Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 1010 ggr
Farwuq
9/26/13, 7:50 AM

26:e september

Höstlikt på allvar nu.

😕

6°C och sol.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[Sol69]
9/26/13, 10:54 AM
#1

God förmiddag..

Det är soligt ute och ser ut att va ganska kallt.. så¨hösten har tagit greppet om oss på allvar 🥶

Sitter och funderar på vad jag ska hitta på denna dag när jag är ledig och kan göra vad jag vill 😃

Får väl se vad det blir.. först jag jag göra alla måsten så de är klara

Ha en bra dag på er alla..

Emo
9/26/13, 11:31 AM
#2

Ingen frost i natt. Solen skiner nu.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Magi-cat
9/26/13, 11:34 AM
#3

fyra grader kallt i natt.

Nu sol, åtminstone ute.

Kram.🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[greenseng]
9/26/13, 1:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här är väl ungefär 10℃ vid ungefär kl. 13:00 . Soligt och inbjuder till lite utforskande av skogsmiljöer. 🙂

Tittade lite på min astro-app och fick veta att Jupiter och Merkurius går hand i hand och har en mycket god relation vilket då skulle vara ypperligt för mig och min förmåga att kommunicera.

Men jag undrar lite här. Jupiter har inte alls någon aspekt till Merkurius nu. Däremot har den en exakt Trigon till Venus ( får uppenbarligen akta mig för fruntimmer idag 😃 ). Men när jag tittade på kärlek i appen så var det inte alls bra.

Fast de kanske ser lite djupare och tittar på Månen i Tvillingarna som har en trigon till Merkurius i Vågen. Och det är väl superbra kommunikation. Och Månen är Kräftans planet där Jupiter har sin trigon till Venus i Skorpionen. Och därmed blir man väldigt trevlig ( kanske farligt trevlig ) att kommunicera med.

Men jag har tidigare sett exempel på att appen verkar ha svårt att skilja mellan hårda och mjuka aspekter.

Jag börjar mer och mer undra om "astrologen" helt enkelt bara sitter och hittar på en massa trams. Det verkar faktiskt så. Vilken värld vi lever i. 😃

#1

_"Får väl se vad det blir.. först jag jag göra alla måsten så de är klara"
_

Alltså: Det finns ett te som jag ogillar och det är "Mås-te". 😃

Visst har jag en fantastisk humor? Fast folk ser mest bara konstiga ut i ansiktet och funderar så hårt att man riktigt hör ljudet av myrornas krig. 😈😃

Magi-cat
9/26/13, 1:57 PM
#5

Mås - te. 😃Det gjorde min dag. Du har nog alltid Merkurius i skrivhanden.

Min förmåga att kommunicera har däremot firat nya bottennapp, och jag vet inte om man kan beskylla Merkurius, dessvärre. Börjar tvivla på att jag har den.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[greenseng]
9/26/13, 3:45 PM
#6

#5

Jag kan definitivt inte se några bottennapp från dig här på gruppen.

När det gäller mig själv så är nog Merkurius placering i mitt horoskop en gåta. Men den har åtminstone lärt mig att aspekter till Ascendenten är inte bra att negligera. Och antagligen inte till MC heller.

Mitt horoskop tycks säga: - Merkurius har otroligt mycket att erbjuda dig. Men du måste komma över begynnelse-svårigheterna.

Men… så är väl det med det mesta.

Annons:
Farwuq
9/26/13, 7:30 PM
#7

Jag har slutat att titta på mina dagliga horoskop, oftast är det bara någon kvadratur som vaknar.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
9/26/13, 7:32 PM
#8

Greenseng, du som är duktig. Kan du se om det är något speciellt med min dotters horoskop?

Hon är född 4 augusti 1991 i Lund, Skåne.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
9/27/13, 12:44 AM
#9

#7 #8

Jag tittar mer och mer på mina astro-appar ( har två för säkerhets skull ). Och jag får ganska glada skratt. 🙂 Det har varit en period då jag upplever att om något kommer nära så är det bara för att det är tvärtom. ( Vad hasplade jag ur mig nu??? 🤔 ).

Alltså…

1. Jag protesterar högljutt. Jag är inte ett dugg duktig. Du vet väl vad skorpionerna i världen säger… att jag bara tjattrar. 😃😃😃

Och… de har ingen aning om hur rätt de har. 🙂

När det kommer till Astrologi så kommer jag alltid att förbli en nybörjare.  Detta vidhåller jag allvarligt.

2. Men alltså… Du som hållit på så länge. Nääääääär, alltså… vilken tid på dygnet är hon född?

Farwuq
9/27/13, 10:24 AM
#10

Hon är född 23:11.

🌛

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
9/27/13, 3:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#10

Ahh… tack så mycket. Ska genast kolla det.

Oj, oj, oj. Vilket horoskop. Det formligen exploderade när jag fick den rätta födelsetiden. Har aldrig sett en ascendent och mc stråla så. Det är nog bäst att du kastar en blick på bilden nedan så jag fått det rätt.

Det som skrämmer mig något är att det stämmer så bra in på min sons horoskop. Också Lejon med ascendenten i Oxen. Folk med samma ascendent får ibland en magisk attraktion till varandra. Och har de då soltecknen någorlunda okay så kan det bara sluta på ett sätt. 😃

Men jag tänkte väl att min son skulle få njuta av ungkarlslivets harmoniska fröjder några dagar till. Känner jag världens kvinnor någorlunda rätt så lär det nog inte bli så länge till. Vi män tror alltid att det är vi som nedlägger bytet. Ack, ack, ack… så fruktansvärt fel vi har. Och så lyckligt omedvetna vi är om detta.

I ditt horoskop är det mest de hårda ( röda ) aspekterna som ger mig huvudvärk. I din dotters är det de mjuka ( gröna och vita ) som skakar om mig. Jag känner att jag snart måste ta en promenad och balansera skallen igen. Astrologi kan ibland bli lite för mycket.

Vid en hastig blick på en synastrisk vy mellan din dotter och dig så lägger jag märket till en egendomlig detalj. Ni har båda två Månen och Pluto i Kvadratur till varandra. Alltså… hennes måne står i kvadratur till din pluto och din måne i kvadratur till hannes pluto. Och orben här är mindre än 1°.

Jag vet inte riktigt men… jag skulle misstänka att det ibland kan leda till häftiga konfrontationer men som dock är snabbt övergående. Trots allt har ni mycket goda, mjuka kommunikativa aspekter och det finns väl alltid en mor som kan ta ner er på jorden igen.

Misstänker starkt att den här donnan har lindat sin far runt sitt finger och då kan också en mor vara bra att ha. Annars blir dottern helt enkelt för bortskämd. 🙂

Jag tycker mig se att du har vissa drömmar när det gäller henne, men hon hävdar mycket bestämt sitt oberoende och tycker kanske att du ibland är lite väl ute i det blå. 😃

Det är lustigt att hon har Saturnus i Vattumannen i och med att just Saturnus oftast ses som faders-planeten. Dock konkurrerar irriterande nog både Solen och Jupiter med denna roll. Men här är det ganska uppenbart Saturnus.

Hon har inte mindre än fyra planeter i sina egna tecken. Plus alla dessa trigoner och aspekter till ascendent. Och generationsplaneten Pluto i sitt egna tecken Skorpionen. Men i hus 7… hmm… äter hon de små pojkarna levande?

Men jag får en första känsla av en farligt charmig och energisk kvinnlig varelse men månen i hus 1 talar också om en känslig sådan.

Fast detta låter ju nästan som ett veckotidnings-horoskop. 😃 Jag har kanske blivit smittad. Får gå ut och ta en promenad och lugna ner mig lite. Åtminstone innan jag gör ett försök att titta lite djupare in på hennes horoskop. En som har en sådan ascendent-lampa får man kanske titta lite närmare på. 🙂

cu

Upp till toppen
Annons: