Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 1039 ggr
Farwuq
1/11/14, 7:25 AM

11:e januari

God morgon hoppas ni får en fin lördag.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[greenseng]
1/11/14, 7:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

  Detsamma! 🍸

Sitter och tittar på Harmonics nu. Hmm… undrar om jag riktigt förstått vad jag egentligen gett mig in på? 😓

Känner mig helt bombad. 😃

Nedan är morgonens världs-horoskop. Solen har ännu inte hunnit upp och är i Konjunktion med Venus. Och Pluto kommer att stiga upp först men det kommer vi inte att kunna se utan teleskop. Om ens med det för den ligger ju ganska nära Solen.

Jag har bara en Orb på 5° här förutom på Sextiler och Kvintiler. Där har jag 3°. Det blir så rörigt med 7° Orb. Noviler finns tyvärr inga än.

Snart dags för kaffe, antar jag. Men du din stackare dricker ju inte kaffe. Drakar dricker förmodligen ört eller frukt-te.

Magi-cat
1/11/14, 8:23 AM
#2

Godmorgon!

Greenseng flitig med harmonics! Heja heja! 👍

Katter dricker grönt te, flera baljor om dagen.

Ha en fin (vinter)dag, alla!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
1/11/14, 8:55 AM
#3

Drakar dricker gärna ört-te.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

katsy
1/11/14, 1:02 PM
#4

Jag hoppas på en fin födelsedag idag 🎂🥳 🎈

Farwuq
1/11/14, 2:01 PM
#5

Grattis på födelsedagen.

🎂🎈🌺

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
1/11/14, 2:26 PM
#6

Grattis! 🌺🎁🎂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[greenseng]
1/11/14, 8:57 PM
#7

#3

  Testade ett örtte för många år  sedan. På paketet stod det att man skulle tillaga det som vanligt te. Det skulle vara bra att sova på.

Jag gjorde som det stod på paketet men hade ingen sömn-känning alls.

Då läste jag lite om örterna i det och insåg att göra te skulle aldrig fungera i och med att det innehöll rötter bl.a. Så jag kokade det i minst 10 minuter. Det blev strävt, men efter en halvtimma så blev jag väldigt slö och sömnig. Då hade man ca. 20 minuter på sig att gå till sängs och sedan sov man som en stock. Men… blev det senare än 20 minuter så blev man pigg igen.

Det var fem örter i det. Minns inte alla för jag är ingen expert på örter. Men jag tror att en av dem var valerianarot. Och en var nog johannesört.

Skall försöka få tag på dem igen. Smakade siså där men man somnade gott på det. Antagligen mest pga. valerianan.

[greenseng]
1/11/14, 9:04 PM
#8

#4

  Födelsedag? Hoppas du får kul och drunknar i presenter.

Få se nu… Vi är väl fortfarande i Stenbocken. Jojo men. Och 20° till och med. Det innebär att du står nästan helt på andra sidan av zodiaken jämfört med mig som är Kräfta. Vi är alltså i Opposition. 😃

Kan vi stå där och göra sura miner åt varandra. 😃😃

[greenseng]
1/11/14, 9:09 PM
#9

#2

Katter tycker om grönt te? 🐱

Det hade jag ingen aning om.

Farwuq
1/12/14, 7:15 AM
#10

Ört-te, det plockar jag själv till största delen, det växer rätt mycket här i trakten.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
1/12/14, 7:51 AM
#11

#7 Valeriana är ett bra sömnmedel! Lika bra som pillersömnmedel, enligt studier. 
Många tycker det smakar och luktar otäckt, men jag tycker faktiskt om det. 🐱
Kanske var det också kamomill i ditt örtte? Och humle? Blir också lite strävt. Citronmeliss?

Man kan ha lite humle i kudden så sover man gott…😴


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[greenseng]
1/12/14, 9:12 AM
#12

#11 

Katters "party"-drift väcks av valeriana. Så om du stryker på lite koncentrerad valeriana-olja (luktar vidrigt) på grannens dörrpost (se till att de bor långt bort från dig) så kommer de att ha katter från flera kilometers avstånd, kanske till och med mils, sittande och vrål-jama utanför dörren många nätter. 😈

Har aldrig gjort det själv men en kemi-lärare lärde ut detta trick en gång. Kemi-lärare kan många märkliga saker. 😎

Humle låter inte helt fel. Tänkte beställa några kottar i alla fall och testa i min lilla privata huvudvärks-medicin. Vet inte varför jag är så himla säker på att det kan samverka med det som redan är i medicinen. Kanske för att medicinen jag en gång fick av en naturläkare som jag inte kan nå nu, smakade extremt beskt. Tog en droppe på tungan och trodde att jag aldrig mer skulle kunna öppna munnen igen.

Kamomill låter bekant också. Likaså citronmeliss.

Blir nog en bra hemmagjord sömndryck med tiden har jag en känsla av.

Magi-cat
1/12/14, 9:24 AM
#13

#12 hehe 😃

Vågar nog inte prova partytricket, men har sett hur mina katter bär sig åt av valerianarot. 🤪

Vi fick en speciell mynta av goda vänner en gång och planerade den i den lilla kryddgården. En dag blev jag livrädd när katten kom därifrån med ögonen i kors, konstig gångstil och andra tecken på olämpligt intag av något misstänkt. Myntan! (Han visade oss) Den försvann sedan och jag vet inte vilken sort det var, kanske det inte ens var en mynta…

Låter som om du har ett gott sömnte snart…Medicin ska vara lite besk…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[greenseng]
1/12/14, 9:32 AM
#14

  Myntan kanske blev lite för stark för den. Eller också var det en annan ört som katter älskar bladen på. Och sedan blir de som de blir. 😃

Upp till toppen
Annons: