Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 1709 ggr
[Sol69]
2013-09-09 10:05

9 September

Vill bara önska er en god start på den nya veckan och en trevlig måndag,,, Hoppas ni har lika soligt och fint som jag..

Annons:
Farwuq
2013-09-09 11:44
#1

God morgon. Idag är jag hemma från jobbet är sjuk och sov inte i natt.

🤢

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sol69]
2013-09-09 12:08
#2

Stackars Draken.

Skickar energi bubblor som du kan fånga om du vill 🙂

Farwuq
2013-09-09 12:52
#3

Jag fångar dem med min stora gröna nos.

🤪

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
2013-09-09 13:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tjao!

Här är allmänt molnigt. Och natten har väl varit sisådär. Också ganska dålig sömn.

Storkorset på stjärnhimmelen är sedan några dagar brutet. Det var Venus som tröttnade på "grabbarnas" adrenalinstinna tjafs vid förhandlingsbordet. Och hon beslutade för att dra hem till sig ( Vågen ) och förbereda sig för sin rendezvous med Saturnus den 18-e. Faktum är att hon varit helt aspektlös ett par dagar så hon tar nog mötet med Saturnus ganska allvarligt.

Situationen är den att Saturnus är i Plutos tecken Skorpionen medans Pluto är i Saturnus tecken Stenbocken medans båda har en väldigt god och avspänd relation just nu ( sextil ). Pluto genererar extrema spänningar i maktstrukturen i världen ( Stenbocken ) medans Saturnus visar upp hemligheter från Maktstrukturen ( Skorpionen - spionernas favorittecken ) så vi har nog fler läckor om maktstrukturens planer och initiativ att förvänta oss i framtiden.

Och övervakning kan slå åt båda hållen så jag ser fram emot en het video med Obama och älskarinna samtidigt som Reinfeldt och Bildt chockar världen med ett transvestitmöte på Drottningholm. Bildt iklädd i sin sedvanliga svarta negligé och Reinfeldt nattblus och blöjor.

Vilken underhållning. Folk kommer till och med att glömma bort sina chips och jordnötsbågar. 😃

cu

Farwuq
2013-09-09 13:51
#5

😮

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2013-09-09 15:21
#6

Hoppas Greensengs underhållande beskrivning piggade upp vår sjuke Sajtvärd.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Farwuq
2013-09-09 16:09
#7

Jo lite piggar det upp. Men värken är kvar.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Pagan
2013-09-09 20:24
#8

Greenseng 😂ja jösses det vore nåt. Hoppas du får sova bättre i natt.

Hoppas du mår lite bättre Draken. Gå in på AB och sätt upp dig i healingtråden. Ians skickar kl.21.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[greenseng]
2013-09-09 20:51
#9

#7

Du får väl ta några värktabletter.

Kroppen utvecklar med tiden en resistens mot det värk-nedsättande medlet i medicinen så det kan kanske vara bra att tala med läkaren om detta om man märker att det krävs högre och högre doser. Eller att medicinen fungerar sämre.

Då kan man pröva en annan medicin som då innehåller en annan kemisk substans och smärtnedsättningen blir då vanligen effektivare. Om man senare går tillbaka till den gamla medicinen så upplever man att den då är starkare eftersom resistensen har gått bort.

Men det är klart. Ibland har helt enkelt smärtgraden ökat. Och då finns det inte så många valmöjligheter kvar. Möjligtvis en starkare medicin. Men den negativa effekten brukar tyvärr bli starkare också. Men trots allt måste man ju ha en viss livskvalitet. Så många gånger har man inget val.

Ibland kan bruk av smärtstillande preparat ge smärta, faktiskt. Hur konstigt det än låter. Det handlar då oftast om huvudvärk. En enkel Magnecyl kan egendomligt nog hantera den smärtan.

Men ta det alltid försiktigt med Magnecyl och liknande acetyl-salicylsyre-preparat. Läkare varnar oftast för magproblem. Om man sprättar upp magen på en som tagit magnecyl så ser det ut som om någon gått över magsäcken med en knappnål. Därför skall man helst dricka mjölk eller äta något till en magnecyl. Då tar magen mindre stryk. Magsäcken läker ihop sig väldigt snabbt men det kan bli obehagligt ändå.

Men magnecylens farligaste inverkan är inte när det gäller magen. Utan det är den blodförtunnande effekten. För många magnecyl på en gång kan leda till inre blödningar. Och mindre trevliga saker som t.ex. stroke. Dock ser jag magnecyl som betydligt bättre än paracetamol-substanser, t.ex. Alvedon. Sådana substanser äter leverceller. De är klart farliga.

Hur man kan skriva ut alvedon till barn övergår mitt klena förstånd. 

cu

Farwuq
2013-09-10 09:28
#10

Draken pillar i sig en massa kapslar som heter Lyrica som jag "späder ut" med några tabletter som heter Baklofen.

Giftet är starkt beroendeframkallande och har tydligt tolerans.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
2013-09-10 14:52
#11

#10

Lyrica vet jag inte mycket om. Men enligt infon på nätet så är det en "farlig" medicin. Hoppas att din läkare vet vad han eller hon gör.

Är själv tvungen att ta smärtlindrande och är allmänt trött på det. Har aldrig tyckt om mediciner. Och att få läkare att lyssna är ju kört.

Så därför har jag börjat fuska som alkemist. 😃 Och har lyckats ganska bra faktiskt. ( Tycker jag själv i alla fall 😃 ). Min medicin-konsumption har halverats. Trots att det lilla elixiret jag framställt inte har några som helst smärtlindrande eller narkotiska egenskaper. Däremot tycks det fungera mot grundorsaken till smärtan. Något jag har efterfrågat länge.

Det är konstigt. Skall man få något vettigt gjort så får man göra det själv. 😃

Jag har inte hittat den perfekta doseringen än, misstänker jag. Den dos jag började med var närmast att betrakta som homeopatisk. Jag har succesivt ökat den men jag tror inte jag nått full potential än. Eftersom jag inte längre har tillgång till något lab så kan jag inte veta den exakta dosen av de viktigaste kemiska ämnena. Och det känns lite bökigt. Men… Alkemi är inte kemi. Så man får väl vara nöjd ändå. Naturen är alltid bäst och jag misstänker att det egentligen är hundratals, kanske tusentals ämnen som samverkar. Och inte som i kemin - bara några få stycken.

Önskar att det skulle gå att hitta något mot dina problem också. Men jag är inte ens novis än. Du borde försöka hitta någon "riktig", gammal naturläkare. En som är äkta.

Men… de växer inte på träd direkt.

cu

Farwuq
2013-09-10 15:30
#12

Jag har också läst lite om Lyrica på nätet, och den infon man hittar är inte så kul att läsa, men…

… Alternativet för mig är värre. Jag plockar i mig 300mg/dag.

😕😭

Egentligen skulle jag behöva något med mer krut i, dessutom något mer "uppiggande" än Amantadinet som jag har på licens.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
2013-09-10 22:20
#13

#12

Amantadin är för vissa nervstörningar - typ Parkinson, men fungerar märkligt nog också mot vissa influensa-virus. Dessutom är det uppiggande.

Men vill man ha något uppiggande så finns det nog bättre alternativ, misstänker jag.

Problemet med uppiggande är att energin måste tas någonstans ifrån. Och då finns bara kroppen som alternativ. Och det är ibland inte så lyckat. Men… det finns ju roligare saker i livet än att gå omkring kroniskt trött.

Jag misstänker att natur-promenader ger energi. Men om man har låg energi så är man väl oftast inte så pigg på naturpromenader. 😃

Livet är ett enda strul. 🤔

Annons:
Farwuq
2013-09-11 08:33
#14

Mina nerver är i en enda härva.
Jag hörde idag att det finns vissa som vill narkotikaklassa min Lyrica. Troligen är det någon som vill få ner mig i ännu värre elände.

😭

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2013-09-11 08:45
#15

Draken, hoppas att det inte betyder något för dig även om det blir klassat som narkotika. Det är flera andra, så skrivs det ut till dig, så gör det väl inget hur det är klassat. Huvudsaken är att/om du får det.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2013-09-11 08:49
#16

Jag bryr mig egentligen inte om hur det är klassat. Jag är bara sur för att missbrukarna kan få fram ett sådant beslut. Jag hoppas att min läkare har gott förstånd och ger mig något som fungerat till mer än 50%; där ligger ungefär Lyrica på mig.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: