Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 907 ggr
Farwuq
6/8/13, 8:09 AM

8:e juni

God morgon, och glad lördag.

😜

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Emo
6/8/13, 10:08 AM
#1

God morgon. Soligt här, men nu behöver vi snart regn. Det kan ju regna på nätterna och vara soligt på dagarna. 😃

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
6/8/13, 10:45 AM
#2

😃

Ja det kan gå bra, om man nu inte campar eller studerar stjärnor.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Ralph
6/8/13, 11:29 AM
#3

Hej och god middag.

🙂

[greenseng]
6/8/13, 4:53 PM
#4

Ho, alla stjärn-entusiaster!

Har just satt mig in i hur man möblerar om i min lilla smartphone ( eller vad de nu kallas ). Det krävde faktiskt en hel del tankeverksamhet. Och det påminner faktiskt om en typ av pussel jag roade mig med som barn.😃 Och jag tappade bort ett astroprogram, men lyckades tanka ner det igen. Jag är en smula avundsjuk på sådana som fattar sådant här direkt.

Min son menar på att jag har en fantastisk ordning i min dator. Jag förstår vad han menar när jag kastar en blick på hans desktop. 😃

Jag tror att de flesta människor i världen har väldigt lite koll på vad de egentligen har på sin dator.

Jag tittade lite på min dotters dator och sade: - Jag tror faktiskt att det är dags för en liten storstädning här.

Men hon galltjöt rakt ut: - Neeeej… Rör ingenting. Snälla. Jag vet precis hur jag har det. Exakt. Så sabba ingenting nu. Förra gången tog det mig timmar att få igång allt igen.

 - Men du får ju inte igång det där spelet… vad det nu hette igen?

- Jodå. Inga problem. Inte några som helst problem. Bara du inte ens tittar på datorn så blir allt så bra så.

Jag har en känsla av att det är ingen i världen som förstår mig riktigt. 😃

Tankade för skojs skull ner en Tarot-app. Och till min förtjusning såg jag att man hade möjligheten att bara dra ett kort. Jag behövde alltså inte hålla på med alla dessa förvirrande stjärnor och allt konstigt som finns.

Det kort jag drog var Temperance som sade åt mig att jag bara skulle ta det lugnt och slappna av. Och det tyckte jag med. 😃

cu

Magi-cat
6/8/13, 7:29 PM
#5

Tittar ni på prinsessbröllop? Stor celebration i kungliga huvudstaden idag! 😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[greenseng]
6/8/13, 11:53 PM
#6

#5

Nej. Inte speciellt intresserad av bröllop. Jag menar… vanligtvis är ju folk bara ihop några år på sin höjd. Sedan måste de ha förälskelse-kicken igen.

Eller så börjar de komma underfund med vem den andre egentligen är - men tyvärr inte sig själva. 😃

Den här killen är dock ganska smart. Genom att vägra acceptera hertig-titeln så kan han ta ut skilsmässa när han vill. Eller också kanske det är Madde som är den smarta här. Vad vet jag?

Men de gifte sig under Nymåne med en Drake på himmelen. Och Neptunus och Saturnus är välvilligt inställda till Venus… men Pluto och Uranus är det inte.

Eller… Venus, Saturnus och Neptunus bildar en stortrigon medans Venus, Uranus och Pluto bildar ett T-kors.

Undrar just om det finns en hov-astrolog?

Annons:
[greenseng]
6/9/13, 8:59 PM
#8

#7

Exakt! 😃

Magi-cat
6/9/13, 9:42 PM
#9

#6 Hur lyder hovastrologens diagnos? Kommer de unga tu att leva lyckliga i alla sina dagar?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[greenseng]
6/9/13, 10:37 PM
#10

#9

😃😃

Du får väl fråga honom eller henne. 😃

Personligen så vet jag faktiskt inte. Jag har heller inte tittat på deras horoskop för att göra en synastrisk jämförelse. Och en sådan kan nog inte heller ge ett svar på frågan.

Som tur är så är Plutos energi balanserad av Drakens inflytande. Plutos ganska drastiska transformerande inflytande hade kanske varit svår att hantera annars. Nu kan den faktiskt ses som en energikälla.

Att säga om ett förhållande kommer att vara eller inte är inget man ens skall tänka på att ge sig in i. Det är omöjligt för en utomstående att veta hur ett förhållande egentligen är. Och tyvärr är det väl så att de flesta förhållanden kraschar. Antagligen för att folk väljer partner för snabbt när de kanske borde mognat lite först. Och sedan ingår äktenskap innan de egentligen vet hur de fungerar ihop. Och detta är ett uråldrigt problem som förvärrats av det ökande och störande informationsflödet som haglar över oss hela tiden. Vi blir förvirrade och får fel ideal.

Sedan tror jag att det materiella går före kärleken även om folk inte förstår det. Status betyder alltför mycket. Jag misstänker tyvärr att det endast är ett fåtal i varje generation som får uppleva den verkliga kärleken. Och så har det nog alltid varit.

Jag vet inte så mycket om de tu eftersom de rör sig i sfärer som jag inte har något direkt intresse av. Men de kan väl knappast ses som direkt oerfarna. Och det är alltid ett större problem än man tror att komma över tidigare förhållanden. Antingen får man ha jobbat sig igenom det eller så måste kraften i det nya förhållandet vara så stark så att den helt överskuggar tidigare förhållanden.

Tidningarna har ju ett oändligt material av bilder att välja från när det gäller sådana här tillställningar. Och tyvärr blir man ju här helt beroende av deras val. Åtminstone när man sitter i min position.

Chris framstår ju ofta som den kallhamrade affärsmannen som nu lyckats med konststycket att roffa åt sig en prinsessa. Men frågan är väl om det verkligen är så. På bilderna så ses han ofta tittande på prinsessan medans prinsessan istället tittar ut över publikhavet.

Det hade antagligen varit allra bäst om de tittat på varandra istället.

Det är något jag faktiskt saknar på bröllops-foton. Brudparet är fixerade vid publiken och inte vid varandra. Hade jag tagit fotot så hade jag sagt åt dem att titta på varandra istället.

Men för att svara direkt på din fråga: - Jag har inte en flippad aning. 😃

Och om någon frågat mig om att dra ett Tarot-kort eller något annat, så hade jag konsekvent vägrat. Jag är en smula svag för förhållanden och hoppas naturligtvis helhjärtat att de unga tu skall bli otroligt lyckliga.

Magi-cat
6/10/13, 9:37 AM
#11

#10 Tack för tankarna runt detta romantiska evenemang!

Vi hoppas alla absolut att de blir lyckliga! Och visst är det något visst med bröllop och romantik….😍

Tänkte på en sak du skrev, hur han såg på henne och hon tittade ut över publikhavet…lade också märke till det….fast hon kanske var blyg…..eller nåt….

Lika bra att inte ha en flippad aning 😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
6/10/13, 10:22 AM
#12

Jag bryr mig föga om detta par.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
6/10/13, 10:41 AM
#13

#12 bryr mig inte jag heller, eller jo, precis lika mycket som alla andra för mig helt okända….🙂

Dock kan de ha mer inflytande än många andra.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[greenseng]
6/10/13, 12:51 PM
#14

Vad många knappast tänker på är…  att vara medlem av de sk. "högre kretsarna" innebär en frånvaro av frihet, som inte ens går att köpa.

Farwuq
6/10/13, 4:33 PM
#15

#14

Stämmer, de är väldigt påpassade.

😮

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: