Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 932 ggr
Ralph
2013-10-05 11:26

5/10

God morgon i lördagsdiset.

🤪

Annons:
Farwuq
2013-10-05 11:42
#1

God morgon, här börjar solen titta fram.

☀️

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2013-10-05 14:00
#2

God eftermiddag. Fortsätter det med uppehållsväder, så blir det kanske något gjort i trädgården.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[greenseng]
2013-10-05 20:35
#3

God-Nymåne!

Ja… det är faktiskt nymåne. Åtminstone så står solen och månen i konjunktion. Även om deras orbis just nu har hunnit bli ganska stor. Men många astrologer lägger till några grader till solens och månens orbis, så det kanske inte spelar så stor roll.

För de som inte är insatta i det astrologiska tugget så innebär konjunktion att två planeter står på samma plats. Med orbis menas den skillnad i grader det är mellan dem. Alltså… en exakt konjunktion har 0° orbis. 9° orbis innebär att separationen mellan dem är 9°. Och det är vad den är nu när detta skrivs.

Om Nymåne sker nära någon av månens noder så har vi en solförmörkelse någonstans på vårt klot. Om fullmånen står nära någon nod så har vi en månförmörkelse. Det är inte aktuellt denna gången. Månen är just nu i vågens stjärnbild men månnoden är i skorpionens. Och det är inte nära gränserna.

Nymånen har alltid varit viktig för människan. I alla fall för kvinnor. Framför allt när hon ville träffa sin tillkommande. Då skulle hon gå ut och niga för nymånens skära. Om hon inte visste vem det skulle vara så kunde hon kanske få se honom i en dröm. Förhoppningsvis blev hon inte alltför förskräckt. 🌛

Personligen så tycker jag det är lite märkligt att kvinnor fäster sådant intresse vid ett sådant fenomen som män, som utan tvekan toppar deras lista när det gäller klagomål. Men i och för sig… Det är nog samma med oss män. 😃

Men sådan är världen och naturen. Och vi människor.

Alltså… God-Nymåne!

Farwuq
2013-10-05 20:37
#4

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sol69]
2013-10-05 20:40
#5

God kväll på er alla.

Efter att ha med lite hjälp från den emenenta Draken lagt ut min första artikel på druid och shaman sajten.. 🥵De va jobbigt. Men ett stort tack draken för din hjälp 🙂

Sen blev det en eftermiddag med en vän och fynda på Maxi. Lustigt nog så har maxi alltid fynd när hon kommer och följer med och handlar 🤔

Sen har jag faktiskt lyckats blir 10 år yngre på ca 45 minuter också, inte illa va 😃

Ha en trevlig kväll och njut av tillvaron 🤗

Farwuq
2013-10-05 20:45
#6

Drakar hjälper gärna.

Tummen upp

10 år yngre?

🤔

Har du skaffat falsk legitimation, eller blivit bekant med en ängel med magiska krafter?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[Sol69]
2013-10-05 20:49
#7

Nä jag råkade hitta en  burk med färg 🤫

Ralph
2013-10-05 20:49
#8

😃

Upp till toppen
Annons: