Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 1290 ggr
medde
2013-03-18 18:13

Dumma frågor..

Börjar djup med att be om ursäkt om dom anses som rent av urkorkade. Men vet jag inte så måste jag ju fråga.

Då man talar om olika stjärntecken och hur man är en typiskt sådan som sitt tecken säger man är, Men om man är född så det är bara timmar mellan hoppet till nästa stjärntecken. Får man då lite av dom bägge? En riktigt dum till.. Om man är räknad att vara född ett visst datum, men ödet säger annat och man föds då i ett annat stjärntecken.. Är man du till 100 procent det man föddes i. 

Luddiga frågor, men nu har funderat och vill fråga ihop om ett svar.

Tanken kom du flera av mina vänner säger så olika, "Jaja du är typiskt att Lejon", och nästa säger "det märks att du inte är ett helt komplett lejon utan har jungfrun blandad" En som skulle göra ett horoskop åt mig, sa det var svårt efter som jag är i två tecken,. Var hon enbart dålig eller stämmer det

Mvh medde.. Som inte vet något alls om astrologi,men nyfiken

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Farwuq
2013-03-18 18:36
#1
  1. Ja det finns lite gråzon, men det tecken som är på "ingående" har starkare influens.
  2. Det är så mycket mer som påverkar än tecknet som man är född i. Det finns andra "himlakroppar" som måste tas med i beräkningen och man måste även ta hänsyn till hur det förhåller sig till varandra. Sen kommer det som kallas "hus" de berättar var och hur energierna visar sig.
  3. Frågan om två tecken: Nä hon visste nog vad hon talade om. Troligen talade hon även om Ascendenten som är den punkt på ekliptikan som är uppstigande vid den östra horisonten. Om Solen försvagas av dåliga influenser och Ascendenten inte är det, så framträder dess drag starkare. 

Du får gärna vara nyfiken Medde, alltid finns det någon som kan svara lite på frågorna.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
2013-03-18 19:54
#2

Wow det här var intresannt, ska grunna på dom bar svaren jag fick och så återkommer jag mera,

Tack för dom kloka svaren, nu ska jag läsa på vidare om det hela.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Farwuq
2013-03-19 07:17
#3

Tack för tacket.

😉

Det är väldigt mycket att läsa in och lära Astrologi är mycket omfattande och det finns alltid något nytt att lära.
Internet är fullt av astrologisajter.

Om du går hit så kan du få ett eget horoskop.

http://www.astro.com/cgi/ade.cgi?ract=xx687474703a2f2f7777772e617374726f2e636f6d2f6367692f63686172742e6367693f72733d333b627479703d77326777&lang=e&rs=3&btyp=w2gw

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: