Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 1649 ggr
Farwuq
8/26/13, 8:12 AM

26:e augusti

Glad måndag på er alla.

🙂🌛

idag är jag ledig för sotaren ska komma och byta alla luftdon och kåpan över spisen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Magi-cat
8/26/13, 1:51 PM
#1

glad måndag,:-) härligt med semester och kanon väder, precis perfekt. :-) Det var inte jag som särskrev, utan mobilen. Måste ta itu med dess uppfostran. Ha det så bra, ni med! :-)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[greenseng]
8/26/13, 4:45 PM
#2

#1

Såå…. ni kan använda mobilen, minsann.

Det kan inte jag. Eller rättare sagt.. kunde inte.

Jag försökte förgäves klicka på en länk. Det klickade artigt i mobilen men länken öppnade sig inte. Till sist blev jag arg ( ☽ ♈ ☐ ☉ ♋ ) och tryckte ner länken utan att släppa den. Ett någorlunda neutralt sätt att säga att man kör fingret rakt igenom mobilen. Då minsann… då kom det upp en lista med alternativet öppna högst upp. Och tryckte man där så öppnade sig äntligen den efterlängtade länken.

Att man klickar på en länk utan att något händer tror jag bara att jag träffat på när det gäller iF. Men å andra sidan surfar jag sällan med mobilen.

En störtskön dag. Fantastiskt väder och jag har lärt mig surfa även på iF-astro. Wao, wao, wao! 😃

cu

Magi-cat
8/26/13, 4:52 PM
#3

Nä inte kan jag klicka på länkar inte! Jo klicka går, men det händer inget. :-) Får försöka din procedur någon gång men är rädd den går i baklås då. :-) så där, nu är snart surfriden slut, fritiden börjar…. Oj vad det är vackert med sensommar!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
8/26/13, 4:59 PM
#4

Jag köpte en speciell "penna" på Netto. Nu går det mycket lättare att träffa rätt.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
8/26/13, 5:17 PM
#5

Skönt att slippa sådana problem. Här har det jobbats hårt i trädgården inför den kyligare årstiden. Ser fram emot att få mer tid för pysslande. 😃

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[greenseng]
8/26/13, 5:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#3

#4

Jo. Man håller länken nedtryckt och till sist kommer det upp en meny. Hoppas att vi menar samma sak med länkar. Alltså… jag är på iF-astro's startsida och vill kolla just denna tråden. Då klickar jag på den och inget händer. Dock, om jag håller den nedtryckt så får jag upp en lista med alternativ. Och längst upp står det "Öppna". Och väljer jag det så öppnar sig länken ( tråden ).

Åtminstone med min lilla mobil. Samsung Galaxy Y S5360 .

Den där pennan verkar vara en bra idé.

Klockan 17:00 idag var det en Stor-Quintil över Bua där jag bor. Platsen är viktig här eftersom den är kopplad till Ascendenten. Fast den visade sig säkert över hela Sverige fast vid olika klockslag.

Här använder jag exceptionellt stora Orbar för quintiler och bi-quintiler, hela 5° och det behövs för Venus och Mars här.

Normalt så har man bara 2° - 3° orb när det gäller Quintiler, men som redan Kepler påpekade: En Quintil och en Bi-Quintil är storcirkeln dividerad med 5. Alltså 72° och 2*72°=144° . Det är en mindre delare än med 6 som för Sextiler ( 60° ). Teoretiskt vill man ha en större orb för en mindre delare. Så varför bara 2° eller 3° för Quintil när Sextil har hela 5° ?

Förmodligen för att Quintilen är svårare att få grepp om vad den egentligen står för och dessutom hamnar man inte på samma tal i den följande horoskops-sektorn. Om man har en sextil till 7° väduren så hamnar man i 7° tvillingarna. Så det är lätt att se. Men en quintil till 7° väduren hamnar i 19° tvillingarna så det är inte lika enkelt att observera. Element och kvalitet kan förändras här och det är inte så populärt bland astrologer. 🙂

Annons:
[Sol69]
8/26/13, 7:59 PM
#7

En lugn men trött kväll.. Seg efter att ha jobbat och sovit dåligt.. men i morgon får jag vila lite.. tills kvällspasset.. 🙂Nackdelen med vården är ju delade turer och helger och kvällar och man blir helt slut.. 😓

Farwuq
8/26/13, 8:31 PM
#8

Jag är trött som en hävert, nu ska jag sova.

😴

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
8/26/13, 8:38 PM
#9

Gonattzzz! :-)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: