Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 1412 ggr
Farwuq
5/8/13, 7:53 AM

God morgon 8:e maj

God morgon, i dag har vi fått en riktig regnskur.

☔️

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Emo
5/8/13, 8:05 AM
#1

Ett milt, välbehövligt vårregn gläder växtligheten här nu.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
5/8/13, 8:35 AM
#2

Det är riktigt grönt nu, det är bara några träd som tvekar. Körsbären och slånen blommar.

🌺

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
5/8/13, 4:01 PM
#3

Hemma från jobbet, nu väntar en långhelg.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

J-Artur-K
5/8/13, 4:32 PM
#4

God eftermiddag 

 Otroligt väder här hemma, klar blå himmel nästan ☀️🙂

Jag har bytt namn ifrån milky till detta namn nu så ni vet 🙂

Ny dag nya möjligheter

Farwuq
5/8/13, 4:51 PM
#5

Vadan detta?

😮

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
5/8/13, 4:52 PM
#6

Vi har sol här igen och 23°C.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
J-Artur-K
5/8/13, 5:46 PM
#7

Vi har sol o 22 * C 

#5

Jag bytte ifrån milky88 för jag blev medlem 2008  med det namnet. Milky är mitt smeknamn ifrån gymnasie tiden. 2004-2007 men är bara mina vänner ifrån gymnaiset som kallar mig det. När man gick med var man ju rvungen att ta ett nick så valde det namnet då. Men nu så tycker jag detta är mer passande. Sedan vet jag att min Farfar som hette Artur är en av mina vägledare så att jag har hans namn som mellan namn så passar det bra att jag använder det i mitt nick namn har på sidan. Detta namn står mer för vem jag är egentligen. 🙂

Ny dag nya möjligheter

[greenseng]
5/8/13, 5:49 PM
#8

Regnet bara vräkte ner här idag. Trodde faktiskt för ett ögonblick att det skulle bli översvämning.

För ett tag sedan så rensade de alla väg-brunnar här. Och dagen efter kom ett skyfall som jag aldrig skådat maken till. Vattnet stod högt minsann. Men… när regnet var slut så försvann vattnet snabbt. De hade tur som rensade brunnarna, minsann.

Och min inomhus-fontän klappade ihop innan regnet. Fick den som en present… någon typ av Buddha. Men han gick uppenbarligen in i Nirvana nu. Väntade faktiskt på det. Hon som gav mig presenten köper allting på Second Hand. Men en inomhus-fontän har en pump. Och de har begränsad livslängd. Och går det inte att byta pumpen så kan man räkna med att fontänen inte blir gammal. Och den här konstruktionen är direkt idiotisk. Antagligen menad som en engångs-artikel. Dessutom så läckte fontänen. Höll på att förstöra golvet innan jag upptäckte det.

Satte den i en gammal fontänhållare som jag hade råkat spara. Och det hela såg faktiskt ut som ett Buddhistiskt altare. 😃

Men nu får det bli en ny mer neutral fontän. Och mindre. Då kan jag ha den i sovrummet och somna till vattnets kluckande blandat med min Näktergals fantastiska sång. 🙂 Borde fungera ganska bra.

Och nu har regnet lugnat ner sig. Kanske dags för en promenad. Fast jag har sådan träningsvärk sedan igår så jag tror jag tar det lite lugnt. Jag var nästan färdig för sjukhus när jag kom hem efter promenaden igår. 😃😃

हूं

J-Artur-K
5/8/13, 6:33 PM
#9

#8 Det är roligt med vatten o fontäner. Jag håller på bygger en dam till min kära mor. Den är 6 m bred o på bredaste stälet 9 m  bred och 25 lång. Går som en halv måne. Jag o en vänn har även byggt i en kule som är vid dammen ett reningsverk som ska rena vattnet. Reningsverket rymmer 500 L vatten o en pump som pumpar in vattnet pumpar 30000L i tim men blir kanse 20000-25000L på grund av att den maxar nog inte trycket. Sedan när det gått igenom reningsverket så för det ut i dammen igen som ett vatten fall. Kan lägga upp någon bild i sommar när det är klart 🙂

Ny dag nya möjligheter

[Sol69]
5/8/13, 7:01 PM
#10

Här har det kommit lite smått uppifrån och det är inte mycket sol. men de hotar med att Tor ska komma hit. Jobbat och varit och kört healing på en jobbarkompis efteråt.

[greenseng]
5/8/13, 7:19 PM
#11

#9

Låter hur häftigt som helst! Någon typ av belysning i eller under vattenfallet vore nog inte helt fel. Och tänk om den sakta kunde ändra färg också. Eller om man kunde välja mellan en fri typ av statisk färg eller växlande.

Såg en typ av inomhus-fontän som kunde göra ånga eller dimma. Den verkade inte helt fel. Enda nackdelen var att den var ganska dyr. Men så är det ju alltid.

Jag skulle aldrig kunna vara miljonär. Skulle lägga pengarna på en Zenbuddhist-liknande trädgård med massor med spännande, färgade dimeffekter och magiska dammar. Och så skulle jag bjuda hem ett gäng med näktergalar och kanske en och annan uggla.

Oj, oj vad kul. 😃😃

हूं

Farwuq
5/8/13, 7:31 PM
#12

Det blev lite vatten-tema idag. Här kom dessutom några åskknallar i morse.

😮

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

J-Artur-K
5/8/13, 8:00 PM
#13

#11 Har 4 undervattens lampor 2 lyser i rött o 2 i blått. VI har en stor sten mitt i dammen o runt den ska dom vara. Sedan har vi en handgjord 7 m lång trä bro som går som en både över damen så man kan gå till våran uteplats som är på andra sidan. Under bron är det 7 led lamport 4 på varje sida som tänds automatiskt när det blir mörk o då lyser ner mot vattnet 🙂 Sedan är det på ett ställe i damen jag har byggt som en liten ö av stenar där det är växter🙂 Ifrån botten i dammen så är det natursten över allt ända upp till fast landet. Så allt är gjort av natur material kan man säga för att det ska se naturligt ut. Men är även gjort blomster land runt dammen med natursten o växter. 🙂

Vi har även lagt ut solcells lampor o annat så det lyser upp där på kvällen 🙂

Ny dag nya möjligheter

Annons:
[greenseng]
5/8/13, 9:58 PM
#14

#13

😃😃😃

Herregud! Du är ju ett flippans mirakel ju. Din mor måste ha haft en himla tur när du valde just henne till mor. Din beskrivning låter som en dröm. 🙂

हूं

J-Artur-K
5/9/13, 12:22 AM
#15

#14 Ja det ska bli kul att se det när allt är klart. Jag är ju utbildad trädgårdsanläggare o trädgårdsdesigner så har lite fördel på det viset. Men även murare så man lär mura något med natursten där senare i framtiden. Är sugen på att mura en soffa  av natursten sedan att man  där man ska sitta har man gjort rum för att ha gjord en ficka alltså som man har jorden i men att man i botten av fickan har sten , sedan mindre stenar o mindre , osedan sand  o sist jord för att få så att det är dränering så att  vatten inte svämar över om det regnar mycket. sedan sår man en speciell gräss sort som är mycket mjuk så att det är skönt att sitta. Hade varit himmla snyggt. Lär inte vara många som har en sådan soffa i trädgården haha 🙂

Fast är ju av mor jag har fått mina mediala egensakper och lär vara det jag jobbar med i framtiden. Så man har ju fått något som är bra också 🙂

Ny dag nya möjligheter

Emo
5/9/13, 5:44 AM
#16

Trädgårdsarbete är en underbar sysselsättning, när man kan göra sin trädgård till sin egen personliga oas.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
5/9/13, 8:14 AM
#17

Jag häpnar J-Artur-K.

😮

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
5/9/13, 10:36 AM
#18

        J-Artur-K, vet du vad som händer om någon skickar PM eller guldmyntsgåvor till milky88?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
5/9/13, 11:49 AM
#19

Jag ska testa med ett PM.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
5/9/13, 11:51 AM
#20

Systemet svarade att användaren inte finns.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[Sol69]
5/9/13, 11:55 AM
#21

Här är det 19 grader i skuggan. Solen kämpar för att få visa dig. Får se vem som vinner. Solen eller mulet väder. Men varmt och skönt som sagt ändå.

Emo
5/9/13, 12:15 PM
#22

#20 Tråkigt att det inte blir så när någon skickar till den bortplockade medlemmen Emo. Jag fick inte registrera mig med mitt namn eftersom iFokus då krävde att nicket, som jag önskade få vara mitt namn, skulle innehålla 4 tecken. Därför lade jag till det lilla strecket. Senare blev det tillåtet att registrera nick med tre tecken och någon fick rätten att använda mitt namn som nick och lade genast in förbjudet material. Det blev ett väldigt ståhej när jag försökte förklara att det inte var jag, som gjort det trots att det var skrivet under mitt namn. Någon förväxling borde ju inte kunna ske, då jag är ensam i Sverige om att ha mitt namn Emo som tilltalsnamn.

Det är anledningen till att jag lade till att jag haft mitt företag Emos Shop registrerat sen 1973.

Tråkigt när andra medlemmar här uppfattar att jag struntar i deras PM och inte tackar för gåvor som skickats till Emo eftersom jag har nicket Emo-. Mina vänner här är vänliga att använda mitt riktiga namn Emo, så det är lätt hänt att PM och gåvor kommer fel. Tråkigt för mig. Jag försöker sköta mig och göra rätt.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

J-Artur-K
5/9/13, 12:35 PM
#23

När jag sänder Pm o gåvor så brukar jag bara söka på användaren i forum jag vet den användaren är med i. Man bruka veta någon tråd den skrivit i sedan klicka jag bara på namnet o sänder den vägen Brukar aldrig skriva namnet direkt. Samma med gåvor att jag letar fram användaren o kopierar namnet. O lägger in det. Men det är bara vad jag gör. Jag har lite svårt för komma ihåg exakt vad dom heter med rätt stavning haha så blir enklare för mig på det sättet. Då spelar det ju ingen roll om man bytt namn heler. Jag har ju samma profil bild med o har skrivit i andra forum att jag bytt namn. Men får ta o göra det här med så folk vet det om det 🙂

#16 Ja det är härligt att syssla med. Det förbättrar mina medial egenskaper med. För sysslar man med något man tycker är kul o så. Som exempel trädgård så får man en mer inre frid. Man blir mer jordad o så kan man säga. Så att när jag har kontakt med andar kan man hantera det bättre för att man är bättre jordad. Man kan säga om man har kontakt med en svår ande som är mycket bitter. Kan man om man är dåligt jordad bli rädd för den anden. Men om man är bra jordad bryr man sig inte om att han är bitter. 

Just vid dammen o så. Trädgården runt om dammen går mycket i engelskt stil. Har lagt ut gammla , gammla , stora hjul som man hade för i tiden. Mor o Far köppte denna tomt för ca 35 år sedan o dom där hjulen fanns här redan då. Så dom är rätt gammla. Är gjorda av trä. Dom är ifrån för i tiden när man använde sådant så är orginal. Dom är kanske 80-90 cm i diametern 2 stycken har jag lagt ut. Inga skador på dom eller så. Så det är rätt härligt Sedan andra saker som påminer om engelsk lantbruk. 

När man kommer över bron till andra sidan där vi har uteplats med grill o så. Så har jag/vi tänkt göra en Japansk trädgård. Har flera Kaktusar som jag har haft i många år. Tex svärmors kudde. Som vi har tänkt lägga ut stenar i sedan har olika kaktusar o andra växter som är i Japanska trädgårdar. Men sedan tar man in dom som inte klarar vintern. Men Kaktusar är lätt att ta in. Är bara att ha stor kruka man lager ner i hålet i marken man vill ha den sedan lägger man sten runt om. sedan tar man bort stenarna o tar upp hela krukan o tar in det. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Farwuq
5/9/13, 12:57 PM
#24

En riktig trädgårdsmästare och en botanikträdgård.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

J-Artur-K
5/9/13, 1:19 PM
#25

#24 Ja förhoppnings vis 🙂

Men jag har haft tur med folk jag träffat genom livet där jag fått kunskap o fol som get en förtroende. Så man känner sig säker i det hela. 

Jag började sommar jobba inom svenska kyrkan när jag var 15 år. Att man tog hand om kyrkogården. sedan sommar jobba jag där 4 sommrar sedan var jag säsongs anstäld 3 sommrar. Vaktmästaren där gav mig förtroende o när jag bara var 18 år hade jag även praktik där men jag fick leda några nya säsongs anställda som var lite komsikt när jag var praktikant o dom var säsongs anstäld o mycket äldre. Dom var runt 50 år 🙂

Sedan när jag gick trädgårdsdesign så var jag den enda som stälde upp att visa upp skolan på en marknad. Då kom en herre o en dam o fråga en lärrare om dom kunde få tips om hjälp om hur dom kunde göra en trädgård. Läraren sade att någon av våra trådgårdsdesign elever kan säkert hjälpa till. Hon sade Joakim här kan säkert hjälpa er. Dom fick mitt nr sedan ringde dom efter någon dag o vi bestämde att jag skulle komma o titta på det. Jag for ditt o sedan gav jag några ideer som dom gillade. Dom tyckte jag verkade bra på det så dom fråga om jag kunde göra en ritning med ideer jag har, o undra om jag kunde anlägga det också men mot betalning såklartför dom tyckte jag verka ha den kunskapen som behövs. Ja sade ja. 

När han skjusade mig till bussen så berätta han att han var ordförande för vi villa äggare I Härnösand , o starta det i Kramfors och Örnsköldsvik som jag är ifrån. Då blev man rätt så chockad kan jag säga.

Men tyvärr blev det att jag fick förhinder o började Murar utbildning. Men att man bara fick sådant förtroende av sådan person var mycket värt för en själv 🙂

Ny dag nya möjligheter

Emo
5/9/13, 1:33 PM
#26

#23 Bra sätt om de har lite krångliga nick, men eftersom många vet att jag heter Emo och de skriver Emo i trådarna för att Emo är mitt namn och ingen annan svenska har det som tilltalsnamn, så är det lätt att glömma iFokus' gamla regel om 4 tecken. Det går så fort att skriva in Emo, så många gör det. Tråkigt när de inte får svar och ännu tråkigare de gånger jag inte får reda på det och kan förklara att det inte är mitt fel eftersom deras PM inte kom till mig utan till någon annan trots att ingen annan här har det namnet.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Upp till toppen
Annons: