Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 971 ggr
Farwuq
11/18/13, 8:32 AM

Att kopiera

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland händer det att man måste kopiera en bok eller några enskilda dokument. Här på min myndighet händer det ofta. Det är inte i förstahand de statliga tjänstemännen utan det är våra besökare som vill ta del av historiska handlingar eller dy.l.

Då använde vi oss av en planetarisk kamera som jag riggat.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Farwuq
11/18/13, 8:37 AM
#1

T.ex. du lånar en bok från en kompis och du finner den ytterst läsvärd. Då kan du göra något som minner om min uppställning. Det är lättare än du tror, den behöver inte alls likna den som visas på bilden. Följ bara grundprincipen. Man kan med hjälp av lämplig tejp och lite fantasi rigga en kamera i fixerat läge, dra fram en lämplig lampa och starta med kopieringen uppslag för uppslag.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
11/18/13, 6:04 PM
#2

En god idé.

Just nu står väl en systemkamera högst upp på önskelistan.

Fast… jag kan ju eventuellt lämna in min gamla på reparation. Frågan är bara kostnaden. Fast jag misstänker faktiskt ett enkelt fel. Och det vore väl egentligen inte helt fel med två kameror. 🙂

Farwuq
11/18/13, 6:28 PM
#3

Jag reparerade en kompaktkamera en gång. Jag hittade ett klipp på YouTube och köpte sedan en LCD-skärm på eBay.

🙂

Allt funkade bra sedan.

Om du har fullgott ljus och fixera kamera, så kan du ta tillräckligt bra bilder med en billig kamera. Det är bara till och testa.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
11/18/13, 8:34 PM
#4

hmm…

Får ge mig iväg till fotoaffären och få ett prisförslag för reparationen.

Upp till toppen
Annons: