Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 933 ggr
[Sol69]
9/5/13, 10:10 AM

5 September

God morgon!

Vill vara önska er en underbar dag..

Gas

Annons:
Emo
9/5/13, 11:00 AM
#1

Tack detsamma!

Även jag önskar er alla en dag, så som ni vill ha den.

Här skiner solen, så jag får nog gå ut och göra lite i trädgården.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
9/5/13, 3:31 PM
#2

Här i djupa södern är det också sol.

☀️

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
9/5/13, 8:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Inte mycket kvar på dagen 5 september nu.

Rostade lite fler kaffebönor. Fast något ljusare den här gången. Trots det är de mörkare än de mörkaste jag kan köpa i sta´n.

Den första omgången börjar mogna till sig nu på allvar och har en distinkt smak av mörk chocklad doppad i lakrits. Inte helt fel. 🙂

Måste sätta malningsgraden något grövre. Glömde i hastigheten bort att det trots allt är en otrolig skillnad på bönor som är pin färska än de som man köper. 😎

Sov gott, alla morgonpigga. 🤓

Emo
9/6/13, 7:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Snygg snigel. Den har rätt färg. 🙂

Här är en snäcka jag hittade i trädgården:

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
9/6/13, 8:39 AM
#5

#4 Tur att det inte är mördarsniglar. 

#3 Hur ställer sig priset att själv rosta, jämfört med att köpa i en butik?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
9/6/13, 10:03 AM
#6

Jag upplever det som billigare. Lite knepigt svar kanske men det är inte för ekonomins skull som jag rostar. Så jag tänker aldrig på priset. Har aldrig varit någon ekonom. Ekonomi är min svaga sida. Egendomligt nog eftersom både min morfar och min mor var ekonomiska genier.

Det verkar dock som om min son ärvt deras egenskaper. Han retar alltid slag på mig med sitt utpräglade ekonomiska tänkande. 😃

Men den här gången blir det definitivt billigare. Fick köpa 5 kg Yirgacheffe-kaffe för inköpspriset. Det är tydligen någon däruppe som av någon outgrundlig anledning råkar gilla mig. Och fastän jag ännu inte kommit på den perfekta malningsgraden osv. så smakar kaffet gudomligt. Och har en chockladbrun oljig crema. 😎

Att jag behöver en grövre malning märks tydligt. Tror jag kommit på en ny bodybuilding-teknik bara genom att trycka ner pistongen till espressomaskinen. Jag fick sannerligen svettas för den senaste koppen. 🤪

Får se när jag vågar börja träna latte-art. 🤔

cu

Annons:
Upp till toppen
Annons: