Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 1224 ggr
Farwuq
4/1/13, 10:36 AM

God morgon 1:a april

God morgon alla astrologiintresserade.

Den kyliga "våren" fortsätter. Här i djupa södern är det klarblått och +3°C.

😎

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Inga-Lill Lellky
4/1/13, 10:43 AM
#1

Hej, 

jag är ny här som medlem och har en fundering kring begreppet sorgeår och hittade inget om det när jag letade runt på nätet men jag hittade jag den här sidan.

Jag arbetar ideellt för nätverket på webben cancerkompisar.se och jag är själv cancerkompis och har fått frågan av en: var betyder det att ha 1 sorgeår?  Finns det? Eller?

Tack på förhand

Inga-Lill

leWolf
4/1/13, 11:52 AM
#2

God Dagens Draken och ni andra som seglar förbi !

Sitter med mina astrologi studier och grymt roligt men aj så svårt men ska jag kunna hänga med som Medarbetare här inne så får jag allt läsa på 😃

Välkommen hit Inga-Lill hoppas du ska trivas med oss 🙂

Hur menar du med sorgeår,är det inom astrologin eller själva tiden för sorg.Astrologiskt kan Draken svara bättre än mig på men menar du sorgetid så är det ju så individuellt hur lång tid alla behöver.

Farwuq
4/1/13, 12:38 PM
#3

#1
Är inte "sorgeår" ett nyare begrepp för det gamla "änkeåret"?

Saxat från NE:

änkeår, benämning på det år vilket enligt giftermålsbalken i 1734 års lag skulle förflyta efter makens död innan en änka fick lov att ingå nytt äktenskap.
Detta var för att kunna säkerställa faderskap. Dvs man ville vara säker på att änkan inte var med barn med den avlidne innan hon gifte om sig.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
4/1/13, 8:01 PM
#4

Gokväller på er alla😎..en kylig natt till verkar å vänta, undras när kylan släpper greppet?🤔

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Farwuq
4/1/13, 8:05 PM
#5

Den som det visste.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
4/1/13, 8:14 PM
#6

Jahupp..du brukar ju va vår "väderguru"..så jag bara tänkte, lite insiderinfo..kanske?😇😎

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Annons:
Farwuq
4/1/13, 8:16 PM
#7

Om 14 dar sådär kan det bli kring tio grader.

http://www.klart.se/sk%C3%A5ne/

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
4/1/13, 8:24 PM
#8

Jahupp du, såg det!.. Lö runt d. 13 apr, verkar det vända..vi får väl hoppas det..det här är ju bare för ovetit 🤤-förstår att bönderna börjar få panik, uschaligen!🤢

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Farwuq
4/2/13, 6:42 AM
#9

Ja det förstår jag verkligen, nu är vi en månad sena.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
4/2/13, 12:42 PM
#10

Det blir till att sätt på turbon på traktorerna😎..gissa om det kommer å ryka om åkrarna ner i Skåne…😇

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Farwuq
4/2/13, 5:17 PM
#11

Jo det lär det göra, och det har gjort det förr när det har varit så här sen vår.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: