Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 2791 ggr
arandeira
2013-05-20 19:01

Junis månadssten

Vilken månadssten har juni? Jag har hört så många olika :/ Ametist, pärla, månadssten mfl…

Annons:
[greenseng]
2013-05-24 10:43
#1

Jag är ingen expert på månadsstenar, precis. Men det finns en länk om det lite längre ner. Så jag får nu chansen att testa att länka till en redan existerande tråd. 😃 Den är här ( förhoppningsvis ).

Just nu är jag på jakt efter dubbelbrytande kristaller. Alltså en kristall som om du tittar på ditt finger genom den så ser du två fingrar. Finns en typ någonstans i Sverige ( Öland eller Gotland tror jag ) som vikingarna använde till navigation. Man jag har ingen aning om hur de använde den. Misstänker att vikingarna antagligen var mer högtstående  än man vanligtvis tror. Åtminstone många av dem.

Moonwing
2013-05-25 21:51
#2

Länken fungerar inte..Greenseng..😎

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Emo
2013-05-26 07:06
#3

Du kan kanske få fin information på http://www.månadssten.se/sten/juni/6/

Tyvärr fungerar det inte att klicka på länken.

Du får kopiera den. Troligen klarar inte iFokus av det när adressen innehåller å, ä eller ö.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[greenseng]
2013-05-26 09:26
#4

#2

Den verkar fungera nu. Kanske något internt fel.

arandeira
2013-05-26 20:27
#5

#1 & #4 nej, den funkar inte :/

#3 Men där står det ju också pärla och månsten? Och ametist :O

[greenseng]
2013-05-27 00:26
#6

#5

Vad har du för Browser eller Web-läsare?

Annons:
Magi-cat
2013-05-27 17:42
#7

Månsten!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2013-05-27 17:46
#8

#1 Den dubbelbrytande kristallen, är det någon form av kalcit?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

arandeira
2013-05-27 19:07
#9

#6 Google och Safari

[greenseng]
2013-05-27 19:28
#10

#8

Ingen aning, faktiskt. Jag fick höra om detta på en lektion i fysikalisk kemi. Men jag har hört och läst från andra håll att det faktiskt finns en sådan sten som då är typisk för en plats i Sverige. Tror det är Gotland eller Öland. Men jag är inte helt säker. Men min intention är att reda ut det så småningom.

Magi-cat
2013-05-27 19:36
#11

#10 gissar på kalcit eller annan kalkvariant……hoppas vi får höra hur det går! 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[greenseng]
2013-05-27 19:42
#12

#9

Misstänker att det kan bli något missförstånd vid tolkningen av sök-strängen med vissa webprogram. Jag hänvisar naturligtvis till Sol69's inlägg om månadsstenar som man kan hitta lite längre ner.

Om detta upprepas och vissa browsrar inte klarar av systemet så är det ju ett knivigt problem. Med Firefox verkar det inte bli något problem.

Emo
2013-05-28 07:21
#13

Borttagna inlägg kan ses av Sajtvärd och Medarbetare men inte av oss andra, som bara är vanliga medlemmar. Det kvittar vilken webläsare man har. Vi SKA INTE kunna se de borttagna inläggen. Det är därför de är borttagna.

Vill någon läsa om månadsstenarna, så använd länken i #3, men kopiera in den för den innehåller ett å, så det går inte att komma till den sidan genom att klicka på länken i inlägget.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
[greenseng]
2013-05-28 09:39
#14

#13

Ok. Tack! 🙂  Tänkte inte ett dugg på det. Skönt att man slapp browser-problem. Glömde helt bort trådens uppgradering.

Upp till toppen
Annons: