Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 7542 ggr
J-Artur-K
2013-05-09 12:52

Keltisk Trädhoroskop

Lånar denna tråd som jag såg att Magi-Cat har på Ön

"Lånar" denna trevliga länk från alternativa behandlingar.

Enligt keltisk mytologi är varje födelsedatum förknippat med ett träd med speciella egenskaper: (Låter fint tycker jag, att man "är" ett träd…) Räkna enkelt fram just ditt träd via länken:

http://www.dagenshoroskop.nu/horoskop/keltiskt/

Ny dag nya möjligheter

Annons:
J-Artur-K
2013-05-09 12:59
#1

Jag är lind 🙂

Lind - egenskaper keltiskt horoskop

Lindpersoner är osjälviska. De bryr sig alltid om andra och deras bekymmer. De är väldigt bra på att ta hand om andra och är fantastiska föräldrar. Eftersom lindpersoner är så känsliga och hellre ger än tar lämpar de sig bättre för kreativa jobb än sociala. Det är viktigt att göra klart för dem redan i unga år att de måste vara sparsamma med sin energi. 

Lindpersoners styrka är deras känsliga och delikata natur. Med sitt öppna sätt är de bra på att hörsamma personer i sin omgivning och att inbringa hopp i dem. De tror alltid på människans godhet. 

Lindpersoners svaghet är deras mjukhet. De får ofta inte igenom sin vilja i svåra situationer. De flyr hellre in i sin inre värld. De löper dessutom risken att bli utnyttjade av mindre känsliga personer. Deras exakta sätt att tänka kan dock skydda dem. 

Lindpersoner bokstavligen blomstrar i ett förhållande när de väl hittat en partner som förstår deras själ, är tolerant och ger dem mycket frihet. De skulle aldrig kunna stå ut i ett förhållande där den andra parten strävar efter dominans.

Ny dag nya möjligheter

[Sol69]
2013-05-09 13:07
#2

Kastanjeträd - egenskaper keltiskt horoskop

Personer födda i kastanjeträdets tecken är samhällets hjälpredor. De kan anpassa sig till alla tänkbara olika situationer och vill ha en hjälpande och stöttande roll. När en kastanjeträdsperson har hittat sitt ideal i livet blir de en kraftkälla. De är dock ganska uppoffrande och föredrar att inte ha en framträdande roll. Unga kastanjeträdspersoner behöver råd och stöd för att hitta sina mål i livet och sitt självförtroende.

Kastanjeträdspersoners styrka ligger utan tvekan i deras sätt att sikta högt vilket gynnar den närmaste omgivningen. Så fort ett sådant mål identifierats väcks en ovanlig styrka och beslutsamhet hos kastanjeträdspersonen utan att för den skull förbise omgivningens välmående. De är så flexibla att de gillar att göra sig av med gamla invanda mönster och traditioner för att komma närmare det uppsatta målet.

Kastanjeträdspersonens svaghet är resultatet av vilseledda styrkor. Om de envist driver igenom ett specifikt mål kan de verka kompromisslösa. Om de inte tittar till höger eller vänster utan endast fokuserar på att nå sitt mål kan de lätt missa livets olika aspekter. En instabil kastanjeträdsperson kan lätt bli uppoffrande och negativ i sig själv.

En kastanjeträdsperson skulle aldrig bygga något på flyktiga känslor eller ren sympati. De behöver djupa känslor och samhörighet med deras partner. När en kastanjeträdsperson väl har anpassat sig till sin partner öppnas oväntade världar av glödande känslor där trohet är en självskriven regel. Men deras konstanta rättframhet kan ibland göra dem svåra att leva med.

Men undrar hur de blir i kombination med skorpionen i mig

Farwuq
2013-05-09 13:50
#3

Cedarträd - egenskaper keltiskt horoskop

Cedarpersoner är verkliga personligheter som sätter siktet väldigt högt. För dem är det antingen eller. De är bländande och fantastiska personligheter som blommar ut till fullo i varma klimat. Men om de stöter på avvisande tendenser sjunker deras självförtroende snabbt, dock utan att de visar detta. Cedarträdspersoner vet inte hur man tar medelvägen, man är för dem eller emot dem.

Cedarträdspersonens styrka är definitivt deras naturliga personlighet. De begåvades helt enkelt med detta vid födseln. Var de än är, står de i centrum för all uppmärksamhet utan att behöva stå i rampljuset. De är ganska krävande och har vanligtvis mycket god smak. Cedarträdspersoner har ofta konstyrken eller är åtminstonde konstkännare.

Cedarträdspersoner har en tendens att ignorera andra om de inte är tillräckligt intressanta. De kan inte ta kritik eftersom de inte ens vet vad det är; särskilt inte om de gäller dem själva. Om deras självgodhet förblir otyglad kan den vara ganska motbjudande.

Cedarträdspersoner är helt enkelt nummer ett. Ingen tvekan om det! På grund av detta älskar de att bli beundrade av sin partner. Eftersom de inte kan tolerera rivaler skulle en stark partner förmodligen vara en utmaning för dem. Men de behöver faktiskt en partner som gillar att bli bortklemad.**
Datum:
14/08 - 23/08
09/02 - 18/02**

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[MikeW]
2013-05-09 14:14
#4

Fikonträd blev jag, och det stämmer in precis på mig! :P

_Personer födda i fikonträdets tecken är väldigt känslofulla. Precis som trädet är de i behov av ett varmt och milt klimat för att trivas. En tuff omgivning skulle inte ge dem utrymme att utvecklas. Särskilt i ung ålder behöver de mycket ömhet och omtanke så att de kan öppna sig mentalt och utveckla säkerhet. När de väl hittat sin kärna blir de fantasifulla och kreativa människor som kan ha en innovativ inverkan på sin omgivning genom sina tankar och handlingar. 

Fikonträdspersoner är artister. De är känsliga, kreativa och har en god känsla för atmosfär, stämningar och förändringar. De har kapaciteten att skilja mellan fantasi, inspiration och intuition. När dessa personer väl har funnit ett tydligt mål i livet skapas en fruktbärande harmoni mellan deras tankar, känslor och önskningar. 

Fikonträdspersoner är mycket känsliga. På samma sätt som de upplever sina känslomässiga toppar granskar de även sin själs plågsamma djup. Om dessa personer inte hittar ett tydligt mål med livet tenderar de att hamna i en spiral av lidande. Eftersom de ofta är så känsliga visar de ett hårt skal mot omvärlden för att skydda sin mjuka kärna. De kan lätt ses som mentalt svaga och oförutsägbara. 

Fikonträdspersoner behöver en tydlig och stabil partner som kan dela deras mentala djup utan att känna för mycket sympati. När de väl funnit en sådan partner och de litar på honom/henne finns de inget de inte kan göra när det gäller kärlek. De är så kreativa!_

Magi-cat
2013-05-09 17:22
#5

#3 Men Draken, nu fick vi något nytt gemensamt! 😉

Men, som jag brukar säga, bara det positiva stämmer…..😇


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
2013-05-09 20:58
#6

#5

😃

Var det inte av cederträd som Noa byggde arken?

🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Magi-cat
2013-05-09 21:01
#7

#6 Kommer inte ihåg vilket träd han använde, det var så länge sedan. 😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
2013-05-09 21:14
#8

Men jag tror mig minnas. Vi drakar var med, vi fick sitta på taket tillsammans med duvorna.

(Noa gillade inte när vi "förorenade" däcket)

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
2013-05-09 21:48
#9

Ja, så var det ju, nu kommer jag ihåg! Drak-siluetterna var så vackra mot den månljusa natthimlen i det oändliga havet….jaa, det var tider ..

Vi 🐱 hade rullat ihop oss i bästa fåtöljen vid brasan under däck.

Men förlåt, nu blev det OT i minnenas värld…☺️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2013-05-09 21:51
#10

Så här säger oraklet wikipedia om Arkens träslag:

Båten var byggd av goferträ och beströks med jordbeck på utsidan och insidan.

vilket i sin tur lär vara äkta cypress: http://sv.wikipedia.org/wiki/Gofertr%C3%A4


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
2013-05-09 22:01
#11

Äh, det var cypress, drakars minne är lite svagt.

🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

arandeira
2013-05-09 22:12
#12

Jag blev också ett fikon träd :) Det stämmer väldigt bra in på mig med!

_"Personer födda i fikonträdets tecken är väldigt känslofulla. Precis som trädet är de i behov av ett varmt och milt klimat för att trivas. En tuff omgivning skulle inte ge dem utrymme att utvecklas. Särskilt i ung ålder behöver de mycket ömhet och omtanke så att de kan öppna sig mentalt och utveckla säkerhet. När de väl hittat sin kärna blir de fantasifulla och kreativa människor som kan ha en innovativ inverkan på sin omgivning genom sina tankar och handlingar. 

Fikonträdspersoner är artister. De är känsliga, kreativa och har en god känsla för atmosfär, stämningar och förändringar. De har kapaciteten att skilja mellan fantasi, inspiration och intuition. När dessa personer väl har funnit ett tydligt mål i livet skapas en fruktbärande harmoni mellan deras tankar, känslor och önskningar. 

Fikonträdspersoner är mycket känsliga. På samma sätt som de upplever sina känslomässiga toppar granskar de även sin själs plågsamma djup. Om dessa personer inte hittar ett tydligt mål med livet tenderar de att hamna i en spiral av lidande. Eftersom de ofta är så känsliga visar de ett hårt skal mot omvärlden för att skydda sin mjuka kärna. De kan lätt ses som mentalt svaga och oförutsägbara. 

Fikonträdspersoner behöver en tydlig och stabil partner som kan dela deras mentala djup utan att känna för mycket sympati. När de väl funnit en sådan partner och de litar på honom/henne finns de inget de inte kan göra när det gäller kärlek. De är så kreativa!"_

[greenseng]
2013-05-09 23:12
#13

Alm - egenskaper keltiskt horoskop

Personer födda i almens tecken tittar på världen och ser saker som andra blundar för; folk som behöver hjälp. Almpersoner vill alltid hjälpa andra. Detta kan i värsta fall leda till att de överger sig själva. Almpersoner skall därför vara sparsamma med sin energi och vara vaksamma på att inte förlora sig själva. Endast almpersonen själv kan ge mening till sitt eget liv (detta i en värld där alla bara tänker på sig själva).

Almpersoners styrka är deras infödda optimism och livsglädje. De förlorar sig aldrig i gamla minnen eller väntar på framtiden utan älskar att leva i nuet. Deras öppenhet inför allting gör dem mycket populära. För at komma överens med sin omgivning gillar almpersonen att ta på sig ansvar, något de är mycket bra på att hantera. Om dessa kvaliteter uppskattas av omgivningen ger det almpersonerna en kick och gör att de fullständigt sjuder av glädje, humor och positivism.

Almpersoners svaghet kommer till ytan när deras styrkor efterfrågas. De kan inte hantera aggressioner och fientlighet. Dessa begrepp är främmande för dem vilket gör att deras förmåga att försvara sig mot dem är begränsad. Almpersoner kan lätt bli utnyttjade av skrupelfria personer eftersom de så gärna vill hjälpa andra. När de är osäkra kan almpersonerna verka arroganta eftersom det är det enda sätt de kan försvara sig på.

Älskade almpersoner är helt enkelt underbara! I kärleken hittar de en trygg hamn där de inte riskerar att bli utnyttjade eller överkörda. Almpersoner gör allt för den partner de älskar. I kärlek vinner alla parter något. Men en relation med en almperson utvecklas ofta till något helt fantastiskt som man endast kan uppleva tillsammans med en person som fullt ut lever i nuet.**
Datum:
15/07 - 25/07
12/01 - 24/01**

Hmm… 🤔

हूं

Annons:
Moonwing
2013-05-10 22:58
#14

Cedarträd - egenskaper keltiskt horoskop

Cedarpersoner är verkliga personligheter som sätter siktet väldigt högt. För dem är det antingen eller. De är bländande och fantastiska personligheter som blommar ut till fullo i varma klimat. Men om de stöter på avvisande tendenser sjunker deras självförtroende snabbt, dock utan att de visar detta. Cedarträdspersoner vet inte hur man tar medelvägen, man är för dem eller emot dem.

Cedarträdspersonens styrka är definitivt deras naturliga personlighet. De begåvades helt enkelt med detta vid födseln. Var de än är, står de i centrum för all uppmärksamhet utan att behöva stå i rampljuset. De är ganska krävande och har vanligtvis mycket god smak. Cedarträdspersoner har ofta konstyrken eller är åtminstonde konstkännare.

Cedarträdspersoner har en tendens att ignorera andra om de inte är tillräckligt intressanta. De kan inte ta kritik eftersom de inte ens vet vad det är; särskilt inte om de gäller dem själva. Om deras självgodhet förblir otyglad kan den vara ganska motbjudande.

Cedarträdspersoner är helt enkelt nummer ett. Ingen tvekan om det! På grund av detta älskar de att bli beundrade av sin partner. Eftersom de inte kan tolerera rivaler skulle en stark partner förmodligen vara en utmaning för dem. Men de behöver faktiskt en partner som gillar att bli bortklemad. 😃

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

undrarens
2013-05-19 16:17
#15

22 träd…lite ovanlig siffra för att samman fatta alla personer som en viss sorts träd?  

de största träden verkar inte va inkluderade red wood(vägar rakt igenom^^) eller va de där gigantiska trädena  heter.

men de är helt klart en bra sida oerhört mkt klokt tänkt bakom den. så tummen upp ifrån mig för den.

 borde de inte läggas in fler sorter för de finns väl säkert många fler sorters träd som man kan beskriva olika personligheter??  🤔

jag vill absolut inte va negativ på nåt sätt om detta .de stämmer nog väldigt bra på de flesta individer men lyfter bara frågan.

de är fritt fram att tycka till  ☀️

varifrån kom egentligen "ljuset"Tummen upp som väckte liv i alla varelser på jorden och att hjärtatHjärta började slå och vi kunde  andasPustar och skratta Skrattar

Upp till toppen
Annons: