6. Löst prat -OT-

21:a september

2013-09-21 08:03 #0 av: Farwuq

God morgon, såhär dagen innan höstdagjämningen.

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2013-09-21 08:18 #1 av: [Sol69]

God Morgon!

Det är en solig dag.. har men morgonen är kylslagen som vanligt.. men dagen blir nog ganska varm och skön.. så passa på och njut ni som också har fint väder Glad

Tänkte sätta på lite mera kaffe för jag känner jag inte är vaken än.. Hur mycket kaffe brukar ni dricka?? FunderarJag är en kaffemaja på morgonen,,

Sajtvärd på Druid & Shaman och på Astrologi i fokus

Anmäl
2013-09-21 08:45 #2 av: Farwuq

Jag dricker inte kaffe, har inte gjort det på tio år.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2013-09-21 08:50 #3 av: [Sol69]

Hur klarar du dig utan kaffe Förskräckt de skulle inte jag göra Skrattar

Sajtvärd på Druid & Shaman och på Astrologi i fokus

Anmäl
2013-09-21 10:03 #4 av: Farwuq

Inga problem.

Skulle jag behöva koffein och finns det som tabletter.

Skämtar

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2013-09-21 15:13 #5 av: [greenseng]

Höstdagjämning. O...o...  Den hade jag helt glömt bort. Funderar

Det är väl när Solen gör sin entré i Vågen. Då är ju ekliptikan på ett av sina två medelvärden. Alltså, den bör väl vara parallel med ekvatorn. Om jag fattat något rätt. Vårdagjämningen bör alltså ligga när Solen går in i Väduren. Vågen och Väduren står ju i Opposition till varandra. Alltså mitt emot varandra.

Vi går alltså mot ljusfattigare tider. Det blir antagligen till att ställa tillbaka klockan 1 timme om en vecka då. Det måste ju bli att ställa tillbaka den så att man får sova en timme längre och det blir ljusare fortare på morgonen.

Kaffe. Jaha. Gjorde just en modern ristretto. Alltså... alltså en espresso gjord på dubbel mängd bönor. Ahh.... Jag har alltså möjligheten att göra en klassisk ristretto. Det har man inte med dagens automatiska maskiner. Den görs som en vanlig espresso men vattnet går igenom dubbelt så fort. Då följer inte så många bitterämnen med utan mest aromatiska ämnen. Men jag vill ha ett mustigt kaffe så den moderna varianten tilltalar mig mer.

Efter en modern ristretto så ångar man kaffe hela dagen och svettas Crema. Skrattar Man behöver vanligtvis bara en kopp på en hel dag. Man känner sig uppfylld av kaffe. Alltså... fuskigt spirituellt: ett sätt att bli ett med kaffet. Glad

När jag roterade "hjulet" lite snabbt så visade det tiden 22:32 i morgon för höstdagjämningen. Men efemeriden säger ungefär 11 minuter senare. Vet inte riktigt varför. Kan ha med geografiska avstånd att göra. Skickar med en bild på höstdagjämningen. Har inte satt mig in i resten av horoskopet. Det får bli er uppgift. Glad

cu

Anmäl
2013-09-21 16:55 #6 av: Magi-cat

Om höstdagjämningen:

http://www.astroinfo.se/articles/194/hoestdagjaemning-2013

22.44 påstår de, ett kungligt tal!

All tal om kaffe gör mig väldigt sugen på te! Skämtar

Hjärta "...the beginning of wisdom, is, "I do not know" (Data)

Anmäl
2013-09-21 17:25 #7 av: Farwuq

Klockan ställer vi tillbaks om en månad.

SolMåneStjärnor

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2013-09-21 17:58 #8 av: Magi-cat

...då blire mörkt....Måne

Hjärta "...the beginning of wisdom, is, "I do not know" (Data)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.