Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 1710 ggr
Farwuq
9/18/13, 9:14 AM

18:e september

Jag är ledig idag och ska till Gerdahallen snart och ha lite rehabgympa.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[Sol69]
9/18/13, 10:24 AM
#1

God förmiddag..

Jag är inte ledig utan jobbar kväll.. ska snart ta tag i min dag och börja göra lite nytta.. 😃

Ha en trevlig dag.. och här lyser i alla fall ☀️

Emo
9/18/13, 12:42 PM
#2

Nu åskar det, så det är nog bäst att stänga datorn.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
9/18/13, 3:54 PM
#3

Ingen åska i sikte från min horisont.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
9/18/13, 4:03 PM
#4

Åskar?! Men oj! Inte här…ska snart hem och titta till datorn…

Hoppas det var bra på jympan, Draken!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
9/18/13, 4:20 PM
#5

Ja, jag mår bra av den.

Jag skulle behöva ha den tre gånger i veckan, men det finns bara två.

😕

Måndag 14:15 och onsdag 11:00.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
9/18/13, 5:55 PM
#6

Skulle också behöva ha lite gympa, faktiskt. Skulle förmodligen behöva ha allting i den vägen. 😃😃  Åtminstone känns det så ibland. Har lovat mig själv att köra igång med något hemma när lägenheten blivit städad. Men… det vet man ju hur det brukar bli med sådana löften. 🎧😴😴😃

Vid halv ett i eftermiddags så var det ett par gigantiska urladdningar alldeles utanför. Åska kan ibland vara respektingivande. Pratade med min dotter i telefon och det verkade som om åskan ville ha ett ord med i laget.

Jag vet inte riktigt hur det fungerar men jag antar att de har ordentliga åskledare i hyreshus. Men det är ordentligt höga träd utanför fönstret så de borde väl ta det mesta annars.

Nu ser jag att Venus är i nästan exakt konjunktion med Saturnus i Skorpionen. Och de har en hel hög med olika aspekter inblandade. Skall bli skoj att se hur det går med mitt lilla forskningsprojekt.

Förmodligen kommer ingenting att märkas. Åtminstone inte just nu. Skorpionen är lite hemlighetsfull av sig. Men jag såg att Edward Snowden blivit nominerad till Sacharovpriset. Citerar:

_"Genom sin handling avslöjade herr Snowden systematiska och vidsträckta kränkningar av grundläggande rättigheter, särskilt yttrandefrihet och rätten till privatliv, genom övervakningsprogram och satte igång en banbrytande global debatt om massövervakning, regeringshemligheter och privatinformation."

_

Stämmer faktiskt rätt bra in på Venus i konjunktion med Saturnus i Skorpionen. Väldigt bra, faktiskt. 🙂

Och man får ju inte glömma bort deras sextiler till Pluto i Stenbocken.

Annons:
Farwuq
9/18/13, 6:24 PM
#7

😡

Vilka kräk.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
9/18/13, 7:05 PM
#8

#7

😃 Jo, men visst.

Om du har en smartphone eller liknande med GPS så kan du ju bli spårad var du än är ( nästan ). Men en GPS kan man ju stänga av.
Inte sant?

Men det spelar egentligen ingen roll. Dina program i telefonen kan inte använda GPS då, men telefonen sänder fortfarande ut signaler. Så… du kan bli spårad i alla fall. Ha Ha… Lång näsa på dig. 😃

🤓

Farwuq
9/18/13, 7:07 PM
#9

Jag har stängt av GPS det drar så mycket ström.

😟

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
9/18/13, 7:34 PM
#10

#9

Förvisso. Men det drar ändå ström tillräckligt för att du klart annonserar var du är inom en radie av 100 meter eller mindre. ( Har jag för mig att det var. Fick informationen från en som känner till sådana här saker men jag var inte helt koncentrerad).

Och detta kan faktiskt vara en fördel i många fall. Om telefonen blir stulen exempelvis eller om du är ute någonstans och blir medvetslös eller något annat händer och GPS inte är på.

Men ibland kanske man vill vara lite hemlig och inte vill att hela världen skall veta exakt var man befinner sig. Jag tycker inte det känns så bekvämt att vem som helst, när som helst, kan ta reda på exakt var jag håller hus. På något märkligt sätt så stör det mig faktiskt. Även om jag inte har något som helst att dölja. Det känns ändå lite jobbigt, faktiskt. Man behöver ibland lite verkligt privatliv.

Om myndigheter och liknande kan få information om det så kan faktiskt vem som helst få det. Det är bara en fråga om kunskap. ( Eller pengar ).

Magi-cat
9/18/13, 7:51 PM
#11

Övervakning bryter ner egensinne och motståndsvilja, även vid bara möjligheten att man blir övervakad, även om man inte har något att dölja!..

Med tiden förändras både beteende och moraliska värderingar…

"Alltför få diskussioner förs om hur massövervakning påverkar människor och samhällen, med vetenskapliga och filosofiska utgångspunkter. För forskningen visar otvetydigt att övervakningen förändrar oss, alldeles oavsett om vi har något att dölja eller om någon missbrukar informationen."

http://www.svd.se/kultur/overvakningen-forandrar-oss_8528274.svd


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
9/18/13, 8:23 PM
#12

Jag har två "reservabonnemang", de finns i mina hederliga Nokia 3310, en röd och en blå.

😉

Om det skulle knipa och jag skulle vara ute på en tvivelaktig resa, så tar jag dem med mig och låter min Samsung Galaxy stanna hemma och vara igång.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
9/18/13, 8:25 PM
#13

Helt rätt! Och tack för artikeln ( Hur sjutton kunde jag missa den? 🤔 ).

Det här kanske låter lite märkligt, men… Jag misstänker att vi är mer övervakade än vi har en aning om. Och antagligen har varit en längre tid. Jag tror att detta system har planerats och säkerställts under en lång tid. När sådana här saker börjar läcka fram så har de ofta hållit på en längre tid. Rom byggdes inte på en dag.

Det märkliga är att detta är alla diktatorers och fascisters våtaste dröm. Men vi bor väl inte i en fasciststyrd del av världen? Eller?

Hur skulle folk i Sverige på 70-talet exempelvis reagera om de fick veta att deras brev ångades upp? Jag bara undrar. Hmm…

Annons:
Magi-cat
9/18/13, 8:25 PM
#14

Jaså, är du på tvivelaktiga resor, Draken? 😃😉


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[greenseng]
9/18/13, 8:29 PM
#15

#14

Det är tydligen mycket du inte vet om drakar. 😃

Farwuq
9/18/13, 8:29 PM
#16

Nä…

Det är jag inte - men om.

👍

Drakar är lite finurliga ibland, men jag är numera vingbruten och sjuk.

Så det lär nog inte bli några olagligheter och äventyr för min del.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
9/19/13, 8:19 AM
#17

Det finns en lång tråd om övervakning inne på Illuminati, men eftersom inte alla kan läsa den så kopierar jag in ett av mina inlägg där:

"Finns det någon mer här som saknar kreditkort (av eget val) och som inte har mobiltelefonen på förutom när den ska användas till att ringa med eller ta emot samtal vid något enstaka tillfälle samt avstår från att ha internetbank?"

Många gånger väljer vi själva hur lätt all information om oss ska samlas.
Det diskuteras ju också ofta att många inte har läst eller förstått villkoren när de blir med på Facebook.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
9/19/13, 10:56 AM
#18

De döljde Illuminati för alla som inte sedan tidigare var medlemmar.
En sann handling i Illuminatis anda.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
9/19/13, 11:22 AM
#19

Vi har vant oss vid övervakningen och bidrar till den genom att glatt dela med oss på sociala medier om öden och äventyr i vått och torrt. Vem minns längre Orwells 1984? Med Storebror i vardagsrum och sängkammare, givetvis för allas bästa?

Den som vill tillräckligt mycket eller har pengar till det vet vad vi köper för mat, kläder och andra varor, lånar för böcker och när någon är gravid, nästan tidigare än hon själv. Åsikter och tyckanden, heller ingen hemlighet. Och var vi är, via telefonen, så praktiskt…Satelliten stirrar på oss dag som natt…Och alla vill ha det så, efterfrågar tjänsterna. Imponerande välprogrammerat och Orwell så i bakvatten!

Nästa steg blir chippet. Tänk vad bra att få gå före i krogkön t.ex. och slippa komma ihåg alla koder som förväntas bli allt krångligare.

När kvantdatorerna blir verklighet lär det ändå gå åt skogen med all kryptering, har jag hört från i sammanhanget vanligtvis tillförlitligt håll. :-)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Emo
9/19/13, 12:26 PM
#20

citat från Magi-cat i #19: "Vi har vant oss vid övervakningen och bidrar till den"
Alla bidrar inte lika mycket. Vissa tänker mer på integriteten och avstår därför från vissa "bekvämligheter".

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Magi-cat
9/19/13, 2:10 PM
#21

#20 Jag vet Emo. Det var med flit generaliserande. Ju fler som tänker efter före - desto bättre. Men mer eller mindre involverade är vi nog hela bunten.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Emo
9/19/13, 2:18 PM
#22

Det är bra att ämnet kommer upp lite då och då. Kanske vaknar någon någon gång och då har det gjort nytta.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Upp till toppen
Annons: