Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 1053 ggr
Farwuq
9/21/13, 8:03 AM

21:a september

God morgon, såhär dagen innan höstdagjämningen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[Sol69]
9/21/13, 8:18 AM
#1

God Morgon!

Det är en solig dag.. har men morgonen är kylslagen som vanligt.. men dagen blir nog ganska varm och skön.. så passa på och njut ni som också har fint väder 🙂

Tänkte sätta på lite mera kaffe för jag känner jag inte är vaken än.. Hur mycket kaffe brukar ni dricka?? 🤔Jag är en kaffemaja på morgonen,,

Farwuq
9/21/13, 8:45 AM
#2

Jag dricker inte kaffe, har inte gjort det på tio år.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sol69]
9/21/13, 8:50 AM
#3

Hur klarar du dig utan kaffe 😮 de skulle inte jag göra 😃

Farwuq
9/21/13, 10:03 AM
#4

Inga problem.

Skulle jag behöva koffein och finns det som tabletter.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
9/21/13, 3:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Höstdagjämning. O…o…  Den hade jag helt glömt bort. 🤔

Det är väl när Solen gör sin entré i Vågen. Då är ju ekliptikan på ett av sina två medelvärden. Alltså, den bör väl vara parallel med ekvatorn. Om jag fattat något rätt. Vårdagjämningen bör alltså ligga när Solen går in i Väduren. Vågen och Väduren står ju i Opposition till varandra. Alltså mitt emot varandra.

Vi går alltså mot ljusfattigare tider. Det blir antagligen till att ställa tillbaka klockan 1 timme om en vecka då. Det måste ju bli att ställa tillbaka den så att man får sova en timme längre och det blir ljusare fortare på morgonen.

Kaffe. Jaha. Gjorde just en modern ristretto. Alltså… alltså en espresso gjord på dubbel mängd bönor. Ahh…. Jag har alltså möjligheten att göra en klassisk ristretto. Det har man inte med dagens automatiska maskiner. Den görs som en vanlig espresso men vattnet går igenom dubbelt så fort. Då följer inte så många bitterämnen med utan mest aromatiska ämnen. Men jag vill ha ett mustigt kaffe så den moderna varianten tilltalar mig mer.

Efter en modern ristretto så ångar man kaffe hela dagen och svettas Crema. 😃 Man behöver vanligtvis bara en kopp på en hel dag. Man känner sig uppfylld av kaffe. Alltså… fuskigt spirituellt: ett sätt att bli ett med kaffet. 🙂

När jag roterade "hjulet" lite snabbt så visade det tiden 22:32 i morgon för höstdagjämningen. Men efemeriden säger ungefär 11 minuter senare. Vet inte riktigt varför. Kan ha med geografiska avstånd att göra. Skickar med en bild på höstdagjämningen. Har inte satt mig in i resten av horoskopet. Det får bli er uppgift. 🙂

cu

Magi-cat
9/21/13, 4:55 PM
#6

Om höstdagjämningen:

http://www.astroinfo.se/articles/194/hoestdagjaemning-2013

22.44 påstår de, ett kungligt tal!

All tal om kaffe gör mig väldigt sugen på te! 😉


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Farwuq
9/21/13, 5:25 PM
#7

Klockan ställer vi tillbaks om en månad.

☀️🌛✨

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
9/21/13, 5:58 PM
#8

…då blire mörkt….🌛


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[greenseng]
9/21/13, 10:32 PM
#9

#7

Ja just det. Den är inte synkad med höstdagjämningen.

Det är alltid något strul. 🤔

Halva lägenheten städad. Och jag är mer eller mindre färdig för sjukhus. 🤪

Hade inte grabben gjort det mesta hade jag varit död nu. 👻

Men… det är ju en dag imorgon också. Blir nästa halva då trots träningsvärk. Jag är inte gjord för sådant här. 😴

😃

Upp till toppen
Annons: