Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 1169 ggr
Farwuq
2013-05-25 07:20

God morgon 25:e maj

God morgon och glad lördag. Här i söder har det regnat under natten.

Om en vecka börjar min semester, först tar jag ut tre veckor. I augusti ytterligare två och sedan varje onsdag fram till jul.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[Sol69]
2013-05-25 08:00
#1

God morgon

Hur man än beter sig så är du vaken före på helgerna Draken om man inte jobbar och är uppe innan tuppen och ska jobba 😃

Idag ska jag åka till en vän som bor utanför Norrköping och hälsa på.. Så det ska bli jättekul. Man måste ju få vara social ibland och umgås.

Ha en trevlig lördag och njut av helgen. 🙂

Emo
2013-05-25 08:40
#2

Så roligt att du vaknat Draken. Jag har väntat länge på denna tråd. 😉

Här har vi lite solsken nu. I morse (när hunden och jag gick upp) såg det mulet ut.

Nu har jag dels fått lyssna på det enda program i radion, som jag tycker mycket bra om och dels hunnit med att lägga in lite bilder och skrivit i lite olika trådar, så nu kan man ta det lugnt ett tag. 😃

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[greenseng]
2013-05-25 09:00
#3

"Morgonstund har guld i mund".

Har alltid undrat hur detta talesätt har uppstått. Det mest troliga är förstås den tråkigaste förklaringen; att om man börjar jobba tidigt så rullar det in mest kulor.

Har försökt tänka mig mer intressanta förklaringar. T.ex. att man sjunger bättre på morgonen ( vilket jag starkt betvivlar ). Eller att alla viktiga ordspråk kommer till på morgonen ( vilket jag också betvivlar ).

Eller att folk i allmänhet är mest mänskliga på morgonen ( vilket jag extremt starkt betvivlar ). Så den första förklaringen är förmodligen den mest trovärdiga. Men… man vet ju aldrig…

Farwuq
2013-05-25 09:38
#4

Det kommer säker av att det är både lugnt och vacker på sommarmorgnarna. när jag var yngre brukade jag ofta ta långa promenader på morgonen, då speciellt på sommaren. Innan vi hade sommartid var det ännu bättre, få var uppe och örla vid tre.

😎

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
2013-05-25 12:16
#5

#4

hmm… En konstnärlig beskrivning, minsann. Därför är den förmodligen den riktiga. 🙂  Den köper vi. 😃

Håller på att fundera på hur man bäst lär ut astrologi. Fick mig en rejäl tankeställare när min son frågade mig om astrologi. Vad det egentligen är och hur det fungerar. Rakt på sak som alltid. Och jag trodde att min skalle faktiskt skulle explodera.

Jag menar… Det är trots allt en hel del variabler att hålla reda på. Och det kan ju skrämma bort vem som helst. Och det är ju inte direkt meningen.

Och sedan dyker ju den ytterst irriterande men lärorika tanken upp om hur mycket man själv egentligen behärskar av systemet. Och då vill jag helst gå och dra en filt över huvudet. 😃

Men fundera kan man ju alltid. Det har man ju trots allt än så länge rätt till. 🤔

Farwuq
2013-05-25 18:09
#6

Kul att det aldrig går att bli fullärd.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[greenseng]
2013-05-25 18:58
#7

#6

Ja, så länge man lär så lever man. Eller… hur var det nu igen? 😃

undrarens
2013-05-26 18:41
#8

man lär sig så länge man har elever som äter lever😃.

nä usch fy för lever^^

varifrån kom egentligen "ljuset"Tummen upp som väckte liv i alla varelser på jorden och att hjärtatHjärta började slå och vi kunde  andasPustar och skratta Skrattar

[greenseng]
2013-05-26 19:03
#9

#8

😃

Farwuq
2013-05-26 19:16
#10

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: