Annons:
Etikett4-mysticism-astrologi
Läst 1429 ggr
Magi-cat
2014-01-07 08:35

The age of aquarius

När inträffar egentligen "the age of aquarius"?

Intressant länk om det:

http://earthsky.org/human-world/when-will-the-age-of-aquarius-begin


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[greenseng]
2014-01-07 11:39
#1

Det finns för många svar om det. Och det betyder allför ofta att det är ingen som egentligen vet. Vilket förvånar mig något eftersom precessionen är känd.

Jag har inte tittat noggrannare på det så allt jag säger om det har egentligen inget värde. Men den första tanke som slår mig ( aj! ) 😃 är att det kanske handlar om när skillnaden mellan den sideriska zodiaken och den tropiska zodiaken är exakt 30°. Problemet här kanske kan vara när den tropiska zodiaken egentligen börjar. Men det är troligen massor av annat också.

En del säger att Vattumannens tidsålder redan har börjat. Och om man tittar på vetenskapens snabba acceleration så låter ju det inte helt orimligt. Men stjärntecknen har en tendens att flyta ihop i zodiaken så det behöver heller inte alls vara sant.

På nätet finns hur mycket som helst skrivet men de olika förslagen skiljer sig åt alldeles för mycket för att ens tänka på att överväga. Jag minns dem inte ens för jag tycker inte om att belasta hjärnan med för mycket värdelöst vetande. 😃

Om någon skulle sätta en pistol mot mitt huvud och hota med att trycka av om jag inte svarade så skulle jag dra till med att vi har något mellan 400 till 600 år kvar att vänta. Och skulle personen bli ännu mer påstridig så skulle jag skratta och säga:

- Ok då. Du har 431 år kvar att vänta.

Nej… nu bara måste jag ha något i maggen. 🤪

Farwuq
2014-01-07 17:15
#2

😃

Vattumannens tidsålder syns vid horisonten men inte mycket mer.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
2014-01-07 22:21
#3

#2

Ett bra sätt att uttrycka det. 😉

Upp till toppen
Annons: