:
Magi-cat
2014-01-27 10:59
#1

God förmiddag!

kallt och blåsigt här också!

Tror inte vi kommer att få veta allt om den där karman.🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
2014-01-27 18:15
#2

Snö och 🥶

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
2014-01-27 19:11
#3

   Här är det grått, grått och åter grått. Om solen skulle bekväma sig att stråla någon dag (okay, det gör den jämt. Jag vet…) så skulle jag undra: - Vad är det nu på gång? 🤔

Karma är alltid intressant. Pratade med en kompis om det och han bara skrattade. Han är expert på mystikens stora men döda språk Sanskrit och han menade på att jag kanske skulle fråga ledningen för sajten vad de egentligen menade med att ta till ett "ackusativ-objekt-dativ… någonting som jag inte ens försöker minnas" på sajten. Han sade att det är ytterst få människor som egentligen förstår meningen med ordet karma.

Han är rätt bra att vara bästis med för många av den mer avancerade mystikens ord är just på Sanskrit. Och när man fundrar lite över hans utläggningar och kartläggningar av orden så tänds det ett och annat Liljeholmens någonstans därinne. Han är bättre än hela webben i kubik. 😃

Jag antar att "grund-karman" på sajten startar på 100. Jag måste ha kopplat upp precis efter de lagt in funktionen. Men förklaringen och beskrivningen av den är ganska "luddig", tycker jag. Men det är antagligen så de vill ha det.

Jag har sedan dess inte gjort någonting på sajten och ändå ökade min karma med 7, om jag inte minns helt fel. Kan ha gjort det för nu är den nere i 5. Men eftersom den startade med 100 så kan den förmodligen gå baklänges. Räknas antagligen som en funktion beroende på tid. Och sådant är minst sagt jobbigt eftersom det automatiskt medför en stressituation.

Saker som "likes" spelar tydligen roll här. Och det är något som jag aldrig ens tänkt på. Och jag kommer nog inte att ändra mig där.

För några miljoner år sedan så satt jag i en tågkupé och hade en man på andra sidan bordet som befann sig i ett mycket exalterat tillstånd. Trots att det var en mycket behaglig temperatur i vagnen så svettades han ymnigt. Framför sig på bordet hade han en hel hög med små svarta böcker. Och han bläddrade frenetiskt i dem och så skrev han ner något i en helt vit bok.

Till sist var jag tvungen att fråga:

- Vad håller du egentligen på med?

Och han tittade upp en stund och sade:

- Detta är det märkligaste jag varit med om i hela mitt liv. Jag håller på att gå igenom mina dagböcker. Och jag har upptäckt något som ingen någonsin skulle tro på om jag talade om det. Jag lovar… Ingen skulle någonsin tro på detta. Så jag tänker hålla tyst om det, annars kommer folk att tro att jag är helt knäpp.

Han vägrade säga mer och jag tog mig en funderare. Sedan kom jag på vad han hade upptäckt.

Och det är alltid en omtumlande upptäckt. 🤐😃

Upp till toppen
Annons: