Annons:
Etikettnamnlös
Läst 1549 ggr
[SkrattMaja]
9/2/13, 3:35 PM

Bäst datum för flytt?

Hejsan Jag är stenbock!
Någon som skulle vilja hjälpa mej lite?!
Jag står nu inför ett ganska stort beslut om.. när och hur & var..

Jag vill komma härifrån denna staden jag bor i, men vill inte göra något förhastat. Jag vet att det är spått både i stjärnorna & i kort att det kommer ett stort beslut.
Oavsätt om jag slår ihop min väg med en kärlek eller inte(som oxå är stenbock), så vill jag flytta. Jag vet bara inte när & exakt vart.. och ekonomin ska till att lösas på bästa sätt innan. jag räknar att flytta mellan 2månader till 1,5år

Någon som kan slåihop några påsar med astro & kort. Eller har några fina råd?

🌺TACK!

Annons:
Farwuq
9/3/13, 3:52 PM
#1

Det är ett stort ansvar att svara på en sådan fråga, jag kan inte tillräckligt mycket astrologi.
Jag föreslår att du frågar de som har erfarenhet med att spå i kort, inne på Tarot.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
9/3/13, 6:31 PM
#2

Hmm… flytt, flytt, flytt… - "Vi flytt int…". 😃😃

Alltså… det finns visst något astrologiskt kunskapsfält som sysslar just med var en specifik person skulle trivas bäst på planeten. Men jag har bara hört talas om den och vet ingenting om den. Känner mig lite skeptisk men det är ju egentligen helt fel om man inte vet någonting om den.

Det enda jag kommer att tänka på spontant är väl stjärnbilden Kräftan (♋). Den är väl kopplad till just hus och hem. Och just nu så är lyckoplaneten Jupiter ( ♃ ) i just kräftan. Så det kanske är en bra tid att flytta. Astrologiskt sett. Fast kanske inte just idag. Idag har jupiter ganska tuffa förbindelser med uranus och pluto men också till venus. Fast… det är väl mest Uranus det handlar om. Du vet… motorstopp, flaket rasar ihop, man krockar, punktering och andra upplyftande och trevliga små saker som ger en något att prata om på regniga kvällar. 😃

Den 28 denna månaden är det väl lite lugnare, förhoppningsvis. Men du var väl inte direkt i en stressituation.

Och sedan, så klart… du är visst Stenbock, sade du inledningsvis. Och då står du ju i opposition eller mitt emot Kräftan och hytter med nävarna. 😃  Och då kanske Jupiter just nu står och tittar lite illvilligt på dig. Vem vet? Fast här handlar det om ganska små vinkel-avstånd så risken är väl inte speciellt stor.

Eftersom du inte direkt vet vart du vill flytta så drar jag slutsatsen att du inte trivs speciellt bra där du bor nu. Eller också känner du dig bara allmänt rastlös. Men rastlöshet behöver ju förstås i princip inte vara kopplad till platsen du bor på. Tänk på att när du flyttar så har du alltid med en person som kan vara svårt att komma ifrån. Nämligen… du själv. 😃😃

Men oj… vilken humor som börjar poppa upp. Antagligen hög tid för en espresso. 🙂

cu

[SkrattMaja]
9/4/13, 6:35 AM
#3

Thanx.. Tanken är lite att komma ut i skogen och lära känna mej själv bättre! Lämna ett 12år långt liv bakom mej och starta på en ny kula!

[greenseng]
9/4/13, 2:38 PM
#4

Låter sunt!

Långt från staden ser man stjärnorna bättre. Och sig själv, kanske.

Farwuq
9/4/13, 7:55 PM
#5

Jag är för gammal och sjuk för att tänka på något sådant. Det får bli i nästa liv.

😃

Men på sommaren skulle jag nog tänka mig att vara en stund i avskildhet. Men då hellre ute på stäppen i Kazakstan. 

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[SkrattMaja]
9/5/13, 10:24 PM
#6

Det verkar lösa sej ändå! 😃 Hittat världens mysigaste och billigaste stuga ute i ingenstans! 🎈Dessutom visade sej att min släkt har anor därifrån sen 1200talet.. dax att etablera tillbaks släktet?!

Bara man trivs, så är en tids ensamhet guld värd!:)

Annons:
[greenseng]
9/5/13, 10:30 PM
#7

#6

Gratulerar! 👍

Upp till toppen
Annons: