Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 920 ggr
[greenseng]
2013-12-08 15:00

Söndagen 8:e December

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

   Det är Söndag och det mesta är relativt lugnt. Åtminstone här.

Temp:             6.7 ℃
Tryck:             1000 HPa = 0.987 Atm
Luftfuktighet:    96 %
Regn:               9 mm
Vind                 4.8 km/tim = 1.3 m/s   hmm… jag undrar just…

Uppgifterna är från Onsala utanför Kungsbacka som är ungefär 2 mil norrut.
Får sätta upp en egen väderstation, tror jag. Problemet blir att mäta vinden.
Den sensorn måste sättas upp på taket för att ge någorlunda exakta värden.

Horoskopet är ganska neutralt. Lika många hårda ( röda ) aspekter som lätta ( gröna och vita ).

Venus opposition till Jupiter i Kräftan är på avgång och jag kan pusta ut. Inga arga och irriterade blickar från det täcka könet längre.
Förhoppningsvis. ( Jag är Kräfta ).

Mars dundrade in i Vågen igår kväll så FRA lär nog få det svårt framöver. Vågens sinne för rättvisa och balans får ett välbehövligt energitillskott.

Månen har just passerat en exakt konjunktion med Neptunus i fiskarna så de som inte riktigt har fötterna på jorden har kanske haft det lite hmm… rörigt.

De har ju också en tuff aspekt till Merkurius, kommunikationens förlovade planet, men Merkurius är lättsamt påverkad av Uranus, den excentriske och obstinate som alltid måste sticka ut, så vi får nog få lyssna på mycket undrhållande prat. Framför allt när Neptunus är inblandad också. Då kan det komma allt från domedags-profetior till bank-kollapser. Lägg till detta att Merkurius har stöd från energirike Mars här.

Och Venus och Mars ser ut att ha det bra. Åtminstone ett tag till ( man vet ju hur de är ).

Och jag skall minsann se efter om det går att få inmundiga någon typ av föda.

Ha en avslappnad Söndag.

Annons:
[Sol69]
2013-12-08 15:07
#1

Snö snö och åter snö här 😃

Har ni varit ute och gjort en snögubbe än då..

Frosty

Det har inte jag men jag ska snart trotsa vädrets makter och åka och handla lite 🥵

Loris M
2013-12-08 15:27
#2

Önskar er alla en fin eftermiddag! Har precis blivit medlem här! 🙂Förstår verkligen inte varför jag inte gjort det tidigare. 🤔

Sol, du har pratat om att åka och handla i flera timmar nu. Har du ännu inte kommit iväg? Svårt att gräva upp bilen? 😃

[Sol69]
2013-12-08 15:31
#3

Nja har lagat mat upptäckte att det var matdags.. 😃Men nu är jag på g snart i alla fall 😎

[Sol69]
2013-12-08 16:39
#4

Pust och stön och stånk Pustar

Nu har jag varit ute och letat fram bilen och åkt runt hörnet och handlat det viktigaste. Det har nog kommit nästan 15 cm om inte upp emot 20 och det vräker ned och det har inte hunnit med att ploga än.. Så jag kan tala om att det var ett stort äventyr att köra bilen runt kvarteret och handla. PustarFörskräckt

Undrar om jag kommer till jobbet i morgon FunderarSom det är nu går det knappt att köra runt hörnet FörskräcktMen det kanske hinner avta under natten och det går att åka bil igen.. Funderar

Hur har ni det med snön?? Får ni lika mycket som jag får nu??? Funderar

Snowstorm 1

Emo
2013-12-08 17:49
#5

Här har det snöat så det låg tjockt på marken. Plogbilarna har haft att göra. Hasse har också plogat här. Sen regnade det och nu har vi 5 grader varmt - ute.

Skönt att få stanna inomhus.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[greenseng]
2013-12-08 17:55
#6

  Inte en snöflinga i sikte. Därför är det egendomligt att så många plogbilar har vägarna förbi. Snön är förmodligen inte så långt borta.

När jag vaknar upp i morgon så kanske världen är helt vit.

Annons:
Magi-cat
2013-12-08 20:18
#7

#0 Hmm..Merkurius, Uranus och Neptunus, inte underligt det är så mycket snack….🤪🤐 
Domedagsprofetior och bankkollapser, come on! 👍

Snö här, trafiksvårigheter, halka och hela baletten, - igen! 🤦‍♂️ Plogbilarna har inte vågat sig ut….eller…är de hos er??

Ha en fortsatt bra kväll!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Sol69]
2013-12-08 20:21
#8

Här vräker snön ner. har en känsla av att plogbilen har nog med att hålla de största vägarna skapliga. så i stan är det oplogat överallt och kan kommer knappt fram alls 😕 Men fint är det ute.. 🙂

Snowplow

Upp till toppen
Annons: