Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 800 ggr
[greenseng]
2013-12-07 12:21

7:e December

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

  Jaha… det var den stormen det. Hoppas det dröjer ett bra tag tills nästa gång.

Alltså… det är det där med elektricitet. Det är först när man blir av med den som man fattar hur beroende man är av den.

Vi brukar inte ha speciellt mycket strömavbrott i Bua, och blir det något någon endaste gång så varar det oftast inte mer än 10 till 20 minuter. Kan kanske bero på närheten till Ringhals.

Men den här gången hände något i Ringhals eller något som servade Ringhals. Eller kanske något annat strul. I vilket fall som helst så fick jag äran att uppleva ett längre strömavbrott. I och för sig så kom strömmen tillbaka några timmar. Men egendomligt nog bara på halv styrka. Trodde först det var något fel på mina ögon när jag betraktade lampans skumma sken. Men sedan tittade jag på stearinljuset och insåg att det nog var strömmen det var fel på.

Nackdelen här är att kylen och frysen inte verkar hänga med riktigt. Fast man kan i alla fall ladda mobilen. Men jag vågade inte starta upp datorn. Om fläkten inte orkar med så bränner processorn och det är bye, bye dator.

Sedan bestämde sig äntligen strömmen och slocknade helt. Ingen Cappucino. Ingen Espresso. Ingen Ristretto. Livet är ett enda stort lidande. 😴

Och inte tillgång till datorn längre. Alltså… abstinens, abstinens och åter abstinens. Glömde till och med bort att jag har en flaska körsbärsvin och en flaska konjak stående någonstans och möglar. Lite vin skall ju vara bra då och då. Och så tar jag inte chansen. Vilken dum nörd jag äääärrr… 🤓

Den här stormen var lite egendomlig, faktiskt. Den var inte riktigt som vanliga stormar. Den lät inte som vanligt.

Blev riktigt glad när jag läste att det var andra som också uppmärksammat detta.

Det tjöt och ven och pyste på ett sätt som det aldrig gjort förut. Inte ens med starkare stormar. Men det är inte allt…

Någon som sett filmen "Twister"? Handlar om ett gäng som jagar tornados. Där hör man vinden/stormen/tornadon ge ifrån sig ett lågfrekvent mumlande som jag trodde kom från fantasin.

Nu fick jag veta att det är högst verkligt, minsann.

Plus ett ljud som låter som om att en fönsterlucka till en annan dimension plötsligt öppnas och man hör de skrikande rösterna av en massa feminina varelser som är ursinniga på varandra.

Shamanerna har utan tvekan rätt. Vindar är feminina varelser. Jämställdhet eller inte.

Jag är inte elteknisk för 5 öre så det är kanske därför jag tycker en sak var ganska märklig. Min trådlösa telefon hade tillgång till hur mycket ström som helst och … laddade också? Fast kontakterna var iskalla. Kanske kan den utnyttja den minimala strömstyrka som antagligen finns i telefonjacket? Eller så kanske den har något märkligt bauta-batteri gömt någonstans.

Är man ignorant så är livet fyllt av mysterier, fast oftast märker man inte det.

Har just avnjutit en Ristretto och sitter och "efter-njuter".

Ha en trevlig Lördag. 🙂

Annons:
Farwuq
2013-12-07 16:30
#1

Stormen var knappast stormkul. Nu har dessutom Comviq lagt av. vi får se när det kommer upp igen. Som tur är har jag också "koppar-telefon".

👍

Här runt ikring ligger nu snö, men den lär tina bort i morgon.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
2013-12-07 22:14
#2

Snö?

Ja just det. Det där vita, jaaa…

Skämt åsido. Det tycks trots allt ha snöat något här också. Om jag anstränger mig lite så kan jag räkna de små kornen för hand.

Men… Jag gör mig inga illusioner. Det lär nog bli mer.

Magi-cat
2013-12-08 08:34
#3

#1 "Koppar-telefon" var bra uttryck! 😃📱

#0 Intressant beskrivning av stormen och att det inte lät "som vanligt".

Vilka krafter det är, naturkrafterna! Folk sitter i bilkö eller kan inte flyga som vanligt och är självklart irriterade - men mot naturkrafterna har vi inte mycket att sätta emot.

Eller kaffeapparaten inte fungerar…😃

Själv har jag vedspis och det varma teet är inte hotat.👍

Idag ska det bli mer av det där vita….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
2013-12-08 11:33
#4

Här är det över 0°C nu.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: