Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 689 ggr
[greenseng]
2013-08-21 13:36

21/8-2013

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det verkar som om sommaren äntligen håller på att ta slut. Härliga regntyngda moln och en underbar grå himmel. Krypen ( myggor, flugor mm. ) håller på att retirera och badgästerna också. Den fantastiska hösten är på gång med gulnade löv och massor av härliga och uppfriskande stormar. Det finns trots allt hopp om livet.

Det efterlängtade storkorset mellan Venus, Jupiter, Uranus och Pluto har äntligen signalerat sin ankomst. På bilden nedan har jag tagit bort alla andra aspekter så att även den icke initierade kan förstå varför det kallas storkors.

Det är ganska svagt just nu pga att Venus aspekter till Jupiter och Uranus är något svaga men… det kommer att ändras. Jag har blivit lite misstänksam mot just Venus. Vi får väl se vad som händer. Den 30 Aug är väl shown över för den här gången. Men det blir säkert fler festivaler. 

cu

Annons:
Emo
2013-08-21 20:55
#1

Vilken fin och skön väderleksrapport du kom med.

Snart får man tid med så mycket roligt när de viktigaste sysslorna vid denna tid är klara.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Magi-cat
2013-08-22 20:39
#2

Det sämsta med hösten är att sommaren är slut…..Det bästa att man inte behöver börja vinterbestyren ännu, eller frysa om tassarna….

Det kan få vara sommar lite till….jul eller så…..ok, advent då….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[greenseng]
2013-08-22 21:21
#3

#1

Fin och skön? Nja… jag vet inte direkt.
Kanske en aning cynisk.

Jag har en något knepig mars-transit nu så jag får nog passa mig lite grand. Fullt med energi… javisst… men energi måste kunna hanteras också. 🙂

[greenseng]
2013-08-22 21:30
#4

#2

Jag har märkt att det är ingen som vill ha en riktigt varm storsommar på julafton. Föreställningen om en vit jul är djupt graverad i våra själar.

Men jag tycker det verkar som om vädergudarna sitter och spelar tärning. Vad som helst verkar kunna hända. T.o.m några små tornados i lilla Sverige. Men vem vet? Sommaren kanske dröjer kvar. Eller kommer på återbesök.

Emo
2013-08-23 06:20
#5

Kylan kan bli dyr, så den kan hålla sig borta och bli mild när den kommer.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Magi-cat
2013-08-23 08:31
#6

#3 Nja, mig gör det då inget om det är sommarvarmt och häggen blommar på julafton, men det är det där med renarna och Tomten; de skulle få för varmt när de drar den tunga släden.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Farwuq
2013-08-23 08:41
#7

#4

Jag ser gärna en snöfri jul.

Tänk att slippa halka snö och annan sk*t.

#6

Tomten kan har nerfällbara hjul på släden.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: