Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 4717 ggr
[tolftehuset]
2013-11-17 13:02

Hur blir man professionell astrolog?

Hej allesammans!

Jag är väldigt glad över att ha hittat det här forumet. Har nämligen bara besökt engelskspråkiga astrologiforum hittills.

Efter att ha varit intresserad av astrologi i nästan tio år har jag kommit fram till att jag skulle vilja utvecklas inom området och jobba med det professionellt. Jag tror att astrologi kan stimulera till självreflexion och därmed självutveckling. 

Men eftersom astrologi betraktas som en "alternativ" kunskapsgren (vilket jag iofs tycker är förståeligt) är det svårt att hitta info om hur man kan jobba med det professionellt.

Är det någon som har en aning om var/hur man börjar? Finns det astrologiskolor eller kurser att ta?

Jag bor för övrigt i göteborg.

Tack på förhand

Annons:
[Sol69]
2013-11-17 13:05
#1

Välkommen hit Tolftehuset 🌺

Det finns länkar och massor med trådar du kan börja med att läsa. tror du hittar massor med intressant här inne om du börjar att rota.. Ett Tips- Rota gärna runt och läs i gamla trådar också 😃

[tolftehuset]
2013-11-17 13:10
#2

Tack så mycket. Det ska jag göra. :)

[greenseng]
2013-11-17 14:07
#3

Du har väl förmodligen redan undersökt den här sajten:

http://www.astrology.org.uk/

Vet ingenting om den, men efter en "promenad" på nätet så var det den som fångade min uppmärksamhet.

Sedan om den är bra eller inte, det är ju en annan fråga. 😃

[tolftehuset]
2013-11-17 14:57
#4

Jag har inte kommit över den siten förut, men den verkar väldigt relevant.
:)

Den är baserad i UK, men det verkar som att man kan läsa på distans, vilket ju är super. :)

Jag tackar så mycket.

Farwuq
2013-11-17 17:57
#5

#0 TS.

Tolftehuset, astrologiskolor har jag inte hört talas om. Själv gick jag en kurs för över 30 år sedan som en då i Lund verksam astrolog höll. Mitt råd är att leta upp en astrolog och fråga om denne/denna ger lektioner.

Men… Säg inte att du vill bli professionell, säg bara att du är glad amatör.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
2013-11-18 01:02
#6

😃😃

Ja, för sjutton…

Jag har lagt märke till en intressant sak i tillvaron:

Professionella är inte särskilt förtjusta i konkurrens. 😇🎧

😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: