Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 901 ggr
Farwuq
2013-06-13 07:51

13:e juni

God morgon.

Nu är det svalare, hoppas det kommer en skvätt regn.

Övervägande molnigt

  • Temperatur 17°C

  • Lufttryck 1012 mbar

  • Daggpunkt 14°C

  • Fuktighet 82%

  • Sikt Obegränsad

  • Vind 4 m/s S

  • UV Index 0 Låg

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Emo
2013-06-13 08:02
#1

Vi fick några droppar regn i natt, så jag stängde fönstret. Jag hoppades naturligtvis på mer än några droppar. När jag gick ut med Oni i morse kom fler droppar, men det slutade så fort vi gick in igen.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Magi-cat
2013-06-13 08:29
#2

Godmorgon!

Inget regn ännu, men lite mulet…

Ha en bra dag allihop!

Kram!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Sol69]
2013-06-13 08:52
#3

God morgon!

Idag är det regn här ☔️ Så de blir inget staket uppsatt idag..

Men får väl greja hemma istället..

Farwuq
2013-06-13 12:11
#4

Regnet faller stilla just nu i djupa södern.

☔️

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2013-06-13 14:10
#5

Här har vi fått c:a 10 mm regn.

I går drog Oni ikull mig när hon satte av efter en kanin. Jag känner av det i dag, så det blir inte mycket gjort nu.

Väl att ingen såg det för det var nog en syn, en gammal kärring, som fastnar med foten i ett rep, flyger som en seriefigur och landar på magen med armarna framsträckta i ett fåfängt hopp om att hålla kvar hunden  i kopplet. 😃

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Sol69]
2013-06-13 14:11
#6

Det måste ha sett bra komiskt ut.. 🤪

Annons:
Farwuq
2013-06-13 14:56
#7

Oni är stark.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Pagan
2013-06-13 18:08
#8

Låter ONT!! Emo, stackars dig.

Här har det öst ner sedan i natt och det ska tydligen fortsätta "lovar" SMHI. Ja bönderna jublar nog och jag slipper ju vattna förståss, men lite mer lagom hade ju varit bra. Men gräset ser redan gladare ut, hade börjat gulna på sina ställen.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Emo
2013-06-13 18:56
#9

Tack för alla medkännande kommentarer.😉 Visst gör det ont, men jag tror inte att något viktigt gått sönder och då får man vara glad. Oni stannade dessutom på denna sidan av häcken och ett sådant glädjande uppförande när det gäller henne betyder mycket.😃

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[greenseng]
2013-06-13 23:10
#10

#9

Problemet med hundar är att de fungerar så starkt utifrån instinkt. En liten kanin och så plötsligt är all etikett bortglömd i ett litet nafs. 🙂

Undrar just vilket stjärntecken som symboliserar instinkt mest? Väduren? Stenbocken? Eller kanske Skorpionen? Men några upplevelser i livet pekar lustigt nog mot Oxen! 😃😃

Fast det är nog mer en tillfällighet, misstänker jag.

Eller står astrologin över instinkter?

Emo
2013-06-14 07:25
#11

#10 Det varierar från hund till hund. Jag har haft turen att ha haft två hundar, som jag kunde ha okopplade i skogen året om och den ena även i tät stadstrafik. Mycket beror på hunden och en del på den som fostrar (dresserar) den. Jag har haft hundar i mer än 50 år, så det har blivit några stycken.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Magi-cat
2013-06-14 07:31
#12

#10 Kul fråga!

Men finns inte instinkten i alla? Som en bakgrundston?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Emo
2013-06-14 07:57
#13

#12 Hundar är som människor, en del är mer polerade och andra mindre. Alla människor ger inte heller lätt efter för instinkter.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
[greenseng]
2013-06-14 13:47
#14

#12

Jo. Men den borde väl representeras av något inom astrologin?

Det bästa är nog att titta på planeterna. Men ta dem teckenvis.

Mars. Väduren och Skorpionen. Jag är. Oh ja! 😃 Självklart. Och väduren är det första tecknet. Representerar barnet. Massor av instinkt. Och skorpionen skall vi bara inte tala om. Kodord: Jag åtrår. Vadå instinkter? 😃😃

Venus. Oxen och Vågen. Hmm… Jag har… och Vi är… eller Jag balanserar. Det var värre. Men vänta lite nu. Venus!!! Massor av instinkter. 😃

Merkurius Tvillingarna och Jungfrun. Jag tänker och Jag analyserar. Verkar klart oskyldig. Fast… när jag tänker efter lite… Nervsystemet!! Vad sägs om det? Långt ifrån så oskyldigt som det kanske verkar. I de djupaste vatten…

Månen Arrgh… Kräftan. Jag känner. Behöver vi gå längre? Alla dessa känslor, cykler och instinkter. Minsann…

Solen Lejonet. Jag vill… Låter som om det döljer sig några instinkter där minsann. Om inte annat så ledar-instinkt. Inte så oskyldigt som det ser ut.

Jupiter. Skytten och Fisken. Jag ser och jag tror. Fast en skytt är ju som den är. Fri och obunden. Och fisken är aldrig så oskyldig som den verkar. Igen… i de djupaste vatten…

Saturnus. Stenbocken och Vattumannen. Jag använder och Jag vet. Tyngda av ansvar. Instinkt att leda en grupp, kanske. Men där det finns ansvar och plikter döljer det sig alltid massor av instinkter som pockar på under ytan och kämpar för att ta sig fram. Ibland behöver de inte ens kämpa.

Uranus. Excentrisk. Vattumannen igen. Men excentrisk säger väl egentligen allt. Inte bunden av några konventioner.

Neptunus. Återigen Fiskarna. Men Neptunus är ju liksom kopplad till frigörelse och låta alla gömda instinkter yrvaket titta fram. 😃

Pluto. Skorpionen tittar fram igen. Och när det gäller instinkter så behöver knappast Pluto någon vidare presentation. Pluto bara älskar att använda sig av instinkter.

Så du har nog rätt här. Bäst att se det som en bakgrundston.

[greenseng]
2013-06-14 13:49
#15

#13

Efter din beskrivning av ditt lilla äventyr så håller nog inte din kropp med dig riktigt. 😃 Smärta är ett av kroppens språk.

Upp till toppen
Annons: