Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 729 ggr
Farwuq
2013-06-01 08:06

God morgon 1:a juni

☀️

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[greenseng]
2013-06-01 08:59
#1

😃

Snart dags för en promenad, misstänker jag.

Emo
2013-06-01 09:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Fint väder för tvätt av mattor. Enligt väderleksrapporten, så kan de få en extra sköljning när de hänger ute. Så såg det ut i går.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[greenseng]
2013-06-01 09:22
#3

#2

Snygg bild. Ger nästan intryck av en panoramabild. Fast som du nog förstår så är jag ingen expert på foton.

Fast jag har sett i manualen till min lilla smartphone att det finns möjlighet att ta panoramabilder med den. Börjar väl snart bli dags att utforska kameran i den lite närmare. Min vanliga kamera gick helt plötsligt sönder. Misstänker ibland att de gör med vissa kameror som de gör med vissa moderkort. Alltså programmerar in en funktion som gör att det kraschar en viss  tid efter att garantitiden gått ut. Om man är en "mikro-teknisk" expert så kan man förmodligen ha en väldig fördel idag. Eftersom man då lätt kan fixa det som går sönder och också bygga sig en egen dator.

Den andra mattan från vänster ser intressant ut.

Men vilken perfekt ordning du har. Om ni kom hem till mig skulle du förmodligen svimma av chocken. 😃

Farwuq
2013-06-01 15:47
#4

Svimma? Här skulle folk dö…

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2013-06-01 16:39
#5

Jag tror att ni överdriver båda.

Draken kan intyga att ordningen här inte är större än vad som behövs.😉

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2013-06-01 17:29
#6

Ordning ska inte överdrivas,
man ska ha en oordning som är precis lagom för att vara hemtrevlig.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Emo
2013-06-01 17:41
#7

Jag har en tallrik på köksväggen. Där står något mycket klokt.

Här är rent nog att hålla sig frisk

men rörigt nog att trivas

Kan det sägas bättre?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[greenseng]
2013-06-01 20:44
#8

#4

😃😃

[greenseng]
2013-06-01 21:08
#9

#6 #7

Vad kloka ni är.

Men trots allt… Jag håller på att förbereda mig på en rejäl storstädning. Efter det är jag nog färdig för ett sjukhus, misstänker jag. Jag bara hatar att städa. Och det är helt energi-dränerande. Jag undrar just när robotarnas förlovade tid kommer. Då kommer jag att stortrivas, misstänker jag. Ok - resten måste ju vara bra också, är det kanske säkrast att tillägga. Men det blir väl aldrig riktigt perfekt, antar jag.

Förresten… är det någon som sett filmen Cherry - "någonting". Har för mig att den hette något sådant. Handlar om en kille som faktiskt har en kvinnlig robot som är helt perfekt. Och så går hon sönder. Men han tar hennes chips och beslutar sig för att skaffa en ny. Men det visar sig lättare sagt än gjort.

Trots allt får den en ganska romantisk avslutning och han lägger helt ner tanken på en robot. Men förmodligen så ångrade han sig efter några veckor. 😃😃

Upp till toppen
Annons: