Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 1789 ggr
[Sol69]
6/5/13, 8:10 AM

5 juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Idag är det en strålande sol ute och det ser ut att bli ett lovande väder.

Idag har jag häcken full.. för det är studenten för min dotter och på kvällen får jag främmande över helgen.

Så häcken full helt enkelt..

Önskar er alla en underbar dag..

Kram

Annons:
Farwuq
6/5/13, 8:37 AM
#1

God morgon, jag har solsken utanför fönstret.

😎

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Toyan
6/5/13, 10:05 AM
#2

God morgon.

Solsken och blå himmel, 15 grader.

Förstår det är fullt upp Sol 🥵 hoppas du hinner njuta av vackert väder och sällskapet av gästerna också.

Ha det gott allihopa☀️

[greenseng]
6/5/13, 10:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tjao allihop! 😎

Bra idé att kalla tråden 5 juni bara. 🙂 Slipper man vara så tidsbunden. Alltid en fördel.

Förstår att jag måste tvinga mig ut på en promenad. Man får helt enkelt inte nobba solen idag. Förvånansvärt lite vind ( bor vid en extremt blåsig kust ) och njutbar temperatur.

Fast jag känner mig trött. Lite för oregelbunden dygnsrytm, kanske. 🤔

Funderar på en astrologisk manual. En snabbtutorial i astrologi. Men… det verkar svårare än det kanske låter. Man måste hela tiden tänka tillbaka till när man själv inte kunde ett dyft, allt var nytt och mycket förvirrande.

Får se om det eventuellt fungerar. Måste lära mig att uttrycka mig kort och kärnfullt. Men det är inte riktigt min melodi.

Det slutar alltid med att jag ger blanka vitten i alla regler och så blir det som det blir. Ett material som ser ut som en överjäst deg. 😃

Men… dags för en promenad.

Förresten… idag hittade jag ett kuvert på himlen. En konfiguration som faktiskt är starkare än en magisk rektangel. Acsendant och MC inte inblandade. Men dock Månen så den blir inte långvarig. Den innehåller även två drakar. Stora saker minsann.

cu

Farwuq
6/5/13, 11:05 AM
#4

Det måste vara något speciellt, eftersom jag såg ditt inlägg just 11:00.

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
6/5/13, 12:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Förvisso. Sådant här bör ju märkas i världen. Men figuren tolkas väl egentligen som väldigt positiv. Och positiva nyheter i media har väl ingen direkt genomslagskraft.

Men eftersom du såg den klockan 11 så kan den ju ha betydelse för dig personligen. Världshoroskopet påverkar oss alltid på något sätt.

Jag såg för några månader sedan ett "Guds finger" på kartan och var lite nyfiken på vad den egentligen hade för mening. På nätet kan det ibland vara lite olika uppgifter eller ofta väldigt vaga. Men jag fick en känsla av att jag faktiskt skulle erhålla lite information.

Var tvungen att åka till stan och hämta medicin. Och när jag kom dit så var det första jag skulle göra var att ta ut pengar från en bankomat.

Då var det något fel på överföringen så det gick inte att ta ut pengar. Jag blev först lite nervös men sedan kom jag på att jag faktiskt hade pengar löst så det räckte.

Kom in på apoteket men där fungerade allt elektroniskt som det skulle. Men min medicin var slut. Men de bad mig vänta ett tag medans de kollade lagret. Och jag väntade och väntade och väntade. Till slut började jag få nog men tänkte att jag kanske fick lugna ner mig lite och visa lite tålamod. Hade en märkligt irriterande och stressande känsla i kroppen.

Men till sist dök expediten upp med ett stort leende på läpparna. Hon sade:

- Det här har jag faktiskt aldrig varit med om. Medans jag letade på lagret så kom transporten när den inte skulle komma. Och de hade märkligt nog med sig din medicin. Så här är den.

Och framför mig låg skinande nya medicin-kartonger.

Och när jag var färdig på apoteket så fungerade bankomaten igen. Vilket var tur för jag hittade några saker i stan som jag letat förgäves efter innan. Och jag var väldigt glad att jag fick tag på dem.

Så Guds finger är en bra konstellation egentligen och kan vara rikligt belönande, faktiskt. Men man måste ha tålamod när man handskas med den. 😃

Jag lärde mig lite där om aspekter där cirkeln divideras med en konstant multiplicerad med 3 som exempelvis 12 vilket kan leda till 30° eller 150°. T.ex. Semi-sextil och Quinqunx eller Inkonjunct. Alla aspekter där 3 är inblandat skall egentligen vara positiva.

Om du har tid och lust någon gång så ta en liten tid med Axial Harmonics.

Det är inte direkt lätt och skiljer sig lite grand från vanliga harmonics. Det kan ta en stund innan man förstår hur de här gynnarna tänker, egentligen.

Men jag har fått en stark känsla att de faktiskt vet vad de pratar om. Och jag har också en känsla att de är lite före sin tid. De är allt annat än dumma. 😃

De har utan tvekan lagt ner en imponerande tid och energi på sin forskning.

Klocka 12:00 idag så var det faktiskt en Storsextil på himmelen om man räknar med Ascendenten också.

cu

Magi-cat
6/5/13, 3:55 PM
#6

En sådan vacker sextil! 🙂Intressant om Guds finger också….

Underbart soligt väder ute!

En tjej på jobbet frågade om hon fick flytta på en hylla som stått snett en tid. Hon hade gått och retat sig på den. Det fick hon. (Jag hade naturligtvis inte lagt närmare märke till varken hylla eller placering.🤪)

Jag frågade spontant om hon var Stenbock, och si, det var hon! Så långt sträcker sig mina astrologi-kunskaper!😃

Ha en trevlig helg alla långlediga och fira Nationaldagen! Eller vad ni än firar.🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Moonwing
6/5/13, 9:42 PM
#7

Hmmm underlig dag..här finns ingen internetanslutning i em..men telen har fungerat..hitintills..har även här varit en lite konstig dag..fint att du berättade om fenomenet, häftigt! ..ja ha en bra dag i mörrn allihopa..här blir nog allt som vanligt..skönt det med.

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

[greenseng]
6/5/13, 11:20 PM
#8

#6

hmm… Du kanske har det som proffsen kallar för stjärnminne. Då är du född med en unik egenskap att lägga märke till de egenskaper som ett soltecken har. Du behöver bara lära dig kopplingen med stjärntecknens namn. Och då är jag ytterst avundsjuk på dig eftersom det är en ytterst avundsvärd egenskap bland astrologer. 😃

Stenbock… hm…hm… Om det hade varit en Oxe så hade hon tittat sig omkring så ingen såg henne och sedan hade hon lite försiktigt, så det inte skulle höras, satt hyllan på plats.

Om det hade varit en Jungfru så hade hon förmodligen sagt något som:
- Alltså… folk är så otroligt slarviga idag. Så här får det ju bara inte se ut. Sedan hade hon med en förvånansvärd styrka och precision satt hyllan exakt på plats.

En Vädur hade i förbifarten bara huggit tag i hyllan och flyttat den med ett väldigt brak. Och det hade förmodligen sett värre ut efteråt än innan. 😃

Ett Lejon hade sagt:
- Någon får säga till vaktmästarna om det här. De skall minsann göra skäl för sin lön.

En Skytt hade stannat och sagt:
- Det är något konstnärligt, ja nästan spirituellt över detta. Sedan hade hon gnolande gått vidare.

En Våg hade omedelbart insett potentialen i situationen och sagt:
- Så här kan det ju inte se ut. Nu får ni alla här komma och hjälpa mig med hyllan.
Och när teamet är på plats så kommer hon med förslaget att det är minsann dags för firmafest. Hon har då naturligtvis en plan att lägga ner chefen så att hon kan gifta sig med honom. Hon fantiserar redan om den kommande bröllopsfesten.

En Vattuman blir bara deprimerad för att han vet mycket väl varför hyllan står som den gör och oroar sig för resultatet.

En Tvilling skrattar bara glatt och kläcker ur sig någon kommentar om att det faktiskt är något speciellt med världens alla hyllor. Och sedan kommer en föreläsning om vad hyllor mer skulle kunna användas till än att bara ställa saker på. Hon säger att Eiffeltornet förmodligen var en hylla till att börja med.

En Kräfta känner sig alltid lite pressad i en hyll-situation och går lugnt vidare så hon slipper bli inblandad.

En Skorpion vet också mycket väl varför hyllan står som den gör och försöker se allmänt oskyldig ut.

En Fisk blir väldigt engagerad i den stackars hyllan och håller en lång föreläsning om hyllors ve och vara. Det är minsann inte lätt att vara hylla. Det hela slutar med att hyllan kasseras.

cu 😃

[greenseng]
6/5/13, 11:27 PM
#9

#7

Ja. Mönster har alltid intresserat mig. Men jag borde nog lägga lite mer tid på tecken och hus och sådant. Då kanske man kunde få ut lite mer praktiskt av mönstren. 🙂

Magi-cat
6/6/13, 7:45 AM
#10

#8 Åhh….tack för den genomgången! Och morgonens stora skratt!😃
*torkar skrattårarna*

Tycker mig känna igen de där, både lejonet, (chefen), kräftan, väduren, och vågen, haha…….och fisken…….

(Fast själv är jag Vattuman och mer "orka bry sig" när man kan lösa världsproblemen och visionera mera….)

"Stjärnminne", mhmm….kanske det, det lät positivt i alla fall….🙂

Ha en bra dag i Solens alla tecken!☀️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: