6. Löst prat -OT-

26:e september

2013-09-26 07:50 #0 av: Farwuq

Höstlikt på allvar nu.

Ledsen

6°C och sol.

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2013-09-26 10:54 #1 av: [Sol69]

God förmiddag..

Det är soligt ute och ser ut att va ganska kallt.. så¨hösten har tagit greppet om oss på allvar Fryser

Sitter och funderar på vad jag ska hitta på denna dag när jag är ledig och kan göra vad jag vill Skrattar

Får väl se vad det blir.. först jag jag göra alla måsten så de är klara

Ha en bra dag på er alla..

Sajtvärd på Druid & Shaman och på Astrologi i fokus

Anmäl
2013-09-26 11:31 #2 av: Emo

Ingen frost i natt. Solen skiner nu.

Medarbetare på Pärlpyssel och Pyssel
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo
, ägare till Emos Shop sen 1973

Anmäl
2013-09-26 11:34 #3 av: Magi-cat

fyra grader kallt i natt.

Nu sol, åtminstone ute.

Kram.Blomma

Hjärta "It has always been easier to destroy than to create." (Spock)

Anmäl
2013-09-26 13:29 #4 av: [greenseng]

Här är väl ungefär 10℃ vid ungefär kl. 13:00 . Soligt och inbjuder till lite utforskande av skogsmiljöer. Glad

Tittade lite på min astro-app och fick veta att Jupiter och Merkurius går hand i hand och har en mycket god relation vilket då skulle vara ypperligt för mig och min förmåga att kommunicera.

Men jag undrar lite här. Jupiter har inte alls någon aspekt till Merkurius nu. Däremot har den en exakt Trigon till Venus ( får uppenbarligen akta mig för fruntimmer idag Skrattar ). Men när jag tittade på kärlek i appen så var det inte alls bra.

Fast de kanske ser lite djupare och tittar på Månen i Tvillingarna som har en trigon till Merkurius i Vågen. Och det är väl superbra kommunikation. Och Månen är Kräftans planet där Jupiter har sin trigon till Venus i Skorpionen. Och därmed blir man väldigt trevlig ( kanske farligt trevlig ) att kommunicera med.

Men jag har tidigare sett exempel på att appen verkar ha svårt att skilja mellan hårda och mjuka aspekter.

Jag börjar mer och mer undra om "astrologen" helt enkelt bara sitter och hittar på en massa trams. Det verkar faktiskt så. Vilken värld vi lever i. Skrattar

"Får väl se vad det blir.. först jag jag göra alla måsten så de är klara"

Alltså: Det finns ett te som jag ogillar och det är "Mås-te". Skrattar

Visst har jag en fantastisk humor? Fast folk ser mest bara konstiga ut i ansiktet och funderar så hårt att man riktigt hör ljudet av myrornas krig. DjävlasSkrattar

Anmäl
2013-09-26 13:57 #5 av: Magi-cat

Mås - te. SkrattarDet gjorde min dag. Du har nog alltid Merkurius i skrivhanden.

Min förmåga att kommunicera har däremot firat nya bottennapp, och jag vet inte om man kan beskylla Merkurius, dessvärre. Börjar tvivla på att jag har den.

Hjärta "It has always been easier to destroy than to create." (Spock)

Anmäl
2013-09-26 15:45 #6 av: [greenseng]

Jag kan definitivt inte se några bottennapp från dig här på gruppen.

När det gäller mig själv så är nog Merkurius placering i mitt horoskop en gåta. Men den har åtminstone lärt mig att aspekter till Ascendenten är inte bra att negligera. Och antagligen inte till MC heller.

Mitt horoskop tycks säga: - Merkurius har otroligt mycket att erbjuda dig. Men du måste komma över begynnelse-svårigheterna.

Men... så är väl det med det mesta.

Anmäl
2013-09-26 19:30 #7 av: Farwuq

Jag har slutat att titta på mina dagliga horoskop, oftast är det bara någon kvadratur som vaknar.

Ledsen

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2013-09-26 19:32 #8 av: Farwuq

Greenseng, du som är duktig. Kan du se om det är något speciellt med min dotters horoskop?

Hon är född 4 augusti 1991 i Lund, Skåne.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2013-09-27 00:44 #9 av: [greenseng]

#7 #8

Jag tittar mer och mer på mina astro-appar ( har två för säkerhets skull ). Och jag får ganska glada skratt. Glad Det har varit en period då jag upplever att om något kommer nära så är det bara för att det är tvärtom. ( Vad hasplade jag ur mig nu??? Funderar ).

Alltså...

1. Jag protesterar högljutt. Jag är inte ett dugg duktig. Du vet väl vad skorpionerna i världen säger... att jag bara tjattrar. SkrattarSkrattarSkrattar

Och... de har ingen aning om hur rätt de har. Glad

När det kommer till Astrologi så kommer jag alltid att förbli en nybörjare.  Detta vidhåller jag allvarligt.

2. Men alltså... Du som hållit på så länge. Nääääääär, alltså... vilken tid på dygnet är hon född?

Anmäl
2013-09-27 10:24 #10 av: Farwuq

Hon är född 23:11.

Måne

Ge mig snabelat NU!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.