Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1326 ggr
[greenseng]
9/13/13, 2:11 PM

13:e september

Nå. Hur känns det på den legendariska olycksdagen.
Det är ju fredagen den 13-e idag. Visst borde man bäva. 😃

Trots det tänker jag ta mig en stärkande promenad i det gassande solskenet från en molnfri himmel. Och hoppas på att inte någon vilsen asteroid-skärva dimper ned i skallen på mig.

Idag när jag kastade ett öga på dagens horoskop så sade det mig absolut ingenting. Bara en uppskuren tårta med en massa streck och konstiga krumlurer på. Det är vid sådana tillfällen man bör ta en välbehövlig paus från allt vad astrologi och liknande heter. Och istället syssla med något mer avslappnande. Som t.ex. programmering. 😃

cu all.

Annons:
Farwuq
9/13/13, 3:47 PM
#1

Jag är trött och snurrig.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sol69]
9/13/13, 4:56 PM
#2

god eftermiddag.. och snart. kväll..

Har inte märkt att de påverkat mig..

Men de är fredag och jag är ledig över helgen och det känns skönt.

Emo
9/13/13, 7:32 PM
#3

Skönt dagen snart är över, hoppas morgondagen blir bra.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
9/13/13, 7:36 PM
#4

Jag är lite bättre nu, vilade en stund på eftermiddagen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sol69]
9/13/13, 7:40 PM
#5

Låter bra Draken 🙂

Pagan
9/13/13, 9:45 PM
#6

Låter bra det Draken, förstår att du jobbat även i dag. Gott att det är fredag. Lite återhämtning i helgen får vi hoppas.

Har du kollat upp djävulsklo?

Ja du greenseng, när korten talar till mig på liknande sätt, tar jag mig en lur och hoppas de kan fatta galoppen och samarbeta bättre en annan dag.

Här har det varit kanonväder, satt ute till 20.30 i bara T-shirt, himla najs.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
[greenseng]
9/14/13, 12:58 AM
#7

#6

Tja… korten skall ju väcka tankar, associationer, känslor osv. Och det är detsamma med ett horoskop. Informationen i ett horoskop är alltför mycket för att bara tolkas fram med enbart ren logik.

Jag inbillar mig att tiden har svängt något när det gäller dessa saker. Förr var intuition en given faktor. Nu verkar det mer som om det finns logiska och precisa mallar allt skall tolkas efter. Känner mig inte helt hemma med den modellen.

Själv använder jag enbart ren logik när inget annat fungerar. Åtminstone i de här sammanhangen. Men förmodligen i det mesta även om jag inte reflekterar så mycket över det.

Första gången jag tittade i en Tarot så såg jag bara folk i rustningar. Jag tänkte: Skall man översätta detta till vår tid så är det antingen militärer eller poliser.

Lägg märke till att jag hade inte en susning om vad något i taroten stod för eller vad en tarot egentligen var.

Efteråt skulle jag åka med några i en bil. Jag mindes taroten och frågade föraren om han hade alla papper i ordning vid en eventuell polis-kontroll. Han bara skrattade och sade att han faktiskt aldrig i hela sitt liv blivit stoppad i en poliskontroll.

Och direkt så stoppades vi naturligtvis i en kontroll och han fick väldiga problem att förklara varför han inte hade de erforderliga dokumenten med sig.

Ibland tror jag att jag kunde taroten bäst när jag inte hade en flippad aning om den. 😃

Pagan
9/14/13, 1:16 AM
#8

Hahaha, ja när logiken blandas in, eller egot för den delen, ja då e det kört!😮

Intuition, mannen, is the thing! 😉

Go with the flow

Nu har jag sett Dobidoo, Skavlan och Dallas, så en ska inte lyssna på vad jag har å säga…..

Tänk då imon efter ett nytt waerhouse 13…….

oh my, min intuition may go bananas, å så sk jag till IKEA också😎

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[greenseng]
9/14/13, 2:49 AM
#9

#8

😃

Farwuq
9/14/13, 5:45 AM
#10

#6
Jag testar just nu kapslar med gurkmeja för att se om dessa ger något.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Pagan
9/14/13, 10:35 AM
#11

Bra Draken kan ju ta ett par dagar innan det ger effekt, men sedan kan man glömma ett par dar och det hjälper ändå.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Farwuq
9/14/13, 2:09 PM
#12

Jag testar med hemgjorda vitlökskapslar också. Tomma kapslar finns att köpa på nätet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: