Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 8588 ggr
Farwuq
2012-04-02 12:28

Mitt Natalhoroskop

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här hade jag tänkt att ni kunde visa era horoskop-hjul.

Mitt ser ut så här:

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Amon
2012-04-02 12:31
#1

Ojdå - ett stort kors! Ser lite jobbigt ut!

Farwuq
2012-04-02 12:37
#2

Ja Amon, det stämmer. Jag har stora korset i mitt horoskop.

Det är med norra noden, den har jag i den mystiska skorpionen.

Den södra ligger analogt i oxen. Tydligen är min väg utstakad att gå från det jordnära i oxen till det mystiska i skorpionen.
Undras vad som detta innebär mer konkret.

Obestämd

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
2012-04-02 12:38
#3

Undras om det stora korset har något med hälsa att göra.

Jag är inte världens friskaste precis…

Rynkar på näsan

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amon
2012-04-02 12:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här är mitt horoskop:

Farwuq
2012-04-02 12:44
#5

Oj, vilken tyngd du har i sjunde huset.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
2012-04-02 12:45
#6

Säker röriga partnerskap…

Obestämd

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Amon
2012-04-02 12:46
#7

Ett stort kors är väl alltid en stor utmaning - ett stort kors att bära..  men som också kan ge en stor utveckling i livet, tror jag. Glad

Amon
2012-04-02 12:49
#8

Ja mitt liv handlar mycket om möten och relationer - att ordna upp och lösa gammal karma med gamla relationer från tidigare liv.. jag har träffat flera gamla bödlar tex.. Flört

Men nu hoppas jag att det mesta av detta arbetet är färdigt..

Farwuq
2012-04-02 12:58
#9

#7

Hel i linje med vad jag tror och jag fick lära mig en gång.
(Jag har inte sysslat med astrologi på 30 år)

I hela mitt liv har jag bitit med stora stycken, och hitintills har jag klarat utmaningarna ganska helsinnad. Jag har fortfarande inställningen att jag ska klara av saker och ting och inte lägga mig och grunna över mitt öde.

Ett tungt kors att bära men det bär samtidigt "andlig frukt".

#8

Oj oj, det gäller att inte hämnas, för då är du inne i rullan igen.
Förlåt dem och gå vidare, för då slipper du eländet nästa gång.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amon
2012-04-02 13:21
#10

En bra inställning - tror säkert att du fixar detta.

Nej - att hämnas löser nog inga problem - även om det kan kännas "gött" för stunden..

.. det gäller att: "älska, glömma och förlåta"..

Sen det som hänt i tidigare liv - har man ju inte ett konkret minne av - så det är lättare att förlåta kanske än det som hänt nyligen - jag har ju också mycket i den långsinta skorpionen som du ser - så det är något som jag aktivt måste jobba med..

Men som sagt - tror det mesta nu är avklarat - nu träffar jag i stället så många gamla vänner och personer som stått mej nära i tidigare liv.. Glad

Farwuq
2012-04-02 14:15
#11

Nä du ska förlåta och älska. Glömma ska du inte men du ska inte använda "minnet" som vapen. Utan snarast som en referenspunkt i tillvaron. Glömmer du så förlorar du styrfart och virrar bort dig.

Ack ja, jag har ena hörnet i mitt stora kors i skorpionen. Jag försöker och har lyckats ganska bra med min långsinthet. Man mår bättre av att vara lite mindre hämndlysten.

Jag hoppas att mycket av det gamla är avbetat i och med detta liv.
Nästa liv vill jag ha semester.

Tungan uteFlört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amon
2012-04-02 18:21
#12

Semester var rätta ordet sa Bull.. Flört

Ja, det kan ju vara bra att minnas vad man inte ska göra…  till nästa gång.

Farwuq
2012-04-02 18:37
#13

Skrattande

Jo det vore toppen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Mirjah
2012-04-03 09:19
#14

Bra tråd!

..och jag hör vad ni säger. Ni är "bara" amatörastrologer… Vad gör det mig till? Superduper-nybörjare!

Det enda jag snappat upp är det jag lärt mig från Maggan här, samt utifrån det natala horoskop jag vann på sajten, googlat mig till att försöka lära mig mer om mig själv..

Men jag lär mig fantastiskt mycket av att se andras horoskop och hur ni resonerar kring dem. :)

Mirjah
2012-04-03 09:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Med merkurius strax ur sin retrograd, så tänkte jag våga mig på att lägga ut mitt också:

Amon
2012-04-03 12:07
#16

#15

Ser att du har månen på samma ställe i fiskarna som jag, Mirjah. Du har också solen i kräftan och Asc i skytten.

Det gör dej till en känslig och omhändertagande person - typisk mammaroll - som också är nyfiken på livet och meningen med det (asc i skytten) - kanske också lite äventyrlig? Du har ocskå stor betoning på kräftan och sjunde huset - relationshuset..

Det här är bara något jag spontant kastar ur mej - vet ej om du tycker att det stämmer!?

Farwuq
2012-04-03 12:26
#17

Hmm…

Vi har alla stora 1:a och 7:e hus och väldigt små 4, 5, 6, 10, 11 & 12.

Obestämd

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amon
2012-04-03 12:35
#18

Japp - men medan du har två personliga planeter och chiron i första huset - så är mitt o Mirjahs första hus är helt tomt på planeter.

.. du kanske "syns" lite mera än oss.. ? Flört

Mirjah
2012-04-03 12:39
#19

#16 Stämmer bra det Amon!

Och just det att det är en skytt man i första hand möter när man ser mig stämmer bra, glad, utåtriktad, humoristisk och rak på sak.  Äventyrlig, njae, i min livliga fantasi då (månen i fiskarna). Reser gärna som skytt - men i husvagn, tar så klart med mig hemmet på färden, som kräfta. Och familjen!

De som känner mig, vet av min känslighet och humörsvängningarna Skäms… Och att hur jag mår mycket speglas av hur min familj mår.

Amon, du har din måne i det 12:e huset i fiskarna. Det borde väl bli så där superandligt? Eller? Och asc i firrarna också.

Min måne i fiskarna gör mig väldigt nervöst lagd också. Oroar mig för ingenting. Är det så för dig också?

Farwuq
2012-04-03 13:25
#20

#18

Ja, jag är en utåtriktad människa som kan tala mycket om andan faller på, och så tycker jag mycket om att skriva romaner.

Flört

Min måne är i lejonet. Ja det stämmer, jag är född under fullmåne. Dessutom var det en stor komet på himlapellen när jag föddes.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Arend-Rolands_komet

Mitt andranamn fick jag faktiskt efter kometen.

Tungan ute

Jag är glad att mitt 12:e hus är tomt, jag har fullt upp ändå.

Skrattande

#19

måne i det 12:e huset i fiskarna

Borde det inte bli som så att andligheten lägger hinder i livet?
Det spänner från vattumannens fria intellekt till fiskarnas tro och grubbel.

Du måste ha en intressant och filosofisk läggning. Dessutom verkar månen stå i trigon med Merkurius, så du kan nog få fram orden också.

_Obestämd
_

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Amon
2012-04-03 13:37
#21

Nej - jag kan väl inte säga att jag oroar mej så mycket. Det hör nog mer till kräftan att oroa sej. Men jag är nog godtrogen - och kanske också lättlurad - och där måste jag lita mera på min intuition.

Och mycket känslig för omgivningen osv. Känner in energier både här o där.. Och ja - så var det den där dragningen mot stjärnorna och kosmos..

Är också omhändertagande - och har jobbat i vården i hela mitt liv.

Men jag har också ett stort behov av frihet - och att få göra det jag vill! Är också väldigt rädd för att fastna i en "fålla" - det kanske beror på min uranus - som är stark i mitt horoskop. Har ett stort behov av att finna mina egna "sanningar" - och inte köpa andras rätt av. Och jag vill inte att folk skall vara beroende av mej - eller jag av andra. En fri själ.. Glad

Amon
2012-04-03 13:43
#22

Jag vet astrologer som säger att min måne är i första huset - eftersom den är i konjunktion med asc. Och det är nog så jag möter världen - helt öppen - har inget pokerfejs - även om jag skulle vilja ha det. Varje liten tanke och sinnesförändring syns direkt. Flört

Mirjah
2012-04-03 13:47
#23

#17 Såg inte ditt inlägg här!

Det där med Hussystem och hur tårtbitarna faller stör mig. För det innebär att till exempel min jupiter hamnar i 2:a huset här, och 3:e huset i lika-hus. Månen är i hus 4 i lika-hus-systemet också, och i hus 2 i hjulet ovan. Obestämd

Farwuq
2012-04-03 14:03
#24

Lika-hus-systemet, har aldrig tilltalat mig.

Det är en grov förenkling av världen enligt mig.

Jag gillar Placidus.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amon
2012-04-03 14:13
#25

#24  Samma här. Tror att det är det vanligaste hussystemet - som flest astrologer använder. Det finns ju också Kochs Hussystem - som påminner om Placidus.

Mirjah
2012-04-03 15:05
#26

#24

#25

Se där. Så så borde jag således gå efter mitt horoskophjul ovan med Placidus för att filura ut var jag skulle trivas rent yrkesmässigt.

Amon
2012-04-04 13:12
#27

#20  Spännande att du skriver romaner, Farwuq! Glad

Vad är det för typ av romaner du skriver? Är det science fiktion, framtidscenarion eller äventyrsromaner? Eller kanske kärleksromaner eller deckare? Eller typ Star Wars - rymdimperiet?

Annons:
Farwuq
2012-04-04 13:52
#28

Mina romaner. De är vad jag kallar för surrealistisk fantasy.

De handlar om en ung man som heter Ove och hans nära nog schizofrena äventyr tillsammans med vännerna.

Jag ger en länk nedan. Jag har lagt ut dem under pseudonymen

Aurora Borealis (viket betyder norrsken).

http://www.you2book.com/bookreadlist.aspx?bookId=6243ac0a-d75d-4d1f-b808-839d27586955

Det är något föråldrade versioner som ligger ute, de bör vara i sex delar.

Den sjunde delen är jag inte klar med och den åttonde och sista är bara skissad.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amon
2012-04-04 13:56
#29

Skrattande

Farwuq
2012-04-04 14:37
#30

Amon (och ni andra), läs gärna.
Det är visserligen brutala alsters.

Men Ove, har hjärtat på rätt ställe.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mirjah
2012-04-04 17:39
#31

#1 Hur ser man korset? Ser ut som plockepinn… Obestämd

Mirjah
2012-04-04 17:43
#32

#17  Vi har alla stora 1:a och 7:e hus och väldigt små 4, 5, 6, 10, 11 & 12.

Menar du att storleken kan ha betydelse?  Tungan ute

Farwuq
2012-04-04 21:00
#33

#31

Stora korset är en uppsättning kvadraturer, som är placerade så att de häktar i varandra.

Man kan säga att man har planeter i positionerna 0°, 90°, 180° och 270°.

Kvadratur är en spänningsfylld aspekt och om de häktar i varandra bildas en kvadrat och de bägge diagonalerna bildar då ett kors av de bägge oppositionerna.

#32

Jag såg fel. du och jag har det, inte Amon.

Storleken på huset visar hur betydelsefullt det är i relation till de andra.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mirjah
2012-04-04 21:49
#34

#33 Kvadraturer ser kvadratiska ut, rätt? Jag begriper det inte, men det gör inget ;)

Trigoner och sextiler är vänligare än kvadraturer och oppositioner. Det har jag iaf förstått..

Storleken på huset visar hur betydelsefullt det är i relation till de andra.

Vilken storlek har störst betydelse? Så första och sjunde har störst betydelse? Även om ingen planet bor i mitt första? Obestämd

Om man inte frågar får man inget reda på Flört

Annons:
Farwuq
2012-04-05 06:57
#35

Om ett hus omfattar flera tecken så, är det mera komplext till sin karaktär.

Alla hus har betydelse, men de större kan vara tydligare i livet. Även tomma hus har något att säga.

Allt inom stjärntydarkonsten är att väga saker för och mot varandra.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Ninnib53
2012-04-06 23:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Hej astrologivänner!

Skulle vara roligt att få någon liten förklaring till mitt horoskop. Det är så tomt på ena halvan?

Får se om jag lyckas få in det här….

Farwuq
2012-04-07 08:15
#37

Mycket intressant, nästan alla planeter ligger under horisonten.
Det lär ha med det fördolda att göra. Jag är bara nybörjare men jag skulle tro att du är mycket intresserad av andliga saker och mystik.

Sen har du Uranus tillsammans med månen på ASC i trigon med Venus. Du är troligen uttrycksfull och intresserad av det som är nytt och tillika vackert. Design skulle nog passa dig. Merkurius är också där, som har med kommunikation att göra. detta tillsammans med Uranus trigon och sextil med Neptunus skulle möjligen göra dig till ett medium eller någon som kanaliserar.

Men som sagt jag är en glad amatör och spånar vilt.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Ninnib53
2012-04-07 12:47
#38

Tack, du glada amatör! Jag tycker du verkar kunna en hel del! Jag kan väldigt lite astrologi. Men det var astrologi jag först intresserade mig för på mitt andliga sökande för många år sen. Och det andliga är mitt största intresse nu. Glad

Farwuq
2012-04-07 13:53
#39

Jag har inte tagit i astrologi sedan ca 1982, d.v.s. 30 år sedan. jag har vänt upp och ner på mitt lilla kontor här hemma. Kastat massor av papper och skräp (jag har fortfarande minst lika mycket kvar) och kasserat en massa gammal elektronik…

Och se… Där inne i ett hörn låg några gamla slitna böcker som jag inte sett detta årtusende.

Tungan uteFlört

Men det kan ju kvitta, nu har vi internet. Där finner man också en massa intressant.

Jag övertog astrologisajten för en vecka sedan och jag ska försöka hålla näsan över vattenytan.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Silent_Hill
2012-04-07 15:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Såhär ser mitt ut;

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Ninnib53
2012-04-07 17:30
#41

# 39

Sajtvärd! Önskar stort lycka till Drake! Jag har förresten för mig att det finns något som heter Draknoden eller Drakhuvudet i ett horoskop. Fast jag vet inte vad det står för…  FörvånadSkrattande

Annons:
Farwuq
2012-04-08 10:00
#42

Det är norra Månnoden.

Titta på #4 av Amon, där finns Drakhuvudet på ca 10° Stenbock.

Rumpan finns på 10 Kräfta.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
2012-04-08 10:24
#43

#40

Mja…

Jag ser en person som är rapp i mun. En verbal människa som kan debattera och som inte ger sig så lätt. Den rappa tungan och en viss ombytlighet kan göra att man skräms av dig och att du framstår som argsint och lättretad.

Du är troligen en målinriktad och kompetent person med principer, disciplin och stark vilja. Men folk förstår sig nog inte på dig fullt ut.

Glad

Sen så ser jag Neptunus på gränsen mellan hus elva och tolv.

Det står för väldig fantasi och många underliga drömmar. Speciellt med kvadratur till Pluto.

Något får håret att resa sig i nacken, men jag kan inte säga varför.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[GunillaR]
2012-04-16 18:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Någon som kan berätta lite om mig……..

Ursäkta dåligt foto, men min scanner ligger inne i skåpet och är inte installerad. (ska göra detta någon dag.)

Farwuq
2012-04-16 19:47
#45

Kan inte mycket om detta, men…

Med Uranus på Ascendenten så har du ett förstklassigt intellekt.

Flört

Sen har du nog tur med pengar…

Tungan ute

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[GunillaR]
2012-04-16 19:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Men det var en märklig bild. Försöker igen

Ninnib53
2012-04-16 20:32
#47

# 0

När man tittar på ditt horoskop Drake, ser det väldigt balanserat ut. Du fyller i varje hus. Jag har ingen aning alls om vad det betyder. Men du kanske vill berätta lite?

Jag trodde du var en Oxe först, men du är Vattuman. Jag gissar att du är en jordnära och pålitlig person (därav att jag trodde du var Oxe). Skönhetsälskande och med glimten i ögat. Men hur är det med havet och vatten? Nja?

Vilda gissningar. Skrattande

Farwuq
2012-04-17 06:53
#48

Jag är en pålitlig statlig tjänsteman/byråkrat.
Men, Jag är likväl inte precis auktoritetstrogen (men andra ska vara det).

Tungan ute

Men någon oxe, det är jag inte. Jag har ett väldigt fritt och högt svävande intellekt. Någon skulle kanske kalla mig en drömmare eller visionär. Jag är en virrhjärna med en något morbid humor. Vanligtvis är jag väldigt kommunikativ (när nu inte min sjukdom plågar mig alldeles för mycket).

Havet? Det som ligger ca en mil härifrån? Njä, det får ligga där det ligger.

Flört

Jag är inte så intresserad av det att jag tar mig dit.

"Skönhetsälskande och med glimten i ögat?"

Ja kanske det, eller - i vissa avseenden, min långt från alla - notorisk felfinnare som söker/sökte det perfekta (men jag fann det aldrig).

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Ninnib53
2012-04-17 21:19
#49

Tack, Drake! Om jag kunnat astrologi bättre hade jag sett dig i ditt horoskop. Visste inte att du har besvär av sjukdom…

Under flera år (för många år sen) trodde jag så blint på astrologi, att jag knappt kunde tänka mig att jag som eldtecken skulle kunna finna vänner och relation med någon i ett jordtecken eller vattentecken. Det var mycket om astrologi i veckotidningarna då också, med "varningar" för konflikter med människor i motsatta tecken! Men jag har vuxit i visdom sedan dess.

Numer struntar jag i vilket stjärntecken folk har. Däremot kan jag utan att tänka på det, fundera över vad de är! En Kräfta, ett Lejon, eller? Kan vara ascendenten som är stark? Helt enkelt fundera över vem jag har att göra med, för att det är så intressant!

Ha det gott! Glad

Mirjah
2012-04-18 08:46
#50

#49 Däremot kan jag utan att tänka på det, fundera över vad de är! En Kräfta, ett Lejon, eller? Kan vara ascendenten som är stark? Helt enkelt fundera över vem jag har att göra med, för att det är så intressant!

Ja, det där har jag oxå snöat in på! Även vilka siffror de kan vara influerade av enligt numerologi.

Ninnib53
2012-04-18 09:26
#51

# 50

Hi! Hi! Ja, numerologi är också en favorit här!

Farwuq
2012-04-18 11:26
#52

Det är kul att luska i det kosmiska.

Tungan ute

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
2012-04-29 16:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Tungan ute

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Annika Nordlander
2012-04-30 23:00
#54

Åh, vad roligt detta skall bli. Måste återkomma vid en annan tidpunkt på dygnet, upptäckte precis denna sida, men nu är det för sent. Här kommer mitt horoskop. Slit det med hälsan. Jag återkommer definitivt imorgon. Glad

annikanordlander
2012-05-01 21:19
#55

Free Chart 63%

Annons:
Farwuq
2012-05-02 06:40
#56

#54, 55

Testa med att spara som fil och infoga den sedan här.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

valbal
2012-05-15 00:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

skulle någon kunna tolka min? är dåligt på sånt men intresserad av det.

ellen1960
2012-05-18 07:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Jeg legger også ut mitt, og kom gjerne med kommentarer om dere er amatører spiller ingen rolle. Jeg ser jo selv at det ser litt tomt ut  noen steder og litt fullt andre, men kan så lite om astroligi ennu

ElectricBoogie
2012-05-19 19:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Här är mitt. :P Någon som kan säga något om det?? :D

Det verkar som att tyngden ligger mellan väduren och vågen där…. men det säger mig liksom ingenting haha…

ElectricBoogie
2012-05-19 19:57
#60

Free Chart 63%

ElectricBoogie
2012-05-20 16:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

så nu syns den lite bättre. :)

valbal
2012-05-21 02:27
#62

snälla någon som kan svara på oss tre som lagt ut våra, jag vill så gärna veta om min :)

Annons:
Farwuq
2012-05-21 20:08
#63

#62

Jag har haft mycke små möjligheter att var här inne den senaste tiden ocg göra något konstruktivt. Detta framför allt på grund av min vaklande hälsa.

Men lite kan jag se direkt. Du har ett horoskop präglat av känslor och kaos.

Både månen och Jupiter har kraftfulla aspekter, med rötterna i Kräftan, Lejonet, Stenbocken och Skorpionen.  Till en del är dessa aspekter motstridiga, men detta leder snarat till en terrorbalans istället för uratat kaos.

Jupiter i Lejonet trigonen med Venus är ett tecken för lyckosam kärlek, men trigonen måne Pluto kan antyda en häftighet och plötslighet i dina känslor, dessutom tycks du gilla dessa snabba kast i ditt känsloliv. Uranus tyder på att du kan intellektualisera dina känslor. Saturnus tyder på att du inte är en paragrafdryttare.

Puh…

Som sagt, du har det nog rörigt med dina känslor.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

ElectricBoogie
2012-05-31 18:20
#64

Mitt då?

Farwuq
2012-05-31 18:27
#65

Du är inte glömd, jag ska titta på det när jag orkar.
Jag är en människa som inte är vid bästa hälsa.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

ElectricBoogie
2012-05-31 19:08
#66

#65

Ok tack.

Då är vi två! Funderar på att lämna detta jordeliv faktiskt. Är rätt trött på det.

Farwuq
2012-05-31 19:43
#67

Så ska man inte resonera!
Jag har MS, har nedsatt syn och hörsel därtill, mår allmänt sk*t, men jag ger mig inte utan strid. Jag är här för att kämpa.
Glad

Men jag kan säga så mycket att du har ett horoskop med stor koncentration. Planeterna ligger fint samlade. Detta visar även att du lätt fastna i enkelsidigt tänkande.

Du har ASC i jungfrun, detta kan även ge alienation. Detta därför att husen inte har någon av de betydande aspekterna till sina ursprungliga hus. Resultatet är ett osäkert känsloliv och frustration.

Vidare så ser jag att du har opposition ASC med Venus. Du förnekar dig själv kärlek och lägger den på någon annan, människa eller djur.

Jag ser också månen i kvadratur med Jupiter. Gör att du har svårt att finna ro och du känner dig ouppskattad.

Jag ser att Merkurius är i trigon med Uranus, det är väldigt positivt. Du har ett gott intellekt och har förmåga att analysera, du skulle passa till lärare och mentor. Samla dina tankar och skriv hur du mår, då hinner känslor och intellekt i kapp varandra.

Det finns mycket annat men jag måste sluta skriva just nu.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

ElectricBoogie
2012-05-31 23:24
#68

#67

Nej jag vet. :( Jag är inne i nån form av livskris nu och det du skrev känns väldigt "on spot"…

Jag fastnar i negativa tankemönster jag har jättesvårt att ta mig ur. Varit så i över 10 år nu. Närmare 15… Jag älskar mina djur otroligt mycket och de betyder allt för mig. Jag litar inte på människor för alla jag har litat på har svikit mig eller lämnat mig. Litar inte på mig själv heller. Jag är osäker och frustrerad ja. Jag är närmare 30 och har inte haft ett kärleksförhållande nånsin. Och det stämmer även att jag känner mig ouppskattad och har väldigt svårt att få ro.

Om detta ligger i min natal-karta kan jag verkligen förstå att det är så… Det svåra är att jag vet inte hur jag ska ta mig ur det.

Stämmer även att jag är en god analytiker och jag skulle nog klassa mig som ganska intellektuell. Extremt kännande och känslig dock eftersom jag är fisk. Lite för mycket kan jag tycka. Jag fastnar också i självanalyserande som inte leder någon vart. Jag vill komma vidare i livet men är fast i en extrem slags apati.

Min dröm är att utbilda mig till veterinär men jag har inte tillräckliga betyg (eftersom jag varit fast i dessa störda tankemönster så otroligt länge, trots att jag har ett gott intellekt) men har tänkt försöka komma in utomlands. Men jag vågar inte ge mig själv chansen verkar det som… Är helt fastfrusen i min apati/depression… Trots att jag vet att jag har oändlig potential och väldigt mycket att ge till världen (och mig själv) egentligen…

Jag var så förvirrad/krisig idag att jag gick till Konsum och köpte kött! Jag äter inte ens kött annars… Tror det var någon desperat reaktion på att jag behövde jorda mig faktiskt… :S Var så otroligt uppe i det blå tidigare idag. Genomgått helvetet och tillbaks idag verkligen.

Det komiska i det hela är att allt bara är egots dramor…

Farwuq
2012-06-01 06:41
#69

Så kan det vara, skriv gärna dagbok för att se dina mönster själv. Det kan få dig till att finna en väg ut ur eländet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
ellen1960
2012-06-01 20:04
#70

Farwuq, du trenger ikke tolke mitt, jeg har vært til konsultasjon hos en astrolog idag, og hadde med meg frågor og fikk de svar jeg behøvde, skal også melde meg på et kurs

Jeg har en del trøbbel i mitt horoskop, og kan lett fly undan, men så har jeg også et sterkt 1. hus og en jupiter i en veldig fordelaktig situasjon, som kan hjelpe meg ut av det meste…..mitt drog skal i stedet for rus og negative ting være å fordype meg i astrologi eller medialt arbeidde og bruke mine intuitive evner ;)

Farwuq
2012-06-01 21:19
#71

Oj, dig hade jag glömt.

Förvånad

Jag skall ha dig i åtanke så snart jag kan.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

SvartKaffe
2012-06-13 23:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Skall se om jag fixar att infoga bild…

Vore kul med lite hjälp av tolkning, är total nybörjare och har inte riktigt koll på sånt avancerat som kors och de olika aspekterna.

Mirjah
2012-06-14 21:01
#73

#72 Merkurius i ditt sjätte hus och ascendenten i tvillingarna. Jag gissar att du på något vis jobbar med kommunikation? Antingen har du eget med arbetstider du kan styra fritt eller så reser du möjligen i ditt jobb eller har kommunikation med andra länder…

Nu vågar jag inte gissa mer där! Foten i munnen

SvartKaffe
2012-06-15 14:48
#74

På sätt och vis har du rätt Mirjah.

Under en period i livet har jag haft eget företag och jobbat som lärare/utbildningskonsult :) Annars har det varit jobb som "spindeln i nätet" tex receptionist och sekreterare/samordnare. Med tvillingarna i asc behöver man lite omväxling :)

Just nu vet jag inte vad jag vill jobba med… Är lite vilsen i livet rent allmänt just nu kan man nog säga.

När det gäller astrologin har jag en hum om tecknen, planeterna och lite om vad husen står för. Men hur tolkar man egentligen aspekter? 

Jag har fyra ställen där planeter ligger nära varandra (konjunktion heter det väl) och ganska många som bor mittemot varandra också (opposition tror jag) och så har jag den där fyrkanten som tydligen kallas för kors.

Förstärker en konjunktion och/eller opposition effekten av planeterna eller "tar de ut" varandra?  Jag tänkte jag skulle försöka "svälja" en liten bit i taget när det gäller astrologin så trianglar och sextiler eller vad de nu heter frågar jag inte ens om. Än…. ;-)

I mina ögon är astrologin lite som en lök, när man skalar av ett lager finns ett nytt under. Det första lagret jag tog mig an var de olika tecknen, som så många andra var man nyfiken på sitt eget. Nästa lager var att lära att det fanns olika hus och nästa igen om de olika planeterna (som fanns i de olika husen). För varje lager man skalar så lär man sig fler och fler nyanser av vad som finns under skalet på oss människor.

jahida
2012-06-25 22:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

här är mitt, är besviken då jag har asc i jungfrun och nästan alla planeter längst ner utöver saturnus i väduren 9 huset, men ibland blir jag inte klok på det visar 8 ibland, Har jag ett sk hinkhoroskop, tyngden nertill och så drar saturnus ut mig el vad?

sen undrar jag om fru fortuna el lyckopunkten betyder det något?

Har nog inte läst om astrologi på 20 år snart. ni får gärna förklara.

tack på förhand.

[akumas7]
2012-06-27 17:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Så här ser min ut, då jag inte vet någonting om astrologi så får ni gärna bäreta vad det inäber att jag ska göra i deta livet. :)

Annons:
Farwuq
2012-06-27 17:45
#77

#76

Du har åtminstone ett väl balanserat horoskop.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
2013-03-26 17:41
#78

🤪 = Putt

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

J-Artur-K
2013-03-26 18:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Detta är mitt , Jag har inte lärt mig att tyda sådana här bilder än. Men var ju massa dubbleter av linjer uppe till höger haha🙂

Ny dag nya möjligheter

Amon
2013-03-26 20:05
#80

#79 milky88:

Du har väldigt mycket fokuserad energi på din karriär och ditt yrkesliv (6:e, 10:e Huset och Mc och fiskarnas tecken). Blir lite nyfiken på vad du jobbar med egentligen? 😉

Det handlar mycket om kommunikation på fiskarnas andliga och medkännande sätt. Och både känslor(månen), ansvar(saturnus), och originalitet(uranus) samverkar tillsammans med lyckoplaneten Jupiter! 👍

J-Artur-K
2013-03-26 20:46
#81

#80

Jag har precis avslutat studier, Men har tidigare arbetat inom kyrkan. Som kyrkogårds arbetare (vaktmästare) och inom trädgårds branchen. Är utbildad Trädgårds anläggare, Trädgårdsdesigner, Och sedan avlsuta jag nyss utbildning som murare men gjorde tyvärr inte klar den var lite saker som hände så jag avslutade.

Men jag är väldigt medial av mig så tror det är min framtid. Känner av folks energier starkt. Och kan se vad dom varit med om. Och berätta hur dom är som person.

Jag kan även få kontakt med andra sidan lätt. Har hört när jag fått tolkning av min aura att jag har direkt kontakt med andra sidan. Och även är perfekt jordad. Som jag själv känner att det stämmer bra.

Jag har förmågan att när en person skriver till mig på en chat. Så känner jag av personens energier och kan berätta hur personen är som oftast väldigt detaljerat. Om personen känner obehag av andar i sitt hem kan jag koppla upp mig genom att jag kännt av personens energier genom texten och få kontakt med anden/andarna som är i personens hem men har märkt av att jag kan söka upp andar också om dom säger vem det är bara. Och brukar grundligt kunna beskriva anden. Hur anden avled som , hur släkt bandet är och har även kunnat namn get anden. Har även en gång kunnat beskriva personens bostad hur det ser ut och vilket rum som anden var mest i och hur det rummet ser ut. När jag gör det så blir det ju att anden hamnar i min kropp kan man säga. Om anden gick bort som en gammal man så formas min kropp till en gammal man. Och om det är ett barn som är anden. Så blir jag som ett litet barn. Känner mig busig ,fnitrig o sådant. Jag har även märkt att anden kan prata genom mig ibland. Men är inget som brukar hända ofta men har hänt att jag sagt med ord vad anden tänker.

Inom healing brukar jag grundligt kunna säga vad personen har för problem. På vilket sätt personen är sjuk , eller vart personen är skadad.Om det är en skada från barndomen eller om det är en ny skada. Jag har under lång tid övat på just healing och har väldigt bra kontakt med dom på andra sidan som gör healingen (Är ju inte jag som gör det. jag är bara en länk) 

Oftast så har pesonens problem försvunnit efter healingen. Men i alla fall blivit bättre. Beroende vad det är för slags problem. Jag gav healing till en kvinna för att hon hade problem med värk i sina två ben sedan flera år tillbaka. Och vanlig sjukvård förbättra inte värken som hon hade. Efter healingen så försvan värken och har inte kommit tillbaka

Jag har väldigt lätt för att kontrolera mitt undermedvetna så jag har kunnat träffa dom som är vid min sida i andra dimensioner.  Änglar, kraftdjur,vägledare och liknande

Vore intresant att veta om detta har med astrologin att göra =)

Ny dag nya möjligheter

Amon
2013-03-26 21:06
#82

Kan tänka mej detta! Du har verkligen fått stora gåvor att dela med dej av till andra! 🙂

Jag förmodar att du kommer att jobba mycket med det mediala framledes - och med all sannolikhet få stort erkännande för detta också! Men det är som du skriver viktigt för en medial person att vara jordad också - och det får du ju genom att arbeta i trädgården bla.😉  

Stort Lycka Till! 🙂❤️

Man kan se ett horoskop som en karta över vilka möjligheter man har med sej från födseln - och sannolikheten av vad man gör med dem.

Man har dock alltid ett val. Men oftast har man en mer eller mindre stark känsla för - eller dragning åt det man (innan födelsen) valt att göra under det här livet osv.
Konstigt - så fort jag såg ditt horoskop så kände jag direkt att det var något speciellt. Kanske för att jag själv har både månen och asc på exakt samma plats där du har solen i fiskarnas tecken.  ..och jag jobbar också mycket med energier och att hjälpa andar vidare..  😉

J-Artur-K
2013-03-26 21:39
#83

#82 Tack för dina ord det värmer att höra🙂 Jo jag hoppas att utvecklingen ska gå framått så man kan hjälpa folk på ett bra sätt. Men ett erkänande kan bli lite jobbigt också på grund av att man kan få för stor uppmärksamhet. Och folk som inte gillar det man gör. Jag vill mest hjälpa folk på det bästa sätt man kan och utveckla mig så man kan göra det på bättre sätt. Men om det skulle hända får man bara lära sig att ignorera dom som inte tror på sådant o är kritiska till det🙂 Man får bara ha i åtanke att inte gå för fort framåt att man slapnar av också o tar sin lila villo stund o så. Jag tror många kan råka skynda på för fort och vill för mycket. Att det blir blockering på grund av det. Så att det går saktigare istället. Är mycket sådant man ska tänka på 🙂 För blockeringar kan skapas av simpla anledningar 🙂 

Jag gillar den kinesiska Astrologin också. Där man föds med ett zodiak djur beroende på tiden man är född. Där är jag en Jorddrake så tror mycket inom det astrologi området har gjort att jag fått de egenskaper jag har. Men även  som du säger att jag har förstått att det är denna väg jag ska gå. För att jag känner att det är den väg jag ska gå 🙂

Jag har märkt att man kan ha väldigt mycket nummer som betyder olika saker. Och har fått nr 11 som är ett speciellt nr som den person jag ska vara o den väg jag ska gå. Men i en annan variant har jag fått nr 46 som även det är ett speciellt nr. Så man fattar inte riktigt själv att det är så. För man tänker att det är för otroligt för att det ska vara så på en själv. Så man tänker har jag räknat ut fel på något sätt. Men det skulle även förklara varför man kan det man kan. Fast man är så ung. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Annons:
Amon
2013-03-26 21:58
#84

Du låter väldigt klok - för att vara så ung - och det är med all sannolikhet så att du är en "Gammal" själ. Och det är jättebra att skynda långsamt som du säger - bättre att ta saker i sin egen takt och låta all kunskap långsamt mogna till erfarenhet.. (här talar saturnus) ..innan man blir alltför känd. 🙂
Ja - du har säkert stött på skepticism för det okända och andevärlden. Det är egentligen helt naturligt att man är lite skeptisk och ifrågasättande inför det man inte känner till - och ev är lite rädd för.

Men jag tror ändå att detta håller på att ändra sej - att folk blir öppnare för liv i andra dimensioner - inte minst genom TV program som Det Okända, andliga diskussionsforum och att folk berättar mera om sina egna upplevelser.🙂

J-Artur-K
2013-03-26 22:26
#85

Jo jag tror som du att det blir mer o mer öppet att folk tror på att det kan vara så🙂. Som du säger har jag råkat ut för skepticism. Men som tur är så är jag portad från skepticism iFokus för dom gilade inte det jag sade av någon anledning. 🙂 Är lite komiskt , Men jag har haft lite tur med att folk jag känner som inte trott på det har öppnat sig när jag förklarat hur det ligger till och att dom känner mig. Så dom öppnat sig för det ämnet på grund av det. Så är skönt att dom man umgås med tror på en 🙂 Tror att om 10 år ser det annorlunda ut men att det kommer bli mer o mer öppet efter 10år med. Men från nu och om 10år så kommer man ha en märkbar förändring om man jämnför hur det ser ut nu. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Farwuq
2013-03-27 10:51
#86

Mycket intressant milky88, mycket intressant.
Jag skriver nog ett PM till dig vad det lider.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

J-Artur-K
2013-03-27 11:26
#87

#86 Det får du gärna göra 🙂 Jag har inte lärt mig en hur man tolkar sådana här bilder. Men en dag i framtiden så kanse man har lärt sig det 🙂

Ny dag nya möjligheter

[leWolf]
2013-03-27 12:37
#88

Spännande tråd att följa,tack Milky som delar med dig.Alltid lika roligt med andras andliga resa och utveckling 😎

J-Artur-K
2013-03-27 13:13
#89

#88 Ja denna tråd är rolig. Jag själv kan ju inte tyda sådana här bilder än. Men är intresant att lära sig i framtiden. Är ju bra att kunna olika områden. För det är bra att ha kunskap i olika områden om man själv vill det såklart. Som man kan ha användning av vid olika tillfällen och få fram mer grundlig information om man kan olika slags metoder eller vad man ska kalla det för. Man blir mer säker i det man känner o man kan få fram känslorna genom olika metoder av arbets sätt. 🙂

Säger som du. Roligt att höra andras berättelser. Och tycker det bara är kul om man kan dela med sig av det man själv varit med om. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Farwuq
2013-03-27 16:39
#90

#89

Man lär sig steg för steg, precis som ett språk.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
J-Artur-K
2013-03-27 17:05
#91

#90 👍 Jag hoppas jag inte behöver stöta på kinesiska bara. Det skulle bli en utmaning 🤪 (Ironi Skämt)

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-03-27 17:43
#92

Bara på tal om språk. Det är något jag har väldigt svårt för. Förutom engelska. O norska. Kommer ihåg när man gick trädgårds utbildning och man skulle lära sig dom latiska namnen på växter. Och man varje vecka hade 20 växter man skulle skriva Det svenksa namnet o latinska. 10 av dom var nya och 10 var från veckan innan för att repetera. Men dom latinska var ju så svåra att komma ihåg så var som att man fick 20 nya varje vecka, Gick in o ut lika snabbt haha 🙂 På latin är det inte bara ett enda namn är uppdelat i 3 namn. Är som Ett huvud namn ett mellan namn o ett släktnamn. För att man ska kunna veta i grupper dom till hör och vilket släkte. Det är som exempel Tomats plantan och potatisplantan är släkt med varandra. Tomatplantan tillhör potatissläktet. Och bananen säger man är en frukt. Men tillhör bärriket i frö uppbyggnaden och är ett bär Man delar upp bär o frukt beronde på hur fröna ligger i bäret/frukten. En frukt har ett kärnhus med frön. Medans bär har fröna utspritt i bäret som man oftast kan äta. Kan man säga. Därför tillhör banan bärriket. 🙂 Tror faktiskt apelsin ska till höra bärriket också för att fröna är utsprida i apelsinen och inte sammlade

Tomat säger man är en grönsak men tillhör egentligen frukt riket. I mitten i Tomaten är kärnhuset som man säger att frukter har. Och som jag nämnde tidigare så till hör den gruppen Potatissläktet 🙂

Nu kanse jag skrev lite inveklat men kom att tänka på det när jag tänkte på latinska namn och börja tänka på det här då med haha🙂

Sådant här är rätt kul att saker inte är som man tror. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Farwuq
2013-03-27 19:41
#93

Tur att man inte läser botanik.

😛

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

J-Artur-K
2013-03-27 19:44
#94

🙂😛😃

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-03-29 19:49
#95

Skrattar åt mig själv är jag tänker på att tråden är om Natalhoroskop sedan börjar jag prata om Tomater och potatis haha 🤪 🙂

===

Ny dag nya möjligheter

[stblues35]
2013-03-29 19:57
#96

Men jösses vad ni kan! Man blir ju lite mörkrädd nu när man ser dom där hjulen..hur i helsike ska en annan kunna göra det?? Ackove..

Farwuq
2013-03-29 22:10
#97

#96

Man anlitar en webbsajt.

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
jahida
2013-04-11 20:12
#98

inget som har nåt att tolka av inlägg 75? hade ett ganska jobbigt 2012, detta år har börjat bättre för att bli lite småjobbigt just nu, men jag tror det lägger sig.

Tack på förhand!

Farwuq
2013-04-12 12:54
#99

#98

Jag har tyvärr inte orken.

Men det verkar väldigt intressant med Sol Neptunus konjunktionen.

Har du god fantasi?

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
2013-04-12 19:29
#100

#75

Ja du, Jahida. Detta är minsann inte lätt.

Problemet är att ditt Horoskop även vid uppförstoring syns ganska dåligt. Jag har ett knepigt synfel och dina planeter syns definitivt inte bra. Sedan föredrar jag att göra ett horoskop med mitt eget program och då behöver jag födelsedata och födelseplats. Naturligtvis kan man räkna ut födelsetiden någorlunda genom att titta på planeternas placering och Asc men det tar kanske en dag. Och det anser till och med jag är bortkastad tid. 🙂

Jag antar att horoskopet här är gjort med Placidus Hus-system medans jag föredrager Lika Hus-systemet. Där misstänker jag att din intressanta Saturnus hamnar i Hus 8 istället för 9.

Kvinnor föredrar att ibland inte sätta ut födelsedata eftersom de inte vill avslöja sin ålder. Det har ju egentligen aldrig ansetts civilicerat att fråga en kvinna om hennes ålder. 😃 Men i ett horoskop är det extremt lätt att ta reda på den i alla fall. Man bara tittar på Pluto och eventuellt Neptunus. De rör sig så långsamt att man när det gäller tecken faktiskt betraktar Pluto, Neptunus och Uranus som generations-planeter.

Som du kanske redan vet så finns det en doktrin inom Astrologi som säger att om alla planeter befinner sig i den undre delen av horoskopet så blir personen extremt inåtvänd. Och om det är tvärtom så blir personen istället utåtvänd.

Du har alla planeter utom Saturnus i den nedre halvan. Det gör att Saturnus får balansera de andra planeterna för att skaffa en utåtriktad världshantering. Och här tycks också Saturnus sakna aspekter. Och det ställer till problem. Saturnus blir här isolerad från de andra planeterna i horoskopet. Ingen kommunikation. En Eremit-planet. Och det leder nästan alltid till problem.

Du har ( liksom jag ) en Ascendent i Jungfrun. Det leder till en ökad analyserande förmåga och därmed många gånger också till ett utvecklat intellekt. Men också många gånger till ett ganska kritiskt förhållningssätt till omgivningen. Speciellt om en o-aspekterad Saturnus är inblandad eftersom Saturnus då inte får speciellt mycket erfarenhet av andras sätt att se på saker. Och kanske inte ens är intresserad av det.

Eftersom man många gånger är ganska omedveten om hur andra människor ser på en själv, det som Ascendenten bl.a. upplyser om, så kanske man har svårt att förstå folks reaktioner ibland. 🙂

Och har man Saturnus så känsligt placerad så "vet man ju alltid hur saker och ting egentligen skall vara".

En Saturnus placerad på detta sätt med en Ascendent i Jungfrun kan många gånger också leda till emotionell hämning. I mer känslosamma situationer när man egentligen borde ge sig hän åt känslorna, så föredrar man att observera, studera och analysera istället. Det är inte alltid så lyckat kanske när man har så kraftig "åttonde potential" eller Skorpion-influens. Skorpioner är ju kända för att inte vara helt främmande för mer "drifts-mässiga" eskapader. 😃 

Lyckopunkten är en sk. Arabisk punkt. Det finns massor av sådana punkter men i västerlandet är lyckopunkten den mest populära eftersom den kan eventuellt säga något om materiella fördelar typ pengar och liknande. Och det är ju alltid spännande. 😃

Men jag är ganska oerfaren att bedöma Horoskop och ser mig själv som nybörjare i Astrologi, så jag kanske skulle hålla klaffen istället. 😃

cu

हूं

Mirjah
2013-04-13 23:11
#101

Många som har ascendenten i kräftan. Är det signifikant för astrologiskt intresserade tro?

[Sol69]
2013-04-13 23:22
#102

Bra fråga 🤔

Mirjah
2013-04-13 23:55
#103

#102 Det var ett tag sen jag kikade igenom iFokus sajter. Kul att astrologin fått en Medarbetare! :) Har du och Draken månne samma "astrologiska" aspekter nånstans? ;)

[Sol69]
2013-04-13 23:58
#104

Det  vet jag inte om vi har.. 🤔 De får draken svara på.. 😃

Skorpionen i mig lovade i ett svagt ögonblick att ställa upp och hjälpa draken. Men vi är ju lojala och gör vårt bästa vi skorpioner 😎

Annons:
[greenseng]
2013-04-14 00:05
#105

#101

Vem vet? Vi kanske har upptäckt något här. 😃

Men… trots allt så har ju Kräftan " ♋ " Månen " ☽ " som sin styrande planet. Och Månen är ju lite "djupare". Så man vet ju aldrig.

Månen är kanske ingen riktig "måne". Månar är oftast betydligt mindre i storlek ( om jag fattat rätt ). Vår Måne har en storlek som är omkring 1/4 eller 25% av jordens storlek. Så den är inte direkt liten.

Trots det finns det några månar i vårat solsystem som faktiskt är större.

En del betraktar jorden och månen som ett dubbel-planet system.

Något av det märkligare med månen är att den befinner sig på ett avstånd till solen som gör att månskivan exakt täcker solskivan. En underlig "tillfällighet".

Det gör solförmörkelser, alltså när både Solen och Månen är i Konjunktion " ☌ " till varandra och en Månnod, ganska intressanta.

हूं

Mirjah
2013-04-14 00:10
#106

Intressant tanke. Jag har solen i kräftan, och månen i fiskarna. Ganska "hibbig" av mig och astrologiskt nyfiken. Inte ascendenten i kräftan alltså. Men starkt präglad av månen.

[greenseng]
2013-04-14 03:26
#107

#106

"hibbig"??? 😃

हूं

Farwuq
2013-04-14 07:26
#108

Draken är här.
Mitt horoskop finns i inlaga #0.

Nej jag har inte Ascendenten i Kräftan utan i Skytten, men… Descendenten är en hårsmån från att ligga i Kräftan, den ligger nära nog på husspetsen, mindre än 3° orbis.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
2013-04-14 08:44
#109

#108

Du har ett märkligt horoskop. Jag är just precis färdig med Potentialen i det, alltså samman-vägningen av de viktigaste influenserna i horoskopet, och det visade sig att de viktigaste potentialerna är 11 och 2. Alltså de potentialer som reflekterar Vattumannens natur men också Oxens. Normalt sett brukar man bara få en högsta potential.

Men det är gjort med Lika Hus-systemet. Jag misstänker att med Placidus så kommer Vattumannen att ta några poäng från Oxen här. Så med Placidus blir det mer uttalad Potential 11. Alltså en reflektion av Vattumannen.

Du har extremt mycket Eld och Luft och är extremt Fast i din kvalitet.🙂

हूं

Farwuq
2013-04-14 09:03
#110

Väldigt många har sagt att jag är en udda figur. Jag har en sjudande och näst outtömlig fantasi och är både ultraradikal och stockkonservativ i ett och samma andetag. Jag har tidigare, när jag hade mer mental ork, skrivit massor. Faktiskt hela sex färdiga romaner på över 300 sidor och en halvfärdig plus en påbörjad, alla i en och samma svit.

Jag ogillar att resa och vill ha det lugnt och harmoniskt runt mig. Lever ganska sparsamt och nöjer mig med det lilla.

På tal om talet 11, om man lägger ihop mitt födelsenummer siffra för siffra så blir även det 11. Lägger man ihop mitt personnummer blir det 11 även det.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
2013-04-14 09:08
#111

#110

Ultra-Vattuman. 😃

11… hmm … Justice. Diggar kanske jämlikhet och rättvisa?

हूं

Annons:
Farwuq
2013-04-14 09:10
#112

Med Medium Coeli i Skorpionen så framställer jag mig gärna som betydligt farligare än vad jag egentligen är. Jag kan ibland verka rå på ytan men är mjuk som rumsvarmt smör i själen.

😛

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
2013-04-14 09:14
#113

Det skall bli intressant att titta närmare på ditt Horoskop. Jag behöver trots allt massor med träning.

Men just nu behöver jag sömn, känner jag. Det har varit en lång natt.

cu

हूं

Farwuq
2013-04-14 09:24
#114

Ja, det är lätt att bli trött.

Speciellt om man är till åren och/eller sjuklig.

😛😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
2013-04-14 17:00
#115

#114

Jo. De flesta som lever länge nog får antagligen känna av de influenserna. Det verkar ingå i livets skola. 🤔

हूं

Farwuq
2013-04-14 17:02
#116

Ibland verkar det som om vi tagit på oss för mycket.

😮

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sol69]
2013-04-14 17:04
#117

Är det inte så att vi alltid tar på oss för mycket?? 'Eller är det bara skorpionen som alltid har häcken full 🤔

Farwuq
2013-04-14 17:05
#118

Du är inte ensam.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Seewna
2013-04-14 17:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#119

Någon som skulle vilja tolka mitt? 🙂

jahida
2013-04-14 21:37
#120

Tackar! inlägg 100! greenseng!

Tycker du fångade mig ganska bra! Vill göra saker på mitt eget sätt, och är analyserande till min läggning. Är känslomässigt hämmad emellanåt men har djupa känslor. He he jag låter ju som en riktig toka :-)

Kan vara inbunden, behöver gå undan för att fundera. Ibland kan jag vara supersocial men är helt slut efter, gött att stänga sin egna dörr.

Jag är född 18 nov 68 23.12 i karlskoga!

Räkna gärna ut rätt!

Har en kompis född några timmar senare och hon har alla sina planeter i översta halvan, hon är min raka motsats verkligen.

Tack igen!

[greenseng]
2013-04-15 04:40
#121

#120

🙂  Intressant med din kompis, faktiskt. Sådana fenomen behövs mer av i Astrologin.

Och tack för dina data. Kommer nog till användning. Jag har mycket att lära. 🙂

हूं

[greenseng]
2013-04-15 09:04
#122

#119

Jag kan kanske titta lite på det… men tror du att du skulle kunna ge mig dina födelsedata istället. Alltså: År, Månad, Dag, Klockslag och till sist Födelseort.

Det är så jobbigt att titta på det som en bild i en browser. Föredrar mitt program. Det blir 100 gånger lättare då. 🙂

Men det är inte säkert att jag kommer att hitta något speciellt. Ganska ny på sådant här.

Jag använder ett annat Hussystem också. Men tror inte det skiljer så mycket i detta fallet.

Såg som hastigast att du, precis som jag, har Venus i Hus 12. Hemliga kärleksaffärer, kanske? Romantiska dagdrömmar? Fast det har nog de flesta, antagligen. Och Venus i Lejonet tycker om att bli beundrad. Men… vem gör inte det?

Ditt horoskop är kusligt likt mitt. Märkligt. Men du är kräfta och antaligen född på förmiddagen då. Och du har också lite tuffa aspekter i ditt horoskop. En massa röda linjer. Spännande, spännande minsann. 😃

हूं

Seewna
2013-04-15 19:05
#123

#122 Ja, det skulle jag kunna göra, skickar det i PM vill inte skriva ut det så offentligt.

Om du inte hittar något så gör det ingenting, jag fattar nästan ingenting av det där förutom att det är en massa linjer så jag kan inte klandra dig.

Ja, de flesta tycker antagligen det :)

Jag är född på förmiddagen ja 🙂Vad roligt! 🙂

Hoppas du hittar något 🙂🙂

[greenseng]
2013-04-15 21:03
#124

Väntar med spänning. Men det kan ta lite tid kanske, innan jag har tid och ork med det. 🙂

हूं

Farwuq
2013-04-16 08:50
#125

Seewna du måste ha överseende med oss som är lite äldre.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[greenseng]
2013-04-16 15:30
#126

#125

😃

हूं

Farwuq
2013-04-16 16:56
#127

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

stephanieharms
2013-04-21 15:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#128

Någon som kan hjälpa mig tolka detta? :-)

Kyllan56
2014-03-15 14:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

I gott sällskap lägger jag ut mitt horoskop. Så här ser det ut.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
2014-03-15 16:44
#130

En himla massa "rött" och allt förankrat på den nedre halvan.

🤔

Med Saturnus och Neptunus längst ner i botten. Du har tydligen mycket med det undermedvetna att skaffa.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
2014-03-15 18:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#131

#129

  Ett snyggt horoskop. 😃

Jag skickar med min version av det. Tänkte först välja en max-orb på 5° men till sist blev det 7°. Då blir det mest likt det första.

Ascendenten i Lejonet. Intressant. Om jag hade gissat ditt soltecken så hade jag tvekat mellan Lejon och Våg. Men bestämt mig för Lejon.

[greenseng]
2014-03-15 18:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

  … och här är mitt.

Annons:
Kyllan56
2014-03-15 21:57
#133

Ja, Farwuq det undermedvetna har varit ett tema  i mitt liv. Jag har till och med bransch anställd i det omedvetna. Rött är dessutom min favoritfärg 😉

Tack Greeneng för mitt fina horoskop! Hm Solen i 7:de huset? Det är något jag måste tänka och fundera över. 

Sedan var det väl jättebra att du gissade på Lejonet, för min personlighet ligger där. Det är det människor gissar på innan de lär känna mig. Min mentor Katarina Kampagnola har sagt att det räcker med ascendenten härskarna och dess aspekter för att få en väldigt bra bild vem en människa är. Lika social som jag är liga gärna drar jag mig undan. Simmar ner till en sten och ligger och filosoferar.

Min mamma var Kräfta, precis som Du 😃 Så Kräftan har jag stiftat en hel del bekantskap med i mina dagar. 😉Intressant horoskop du har, och Pluto 15.32 grader. 🤔

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]
2014-03-15 23:07
#134

  … något speciellt med Pluto 15° 32'? 🚬

Kyllan56
2014-03-16 00:09
#135

n

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
2014-03-16 00:13
#136

Nej inget speciellt. Jag skrev en förklaring men det lyckades jag i vanlig ordning radera, så jag får skriva imorgon igen för nu ska jag 😴

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]
2014-03-16 00:34
#137

#136

God natt. 😃

Men dröm inte om havsmonster. 😃😃

Kyllan56
2014-03-16 12:30
#138

Dröm om havet blev det men som tur var inga havsmonster så långt ögat når. Närmare bestämt har jag tillbringat natten i mitt älskade Bohuslän. Badat och dykt ner i mitt rätta element. Det som var annorlunda var att jag reste till norra Bohuslän, där jag aldrig varit tidigare. Vaknade upp vederkvickad och glad som en lärka. 😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]
2014-03-16 13:50
#139

#138

  Lyckliga du. 😃 Mina egna drömmar är inte att leka med. De hade skickat de flesta till en rehabiliteringsklinik. 🤪

Beror antagligen på att jag har en satanisk kronisk huvudvärk (☽ Hus 8 ♈ med jobbiga aspekter). Får lyckligtvis smärtstillande men det kommer inte åt det egentliga problemet och jag är alldeles för fattig och obetydlig för att väcka en läkares intresse på allvar. Så jag har varit tvungen att ägna mig åt lite privat experimenterande. För mycket smärtstillande medicin och man har inget liv kvar längre. De preparaten äter livsenergi.

Men till sist hittade jag en ört som påverkar huvudvärken i rätt riktning. Den mer än halverade konsumtionen av smärtlindrande. Dock ger den magnifika men ytterst skrämmande drömmar. Det behövs tydligen något mer för att göra blandningen effektiv och jag tror jag vet vad det är. Så… det behövs en aning mer experimenterande tills jag är av med huvudvärken.

Men… lite mer av mitt egoistiska bladdrande. 😜

Pluto 15°32' ??? Något numerologiskt eller dess delikata placering i Hus 12 och i Lejonet med Konjunktion till Venus olycksaliga placering och Sextil till Neptunus i Hus 1 (en bekväm drömmares favoritplacering)? 😃

Annons:
Kyllan56
2014-03-16 16:06
#140

Ja, mediciner äter verkligen livsenergi! 

Hu, så jobbigt att ha konstant huvudvärk, det kan klubba ner den starkaste människa. Kronisk smärta är en styggelse och det är lätt att bli slav under mediciner. För vem vill inte så fort som möjligt bli av med det onda. Har själv erfarenhet av det. 

själv har jag haft mitt sätt att tackla sjukdomar och smärta på. Men smärta bottnar i mycket, så vad som  gäller för en gäller inte för andra. 

Tråkigt att läkarna inte uppskattar din spirituella person och din smärta. Förmodligen begriper de inte bättre. Har de senaste åren blivit desillusionerad på den yrkesgruppen, som jag tycker är alldeles för inriktad på symtom och mediciner och för lite på bakomliggande variabler. Men vi är i ett paradigmskifte när det kommer till synen på kost och hälsa. Om några år kommer det blåsa andra vindar. 

Att ridas av maran varje natt är en mardröm 😴, som jag inte önskar någon. Förhoppningsvis hittar du snart den andra hälften i din egen dekokt, så att maran i framtiden rider åt ett annat håll. Skicka bara inte henne åt mitt håll. 😉Jag hade återkommande mardrömmar som barn, men som vuxen - tack och lov - drömmer jag mycket sällan mardrömmar. 

Din T-kvadratur med både Solen, Månen och Jupiter inblandad är inte lätt. Månen i Väduren i 8:de husets härskare Mars i Tvillingarna behöver du mycket rörelse för att inte intensiteten du har ska spränga dig och tex ge dig huvudvärk.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]
2014-03-16 19:37
#141

#140

Stämmer. Vi är inne i ett paradigmskifte nu. Som omfattar det mesta.

Och de flesta läkare är inget annat än slödder. Men det är inget nytt direkt. Om man kollar historien lite så ser man att de är ganska fruktansvärda varelser. Lurade i Kinas kejsare kvicksilver t.ex. Så att de skulle få ett längre eller evigt liv. Effekten blev naturligtvis den rakt motsatta.

Idag lurar de i barn och vuxna kvicksilver med samma frenesi. Även om de känner till de livsfarliga skadeverkningarna. De vågar inte ha det i medicin som tas ofta. Då skulle det märkas för tydligt. Så de har nöjt sig med vaccin. Det sänker en människas kapacitet tillräckligt.

Och så amalgam. Innan talade sig tandläkarna varma för amalgam. Men sedan började allmänhetens medvetande fokuseras på kvicksilver. Och nu fördömer samma tandläkare amalgam. Men talar sig fortfarande varma för fluor. Som egentligen måste ses som ett direkt gift i och med att det konkurrerar med klorid-jonen. I mycket små mängder så är det helt naturligt men inte i de mängder som serveras idag.

För mig blir det mer och mer uppenbart att någon eller några i denna världen vill att alla människor utom de själva skall gå på halvfart. Denna någon eller dessa några borde hängas ut både i tv och på nätet med namn och adresser. Det är en gammal dröm jag har. Och vem vet vad de hittar på härnäst? Eller redan har hittat på?

Jo. Jag behöver mycket rörelse. 😃 Men fysisk aktivitet har aldrig intresserat mig nämvärt. Trots att jag är helt medveten om den negativa implikationen av att nonchalera sin fysik.

Men aktivitet kan vara annat också. Exempelvis att skriva. Poesi eller romaner. Egendomligt nog kan det faktiskt sänka huvudvärken.

Men det är inte så lätt att skriva när man har fått en smärttopp. 🤦‍♂️

Men allt är i ständig förändring.

Farwuq
2014-03-16 19:54
#142

Fluor är ett gift.

😡

De fulingarna stoppar det i vår tandkräm, och tandkräm utan fluor hittar man inte längre.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2014-03-16 20:14
#143

Du tog orden ur min mun. Det är i maj två år sedan jag slutade med Flour i tandkräm, amalgam plockar jag långsamt bort sedan en tid tillbaka och vaccinationers biverkningar försöker producenterna förringa. Det finns många företag om inte skyr några medel för att tjäna några extra kronor till sina aktieägare. Mammon dyrkas runt om i världen och mammons präster är många. Ett företag jag starkt ogillar är Monsanto. 

Det är klart att man kan sublimera/kanalisera energi på annat sätt än fysisk träning. Själv gillar jag att gå för det är meditativt för mig jag tänker på allt och inget. Tankarna kommer och går och lugnet lägrar sig inom mig. Sedan har jag ett promenadstråk där jag går under Öresundsbron upp genom Bunkeflo strandängar, som är ett naturskyddsområde med en underbar utsikt i över havet. Som den Fisk som jag är, är jag en typisk havsmänniska.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]
2014-03-16 20:33
#144

  Monsanto borde tvingas att lägga ner. Det de håller på med kan egentligen ses som biologisk-kemisk krigsföring.

Moder Natur har haft miljontals år på sig att balansera den genetiska balansen i världen. Det finns vissa kombinationer hon har undvikit. Och det brukar finnas starka skäl för det även om de fatala verkningarna kanske visar sig lite senare än man tror.

Man måste ha en oerhörd kunskap om man skall konkurrera med Moder Natur. Och när det gäller genetik så har vi knappt börjat än. Även om mycket av genetiken är kartlagd så innehåller den hemligheter som vi ännu inte ens kan föreställa oss.

Jag träffade en gång en skicklig bio-kemist som först var ateist. Men när han började tränga in djupare i den genetiska koden så blev han kristen. Han sade:

- Det syns direkt här att Gud finns. Det finns alltså inte en tillstymmelse till tvekan om detta.

Tala om övertygelse. 😃 Han har ju en direktbiljett.

Kyllan56
2014-03-16 21:41
#145

Ett bolag som upp funnit Agent Orange kan inte var något gott. Det säger allt. Ja, bland de som verkligen som penetrerar vår värld, allt från kvantfysiker, bio-kemister o s v, har många blivit troende. 

Att ha en sådan biljett skulle nog bli het på svarta marknaden. 😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
2014-03-17 07:59
#146

👍

Tummen upp för er båda.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Upp till toppen
Annons: