Annons:
Etikett7-om-livet-universum-och-allting
Läst 1589 ggr
Tarotstollan
2013-01-12 05:00

En liten undran?

Ända sen jag (vi) var små så har vi ju blivit matade ifrån alla håll och kanter om vilket stjärntecken vi tillhör. Horoskop finns ju i nästan alla tidningar och det är svårt att låta bli att läsa dem om man ser dem.
Samtidigt som man läser dem förstår man att varje människa skall vara på ett visst sätt för att stämma med sitt tecken.
Vad jag menar är att en Tvilling skall vara på ett sätt och ett Lejon är så och något annat tecken så….

Min undran är: när man hört detta sen man var väldigt liten, hur mycket anpassar man sig till att vara det tecken man är född i för att passa in?
Blir det omedvetet att man gör det, eller inte?

Själv är jag en Våg, men tycker inte mycket med just Vågen stämmer in på mig, kanske 30% bara. Tycker inte de andra tecknen heller stämmer bättre, så undran är fortfarande hur mycket omedvetet styr dessa tankar om stjärntecknen oss?

Jag tar inte dessa veckotidningars horoskop på allvar, och i mina funderingar ovanför här menar jag riktiga tolkade horoskop för varje stjärntecken.
Är det någon annan som tänkt i dessa banor eller har andra funderingar om detta?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Farwuq
2013-01-12 10:38
#1

Njä…

Jag tror inte på det att man "lär sig" att vara på något speciellt sätt d.f.a. man är född vid en viss tidpunk på året. Det finns så många andra faktorer att ta hänsyn till. Både genetiska, sociala och andra aspekter på astrologin.

Som du sagt. De horoskop som du ser i tidningarna  är vulgärversioner på astrologin. Riktig astrologi tar hänsyn till så mycket mer än bara solen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sol69]
2013-01-12 19:13
#2

Man påverkas även av var man har månen i horoskopet och var du har acenten har också betydelse. inte för att jag är expert men så mycket har jag förstått. Flört

Farwuq
2013-01-12 19:57
#3

Stämmer fint Sol69. Det och en del annat, bl.a. deras inbördes positioner.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tarotstollan
2013-01-12 23:32
#4

Ok, tack för era svar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: