Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 2585 ggr
litenfisk
8/29/13, 2:27 AM

Fler fiskar som kämpar?

Är ny medlem här, har inte hunnit kika runt så mycket så jag går rakt på sak och hoppas detta inte är ett felaktigt/söndertjatat ämne. Såhär är det, egentligen vill jag inte lägga så stor vikt vid det här med stjärntecken, det är ju bara nåt påhittat och slumpmässigt krafs om månaden man är född. Eller? Jag har snubblat in på någon sida där man noggrant beskrivit mitt stjärntecken, fisken, och jag blir förbluffad över hur korrekt allt är! Så har läst mer om det. Det har gett mig svar på mycket, kanske är jag inte så konstig och annorlunda som jag trott?? Förutom allt annat som stämmer in på mig så tänker jag mycket, otroligt mycket. Varje minut är en kamp mot mig själv och det är verkligen UTMATTANDE att vara i min egen hjärna. Och i denna värld, vart jag än befinner mig vill jag bara bort, försvinna någon annanstans. Någon som känner igen sig? Någon som tycker att fiskens stjärntecken verkligen identifierar en, och finner att det är otroligt svårt att bara finnas, fast det egentligen inte borde vara det?

Annons:
[Sol69]
8/29/13, 8:58 AM
#1

Välkommen hit liten fisk!

Det finns en hel del att läsa här om astrologi och stjärntecken och många kunniga personer att fråga om du undrar över något.. 🙂

Farwuq
8/29/13, 10:50 AM
#2

Välkommen Litenfisk, hoppas du finner något att läsa här hos oss. Det finns mycket i arkivet att inhämta.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
8/29/13, 9:38 PM
#3

Man är aldrig så annorlunda eller olika som man tror. Jag trodde också att jag var extremt annorlunda ända tills webben dunkade igång. Då fattade jag ganska omgående att jag bara var en nybörjare när det gäller begreppet "annorlunda".

Problem med tankar? För mycket tankar som snurrar runt och tröttar ut? Ett ganska klassiskt problem. Tro inte att du är den första eller enda som lider av detta.

Astrologiskt däremot så är det ju intressant. Tankar är ju traditionellt kopplat till Merkurius. Men kan ibland även kopplas till Jupiter och Neptunus. Och det är dina egna små privata planeter. Jupiter och Neptunus är traditionellt kopplade till just Fiskarna.

Och har du råkat bli född sent i Fiskarna så kan du faktiskt ha Merkurius i Väduren. Och då kan tankarna ibland bli lite störiga på grund av Vädurens extrema energi-potential.

Men… saker och ting är som de är. Man får lära sig att göra det bästa av det. Småvist och urtråkigt sagt. Eller hur?

Men förresten… Välkommen!!

Farwuq
8/30/13, 7:06 AM
#4

"Jag trodde också att jag var extremt annorlunda ända tills webben dunkade igång. Då fattade jag ganska omgående att jag bara var en nybörjare när det gäller begreppet 'annorlunda'."

😃

Det där känner man igen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
8/30/13, 4:09 PM
#5

#4

😃

Akos
9/14/13, 9:56 PM
#6

Hej litefisk… Förstår precis hur du menar, du tog orden ur munnen på mig, känner exakt samma… Och ja .. jag är också född i fiskarnas tecken :) Har också läst om fiskarna stjärntecken och liksom du förvånad hur väl det stämmer in… Ja tankarna snurrar fram och tillbaka… Vänder ut och in på varenda grej… Men nåt som jag har märkt är att meditation hjälper mig oerhört mycket när det blir för mycket tankesnurr… Och även positiva affirmationen när tankarna är mer av negativa slag… Vi alla är nog lite speciella på våra egna speciella vis :)) Jag säger som lilla Doris.. Just keep swimming… Kram

Annons:
Lejonhund
8/27/15, 9:12 PM
#7

Också fisk och stämmer extremt bra in på de "generella egenskaperna".

Mycket tankar, analys både inåt och utåt till en nivå där det inte hjälper mig utan bara stjälper. Men det blir bättre, kräver mycket övning bara. Lite framåt i taget.

Kyllan56
8/30/15, 5:27 PM
#8

Jag är också Fisk, och känner igen mig i tänkandet som framförallt när jag var barn inte visade några gränser. Det var framförallt metafysiska och filosofiska tankar som kunde nästan få mig att grubbla! Men med tiden lärde jag mig att stoppa mig från att gå för långt och måste säga att jag har haft mycket nytta av mitt sätt att tänka på.

Fisken har  ett holistisk synsätt och har väldigt lätt att se helheten i det mesta. Till skillnad från Jungfrun som ligger mitt emot och har ett mer atomistiskt synsätt.

En av mina väninnor är Jungfru, när hon går in i ett rum ser hon detaljerna först. Medan jag tar in atmosfären och helheten innan jag börjar se detaljerna.

Nu har min Merkurius i Vattumannen, där Merkurius trivs, räddat mig och även gett mig en analytisk och abstrakt förmåga. Tur är det annars hade nog tankarna om allts vara drivit mig till vansinne!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Nattan
8/31/15, 4:00 PM
#9

Välkommen!

Skulle nog aldrig beskriva stjärntecknen som "nåt påhittat och slumpmässigt krafs om månaden man är född." Men det är nog så många upplever det första gången man tittar på det, tidningarna visar bara ytan och i början när man tittar på stjärntecknena är det så, men att se sitt födelsehoroskop för första gången och få saker o ting förklarade för sig och sen plöja in i det själv är en hel vetenskap av möjligheter och tolkningar och faktiskt väldigt roligt, även om det ofta leder till fler frågor än svar. Men man får ta det lite lugnt så brukar allting lösa sig..

Vet hur det är med tankar - men jag är inte fisk - jag är Solskytt men har Merkurius (som styr tankar) i skytten… den sägs ju vantrivas där.. men jag får det emellanåt att fungera! ;)

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

Upp till toppen
Annons: